Kawasaki ER-5 går man galt i byen?
Fra : Rico Hansen

Dato : 10-04-06 12:56

Jeg har solgt min CBR1000F til fordel for noget mere "street" agtigt som
kæresten også kan håndtere.
Min CBR1000F har jeg været glad for, men min kæreste som fik kortet sidste
år har lidt svært ved at tumle den da hun ikke er specielt stor.

Derfor har jeg skudt min CBR1000F af og har tænkt at investere i en Kawasaki
ER-5 som jeg tror hun vil blive rigtig glad for - men hvad med mig? Jeg er
192cm så kan jeg i det hele taget være på sådan en cykel og hvad med moment
:) og komfort når man er vant til en CBR1000F?

Jeg er jo godt klar over at jeg ikke kan forlange det samme som
CBR1000F'eren, men vil jeg blive ked af at køre på en 2-bener med 86 færre
hk?

Nogen af jer der har en ER-5 som har nogle ris / ros?
Mvh
Rico

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 10-04-06 13:09

Rico Hansen <ricohansen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hk?
>
> Nogen af jer der har en ER-5 som har nogle ris / ros?

Hej Rico

Du må virkelig elske hende *LOL*

ER5'eren er skam en fin cykel efter min mening... men du vil simpelthen
opleve den som dødkedelig efter den cykel du kommer fra. Nu ved jeg jo
ikke hvordan din kæreste er, men det holder simpelthen ikke til dig...
Den er også alt for lille rent fysisk...

Har i planer om en ny ER5? Så skulle i måske overveje en ældre brugt 500
eller 600 kubikker til kæresten og så en anden ældre maskine til dig med
lidt mere krudt i? Så kan i jo køre på hver sin samtidig

Mvh
Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Sune

Dato : 10-04-06 13:46

"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> [...]

Jeg er meget glad for min ER5, og har kun ros tilovers for den.

[cut]
> Du må virkelig elske hende *LOL*

Det må man sige. Rystende

> ER5'eren er skam en fin cykel efter min mening... men du vil simpelthen
> opleve den som dødkedelig efter den cykel du kommer fra. Nu ved jeg jo

Det tror jeg også. Det er lidt af et spring nedad.

> ikke hvordan din kæreste er, men det holder simpelthen ikke til dig...
> Den er også alt for lille rent fysisk...

Men her er jeg ikke enig. Selv meget høje personer sidder glimrenede på en
ER5.

MC hilsen Sune

Fra : Anders Majland

Dato : 10-04-06 16:25

> Men her er jeg ikke enig. Selv meget høje personer sidder glimrenede på en
> ER5.

Jeg tog kørekort på en og synes ikke der er meget afstand mellem fodhvilere
og sæde - men ikke så slemt som den hornet de havde på køreteknisk. Det må
komme an på en prøve - MKS - ud og sid på en ...

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 10-04-06 18:34

Sune <formel999@hotmail.com> wrote:

> Men her er jeg ikke enig. Selv meget høje personer sidder glimrenede på en
> ER5.

OK Jeg snakker ud fra kæresten som er 1,91 og han synes den var ret
lille, men det kommer jo også meget an på hvad sammenligningsgrundlaget
er.

Enig ellers: det er en sjov og dejlig cykel

/Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Peter

Dato : 10-04-06 13:42

"Rico Hansen" <ricohansen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er jo godt klar over at jeg ikke kan forlange det samme som
> CBR1000F'eren, men vil jeg blive ked af at køre på en 2-bener med 86 færre

ER-5 er en fin begyndercykel til din kæreste, men du tager dem i den
forkerte rækkefølge. Efter at have haft en CBR1000F vil du ikke blive
tilfreds med at køre på en ER-5.

Det I har behov for er jo i virkeligheden også to motorcykler, så I kan tage
på tur på hver sin. Derfor kan en løsning være at I køber en ER-5 nu, med
henblik på senere anskaffelse af en anden mc til dig.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Rico Hansen

Dato : 10-04-06 18:45

> [...]
> tage på tur på hver sin. Derfor kan en løsning være at I køber en ER-5 nu,
> med henblik på senere anskaffelse af en anden mc til dig.

Det er også det der er min tanke. Jeg har selv kørt MC i 13 år og har haft
forskelligt og som sagt sidst en CBR1000F i en del år som jeg har været
utrolig glad for. Men skiftet til ER-5 går på at hun skal føle sig sikker
når hun giver sig på tur som nystartet mc-pige selvom hun kørt bil i 13 år
er der jo en stor forskel, derfor vil jeg gerne gå på kompromis og tage
ER-5'eren så hun kan få en god start og så naturligvis sigte efter fx en
Super Blackbird til mig selv om et par år (senest)

Fra : Studen

Dato : 10-04-06 16:47

"Rico Hansen" <ricohansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
SNIP

> [...]
> hk?
>
> Nogen af jer der har en ER-5 som har nogle ris / ros?

Vi taler jo tromlebremse bag og én skive foran.
Jeg kan huske, da jeg købte mit første MC-Revyen for 7-8år siden. Mener
allerede da, at den blev beskrevet som en lidt "bedaget" maskine. De er nu
meget "pæne" men bremsesystemet trækker ´noget ned i mine øjne

Stud

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 10-04-06 20:09

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> allerede da, at den blev beskrevet som en lidt "bedaget" maskine. De er nu
> meget "pæne" men bremsesystemet trækker ´noget ned i mine øjne

Men vel stadig nyere og bedre teknik end den endnu mere bedagede Suzuki
GS500???

--
Allan
Aprilia SL1000

Fra : Steen E.

Dato : 10-04-06 20:27

> Jeg er jo godt klar over at jeg ikke kan forlange det samme som
> CBR1000F'eren, men vil jeg blive ked af at køre på en 2-bener med 86
> færre hk?

Uha, abstinenser så det vil noget

Uden at det er ment nedsættende, så tror jeg faktisk ikke at jeg efter
et par år med en 1000cc'er og dens magt over tingene, ville have lyst
til at køre på CB500'eren igen.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Erling Christensen

Dato : 11-04-06 06:54

On Mon, 10 Apr 2006 13:56:12 +0200, "Rico Hansen"
<ricohansen@hotmail.com> wrote:

<snip>

>Nogen af jer der har en ER-5 som har nogle ris / ros?
>Mvh
>Rico

Jeg tog kortet på en Kawa ER6N sidste år, og det er en udemærket
begynder cykel.

Men Men Men.... efter og have kørt på min CBR600, så betragter jeg den
godt nok som stiv og uhandig... Okay, jeg er af de lidt større drenge
(ikke højden), men det er altså ikke kun de små 40Hk som gør
forskellen...

Derfor tror jeg du ikke du vil kunne leve ret længe med at KUN køre på
en Kawa ER5.

Ville det ikke være bedre med 2 maskiner.... Du kunne måske hoppe på
en 600ccm og kæresten på en 500cmm... Honda CB500 er også en god
begynder, men lige sem Kawa'en er den lidt tam, nå man kommer fra
1000ccm...
Mvh

Erling Christensen

Fra : Orla Pedersen

Dato : 11-04-06 09:00

Erling Christensen wrote:

> Derfor tror jeg du ikke du vil kunne leve ret længe med at KUN køre på
> en Kawa ER5.

Sammenlignet med "færgen", så tror jeg faktisk ER5 bliver et positivt
bekendtskab

mvh
Orla