Køredragt
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 08-04-06 21:52

Hej alle her i NG
Jeg skal til at starte med at køre MC efter mange års "fravær" i denne
herlige verden.
MEN da jeg er en høj herre (196 cm) kan jeg allerede nu se problemer med at
anskaffe en jakke og bukser der er tilstrækkelige lange på arme og ben (har
problemer med "bøjlestørrelser" i almindeligt tøj)
I visse kataloger er der størrelse XXXL - men da jeg ikke er mere end
allerhøjest robust (ikke tyk)
Så vil disse være ALT for store.
Er der nogen der har nogle mærker og eller fohandlere der kan anbefales.
Kommende Honda CBR - kører
Med venlig hilsen
John

Fra : Hekto

Dato : 08-04-06 23:42

> Er der nogen der har nogle mærker og eller fohandlere der kan anbefales.

Louis' Probiker fås i de 'skæve' størrelser.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Cagiva Elefant 650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
semi-rockets ... no thanks!

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-04-06 10:02

Hej Hekto
Tak for dit hurtige svar
Mvh John

Fra : B.

Dato : 09-04-06 15:44

> Louis' Probiker fås i de 'skæve' størrelser.

Hej!
Har efterhånden hørt så mange rose ovennævnte firma, er der nogen som kender
butikken i Kiel?.
Har overvejet at tage en tur derned, er nemlig ny begynder og skal have købt
"komplet" beklædning.
Hvad ville i garvede "MC'ister" anbefale?, og kan turen derned "betale" sig?
Budgettet er ikke så voldsom måske 2500 - 4000 kr. for al udstyret, fra
støvler, bukser, jakke, handsker og til hjelm.
Er det realistisk at få det inden for mit "planlagte" budget?, og hvilket
bør jeg vælge?

Mvh. Brian.

Fra : Hekto

Dato : 09-04-06 17:38

> [...]
> fra støvler, bukser, jakke, handsker og til hjelm.
> Er det realistisk at få det inden for mit "planlagte" budget?, og

Budgettet er realistisk; men tag til Louis i Hamborg. De har et
'resteudsalg' dernede. Der er endnu mere at spare.

Det jeg/vi har købt dernede har været helt OK til prisen.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Futte & Co.

Dato : 09-04-06 18:19

B. wrote:

> [...]
> "komplet" beklædning.
> Hvad ville i garvede "MC'ister" anbefale?, og kan turen derned "betale" sig?

Hvis du smutter til tyskland med penge på lommen, skulle du også kigge
ind hos Hein Gericke og hos polo. Det er dem der i tyskland konkurrerer
med louis om markedet. Jeg har købt en hel del i begge butikker, men
louis er den bedste i netbutik kva deres billige forsendelse til .dk

http://www.hein-gericke-store.com/wShop/
http://www.polo-motorrad.de/html/start2.html
http://louis.de/

Iøvrigt er der en hel del reservedels-netbutikker i tyskland med yderst
rimelige priser, og alle jeg har kontaktet , har sendt til .dk
Bare et enkelt eksempel : marshal udstødning købt i sydtyskland, leveret
til døren her, 2000,00 kroner . Samme udstødning hentet hos masi
(importør)i holbæk , 3000,00 kroner , og dæk skal også lige nævnes, ca.
½ pris, leveret i løbet af 4-5 dage ved havelågen
Endelig skal nævnes de brugte dele der handles via ebay.de

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : B.

Dato : 09-04-06 18:48

> [...]
> louis om markedet. Jeg har købt en hel del i begge butikker, men louis er
> den bedste i netbutik kva deres billige forsendelse til .dk

Det lyder alt sammen rigtig godt , men hvad skal man gå/se efter?

/B.

Fra : Futte & Co.

Dato : 09-04-06 18:59

B. wrote:

> Det lyder alt sammen rigtig godt , men hvad skal man gå/se efter?
>
> /B.

Det der passer dig -og din pengepung. Det er til priser så der er råd
til flere sæt. Jeg har et sæt til den kolde tid og noget lettere til de
varme. Men det vigtigste er at du kan kombinere som du vil. Og deres
service, den er uovertruffen. Sprog kan være lidt vanskeligt, men en
blanding af tyske gloser og engelsk kombineret med tegnsprog , så får
man alligevel det man skal bruge. Jo tættere man er den danske grænse jo
større er muligheden for at de forstår en hel del dansk
Men kig ind i deres web butikker

Fra : B.

Dato : 09-04-06 19:08

> [...]
> Men det vigtigste er at du kan kombinere som du vil. Og deres service, den

OK, tænkte egentlig bare på om der var nogle mærker man skulle gå langt
udenom mht. beskyttelse / sikkerhed?, og nogen som "virkelig" kunne
anbefales.
Jeg tror jeg tage en udflugt til Louis i Kiel en af dagene, så må jeg se
hvad deres personale kan hjælpe mig med.

> [...]
>kombineret med tegnsprog , så får man alligevel det man skal bruge. Jo
>tættere man er den danske grænse jo større er muligheden for at de forstår

Jo jo, ellers snakker vi bare Tysk , det vokser man jo op med i
Sønderjylland...!

/B.

Fra : Armand

Dato : 09-04-06 20:44

B. skrev:

> [...]
> butikken i Kiel?.
> Har overvejet at tage en tur derned, er nemlig ny begynder og skal have købt

Kommer du fra Jylland/Fyn? I så fald kommer du lige forbi HG's nye
residens ved Flensborg, der står under flytning ud ved siden af
autobahn, og så er der jo ingen grund til at fravælge HG uden selv at
have set med egne øjen!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-06 12:15

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> residens ved Flensborg, der står under flytning ud ved siden af
> autobahn, og så er der jo ingen grund til at fravælge HG uden selv at

Vi var nede og besøge butikken i torsdags og deres udvalg i
stof/cordura/ikke-læder tøj er IMHO suverænt. At Carla så kom løbende
og tilbød os 15% rabat hvis bare vi købte to 'ting' gjorde det jo bare
festligere :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 17:22

Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...

>At Carla så kom løbende
>og tilbød os 15% rabat hvis bare vi købte to 'ting' gjorde det jo bare
>festligere :)

Ja hun er en oplevelse

mvh
Orla

Fra : Thomas

Dato : 10-04-06 18:49

meddelelse news:443a8705$0$47086$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja hun er en oplevelse
>
> mvh
> Orla

Og hun leverer portofrit i Danmark. Suverænt!

/Ths.

Fra : Armand

Dato : 09-04-06 15:58

Hekto skrev:

> Louis' Probiker fås i de 'skæve' størrelser.

Og det er en stor fordel at Louis ikke sælgere dragter; men derimod
bukser og jakker i matchende design.
Derved er man ikke afhængig af producentens forudfattethed af ens
benlængde vs. kropslængde og kan få det sæt der matcher en bedst

--
Armand.
(der regner folk for generelt at være taknemmelige for svar, og derfor

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-06 19:01

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> writes:

> [...]
> konkurrerer med louis om markedet. Jeg har købt en hel del i begge
> butikker, men louis er den bedste i netbutik kva deres billige

Nu har jeg været i Hamburg med klubben (PMC) de sidste to år for at
kigge i butikker (Louis, Hein Gericke, Polo), og min personlige
konklusion er at jeg fremover fravælger Polo & Hein Gericke totalt -
deres varer er simpelthen uinteressante for mig. Det er Louis der har
de internationalt kendte mærker, i modsætning til HG & Polo.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 09-04-06 21:39

On Sun, 09 Apr 2006 20:01:15 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> deres varer er simpelthen uinteressante for mig. Det er Louis der har
> de internationalt kendte mærker, i modsætning til HG & Polo.

HG virker i høj grad til at have eget brand, ihvertfald på beklædning.

Noget af det ser rimeligt ud, omend det jo er svært at sammenligne med
de kendte mærker.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Armand

Dato : 09-04-06 21:56

Sonny T. Larsen skrev:

> HG virker i høj grad til at have eget brand, ihvertfald på beklædning.
>
> Noget af det ser rimeligt ud, omend det jo er svært at sammenligne med
> de kendte mærker.

Jeg lægger lige en tidligere lædertest på binær.motor!
Deri fremstår det tydeligt at dragterne fra "de tre" ikke ligger under
for de dyre mærkevarer :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 09-04-06 22:08

> Jeg lægger lige en tidligere lædertest på binær.motor!
> Deri fremstår det tydeligt at dragterne fra "de tre" ikke ligger
> under for de dyre mærkevarer :-|

Sådan er det vist med mange MC-ting!!!

Fra : AP Skovsen

Dato : 09-04-06 23:16

Hekto wrote:

> Sådan er det vist med mange MC-ting!!!

Hvem sagde Ducati?

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 10-04-06 00:57

AP Skovsen wrote:

> Hvem sagde Ducati?

Hvad er der nu galt med Ducati ??
jeg er da meget glad for min.

Fra : AP Skovsen

Dato : 10-04-06 09:09

> Hvad er der nu galt med Ducati ??
> jeg er da meget glad for min.

Ikke noget galt med Ducati - jeg stak bare lidt til Hekto...
Jeg kunne da også godt forestille mig at jeg kørte rundt på an 748, hvis
vores afgifter og forsikringer var til at betale, eller hvis jeg ikke
var på SU...

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Hekto

Dato : 10-04-06 09:20

AP Skovsen expressed precisely :
> [...]
> vores afgifter og forsikringer var til at betale, eller hvis jeg ikke var på

Du ka' jo køre rundt og være ulykkelig lige
såmeget du vil, og i lige så lang tid du vil!

Hvorfor ikke bare bide i det sure æble og komme
ud af skabet og betale???

(mindre end en 748 ka' jo gøre det - og
billigere, selv om de er ved at være nede i et
fornuftigt prisleje)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!

Fra : AP Skovsen

Dato : 24-05-06 14:33

> Du ka' jo køre rundt og være ulykkelig lige
> såmeget du vil, og i lige så lang tid du vil!

Nu vil jeg ikke sige at jeg er ulykkelig...

> Hvorfor ikke bare bide i det sure æble og komme
> ud af skabet og betale???

Hehe.. Noget med at forsikringerne ikke vil røre en, hvis man siger, at
man er 25 år og gerne vil have kasko på en 748
Iøvrigt ville jeg ikke byde en 748 at stå på gaden i Kbh (jeg har ikke
garage)...

> (mindre end en 748 ka' jo gøre det - og
> billigere, selv om de er ved at være nede i et
> fornuftigt prisleje)

Tja, det er ikke lyden af tørkoblingen, men derimod Tamburini designet
jeg synes er lækkert...
Nu må vi se, hvad jeg kan finde på efter jeg sælger min GSXF'er...

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 09-04-06 08:18

John Senius-Jørgensen wrote:

Hej John,

Jeg faldt over disse her da jeg surfede MC tøj til kæresten.
http://www.psi-danmark.dk/

Har ikke brugt dem selv da vi købte hos louis.de men de er måske et
forsøg værd...?

/Thomas

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-04-06 10:02

Hej Thomas
Tak for dit hurtige svar
Mvh John

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-06 12:11

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> writes:

> Jeg faldt over disse her da jeg surfede MC tøj til kæresten.
> http://www.psi-danmark.dk/

(lidt sent, men jeg har holdt ferie)

Jeg så nogen af hans ting på (S)Tumpemarked i Herning og det ser bestemt
lækkert ud. Det virker ihvertfald til at der er god value for money og
muligheden for at få noget customsyet til forbrugervenlige priser.

Fra : Ove Andresen

Dato : 09-04-06 08:20

Prøv mcteam.dk de har med ekstra længde
Mvh ove

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-04-06 10:02

Hej Ove
Tak for fot hurtige svar
Mvh John

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-06 09:39

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> writes:

> [...]
> allerhøjest robust (ikke tyk)
> Så vil disse være ALT for store.
> Er der nogen der har nogle mærker og eller fohandlere der kan anbefales.

Jeg er selv 197cm, så jeg kender problemet :-/

Enten kan du få syet en dragt efter mål (PSI er allerede nævnt, jeg
har selv en fra Jernbergs), eller så kan du kigge efter Rukka og Held.
Rukka's bukser er ca 10cm længere end de tilsvarende modeller fra
f.eks Dainese. Held leverer tøj i ekstra-kort/lang modeller udover
standard størrelserne.

Mht jakker, så har jeg oplevet at der var ~5cm forskel på armlængden
mellem Dainese' modeller, selvom de alle var str 54.

Kai

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-04-06 10:03

Hej Kai
Tak for dit hurtige svar
Mvh John

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 09-04-06 10:49

> MEN da jeg er en høj herre (196 cm) kan jeg allerede nu se problemer
> med at anskaffe en jakke og bukser der er tilstrækkelige lange på arme
> og ben (har problemer med "bøjlestørrelser" i almindeligt tøj)

jeg er dog ikke helt "så" høj men har altid problemer med
"stangtøj"=langlemmet

> I visse kataloger er der størrelse XXXL - men da jeg ikke er mere end
> allerhøjest robust (ikke tyk)

prøv og kigge på www.louis.de under textil tøj, der er der mulighed for
at bestille tøj med extra længde, det har jeg selv gjort med succes fra
mærket rukka, det passer perfekt

> Så vil disse være ALT for store.

nix, det kan du måle dig frem til via, deres målskema til de forskellige
tøjmærker

> Er der nogen der har nogle mærker og eller fohandlere der kan
> anbefales.

som, sagt "louis" de har sagerne, og jeg har kun positive oplevelser med
rukka,,, men det kan der hurtigt kommer lidt religion over

> Kommende Honda CBR - kører
> John

mvh
jesper
hawk

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-04-06 11:39

Hej JesperTak for dit svar, jeg iler ind på deres hjemmeside og kigger
Mvh John