|
| ødelagt tændrør gevind Fra : David |
Dato : 08-04-06 18:28 |
|
efter at have ødelagt et tændrør's gevind på en xv250
skal jeg havde lavet et nyt
jeg kontaktet en mc-forhandler
og han sagde at det ville koste 1000 kr for et nyt
med Heil-Coil?, lyder meget meget dyrt
et der nogle der kender en mc-forhandler
kbh omr. som kan lave sådan noget til rimelige penge evt pris på
dette
eller er 1000 kr standart for et tænderør gevind...
nu har jeg læst lidt om, Klee Coil, Heil-Coil
hvor køber man det?, ikke online men
hos en forhandler, kan man
købe "Spark Plug Repair kits" i danmark?, hvis hvor?
tak
| |
Hekto (08-04-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-04-06 19:12 |
|
> efter at have ødelagt et tændrør's gevind på en xv250
> skal jeg havde lavet et nyt
> jeg kontaktet en mc-forhandler
> og han sagde at det ville koste 1000 kr for et nyt
> med Heil-Coil?, lyder meget meget dyrt
>
> et der nogle der kender en mc-forhandler
> kbh omr. som kan lave sådan noget til rimelige penge evt pris på
> dette
> eller er 1000 kr standart for et tænderør gevind...
>
> nu har jeg læst lidt om, Klee Coil, Heil-Coil
> hvor køber man det?, ikke online men
> hos en forhandler, kan man
> købe "Spark Plug Repair kits" i danmark?, hvis hvor?
>
> tak
Hmmmm ... det ku' vær' man skulle tilbyde at sætte Helicoils i
tændrørsgevind???
Man ka' da holde en rimelig månedsløn!
Du kan sikkert få sat helicoil i på et hvilket som helst autoværksted,
for at par bajere eller en hund!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Steen Gruby (08-04-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 08-04-06 19:33 |
|
On Sat, 08 Apr 2006 20:12:05 +0200, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:
Hej Hekto.
>
>Du kan sikkert få sat helicoil i på et hvilket som helst autoværksted,
>for at par bajere eller en hund!
Roilig i aftrækket
Man kan selvfølgelig montere helicoil i et tændrørshul uden at
demontere topstykket, men:
Gjort rigtigt skal topstykket faktisk af for at sikre at der ikke
efterfølgende er spåner i cylinderen.
Så nu er det op til samvittigheden:
Betal en håndfuld bajere og få gevind og spåner på samme tid.
Eller betal for håndværk hvor topstykket demonteres for at udføre
operationen.
Så er der selvfølgelig muligheden for at en klamphugger forlanger 1000
Kr for at montere nyt gevind (klee-, heli-, eller FupCoil) uden at
demontere topstykket.
Det vil jeg betragte som svindel.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (08-04-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-04-06 21:01 |
|
> Gjort rigtigt skal topstykket faktisk af for at sikre at der ikke
> efterfølgende er spåner i cylinderen.
> Så nu er det op til samvittigheden:
> Betal en håndfuld bajere og få gevind og spåner på samme tid.
> Eller betal for håndværk hvor topstykket demonteres for at udføre
> operationen.
I langt de fleste tilfælde er det rigeligt at komme en ordentlig klat
fedt på snittappen, og så skære det af flere omgange, med nyt fedt.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Steen Gruby (08-04-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 08-04-06 21:16 |
|
On Sat, 08 Apr 2006 22:01:29 +0200, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:
Hej Hekto.
>
>I langt de fleste tilfælde er det rigeligt at komme en ordentlig klat
>fedt på snittappen, og så skære det af flere omgange, med nyt fedt.
OK, så på godt dansk.
Hvis nogen forlanger 1000 Kr for at fixe gevindet under henvisning til
at toppen skal af, og så klarer den med "rigelig med fedt på
snittappen" er det uvederhæftigt.
Just my simple point.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Molnit (09-04-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 09-04-06 13:35 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Sat, 08 Apr 2006 22:01:29 +0200, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
> wrote:
>
> Hej Hekto.
>> I langt de fleste tilfælde er det rigeligt at komme en ordentlig klat
>> fedt på snittappen, og så skære det af flere omgange, med nyt fedt.
>
> OK, så på godt dansk.
> Hvis nogen forlanger 1000 Kr for at fixe gevindet under henvisning til
> at toppen skal af, og så klarer den med "rigelig med fedt på
> snittappen" er det uvederhæftigt.
> Just my simple point.
Kan kun støtte op om det, på den anden side, hvor svært kan det være at
skrue den top af, 4 taktter eller ej ;) og så smutte ned og få lavet det
til en 200 mand :) hos en automekaniker.
Ellers har Biltema gevind rep. indsatser til tændrør :) så man kan lave
det hele selv derhjemme ;) hvis man er til den slags.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87, til salg for 4000Kr. eller fornuftige bud.
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
Hekto (09-04-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-04-06 14:15 |
|
> OK, så på godt dansk.
> Hvis nogen forlanger 1000 Kr for at fixe gevindet under henvisning
> til
> at toppen skal af, og så klarer den med "rigelig med fedt på
> snittappen" er det uvederhæftigt.
> Just my simple point.
Ja, se så nærmer vi os jo snyd!
Det er dog mit indtryk at 'indgrebet' oftest udførs med fedt, på
tændrørs- og oliepropgevind.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
tb (09-04-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 09-04-06 17:20 |
|
>> Gjort rigtigt skal topstykket faktisk af for at sikre at der ikke
>> efterfølgende er spåner i cylinderen.
>> Så nu er det op til samvittigheden:
>> Betal en håndfuld bajere og få gevind og spåner på samme tid.
>> Eller betal for håndværk hvor topstykket demonteres for at udføre
>> operationen.
Da jeg lavede det på min CBR1K, hev jeg topstykket af og gik ned til
Iversens cylinderservice i Horsens. Mener han tog 140kr. Efterfølgende
kostede det en ny toppakning som jeg gav 300kr for (DavidSilver tager
10pund) og det var det...
| |
David (08-04-2006)
| Kommentar Fra : David |
Dato : 08-04-06 19:26 |
|
mon ikke
tja, en som har lyst til en kasse tuborg, for at sætte en heil-coil i?
:)
| |
David (09-04-2006)
| Kommentar Fra : David |
Dato : 09-04-06 14:18 |
|
em, jeg har dog aldrig, prøvet at skrue toppen af..
så skal der vel også ny toppakning på? og hvad der nu er under
toppen. knastkæde osv? eller?. ang BilTema, er der en god bid vej til
næstved. hvis man altså ingen bil har, ligsom mig.
suk, transport af mc til værksted, plus værksteds regning
1400, for et pisse gevind
| |
Molnit (09-04-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 09-04-06 14:27 |
|
David skrev:
> em, jeg har dog aldrig, prøvet at skrue toppen af..
> så skal der vel også ny toppakning på? og hvad der nu er under
> toppen. knastkæde osv? eller?. ang BilTema, er der en god bid vej til
> næstved. hvis man altså ingen bil har, ligsom mig
:( yeps, røv besværligt hvis man ik har et tørt sted man kan lave
tingende, og kender en der lige skal forbi osv...
> suk, transport af mc til værksted, plus værksteds regning
>
> 1400, for et pisse gevind
:( ja, efter at ha drejet gevindet over på 2 topstykker, og 3-4
oliepropper :( såååå blir det ret trælst.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87, til salg for 4000Kr. eller fornuftige bud.
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
David (09-04-2006)
| Kommentar Fra : David |
Dato : 09-04-06 14:37 |
|
>David skrev:
> em, jeg har dog aldrig, prøvet at skrue toppen af..
> så skal der vel også ny toppakning på? og hvad der nu er under
> toppen. knastkæde osv? eller?. ang BilTema, er der en god bid vej til
> næstved. hvis man altså ingen bil har, ligsom mig
:( yeps, røv besværligt hvis man ik har et tørt sted man kan
lave
tingende, og kender en der lige skal forbi osv...
> suk, transport af mc til værksted, plus værksteds regning
> 1400, for et pisse gevind
> :( ja, efter at ha drejet gevindet over på 2 topstykker, >og 3-4
>oliepropper :( såååå blir det ret trælst.
nå men der er vel ikke andet at gøre
har overvejret, at smørre lidt locktite på tændrør's
gevindet for da i det mindste at kunne køre selv til
mekanikeren, ringer til et par stykker i morgen
kan være jeg kan få et bedre tilbud... man kan vel håbe
kommer nok snart en ny Uddannelse, gevind repration's m/k løn 1000 kr
time
:/
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (09-04-2006)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 09-04-06 16:22 |
|
1000 er vel en ok pris, eller det er bare prisen, nok kan man få det lavet
100%, hvis du kommer med toppen løst, men så kommer slibesæt(pakningssæt)
oveni, plus adskillelsen af motoren, går der en del flere timer med...
hvis t-røret binder, så sprøjt godt med wd 40 på, lad det stå et par timer,
eller natten over.. ;)
MVH
johan
| |
David (09-04-2006)
| Kommentar Fra : David |
Dato : 09-04-06 18:16 |
|
hvis man piller topstykket af, for det rep hos
cylinderservice, så skal toppakningen skiftes
men er der andre ting, man skal gøre?
her mener jeg, skal nogen ting instilles
eller er det bare en ny toppakning og så er den ok
?
Tak
| |
tb (09-04-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 09-04-06 19:08 |
|
"David" <davidjnj@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:1144602976.614693.120540@z34g2000cwc.googlegroups.com...
hvis man piller topstykket af, for det rep hos
cylinderservice, så skal toppakningen skiftes
men er der andre ting, man skal gøre?
her mener jeg, skal nogen ting instilles
eller er det bare en ny toppakning og så er den ok
---------
af indkøb er det kun toppakning, men du skal have knaster af og ved
montering skal du sætte dem korrekt + få knastkæden hen over. Er det dig
fuldkomment nyt, er det nok godt at ha en kammy ved din side, eller studere
haynes godt. Tidsforbrug.. ca 2½ time ialt + kåbe montering...
| |
|
|