Deltagelse i TV-udsendelse om MC'ismen TV ~
Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 05-04-06 19:25

Jeg er (via www.dmcn.dk) blevet kontaktet at Karina, som arbejder som
studievært på TV Midt/Vest, som søger en/flere deltager til en
studieudsendelse om Motorcyklismen.
Hun søger deltagere/kandidater fra Ringkøbing Amt eller Viborg Amt. Skal
være fra 40 år og op, og have en MC fordi de bare syntes det er hyggeligt,
og fordi pengene er der til det. Det kunne være folk, der ville købe en båd
for 15 år siden, men idag er det MC der er trendy.
Altså det segment, som har MC fordi det er fedt, omend helt unødvendigt.

Udsendelse næste Onsdag

Desværre bor jeg i Nordsjælland - men ellers opfylder jeg alle krav.....

Karina har sagt ok til at jeg "annoncerer" på hendes vegne her i
nyhedsgruppen.

Kunne du tænke dig at repræsentere ovenstående gruppe af MC'ister så kontakt
Karina på 2013 1975
Se lidt om TV Midt/Vest på http://www.tvmidtvest.dk

--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - K1200GT

Fra : Anders Majland

Dato : 05-04-06 20:34

> [...]
> båd for 15 år siden, men idag er det MC der er trendy.
> Altså det segment, som har MC fordi det er fedt, omend helt unødvendigt.

Jeg er helt vild med "journalister" der har lavet historien med deres
fordomme og pointer på forhånd og bare mangler nogle billeder der
understøtter den - NOT

Fra : Ove

Dato : 05-04-06 21:16

Anders Majland wrote:

> Jeg er helt vild med "journalister" der har lavet historien med deres
> fordomme og pointer på forhånd og bare mangler nogle billeder der
> understøtter den - NOT

Almindelige mennesker kalder det en svinsk løgn. Journalister kalder det at
vælge en vinkel.

Ove

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 05-04-06 21:35

Pkt 1: Hun er Journalist
Pkt 2: Enhver omtale, hvor det ikke bare er nogle billeder af Bakkeåbningen
og så nogle kommentater som er helt ud af det blå, kan vel bruges i positiv
ånd?
Jeg mener: Vi er vel enige om at det er dejligt at køre MC og at der er en
vis charme ved det sammenhold det giver?

Men hvis du har ringet og talt med hende, er jeg jo ikke den der skal
dømme - så har du jo facts på hånden.
Det var bare ikke det indtryk jeg fik, da jeg tale med hende. Det lød som en
mulighed for at snakke om hvorfor det lige er så fedt med en MC - og en
livsstils-udsendelse, som hun har i tankerne.

Enough - jeg vil ikke forsvare det, men mener på den anden side heller ikke
at man bare skal fordømme dete hele på forhånd.

Mvh Peter HH
DMCN#2 - Red. af DMCN
www.dmcn.dk

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:44341bb2$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Anders Majland

Dato : 06-04-06 08:21

> Men hvis du har ringet og talt med hende, er jeg jo ikke den der skal
> dømme - så har du jo facts på hånden.

Det er såmend ikke kritik af at du postede det her - men bare et almindeligt
mavesurt opstød ... baseret på de "krav" som du gav videre

Nej jeg har ikke ringet, jeg er ikke i målgruppen. Jeg er
lidt for ung og så bruger jeg mc'en som transportmiddel.

http://www.dehalvgamle.dk/ eller http://www.mcbethesda.dk/ kunne også være
et sted at starte for at finde
nogen der passer på profilen.

Fra : Peter

Dato : 05-04-06 21:55

> [...]
>
> Jeg er helt vild med "journalister" der har lavet historien med deres
> fordomme og pointer på forhånd og bare mangler nogle billeder der

Det er rigtigt, der er en risiko. Men hvad nu hvis hun i stedet går ud og
finder en tumbe, som ham der optrådte i Station 2 sidste år. Så får hun nemt
ved at sætte os i et dårligt lys.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Armand

Dato : 06-04-06 00:59

Anders Majland skrev:

> Jeg er helt vild med "journalister" der har lavet historien med deres
> fordomme og pointer på forhånd og bare mangler nogle billeder der
> understøtter den - NOT

Uden at ville træde nogen herinde over tæerne, så er jeg som "still
biking" lidt tæer-krummende over målgruppen af "late born bikers" og jeg
fornemmer at der vil kunne gå lidt Hellerup-golfsk eller Vedbæk
marina'sk i sagen.
Men der ér jo pressefrihed og udsendelsen ville være interessant at se.
Omend ikke andet, så ud fra et skeptisk/kritisk synspunkt.

--
Armand.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 06-04-06 09:35

Det var smuk og solrig dag da Anders Majland skrev
news:44341bb2$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Jeg er helt vild med "journalister" der har lavet historien med deres
> fordomme og pointer på forhånd og bare mangler nogle billeder der
> understøtter den - NOT

Det var også først min tanke. Men de fleste af os, på nær dig, passer jo
beskrivelsen. Ok, vi er måske ikke over 40 år og vi bor ikke alle sammen i
Ringkøbing, men vi kører på mc fordi det er fedt og ganske unødvendigt. Så
jeg synes faktisk ikke, at det er helt ved siden af virkeligheden
den måde kun gerne vil fremstille os på. Pengene er der også til det, for
vi har jo ikke stjålet vores mc'er!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : FooBar

Dato : 06-04-06 10:19

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in

> [...]
> virkeligheden den måde kun gerne vil fremstille os på. Pengene er der
> også til det, for vi har jo ikke stjålet vores mc'er!

Selvom man sårn' rent "teknisk" passer ind i hendes forud definerede
kasser, så kunne det jo tænkes at man selv mente at have lidt mere 'mc-
sjæl' end der åbenbart er plads til i hendes verden..?!

For mig lyder det som om, der ifølge hendes definition ikke er plads i
dén udsendelse til at være noget som helst andet end stereotyp,
midaldrende baby-boomer med for mange penge og for lidt at bruge dem til
- og jeg synes det er rigtig skidt at købe ind i en udsendelse, hvor
journalisten allerede på forhånd har bestemt for at 'klippe alt af,
stikker udenfor kufferten når hun lukker låget'.

Hvis nu hun rent faktisk var villig til at undersøge mc-kulturen (og
f.eks. havde vist sig tilstrækkelig nysgerrig efter hvad det dér
nyhedsgruppe-halløj var - hvor mc-ister 'mødtes' uden skæven til ryg-
eller strækmærker!?) så havde det lydt som seriøs udersøgende
journalistik og ikke bare et stykke mix-and-bake propaganda.

/claus

Fra : Anders Majland

Dato : 06-04-06 13:37

> Hvis nu hun rent faktisk var villig til at undersøge mc-kulturen (og

Måske jeg lød mere negativ end godt er ... TV MidtVest havde et lille
indslag i forbindelse med bakkeåbningen om en flok der kørte derover fra
Viborg. Jeg så det ikke selv men det var vist ok.

Fra : Armand

Dato : 06-04-06 14:24

FooBar skrev:
> ......... så havde det lydt som seriøs udersøgende
> journalistik og ikke bare et stykke mix-and-bake propaganda.

- - - Som ovenikøbet er på bordet allerede næste uge

--
Armand.

Fra : Emil

Dato : 06-04-06 14:51

FooBar wrote:
> Selvom man sårn' rent "teknisk" passer ind i hendes forud definerede
> kasser, så kunne det jo tænkes at man selv mente at have lidt mere 'mc-
> sjæl' end der åbenbart er plads til i hendes verden..?!

<SNIP>

Gad vide hvem det er der har nogle fordomme lige her, jounalisten (hvis
forsørgsel er viderebragt af mellemmand i en, går jeg ud fra,
redigeret form) eller de glade skrivere der tydeligvis ved alt om hvad
denne jounalist vil, kan og gør :).

Mvh.

Emil (med et smil).

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 06-04-06 19:08

snip...
[...]
....snipslut

Det er korrekt at det er mig, der har videreformidlet budskabet fra Karina,
ud fra en telefonsamtale med hende.
Nej - det er nok ikke dybdeborende journalistik, men jeg er alligevel
forundret over alle de fordomme der flashes her.
Jeg så det som en god mulighed for at udbrede budskabet om at MC'ismen jo er
et fællesskab. Alder ingen hindring. Tegnebog ej heller. Om man så er
"Biker" eller bare en hygge MC'ist (som undertegnede) der elsker teknik og
har oplevet megen venlighed og imødekommenhed blandt andre MC'ister -
herunder her i gruppen for 9 år siden, da den blev oprettet som en pendant
til www.dmcn.dk
Jeg droppede lidt af ud gruppen her af flere grunde, men har kigget ind ind
imellem.
Jeg vil ikke starte en diskussion om "Biker or not", men blot konstatere at
jeg syntes det er herligt at så mange deler interessen for MC'er _uanset_
pengepung, mærke, oprindelsesland eller påklædning. At der så er nogle, der
kun vil tale med andre der kører samme mærke - det er bare ærgeligt.

Slutteligt: Jeg har ingen interesser i at TV Midt/Vest får "en i nettet",
men ville gerne hjælpe hende ved at lave opslaget her.
Men give it a break: Snak med hende og hør hvad "snittet" er - jeg tror ikke
på det onde i mennesker

--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - Red. af DMCN