Rensemiddel til MC?
Fra : MortenP

Dato : 04-04-06 21:26

Hej alle

Jeg har ledt med lys og lygte efter specielle rense/rengøringsmidler til
mc'ere.
Nogle der ved hvor de kna købes i Århus, eller over nettet?

På forhånd tak
Mvh.
MortenP

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-06 21:37

MortenP wrote:
> [...]
> mc'ere.
> Nogle der ved hvor de kna købes i Århus, eller over nettet?

jeg bruger det her fra louis til det meste:

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004909

den skader ikke lakken, og tager kædefedt af bagfælget uden problemer.

så mangler du bare lidt petroleum til kæderens, så er den der

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : MortenP

Dato : 04-04-06 21:47

Thomas Jensen wrote:

> [...]

> den skader ikke lakken, og tager kædefedt af bagfælget uden problemer.

> så mangler du bare lidt petroleum til kæderens, så er den der

Tak... jeg kigger på det
Vil gerne have forslag til et her i DK også hvis muligt..

Mvh.
MortenP

Fra : TGSC

Dato : 04-04-06 22:10
Fra : Dr.Enduro

Dato : 05-04-06 10:29

TGSC wrote:
> 1 liter S100 Totalrens 66kr, vistnok som anbefalet af Lyngfeldt i
> http://blog.andersen.nu/2005/04/18/hovedreng%c3%b8ring-pa-to-hjul/
> http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=15367&sub=137&page=1

Har tidligere prøvet S100, Motul og andre. Den eneste fordel, de for mig
at se har overfor almindeligt opvaskemiddel til en 20'er for 1,5 liter,
er konsistensen, de sidder bedre fast, når de indvirker på skidtet.
Men det får mig nu ikke længere til at give 100 kr. for 500 ml, jeg
bruger vand med en masse opvaskemiddel (Froggy, Fairy Ultra eller
sådan), det virker lige så godt.

--

Hilsen Jan

Fra : MortenP

Dato : 05-04-06 12:12

Dr.Enduro wrote:

> [...]
> Men det får mig nu ikke længere til at give 100 kr. for 500 ml, jeg
> bruger vand med en masse opvaskemiddel (Froggy, Fairy Ultra eller

Skader det ikke noget?

Fra : Dr.Enduro

Dato : 05-04-06 16:14

MortenP wrote:
> Dr.Enduro wrote:
>
> Har tidligere prøvet S100, Motul og andre. Den eneste fordel, de for mig

> Skader det ikke noget?

Jeg har vasket både de offroadere og de "pænere" gadecykler jeg har haft
på denne måde, det sker der ikke noget ved. Selvfølgelig skal man bruge
noget politur til lakken + Autosol til metaldele ud over det.

--

Hilsen Jan

Fra : Peter

Dato : 05-04-06 13:08

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
> Men det får mig nu ikke længere til at give 100 kr. for 500 ml, jeg bruger
> vand med en masse opvaskemiddel (Froggy, Fairy Ultra eller sådan), det

Hvis du køber fornuftigt ind hos Louis bliver literprisen 22,50 kr. Det er
da ikke så slemt.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Dr.Enduro

Dato : 05-04-06 16:16

Peter wrote:

> Hvis du køber fornuftigt ind hos Louis bliver literprisen 22,50 kr. Det er
> da ikke så slemt.

Hvis vi snakker S 100, så koster det billigste hos Louis 11,39 Euro,
dvs. 85 kr. pr liter, vel at mærke i en dunk med 5 liter.

Det kan godt være, at der findes andre mærker, der er meget billigere,
men som sagt, ifølge mine erfaringer er de ikke stort bedre end
opvaskemiddel.

--

Hilsen Jan

Fra : Peter

Dato : 05-04-06 17:49

> [...]
> som sagt, ifølge mine erfaringer er de ikke stort bedre end opvaskemiddel.

Det jeg henviser til er Procycle, som der er et link til højere oppe i
tråden. Jeg har prøvet både Procycle og det dyre S100. Jeg kan ikke mærke
forskel på effektiviteten. Og til en literpris på 22,50 kr. vil jeg ikke
eksperimentere med kemiske rensemidler, der ikke er beregnet til mc'er.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Dr.Enduro

Dato : 05-04-06 20:39

Peter wrote:

> [...]
> forskel på effektiviteten. Og til en literpris på 22,50 kr. vil jeg ikke
> eksperimentere med kemiske rensemidler, der ikke er beregnet til mc'er.

Fair nok, dybest set er det vel et spørgsmål om religion, som så meget
andet, der vedrører motorcykler...
--

Hilsen Jan