/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Start problemer
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 03-04-06 20:54

Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
ikke starte.

Batteriet har masser af saft til at dreje motoren rundt (det har også
stået i kælderen hele vinteren med en optimate lader på), men motoren
vil ikke tænde

Benzin pumpen kører unormalt længe når jeg sætter tænding på, og kører
efter hvert startforsøg. Efter forslag fra Doktor Gruby har jeg haft
tanken fuldstændig tømt for benzin og smidt noget nyt benzin i tanken.
Jeg har kigget i luftfilterkassen for at se om der lå nogle gråspurve
- nix. Jeg har lugtet til både udstødning og til injektorhusene (hvad
hedder egentlig "karburatorerne" på en indsprøjtningsmotor?), og ingen
af delene lugter af benzin. Den "gamle" benzin er testet ved at dyppe
lidt køkkenrulle for at se om det ville brænde - det ville det

R6'eren og en GSX600F, som har overvintret samme sted og under samme
betingelser som Retteren (batterierne i kælderen og MC'en i en garage)
har startet fuldstændig uden at kny.

Det eneste jeg kan komme på lige nu, er at /måske/ har
PowerCommander'en "glemt" sin opsætning - men det tvivler jeg noget
på. Uanset skal jeg lige ud med laptop'en, USB kabel og 9V batteri og
se om PC3'en vil tale med mig

Gode forslag modtages med kyshånd, inden den ryger op til Heinrich for
fejlsøgning.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

 
 
Brian Sørup (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 03-04-06 21:10


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:uvetqh1ub.fsf@harrekilde.dk...
> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
> ikke starte.

[snipz]

Der sidder en lille kontakt på den højre styrkonsol - hvis den står på
*OFF* har du fundet problemet....


--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
- som iøvrigt sprang lystigt igang igår -



Kai Harrekilde-Peter~ (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 03-04-06 21:12

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:uvetqh1ub.fsf@harrekilde.dk...
>> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
>> ikke starte.
>
> [snipz]
>
> Der sidder en lille kontakt på den højre styrkonsol - hvis den står på
> *OFF* har du fundet problemet....

Dr. Gruby har spurgt - og svaret var allerede da, at ja, knappen *er*
testet. Står den i den forkerte stilling kommer der ikke strøm til
startmotoren --> det er ikke det som er mit problem (denne gang).


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Brian Sørup (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 03-04-06 21:15


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:ur74eh113.fsf@harrekilde.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:
>
> > "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> > news:uvetqh1ub.fsf@harrekilde.dk...
> >> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
> >> ikke starte.
> >
> > [snipz]
> >
> > Der sidder en lille kontakt på den højre styrkonsol - hvis den står

> > *OFF* har du fundet problemet....
>
> Dr. Gruby har spurgt - og svaret var allerede da, at ja, knappen *er*
> testet. Står den i den forkerte stilling kommer der ikke strøm til
> startmotoren --> det er ikke det som er mit problem (denne gang).

He-he, hvem har ikke prøvet det.......

Min Viffer snurrer starteren selvom dødemandsknappen står på *OFF* - er
der katalysator på R-etteren ?
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Sune (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 03-04-06 21:33

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:ur74eh113.fsf@harrekilde.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:
>
>> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
>> news:uvetqh1ub.fsf@harrekilde.dk...
>>> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
>>> ikke starte.

Har støttebenskontakten sat sig ? Er selv løbet ind i det problem et par
gange.

vh Sune



KT (03-04-2006)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 03-04-06 21:42

"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
news:44318676$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ur74eh113.fsf@harrekilde.dk...
>> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:
>>
>>> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:uvetqh1ub.fsf@harrekilde.dk...
>>>> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
>>>> ikke starte.
>
> Har støttebenskontakten sat sig ? Er selv løbet ind i det problem et par
> gange.
>
> vh Sune

Så går den vel først i stå når man forsøger at sætte den i gear? (Det gjorde
min gamle cykel i hvert fald)

Mvh Kim



Armand (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-04-06 22:18

KT skrev:
> "Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
>>>>
>> Har støttebenskontakten sat sig ? Er selv løbet ind i det problem et par
>> gange.
>>
> Så går den vel først i stå når man forsøger at sætte den i gear? (Det gjorde
> min gamle cykel i hvert fald)

Nu er det tilsyneladende også sådan på REtteren; men start/støttebens
-sikringens konstruktion er så langtfra entydigt(*) tværs over
fabrikater og årgange, så buddet er som sådan godt nok!

(*):
Indtil for nyligt afbrød støttebenskontakten på Ducati slet og ret for
tændingen, hvorved man end ikke kan warm-up'e mens man tager hjelm og
handsker på.

--
Armand.

Kai Harrekilde-Peter~ (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 03-04-06 21:31

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ur74eh113.fsf@harrekilde.dk...
>> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:
>>
>> > "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:uvetqh1ub.fsf@harrekilde.dk...
>> >> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
>> >> ikke starte.
>> >
>> > [snipz]
>> >
>> > Der sidder en lille kontakt på den højre styrkonsol - hvis den står
> på
>> > *OFF* har du fundet problemet....
>>
>> Dr. Gruby har spurgt - og svaret var allerede da, at ja, knappen *er*
>> testet. Står den i den forkerte stilling kommer der ikke strøm til
>> startmotoren --> det er ikke det som er mit problem (denne gang).
>
> He-he, hvem har ikke prøvet det.......
>
> Min Viffer snurrer starteren selvom dødemandsknappen står på *OFF* - er
> der katalysator på R-etteren ?

Originalpotten har kat indbygget, så vidt jeg husker. Men nu har jeg
en Akrapovic slip-on på, og den har det ikke

Jeg har overvejet at helt bypasse PC3'en for at se om det er den som
giver knuder.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Kai Harrekilde-Peter~ (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 03-04-06 21:44

"Sune" <formel999@hotmail.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ur74eh113.fsf@harrekilde.dk...
>> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:
>>
>>> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:uvetqh1ub.fsf@harrekilde.dk...
>>>> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
>>>> ikke starte.
>
> Har støttebenskontakten sat sig ? Er selv løbet ind i det problem et par
> gange.

Hmmm .... det er jo en Yamaha, så støttebenskontakten har først noget
at sige når man forsøger at sætte den i gear (been there, done that),
og så langt er jeg jo ikke kommet


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Sune (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 05-04-06 21:28

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:u4q1a2xug.fsf@harrekilde.dk...
> "Sune" <formel999@hotmail.com> writes:
>
[cut]
> Hmmm .... det er jo en Yamaha, så støttebenskontakten har først noget
> at sige når man forsøger at sætte den i gear (been there, done that),
> og så langt er jeg jo ikke kommet

Jeg kom på tanken, fordi min egen Kawa ER5 gang på gang satte helt ud,
indtil jeg opdagede, at det var støttebenskontakten, der blev aktiveret ved
hårde opbremsninger.

Men tror du ikke der er en eller anden mc-virus din garage Jeg hørte, at
efter Peter havde hentet sin gsx600f, ville den ikke tage omdrejninger på
hjemvejen.

MC hilsen Sune





Kai Harrekilde-Peter~ (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 06-04-06 05:27

"Sune" <formel999@hotmail.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:u4q1a2xug.fsf@harrekilde.dk...
>> "Sune" <formel999@hotmail.com> writes:
>>
> [cut]
>> Hmmm .... det er jo en Yamaha, så støttebenskontakten har først noget
>> at sige når man forsøger at sætte den i gear (been there, done that),
>> og så langt er jeg jo ikke kommet
>
> Jeg kom på tanken, fordi min egen Kawa ER5 gang på gang satte helt ud,
> indtil jeg opdagede, at det var støttebenskontakten, der blev aktiveret ved
> hårde opbremsninger.
>
> Men tror du ikke der er en eller anden mc-virus din garage Jeg hørte, at
> efter Peter havde hentet sin gsx600f, ville den ikke tage omdrejninger på
> hjemvejen.

Nej det var bare helt almindelig zooki-jeg-har-svært-at-tage-
omdrejninger-når-det-er-koldt nykker.

Den sidste "gæst" forlod min garage igår, og den startede også som en
mis, så snart batteriet blev smidt i

At Retteren ikke ville starte skyldes kun egen Alzheimer-light (eller
medium eller whatever


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Armand (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-06 14:20

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
>
> At Retteren ikke ville starte skyldes kun egen Alzheimer-light (eller
> medium eller whatever
>

Skidt med det. dk.fritid.motorcykel kan bevisligt kompensere for meget i
den retning

--
Armand.

tb (03-04-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 03-04-06 21:35

> Batteriet har masser af saft til at dreje motoren rundt (det har også
> stået i kælderen hele vinteren med en optimate lader på), men motoren
> vil ikke tænde

Ved ikke om det kan hjælpe dig, men på min tog jeg alle tændrør ud og gav
dem med en stålbørste og ind igen. vupti.....




Bjørn S (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 03-04-06 21:39

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
> ikke starte.

Her er da nogle ting at starte på.

Jeg ville starte med at koble Power Commanderen fra, så er den
eleminert. Jeg antager den bare er koblet mellom det orginale stik og
din cpu, så burde den være nem at omgå.

Er der alarm på dyret ? Kunne det være den ikke afaktiverede
startspærren for CPU eller tændingen ?

At benzinpumpen kører for længe (?), kunne tyde på forkerte signaler,
nok fra CPU, eller at den ikke kan opbygge trykket. Stoppet
benzinfilter ? En klæmt slange efter at du har løftet tanken ?

Har du prøvet om der er gnist på et tændrør ?
Du kunne også prøve med et lille pift startgas i indsugningen for at se
om den er efter det. Og skulle det være at der har lagt vand i bunden af
tanken, kan vandperler godt drille lidt i systemet, og måske forstyrre
benzintilførselen, eller drukne tændrørene. (Men så burde den jo stinke
af benzin nu, hvis det var døde tændrør).

--
/Bjørn



Bjørn S (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 04-04-06 09:12

Bjørn S wrote:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
>> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
>> ikke starte.

>
> Jeg ville starte med at koble Power Commanderen fra, så er den
> eleminert. Jeg antager den bare er koblet mellom det orginale stik og
> din cpu, så burde den være nem at omgå.

Er det ikke en stelledning som skal på batteriet fra din Power
Commander, har du husket at få den på igen da du geninstallerte batteriet ?

--
/Bjørn

Kai Harrekilde-Peter~ (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 04-04-06 12:36

Bjørn S wrote:

> Bjørn S wrote:
>> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>
>>> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
>>> ikke starte.

>>
>> Jeg ville starte med at koble Power Commanderen fra, så er den
>> eleminert. Jeg antager den bare er koblet mellom det orginale stik og
>> din cpu, så burde den være nem at omgå.

> Er det ikke en stelledning som skal på batteriet fra din Power
> Commander, har du husket at få den på igen da du geninstallerte batteriet ?

Nej, det havde jeg ikke. Jeg havde godt nok undret mig over den "ekstra"
polsko, men da den er sort/hvid og ikke rent sort, så troede jeg at den
ikke skulle til stel. Iøvrigt så polskoen ud som om den var ubrugt. Jeg
mente at der "kun" skulle være 2 polskoer på plus-siden og 2 polskoer på
stel-siden af batteriet, men efter hint'et her og et hurtigt kig i
installations manualen for PC3'en, er svaret at der skal være hhv 2 og 3
polskoer på plus og stel :-|

Kai + Retter med alarm, udtag til varmejakke/handsker og PC3
--
Fra arbejdet, via news.dfmc.dk :)


Armand (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-04-06 12:43

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> Bjørn S wrote:
>
>> Bjørn S wrote:
>>>
>> Er det ikke en stelledning som skal på batteriet fra din Power
>> Commander, har du husket at få den på igen da du geninstallerte
>> batteriet ?
>
> Nej, det havde jeg ikke. Jeg havde godt nok undret mig over den "ekstra"
> polsko,

Hæ!
Aner man surt gjorte erfaringer Bjørn?

--
Armand.

Bjørn S (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 05-04-06 17:52

Armand wrote:

>
> Hæ!
> Aner man surt gjorte erfaringer Bjørn?

Den som aldrig gør fejl laver ikke en skidt
Men nej, ikke lige den har jeg prøvet, men kom på at ha læst at nogle
modeller (min egen undtaget) skal ha en separat B- / stel-forbindelse på
Power Commanderen.

--
/Bjørn


Armand (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-04-06 18:14

Bjørn S skrev:
> Armand wrote:
>
>>
>> Hæ!
>> Aner man surt gjorte erfaringer Bjørn?
>
> Den som aldrig gør fejl laver ikke en skidt
>
Eller som jeg (ved ganske få lejligheder!) har argumenteret:
- Den der arbejder laver fejl!
- Den der laver meget, fejler mere!
- Ham der påstår at han aldrig laver fejl, han lyver forhåbentlig!

> .......men kom på at ha læst at nogle modeller (min egen undtaget)
> skal ha en separat B- / stel-forbindelse på Power Commanderen.

Aha! DU har altså også investeret i en DFM-krystalkugle!

--
Armand.

Futte & Co. (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 05-04-06 18:23

Armand wrote:

>
> Aha! DU har altså også investeret i en DFM-krystalkugle!
>

De laves da ikke mere, så det ku' jo være et godt brugt og slidt
eksemplar

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70

Bjørn S (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 05-04-06 21:12

Armand wrote:

>
> Aha! DU har altså også investeret i en DFM-krystalkugle!
>

Næh, tror det kaldes erhvervsskade nu til dags

--
/Bjørn

Christer Waleryd (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Christer Waleryd


Dato : 04-04-06 08:40

På Mon, 03 Apr 2006 21:54:20 +0200, skrev Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk>:

> Ja, problemer er dagens underdrivelse. Retteren vil nemlig *slet*
> ikke starte.
>
> Batteriet har masser af saft til at dreje motoren rundt (det har også
> stået i kælderen hele vinteren med en optimate lader på), men motoren
> vil ikke tænde
>
> Benzin pumpen kører unormalt længe når jeg sætter tænding på, og kører
> efter hvert startforsøg. Efter forslag fra Doktor Gruby har jeg haft
> tanken fuldstændig tømt for benzin og smidt noget nyt benzin i tanken.
> Jeg har kigget i luftfilterkassen for at se om der lå nogle gråspurve
> - nix. Jeg har lugtet til både udstødning og til injektorhusene (hvad
> hedder egentlig "karburatorerne" på en indsprøjtningsmotor?), og ingen
> af delene lugter af benzin.

Så, der er ingenting som tilsier at benzinen finner sin vei til cylindrene?
Eller til den delen der blander luft og benzin?
Kan benzinpumpen være avgået ved døren?

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500
'88 XT600 '69 Triumph T120
'59 Amazoooon '5? T24 OTC#440
http://lcw.at.dod.no lcw@dod.no

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste