Honda Rebel 450 Cmx
Fra : TC

Dato : 03-04-06 18:24

Hejsa,er der en der ved hvad motor-olie der skal på sådan en fætter?,den er
fra 1987,mangler også et sted til billige reservedele..gode råd modtages
meget gerne..
MvH
TC

Fra : Armand

Dato : 03-04-06 19:03

TC skrev:
> Hejsa,er der en der ved hvad motor-olie der skal på sådan en fætter?

Ganske almindelig 20W40 eller 20W50 multigrade-olie som den står på
hylderne omkring!

> ...mangler også et sted til billige reservedele..

David Silver spares i England er let at nå over nettet og har mere end
fornuftige priser til selv aldrende Honda'er.
Det kan dog være et spørgsmål om den "amerikanske" Rebel er noget de
kender til - CB450S, som er ganske almindelig herhjemme ligesom i
tyskland er totalt ukendt i GB
Motormæssigt deler den en lang række stumper med CM400; CB400T; CB400N
og CB450 N hhv. S, hvilket skulle lette reservedelsproblemet hvis det
kommer til motorskader

--
Armand.

Fra : Ulvir

Dato : 04-04-06 02:48

TC wrote:
> [...]
> fætter?,den er fra 1987,mangler også et sted til billige
> reservedele..gode råd modtages meget gerne..

Jeg tror du kan nøjes med en almindelig mineralsk mc olie. Det bruger jeg
selv på min Rebel CMX 250 C'er. (En af de sidste fra ny af..)

Rebel siten i USA, hvor du kan få svar på ALT ang. Rebelen er:
http://www.rebel250.com/rebelforum/viewforum.php?f=1&sid=c6c6f3e3ec34b99b52380b7b24e39f01

Mvh- Én der er mægtig glad for sin lille 250'er.. Ulvir.

Fra : BoA

Dato : 04-04-06 12:32

TC skrev:
> [...]
> fra 1987,mangler også et sted til billige reservedele..gode råd modtages

Bort set fra at Rebel 450 i nogen grad deler
stumper indvendigt i motoren med cb 400 og cb 450
modellerne, så skal du lige være opmærksom på at
stort set alt muligt andet er specielt på Rebel
450. Selv om den ligner 250-eren, så er delene
større, længere, kraftigere, lidt anderledes
næsten alle sammen.
Det er en dejlig maskine, men det er svært at
finde data og stumper til den uden for USA.

Rebelforum:
www.rebel250.com/rebelforum/

og Jack's rebelcatalog:
www.rebelcatalog.com