Indregistrering af brugt hest...
Fra : Poul

Dato : 03-04-06 17:43

Hej
Overvejer(-ede) at købe CBR600rr '05 i Tyskland.
Villle jo gerne vide hvad jeg skal regne med i afgift, men hvad f*****
betyder
"1-2 år: 105 pct. af 5.300-9.600 kr. og 180 pct. af resten."?? Og hvad
betyder det for mig?
Er der flere afgifter eller andet uforudset der kommer oven i hatten i
processen?
Har søgt efter svar mange steder på nettet, men synes ikke det er særligt
gennemskueligt...

Kunne godt bruge noget konkret...

Mvh.
Poul, CBR600F4 (CBR600rr)

Fra : MKS - 74

Dato : 03-04-06 18:24

On Mon, 3 Apr 2006 18:43:25 +0200, "Poul" <faint@stofanet.dk> wrote:

>Villle jo gerne vide hvad jeg skal regne med i afgift, men hvad f*****
>betyder
>"1-2 år: 105 pct. af 5.300-9.600 kr. og 180 pct. af resten."??

Jeg har godt nok nogle andre 2006-satser, nemlig :

1-2 år gamle:

105 pct. af 6.000-10.800 kr. og 180 pct. af resten.

Det betyder at du skal betale 0 kr. i afgift af 0-6.000 kr, 105% af
6.000-10.800 kr.og derefter 180% af 10.800-, eller om du vil på formel

Afgift = (10.800-6.000)*1.05 + (AV-10.800)*1.8

Lad os tage et eksempel, du får cyklen vurderet til 56.000 i AV
(Afgiftspligtig Værdi) - indsæt i formel giver en afgift på 86.400.
Læg dertil cyklens pris i D., og udgifter til hjemtransport og
syn+plade mv og du har den samlede pris.

> Og hvad betyder det for mig?

At du skal prøve at finde ud af hvad den afgiftspligtige værdi kan
tænkes at blive... SKAT har en 05'er der er sat 59.000 (89.856 i
afgift) og 2 2003'ere der er sat til henholdsvis 52.000 (79.636) og
59.000 (92.236) da de blev vurderet.

>Er der flere afgifter eller andet uforudset der kommer oven i hatten i
>processen?

Nøh...

>Har søgt efter svar mange steder på nettet, men synes ikke det er særligt
>gennemskueligt...

Det er det nok heller ikke første gang man forsøger lykken i
SKAT'te-rouletten.

>Kunne godt bruge noget konkret...

Du spørger bare.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Armand

Dato : 03-04-06 18:51

Poul skrev:
> [...]
> processen?
> Har søgt efter svar mange steder på nettet, men synes ikke det er særligt

Det konkrete er at det er den så meget større afskrivning syd for
grænsen at man udnytter ved at privatimportere, derved at afgiften
generelt hænger sammen med brugtpriserne herhjemme!
Tyskerne har i grunden dyrere nye køretøjer end vi har herhjemme
(sammenlignet á: grundpris + moms) så det kan ikke svare sig at købe en
ny tysk motorcykel og indregistrere herhjemme. Men p.g.a. nypriserne er
brugte ikke sønderligt meget værd og afskrivningen falder derfor
voldsommere isyd for grænsen end herhjemme hvor brugte er efterspurgte
p.g.a. den høje nypris.
Den tyske og danske afskrivnings-kurve krydser hinanden ved 3-4 års
alderen, hvilket vil sige at det sjældent kan svare sig at importere en
model der er yngre end 4 år, hvorimod der er større gevinst jo ældre den
er over 4 år - Læg i den forbindelse mærke til at det i vidt omfang
faktisk er 10-15 år gamle CBR600 at folk henter hjem!

Du har dannet dig en opfattelse af at det er ubetinget billigt at handle
syd for grænsen og dét holder desværre ikke
Køb din 05'er herhjemme billigere end du kan importere den til og nyd at
din afskrivning de næste par år til trods derfor er lavere end din tyske
grandfætters er!

Så Derfor!

--
Armand.