/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Styrtet
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-04-06 23:27

Ak.

Jeg har jo hørt det så tit. "Alle MC-førere styrter før eller siden."

Men jeg forventede naturligvis at være undtagelsen.

Sådan skulle det ikke være.

I dag tog jeg til Custom Import i Dalby for at hente min maskine fra
vinterhiet. Det blev en hyggelig eftermiddag, hvor masser af MC-ister
droppede forbi for at kigge, nasse en kop kaffe, småsludre eller
ligefrem handle.

Min Martha havde fået monteret en fin Legos 3 alarm, hvis startspærre
nåede at volde lidt problemer, så vi både fik hældt benzin og strøm
på, før det stod klart, hvorfor den ikke ville starte... Det viser
sig, at startspærren først spærrer efter en 20 sekunders tid. God
forvirrings-strategi :)

Hen på eftermiddagen begyndte det at regne. Jeg stod en times tid og
ventede på, at det skulle holde op, men det blev kun værre.

Til sidst ville jeg køre maskinen til Karlslunde, hvor jeg har lånt
mig til lidt garageplads.

Nordpå gik det. Nær Køge var der et par rundkørsler. Ved udkørslen af
rundkørsel nummer to, forsvandt baghjulet under mig og tog resten af
maskinen med sig. En bilist kom styrtende til for at høre om jeg var
skadet og hjalp med at rejse maskinen op igen.

Skaderne var heldigvis overfladiske. En hævelse på højre underarm -
det bliver nok til et blåt mærke - og et smadret gashåndtag,
håndbremse, fodstøtte og vindskærm. Ingen ridser i lakken.

Efter nogle minutters pause satte jeg mig på Martha igen og kørte
tilbage til Custom Import. Her gav folk mig hånden og ønskede mig
tillykke med, at mit styrt ikke var gået alt for galt og maskinen blev
lovet klar til i morgen. (Jeg kan så ikke hente den der, men det er da
flot nok alli'wl.)

Ak ja. Bli'r det så kun til det ene...



Nå ja, selve styrtet: Det er formentlig kombinationen af plaskvåd
vejbane, koldt dæk (specielt lidt oppe på siden) og tendensen til at
accelerere på vej ud af et sving, der dræbte mit vejgreb.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

 
 
Lyrik (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 03-04-06 00:44


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:867j67aa1z.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Ak.
>
> Jeg har jo hørt det så tit. "Alle MC-førere styrter før eller siden."
>
> Men jeg forventede naturligvis at være undtagelsen.
>
> Sådan skulle det ikke være.
>
> Nå ja, selve styrtet: Det er formentlig kombinationen af plaskvåd
> vejbane, koldt dæk (specielt lidt oppe på siden) og tendensen til at
> accelerere på vej ud af et sving, der dræbte mit vejgreb.
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
> The RockBear. ((^)) - Birksted
> I speak only 0}._.{0
> for myself. O/ \O
+++++++++++++++++++++++++++
Op igen.
Det var synd for dig og din nye? MC.
Hvad blev det forén?

Hilsen
Jens



Peter B. Juul (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-04-06 08:48

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:

> Op igen.
> Det var synd for dig og din nye? MC.

Ikke helt nye. Jeg hentede den bare fra vinterhiet.

> Hvad blev det forén?

Honda Shadow VT1100.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Lyrik (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 05-04-06 18:43


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:863bgv9k1g.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:
>
>> Op igen.
>> Det var synd for dig og din nye? MC.
>
> Ikke helt nye. Jeg hentede den bare fra vinterhiet.
>
>> Hvad blev det forén?
>
> Honda Shadow VT1100.
>
+++++++++++++++++++++++++++
Dejlig chopper. Tillykke med den.
Skynd dig at købe noget "faldtøj". Må jeg anbefale en jakke med beskyttere
indeni?
Det ødelægger ikke chopperstilen og det er jakken der er det centrale i de
fald jeg har haft.
Jeg lavede lige en dum en.
Jeg glemte at tage skivelåsen af. Jeg havde sat den så hjulet kunne gå en
hel omgang inden den ramte forgaflerne.
Brum-brum og gas på! Jeg røg sidelæns op i luften. Der nåede jeg lige at
afprøve min nye idé om at holde armene ind til siden og rulle.
Jeg rullede tre gange rundt på asfalten men lå så blødt som under en dyne
takket være jakken.

Hilsen
Jens



Sonny T. Larsen (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 05-04-06 21:59

On Wed, 5 Apr 2006 19:43:07 +0200, Lyrik wrote:

> Skynd dig at købe noget "faldtøj". Må jeg anbefale en jakke med beskyttere
> indeni?

Det kan du være 100% sikker på, Peter allerede havde før styrtet.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Peter B. Juul (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-04-06 23:14

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:

> Skynd dig at købe noget "faldtøj". Må jeg anbefale en jakke med beskyttere
> indeni?

Skynd mig at?

det købte jeg allerede før jeg skulle på manøvrebane for et lille år
siden.

Tøjet bærer en god del af skylden for, at jeg kun fik et blåt mærke ud
af rutscheturen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Niels B (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels B


Dato : 03-04-06 05:39

Er ked af at høre, at din sæson startede på sådan en kedelig måde.

Rundkørsler kan være fæle - især når lastbiler spilder olie på vejbanen.
Jeg er selv blevet overrasket på vej ud af sådan en to gange - heldigvis
kun i bil, så det blev kun til en voldsom udskridning uden uheld, men for
dælen hvor er det ubehageligt. Jeg priser mig lykkelig for, at det ikke er
sket for mig på den tohjulede ...

Jeg vil have din historie i tankerne, når jeg kører min suzukitøs hjem fra
vinterhiet i dag. God bedring og tillykke med at det trods alt ikke gik
værre

Med løftet venstre

Niels

---

>Peter B. Juul wrote:

> Ak.

> Jeg har jo hørt det så tit. "Alle MC-førere styrter før eller siden."

> Men jeg forventede naturligvis at være undtagelsen.

> Sådan skulle det ikke være.

> I dag tog jeg til Custom Import i Dalby for at hente min maskine fra
> vinterhiet. Det blev en hyggelig eftermiddag, hvor masser af MC-ister
> droppede forbi for at kigge, nasse en kop kaffe, småsludre eller
> ligefrem handle.

> Min Martha havde fået monteret en fin Legos 3 alarm, hvis startspærre
> nåede at volde lidt problemer, så vi både fik hældt benzin og strøm
> på, før det stod klart, hvorfor den ikke ville starte... Det viser
> sig, at startspærren først spærrer efter en 20 sekunders tid. God
> forvirrings-strategi :)

> Hen på eftermiddagen begyndte det at regne. Jeg stod en times tid og
> ventede på, at det skulle holde op, men det blev kun værre.

> Til sidst ville jeg køre maskinen til Karlslunde, hvor jeg har lånt
> mig til lidt garageplads.

> Nordpå gik det. Nær Køge var der et par rundkørsler. Ved udkørslen af
> rundkørsel nummer to, forsvandt baghjulet under mig og tog resten af
> maskinen med sig. En bilist kom styrtende til for at høre om jeg var
> skadet og hjalp med at rejse maskinen op igen.

> Skaderne var heldigvis overfladiske. En hævelse på højre underarm -
> det bliver nok til et blåt mærke - og et smadret gashåndtag,
> håndbremse, fodstøtte og vindskærm. Ingen ridser i lakken.

> Efter nogle minutters pause satte jeg mig på Martha igen og kørte
> tilbage til Custom Import. Her gav folk mig hånden og ønskede mig
> tillykke med, at mit styrt ikke var gået alt for galt og maskinen blev
> lovet klar til i morgen. (Jeg kan så ikke hente den der, men det er da
> flot nok alli'wl.)

> Ak ja. Bli'r det så kun til det ene...



> Nå ja, selve styrtet: Det er formentlig kombinationen af plaskvåd
> vejbane, koldt dæk (specielt lidt oppe på siden) og tendensen til at
> accelerere på vej ud af et sving, der dræbte mit vejgreb.




Anders Majland (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-04-06 07:55

> Rundkørsler kan være fæle - især når lastbiler spilder olie på vejbanen.

Dieselolie ! - en "klassiker"

Jeg har selv været forskånet indtil i fredags hvor kun kombinationen af lav
fart og held redede mig fra en røvtur - forhjulet smuttede en lille halv
meter sidelæns i en rundkørsel på ringvejen i Bjerringbro. I den
efterfølgende rundkørsel var der også et ganske tydeligt dieselspor
rundt....

Men godt du slap fra det med småskrammer



Mikkel Christensen (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-04-06 09:40

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Nordpå gik det. Nær Køge var der et par rundkørsler. Ved udkørslen af
> rundkørsel nummer to, forsvandt baghjulet under mig og tog resten af
> maskinen med sig. En bilist kom styrtende til for at høre om jeg var
> skadet og hjalp med at rejse maskinen op igen.

Ak ja. Godt du ikke kom mere til skade.

Jeg var ude på min første rigtige køretur i lørdags. Ved middagstid
skinnede solen lystigt, men 30km væk startede den småregn der varede
resten af dagen.

Ganske som dig havde jeg et par baghjulsudskridninger ud af rundkørslerne,
jeg rørte knapt ved gashåndtaget, men alligevel fik jeg lavet et par
exits der var Capirossi værdig. Det har med garanti set spetakulært ud,
men jeg måtte kæmpe noget for at bevare kontrollen over både cyklen og
min blære... :)

Der er stadig koldt og glat derude...

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste