Make-up til Givi-tasker
Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-04-06 10:27

Hej NG.

Hvilket produkt skal man bruge til at pleje sorte GIVI-tasker med ??

Jeg har forsøgt mig med sort "Sonax kunststoffarbe", men det var ingen
succes. Det gav et ujævnt og skjoldet resultat. Til almindelig pleje af
kunststof bruger jeg SK2000, men det giver jo ingen farve.

Armand har vist nok tidligere anbefalet skosværte (husker jeg rigtigt ?),
men det er vel ikke langtidsholdbart på sådan en overflade ??

Gode råd udbedes

Mch Schlæger

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 10:34

gertschlager@hotmail.com (Gert Schlæger) wrote:

>Armand har vist nok tidligere anbefalet skosværte (husker jeg rigtigt ?),
>men det er vel ikke langtidsholdbart på sådan en overflade ??

Nu kan man aldrig vide med Armand!

Jeg har ihvertfald nævnt det flere gange; men det skalvære den
'selvblankende' på tube med svamp. Det har hidtil virket på alt med godt
resultat.

/Hekkto

Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-04-06 11:32

Hekto@nirgendwo wrote:

> Jeg har ihvertfald nævnt det flere gange; men det skalvære den
> 'selvblankende' på tube med svamp. Det har hidtil virket på alt med godt
> resultat.

... selvblankende skosværte ?? (jeg har sikkert læst Armand forkert - han
plejer at være ret præcis i sine beskrivelser)

Mch Schlæger

Fra : Hekto

Dato : 01-04-06 18:46

> .. selvblankende skosværte ?? (jeg har sikkert læst Armand forkert -
> han plejer at være ret præcis i sine beskrivelser)

Ja, det kalder de den slags!
Sådan en slags plastic-tube med en lille rund svamp for enden. Fås i
sort, farveløs o.s.v. Sort anvendes til ... sort!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ole Baun

Dato : 01-04-06 10:50

"Gert "Schlæger"" skrev i en meddelelse news:e0lh15$aqs$1@abbeden.bunk.cc...
> [...]
>
> Armand har vist nok tidligere anbefalet skosværte (husker jeg rigtigt ?),
> men det er vel ikke langtidsholdbart på sådan en overflade ??

Hvis du prøver
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel

og søger på: Givi skosværte
så får du to tråde
den du lige selv har skrevet, og en fra d. 24. juni 2003.
Armand er ikke involveret i den tråd, men Hekto er. Han foreslår skosværte.
Og så er der en del andre med kreative forslag.

Ole Baun

Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-04-06 11:40

Ole Baun wrote:

> [...]

> Armand er ikke involveret i den tråd, men Hekto er. Han foreslår skosværte.
> Og så er der en del andre med kreative forslag.

Okay - min hukommelse kunne være bedre. Den der åndssvage tysker ved navn
Alzheimer går og gemmer alle mine ting og notater ...

Tak for tippet/rådet fra dig og Hekto. Ved nærmere eftertanke skal Armand
nok mere tages til indtægt for hans sponsorat for Gilette Barberskum (til
helt andre formål) + en stor mængde andre.

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 01-04-06 12:08

Gert Schlæger skrev:

> [...]
> Armand nok mere tages til indtægt for hans sponsorat for Gilette
> Barberskum (til helt andre formål) + en stor mængde andre.

Er du gal man bliver ruineret hvis man bruger Gilette i det omfang som
jeg anbefaler :-|
Jeg har netop altid understreget: "den billigste fra nærmeste
discount-kædes filial"

--
Armand.
(Hvis bils forrude trænger til en kur; men nu hvor frosten er væk har

Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-04-06 12:58

Armand wrote:

> Er du gal man bliver ruineret hvis man bruger Gilette i det omfang som
> jeg anbefaler :-|
> Jeg har netop altid understreget: "den billigste fra nærmeste
> discount-kædes filial"

Jeg overvejer et kursus i dansk nærlæsning :o/

Mch Schlæger

Fra : Richard

Dato : 01-04-06 15:54

Gert Schlæger wrote:

> Okay - min hukommelse kunne være bedre. Den der åndssvage tysker ved navn
> Alzheimer går og gemmer alle mine ting og notater ...

Så bare vent til han/hun gemmer din bulimi...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 01-04-06 18:48

> Så bare vent til han/hun gemmer din bulimi...

*GRILL*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-04-06 20:37

Gert Schlæger skrev den 01 apr 2006 i news:e0ll9o$k7k$1@abbeden.bunk.cc:

> [...]
> Armand nok mere tages til indtægt for hans sponsorat for Gilette
> Barberskum (til helt andre formål) + en stor mængde andre.

Der i vinters da jeg kørte en 85ser polo, der nu er skudt af til fordel for
MCén, viste Jesper (Hawk) mig hvordan man med varme (feks.ukrudtsbrænder)
kunne kalde den sorte overflade frem igen på de udvendige vinyldele -
(kofanger og sidelister der var blevet matte og grå) måske var det også noget
der kunne prøves af, men han må hellere selv lige fortælle om det hvis han
læser med her

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 02-04-06 18:25

> [...]
> også noget
> der kunne prøves af, men han må hellere selv lige fortælle om det hvis

jaaa, daa, jeg er med når jeg har tid

var det mine tasker ville jeg prøve med en varme pistol, self. på et
ikke synligt sted
som Arne skriver så virker det på VW-kofanger årg.ca 80 og frem til de
også begyndte at sælge indfarvet plastik

jeg har ofte brugt tricket, med succes, jeg er måske lidt "gal" for jeg
bruger min ukrudt-brænder med en 11kg gasflaske,
som iøvrigt også er fremragende til afisning af bilruder

jesper, som måtte på arbejde en søndag, hvor der var rigtig fint vejr i
vest-jylland :o|

hawk, synet og afgiftet, "igen,igen"

Fra : Anders Majland

Dato : 01-04-06 10:59

> Hvilket produkt skal man bruge til at pleje sorte GIVI-tasker med ??

"bumper black" - jeg kan ikke huske producenten men virkningen holder et par
måneder.

/A

Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-04-06 11:41

Anders Majland wrote:

> "bumper black" - jeg kan ikke huske producenten men virkningen holder et par
> måneder.

Det vil jeg kigge efter i "Bildillen" (der findes vel ikke en "MC-dille)

Tak for tippet

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 01-04-06 12:10

Gert Schlæger skrev:

> Det vil jeg kigge efter i "Bildillen" (der findes vel ikke en "MC-dille)

Det er nok et spørgsmål om ikke det tilnærmelsesvist er samme produkt og
at skosværte er det billigste af de to?

--
Armand.

Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-04-06 13:03

Armand wrote:

> Det er nok et spørgsmål om ikke det tilnærmelsesvist er samme produkt og
> at skosværte er det billigste af de to?

Det er forsøget værd - efter fiaskoen med SONAX.

Takker meget for rådet - og lover at skrive om mine erfaringer.

Mch Schlæger - næppe den eneste med store sorte tasker (enhver assocíation
frabedes venligst men bestemt)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-04-06 23:58

"Gert "Schlæger"" <gertschlager@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Takker meget for rådet - og lover at skrive om mine erfaringer.
>
> Mch Schlæger - næppe den eneste med store sorte tasker (enhver assocíation

Havde ellers fingrene på tasterne

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 01-04-06 11:41

Gert Schlæger skrev:

> Armand har vist nok tidligere anbefalet skosværte (husker jeg rigtigt
> ?),

Jeg får tippet om et og andet under mit skriveri her på gruppen; men jeg
vil ikke stjæle æren fra rette person omkring skosværte-trick'et!

--
Armand.

Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-04-06 12:07

Armand wrote:

> Jeg får tippet om et og andet under mit skriveri her på gruppen; men jeg
> vil ikke stjæle æren fra rette person omkring skosværte-trick'et!

Sorry - huskede forkert

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 01-04-06 12:17

Gert Schlæger skrev:

> Sorry - huskede forkert

Ingen årsag!
Finder man et hagl en dag, er det også nærmest liggende at regne hám der
skyder med spredhagl for at være ejermand

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 17:45

"Gert "Schlæger"" <gertschlager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Hvilket produkt skal man bruge til at pleje sorte GIVI-tasker med ??

Hej.

Bruger selv, og er glad for'ed , et Turtle Wax produkt der hedder Black
Chrome, Trim & Bumper Polish, syntes ikke at det har givet skjolder på mine
tasker !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Troels Jensen

Dato : 02-04-06 11:51

"Gert Schlæger" <gertschlager@hotmail.com> wrote

> Hvilket produkt skal man bruge til at pleje sorte GIVI-tasker med ??

Mine er godt nok kun et par år gamle og ikke så blege endnu, men de blev som
nye igen, da jeg gav dem en gang siliconespray sidste år, og det holder
endnu, så det er vel værd at prøve....?

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Myrhøj

Dato : 02-04-06 21:23

Troels Jensen wrote:

> "Gert Schlæger" <gertschlager@hotmail.com> wrote

> Mine er godt nok kun et par år gamle og ikke så blege endnu, men de blev som
> nye igen, da jeg gav dem en gang siliconespray
--------
Og lige netop det virker. Har dog ikke prøvet spray, men jeg bruger
siliconeolie på falmede overflader: dørhåndtag på den aldrende germanske
vogn, kofanger på samme, sidetasker, taskeholdere, ja og hvad der ellers
trænger. Det ernemt, og holder ganske godt. Jeg vipper lidt på en klud og
smører med let hånd på emnet, og tørrer af med en tør klud bagefter; og
vupti skidtet ser ud som nyt.

Myrhøj