Q: kW>hestekræfter?
Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 01-04-06 06:56

Hejsa
Har en Kawasaki KZ 750 E som LTD model årg.81, hvor mange heste har den?
Har prøvet at lede lidt, og har fundet frem til at en alm KZ 750 E årgang 81
har 57kW hvor mange heste er det?
Hilsen René

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 01-04-06 07:15

>57kW hvor mange heste er det?
1 hk = 0,736 KW
1 KW = 1,36 hk
57 KW = 77 hk
vh
Jørn

Fra : Armand

Dato : 01-04-06 11:01

Jørn N. Andersen (slet TZ2EK) skrev:
> 1 hk = 0,736 KW

= "Slag på tasken" ved at trække 1/4 fra HK'erne!

> 1 KW = 1,36 hk

= "Slag på tasken" ved at lægge 1/3 til KW'erne!

> 57 KW = 77 hk

1/3 af 60 = 20, så 1/3 af 57 må være tæt på 19. Læg 19 til 57 = 76Hk(ca.)!

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 01-04-06 11:16

> 1/3 af 60 = 20, så 1/3 af 57 må være tæt på 19. Læg 19 til 57 = 76Hk(ca.)!

Så foretrækker jeg nu Jørns beregning: 57/0,736 = 77 HK.

; - )

KD

Fra : Armand

Dato : 01-04-06 12:00

Knud Dam skrev:

> Så foretrækker jeg nu Jørns beregning: 57/0,736 = 77 HK.

Den akkurate sum er ikke uvæsentlig, og da slet ikke en potentiel køber!

Men alligevel: Fra Manchester til Derby er der 100Miles - Regner du ikke
dét for at være 160km, selvom det retteligt er nærmere 161km??

Oftest har motorcykler samme ydelse verden over, hvorfor man kun kan
komme i tvivl om en given (forsikringsrelateret?)drosling når man
oplever et umiddelbart uigennemskueligt KW-tal.
Tommelfinger-regler og slag på tasker er ganske nyttige at have skrevet
bag øret når man pludselig står med en KW-oplysning uden lige at have
lommeregner(mobilos?) fremme til beregning af det eksakte tal - Derfor
følte jeg at fidusen med det tilnærmede tal gennem hovedregning havde
sin berettigelse :-|

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 01-04-06 16:02

> [...]
> lommeregner(mobilos?) fremme til beregning af det eksakte tal - Derfor
> følte jeg at fidusen med det tilnærmede tal gennem hovedregning havde sin

Det har du ret i !

; - )

KD

Fra : TGSC

Dato : 01-04-06 11:32

Brug Googles lommeregner :
convert 57kW to hp
-tastes direkte i det almindelige søgefelt.
svar : 57 kilowatts = 76.4382591 hp
Man skal bare bruge de rigtige enheder. Skriver man
convert 57kw to hp
får man ikke noget svar.

Fra : Ivar

Dato : 01-04-06 15:32

TGSC skrev:

> 57 kilowatts = 76.4382591 hp

Bemærk, at Google ikke regner med metriske hk.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 01-04-06 19:52

Hej Igen
Takker for svarene
Syntes den der med at lægge 1/3 oveni KW er god
Hilsen René
snip