Nogen der har et SKF katalog?
Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 31-03-06 13:40

Der kan finde et vare nr for mig?

Jeg bruge et par koniske rullelejer!

Poster lige diametrene senere!

Kim..

Fra : KT

Dato : 31-03-06 14:15

"Kim (Bandit600)" <lundgaard@skjern-net.dk> wrote in message
news:d715d$442d2327$3e3d83dd$21195@news.arrownet.dk...
> Der kan finde et vare nr for mig?
>
> Jeg bruge et par koniske rullelejer!
>
> Poster lige diametrene senere!
>
> Kim..

Du kan finde alle deres lejer på nettet:
http://www.skf.com/portal/skf/home/products
(Brug menuen yderst til venstre)

Mvh Kim

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 31-03-06 16:35

"KT" skrev

> Du kan finde alle deres lejer på nettet:
> http://www.skf.com/portal/skf/home/products
> (Brug menuen yderst til venstre)
>
> Mvh Kim

takker

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 31-03-06 16:43

Lige et tillægs spørgsmål!

Nogen der ved om kronrørs stikakslen er skruet i den nederste
forgaffelbro, eller om den er presset i?

Jeg er ved at sætte en TL 1000 Forgaffel på min min bandit og
ser ud til at det nemmeste er at bytte stikakslen rundt, For leje-
pasningerne sidder ikke i samme højde!

kim..

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 22:23

Kim (Bandit600) skrev i meddelelsen
<41e51$442d4e1f$3e3d83dd$15442@news.arrownet.dk>...
>Lige et tillægs spørgsmål!
>
>Nogen der ved om kronrørs stikakslen er skruet i den nederste
>forgaffelbro, eller om den er presset i?

Presset og svejset i mange tilfælde.

>Jeg er ved at sætte en TL 1000 Forgaffel på min min bandit og
>ser ud til at det nemmeste er at bytte stikakslen rundt, For leje-
>pasningerne sidder ikke i samme højde!

Har Du overvejet om de TL broerne giver et forkert/umuligt efterløb og
styregeometri ?

mvh
Orla

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 31-03-06 23:48

"Orla Pedersen"

> Har Du overvejet om de TL broerne giver et forkert/umuligt efterløb og
> styregeometri ?

ja!

kim..

Fra : Molnit

Dato : 01-04-06 12:33

Kim (Bandit600) skrev:

> Jeg er ved at sætte en TL 1000 Forgaffel på min min bandit og
> ser ud til at det nemmeste er at bytte stikakslen rundt, For leje-
> pasningerne sidder ikke i samme højde!

   hmmmm, er det en god kombi ??? benenden er for korte på TLr, så vidt
jeg husker.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 01-04-06 13:08

"Molnit" skrev

> hmmmm, er det en god kombi ??? benenden er for korte på TLr, så vidt jeg
> husker.

Hej!

Ja, de er noget kortere end standard gaffelbenene! Jeg kørte før med
et bolton styrsæt, der var monteret over den øverste bro, hvor ved at
forgaflen blev sænket 30-35 mm foran. Det var ikke noget der gjorde
køreegenskaberne dårligere for mit vedkommende, tværtimod synes
jeg den blev mere skarp i styringen, men ikke for urolig. Men der blir
nu monteret en styrdæmper alligevel!

Min er også hævet 7 mm i bag, med kortere kødben!

Løsningen for mit forgaffelskift blev, at stikakslerne blev presset ud, af
den nederste bro, og byttet rundt, så lejepasningerne sidder i samme
højde, og de originale kronrørslejer kan bruges! Det er iøvrigt samme
metode de anbefaler ved holeshot!

Kim..