Er det mon lovligt
Fra : Lasse

Dato : 31-03-06 01:04

Hej
I mangel af andre transportmuligheder, må man jo ty til yderligehedderne.
Men er det lovligt, det skal siges at fra forhjul til foreste af kajakken
er der en meter.
Se link:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1352
Hilsen Lasse Petersen

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-03-06 02:49

On Fri, 31 Mar 2006 00:03:38 +0000 (UTC), lape82@hotmail.com (Lasse)
wrote:

>I mangel af andre transportmuligheder, må man jo ty til yderligehedderne.

*lol* Du er da vist en dag for tidligt ude med de billeder

Efter som kajakken rager mere end en meter ud over bagenden, så skal
du vel hænge en hvid klud eller andet synligt på den, i stil med hvad
man gør i en bil.

/Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 31-03-06 09:04

> Efter som kajakken rager mere end en meter ud over bagenden, så skal
> du vel hænge en hvid klud eller andet synligt på den, i stil med hvad
> man gør i en bil.

Og i lygtetændingstiden skal det være den godkendte "refelxtønde"

Btw så må en cykel med anhænger ikke være så lang - fortalte en betjent mig
engang jeg belv stoppet på cykel med et surfbrædt med mast på slæb på
cykelanhængeren. Masten var vist kun 4-5meter lang

Fra : Ronni Jensen

Dato : 31-03-06 05:39

lape82@hotmail.com (Lasse) wrote in news:e0hrkq$45j$1@abbeden.bunk.cc:

> [...]
> yderligehedderne. Men er det lovligt, det skal siges at fra forhjul
> til foreste af kajakken er der en meter.

Paragraf 6 i bekendtgørelse om køretøjers størrelse:

§ 6. Et motordrevet køretøj må hverken i belæsset eller ubelæsset stand
have en længde, der overstiger 12 m.

Så ja, det er rent faktisk lovligt.

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Honda VFR 750 RC36
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Hekto

Dato : 31-03-06 09:45

After serious thinking Ronni Jensen wrote :
> Så ja, det er rent faktisk lovligt.

- vel at mærke vis man kan føre den på betrykkende vis!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-03-06 12:41

Hekto wrote:

> - vel at mærke vis man kan føre den på betrykkende vis!

det er vel bare en tur på bronzekursus med ekvipagen

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 31-03-06 12:58

Torben Scheel wrote :
> det er vel bare en tur på bronzekursus med ekvipagen

Nej, det er vist desværre en vurderingssag for den betjent der nu
engang stopper vedkommende!

Fra : Kim Persson

Dato : 31-03-06 13:51

> Nej, det er vist desværre en vurderingssag for den betjent der nu engang
> stopper vedkommende!
>
> --
> /Hekto

Og hvis jeg havde været betjent, så havde jeg sgu nakket ham.
Forestil jer at være fodgænger foran det spid!

//Kim

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-03-06 14:47

Kim Persson wrote:

> Og hvis jeg havde været betjent, så havde jeg sgu nakket ham.
> Forestil jer at være fodgænger foran det spid!

Det er jo lovligt at køre med kajak på en bil, så det argument holder
ikke. En MC er i øvrigt ikke særlig fodgængerkollisionssikker i forvejen.

--
vh
Torben - der er mere bange for at blive nakket af et busspejl på

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 02-04-06 22:07

Ronni Jensen <ronnij@nejvel.com> wrote:

>Paragraf 6 i bekendtgørelse om køretøjers størrelse:
>
>§ 6. Et motordrevet køretøj må hverken i belæsset eller ubelæsset stand
>have en længde, der overstiger 12 m.
>
>Så ja, det er rent faktisk lovligt.

Er der ikke også nogen regler om lygteføring et sted? Jeg synes at
kunne huske noget om, at blinklysene skal kunne ses skråt for- og
bagfra i en nærmere defineret vinkel?

--
Kåre

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-03-06 12:56

lape82@hotmail.com (Lasse) writes:

> I mangel af andre transportmuligheder, må man jo ty til
> yderligehedderne. Men er det lovligt, det skal siges at fra forhjul
> til foreste af kajakken er der en meter.

Sikke et syn! Men tror du ikke det var på sin plads med en
kontravægt i modsatte side, så du undgår fornemmelsen af løftet
sidevogn?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Peter

Dato : 31-03-06 15:53

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message
> lape82@hotmail.com (Lasse) writes:
>
> Sikke et syn! Men tror du ikke det var på sin plads med en
> kontravægt i modsatte side, så du undgår fornemmelsen af løftet
> sidevogn?

Løsningen er naturligvis to kajakker

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-03-06 15:55

"Peter" <fiktiv@invalid> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote...
>
> Løsningen er naturligvis to kajakker

Det var også min første tanke
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 31-03-06 16:15

Peter wrote:
> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message

> Løsningen er naturligvis to kajakker

Og så nogle padler på baghjulet... Så behøver man heller ikke betale
broafgifter mere.

/Magnus

--
"Ford, you're turning into a penguin. Stop it."
   Douglas Adams 1952-2001

Fra : Ulvir

Dato : 31-03-06 23:15

Peter wrote:

> Løsningen er naturligvis to kajakker

En Katamecykel..

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-06 18:49

wrote:

> [...]
>Men er det lovligt, det skal siges at fra forhjul til foreste af kajakken

Jeg tror ikke du slipper fra Snupper-Jensen hvis han får den ekvipage
i kiggerten.
Formelt er det lovligt hvad angår mål og vægt, men lovens lange arm
kan med rette påstå at "udhænget" er til gene for føreren og at den
skygger for lygteføringen - Specielt stop- og blinklys.

Løsning: Tag den på som hat -----
Nej nej nej ---- ikke som Napoleon

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-03-06 19:07

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan med rette påstå at "udhænget" er til gene for føreren og at den
> skygger for lygteføringen - Specielt stop- og blinklys.

Ja-ja, Steen.
Det kan godt være du mente det som en spøg - det med at ta den på som hat.
Men du er faktisk tættere på en løsning end du måske forventer!
Jeg surfede meget i mange år - og læste mange blade om emnet. Husker et par
billeder af en MC fra Hawaii - ejeren havde løst sit transportproblem ved at
lave en opstander for og en bag på mc'en. Begge standere havde så en
tværpind, der fungerede som "tagbagagebærer" - altså havde han bræt og rig
hængende over hovedet !

Men hvudden danske lov's lange arm ville ta den spøg vil jeg altså ikke
lovet noget om
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-06 22:46

On Fri, 31 Mar 2006 20:07:19 +0200, "Jesper Hedegaard"
<virker@ikke.dk> wrote:

Hej Jesper.

>Ja-ja, Steen.
>Det kan godt være du mente det som en spøg - det med at ta den på som hat.

Jeg kunne ikke lade være.
Tanken om en kajak som hat fik mig faktisk til at le.
Så kom den med Napoleon

> [...]
>lave en opstander for og en bag på mc'en. Begge standere havde så en
>tværpind, der fungerede som "tagbagagebærer" - altså havde han bræt og rig

Du kan være helt sikker på at det vi andre finde som en spøg vil
Snupper-Jensen konvertere til paragraffer ---- Pronto.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at den ville gå i USA, så længe du
ikke kom galt af sted.
Noget andet er så, at hvis man nu byggede en sidevogn om til formålet
ville det sikkert være inden for lovens rammer.
Jeg husker tydeligt vinduspudseren på Nimbus med stigen på sidevognen.
Nå ja, det var også andre tider
Men for at fortsætte spøgen, så ville en kajak monteret på en Ånda
mågevinge være sagen.
På godt grøndlandsk: En jagtmaskine transporteret på en konebåd

>Men hvudden danske lov's lange arm ville ta den spøg vil jeg altså ikke
>lovet noget om

Gid nogen der havde humoristisk sans )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-03-06 22:34

Lasse wrote:
> [...]
> yderligehedderne. Men er det lovligt, det skal siges at fra forhjul
> til foreste af kajakken er der en meter.

Aner ikke om det er lovligt eller ej, men for fanden hvor er det cool!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Sune

Dato : 01-04-06 00:53

"Lasse" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men er det lovligt, det skal siges at fra forhjul til foreste af kajakken

Helt 100% sikkert ulovligt.

Men bortset fra det, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad du finder
på når du sætter dig ned i kajaken.

Stiller du MC'en på fordækket eller bagdækket af kajaken Under alle
omstændigheder så drop det der med grønlændervendinger, hvis du skal have
MC'en med

Sune
PS : må jeg stjæle dine billeder til undervisningsbrug ?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-04-06 06:56

Sune skrev:
> "Lasse" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Helt 100% sikkert ulovligt.

Med så usvigelig sikkerhed konstateret, spørger jeg :
Med henvisning til hvilke paragraffer? (ikke fortolk-bare paragraffer tak)

--
Dun@nt der også _tror_ polisen vil udstede en mulkt på stedet....
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Dr.Enduro

Dato : 01-04-06 10:06

J.C.Kløve wrote:

> Med så usvigelig sikkerhed konstateret, spørger jeg :
> Med henvisning til hvilke paragraffer? (ikke fortolk-bare paragraffer tak)

Jeg vil henvise til den universelle fornufts lovmæssigheder: Hvor sikker
mon sådan en cykel er i sidevind?
Hvis ikke den er ulovlig, så er der noget galt med lovgivningen.

--

Hilsen Jan

Fra : Sune

Dato : 01-04-06 17:23

""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Sune skrev:
[cut]

> Med så usvigelig sikkerhed konstateret, spørger jeg :
> Med henvisning til hvilke paragraffer? (ikke fortolk-bare paragraffer tak)

Færdselsloven Kapitel 13
Befordring, belæsning, vægt,
dimensioner m.v.
Køretøjers belæsning
§ 82. Personer eller gods må ikke være anbragt på en sådan måde, at føreren
ikke har frit udsyn og tilstrækkelig mulighed for at manøvrere køretøjet.

Og han har ikke en chance for at manøvrere MC'en forsvarligt, som andre også
har påpeget.

vh Sune

Fra : Eg Egemarke

Dato : 01-04-06 21:43

Hæ så ville Harley´er da osse være ulovlige

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-06 21:52

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hæ så ville Harley´er da osse være ulovlige

Nej, slet ikke, de hører ind under trillebørsregulativet
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 01-04-06 06:50

Steen Gruby skrev:

> [...]
> ville det sikkert være inden for lovens rammer.
> Jeg husker tydeligt vinduspudseren på Nimbus med stigen på sidevognen.

Hej Steen

Det kan man vist stadigvaek. Da jeg boede Aarhus i midthalfemserne
koerte der en vinduespudser rundt paa en GS450'er med sidevogn.
Sidevognen indeholdt alt grejet, incl. stige.

Asger

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-04-06 12:55

Asger Steffensen wrote:

> Det kan man vist stadigvaek. Da jeg boede Aarhus i midthalfemserne
> koerte der en vinduespudser rundt paa en GS450'er med sidevogn.
> Sidevognen indeholdt alt grejet, incl. stige.

Ved du hvad der er blevet af den?
Jeg har selv set den for et par år siden...

Så den ret ofte omkring Langenæs/Frederiksbjerg dengang.
--
Mvh Anders Christensen

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 05-04-06 10:22

Hej

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> writes:

> Ved du hvad der er blevet af den?
> Jeg har selv set den for et par år siden...
>
> Så den ret ofte omkring Langenæs/Frederiksbjerg dengang.

Det er også noget tid siden jeg har set ham, men han var en gammel en,
så måske han ikke kunne kravle på stigen længere. Han kørte iøvrigt
hele året

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 05-04-06 10:12

Anders Christensen skrev:

> Ved du hvad der er blevet af den?
> Jeg har selv set den for et par år siden...
>
> Så den ret ofte omkring Langenæs/Frederiksbjerg dengang.
> --

Ingen anelse. Men jeg har heller ikke boet i Aarhus siden primo '99.

Asger