Hejsa.
Jeg skiftede koblingspladerne på min FZR600 i går, da jeg har haft
problemer med glidende kobling, Det gik også nemt nok.
Affedtede stålpladerne og sleb dem meget let, da jeg syntes de var meget
glatte. Men der var ikke nogen misfarvning efter overophedning.
Da det er en Yamaha måtte jeg jo også tjekke om den havde de famøse
hakker i koblingsskålen som jeg har læst om her i gruppen.
Desværre synes jeg at de ser ret dybe ud, men jeg har heller ikke noget
at sammenligne med.
Der er billeder af den her:
<
http://gallery.fzr.dk/2006-03-29/>
Kommer hakkerne fordi Yamaha er for nærige med de gode materialer?
Jeg havde ikke en fil der var egnet til at slibe på den, desuden vil jeg
nok også foretrække, at den er ude af motorblokken hvis man skal slibe og
derved lave metalstøv.
Har mærkerne kun indflydelse ved tilkobling? Der har aldrig været nogen
problemer, kun med glidende kobling, men det har også kunne forekomme på
motorvejen med 110km/t, hvor man gearer ned for at accellerere.
--
-René