It's alive 2
Fra : Bjørn S

Dato : 30-03-06 08:52

Ja, nu havde den gamle NTV stået i papkasser med defekt krumtap i 3-4 års
tid. Efter at ha erhvervet en "ny" motor på Ebay for 1800 kroner, var det
i går tid for at forsøge første opstart.

Skulle lige ha fat på 3 liter olie. Q8 har jo reklameret mange steder med
deres MC-shop, og de har også noget mineralsk olie til 67 kroner literen
som helt sikkert er helt fint til mine behov. Men nede på den lokale Q8
havde de intet, og indehaveren kunne ikke engang bestille det hjem, ikke
på de indkøbslister vi kigget igennem i hvert fald. Jeg fandt så ud af at
man kunne bestille via nettet, men er for nærig til at give 75 kroner i
porto og diverse omkostninger.
Nu er jeg på ingen måde hellig hvad olie angår, har selv tilgang til
"gratis" olie på mit arbejde, men ville nødigt putte noget på hvor man
risikerer koblingsglid, så jeg la turen forbi Shell, hvor de havde noget
syntetisk til 116 kroner literen. Ouch, men nu SKULLE det være. Jeg kan
til gengæld glæde mig over alle pengene jeg har sparet på stumper ved at
handle hos DSS.

Nå, på med den sidste olie og kører lidt på starteren til olietrykslampen
slukker. Lidt benzin bliver tilført via min lille potable dunk til
synkroniserings-sættet, choker, et lille tryk på starteren, og vroom (Nå
ja, så meget lyd det nu kan komme ud af et sprit nyt originalt anlæg).
Øj, det var et dejlig øjeblik.
Da jeg mangler at montere bagsvinger og kardang, står den stadig inde i
værkstedet, så den fik kun lov at putre sig halvvarm, men den så da
umiddelbart stadig tæt ud her til morgenen, både med vand og olie.

Nu skal jeg fra på fredag knalde af 14 dagers restferie, så mon ikke den
kommer på hjulene, TCP-kåben limet sammen med epoxy, og vi ses der ude en
af dagene ?

--
/Bjørn

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-06 13:37

> [...]
> slukker. Lidt benzin bliver tilført via min lille potable dunk til
> synkroniserings-sættet, choker, et lille tryk på starteren, og vroom

Det er ikke nogen helt lille sejr når GDS lykkes

/A

Fra : Hans/NTV

Dato : 01-04-06 14:50

Hej Bjørn!
Fedt nok - hvor skal din TCP kåbe limes? Har selv en med revner...

hVh
Hans/NTV

Fra : Bjørn S

Dato : 02-04-06 09:38

Hans/NTV wrote:
> Hej Bjørn!
> Fedt nok - hvor skal din TCP kåbe limes? Har selv en med revner...

Alt for mange steder
(Nu er min en Five Star, men jeg tror TCP overtog, den er ihvertfald
identisk)
Men det er nede i bunden af sidekåben på begge sider. Nu var jeg så
"heldig" at opdage at nogen havde kørt på og væltet cykkelen på
parkeringspladsen, den gang jeg boede i Brønshøj, så lige det kan jeg
ikke skylde på kåben, men generelt er det noget meget tyndt og skør
plastic den er laget af, sammelignet med den orginale som er på min Ducati.
Jeg går og kigger efter nogle "pornoblink" jeg midlertidig kan klæbe på
spejlene, og køre kun med topkåben et stykke tid, og overvejer at finde
orginal lygt og de nødvændige beslag for at bygge den om til en standard
nøgen model senere hen.

Jeg har ikke problemer med at køre med kåbe, men det er nu også en anden
følelse at køre uden, når det kun er kortere sogneveje for sjov.
Kåbeglasset er også for lavt til mig, jeg får frygtelig meget vindstøj
og turbulens, og luftstrømmen ind lige på visiret.

Konen vil også ud og køre på den, og hun har aldrig vænnet sig til kåbe,
havde en GS500 med hele molevitten, men blev aldrig fortrolig med den.

--
/Bjørn