Købs kontrakt ? kan det bruges til noget ?
Fra : MLN

Dato : 27-03-06 20:20

Hej gruppe

Jeg står og skal (forhåbentligt) til at købe min første motorcykel meget
snart.
Da jeg var oppe og snakke med banken fortalte min bankrådgiver mig at uanset
hvilket stykke papir man fik underskrevet ved privat handel var det ikke
mere værd end det papir det var skrevet på .....
Altså lige til at tørre r .... i.

Hvad er jeres erfaringer med dette ?

MVH
Martin Lynge Nicolaisen

Fra : Dr.Enduro

Dato : 27-03-06 21:58

MLN wrote:
> [...]
> hvilket stykke papir man fik underskrevet ved privat handel var det ikke
> mere værd end det papir det var skrevet på .....

Passer ikke, også en privat sælger hæfter for det han skriver under
på. Gå på f.eks. dba.dk og print en kontrakt ud, så er du på den sikre side.

--

Hilsen Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-06 07:40

> Passer ikke, også en privat sælger hæfter for det han skriver under på.
> Gå på f.eks. dba.dk og print en kontrakt ud, så er du på den sikre side.

Det banksalgsassistenten mente var nok at det er fandens svært at gøre krav
gældende overfor en privat sælger. Man har ifølge loven stadig 2års
reklamationsret hvis ikke andet er aftalt men medmindre køber kan bevise at
sælger har fortiet noget er det opadbakke. Hvis den f.eks bruger en liter
olie per 1000km og sælger har oplyst at den ikke har et unormalt olieforbrug
har man måske en chance ...

Fra : Ronni

Dato : 29-03-06 09:25

Som Hr. Majland skriver - medmindre du har midlerne og tiden til at bakke
det op med advokater, fogedret mv., så er en kontrakt med en privatperson
ikke meget værd.

Mvh
Ronni

Fra : Dr.Enduro

Dato : 29-03-06 10:53

Ronni wrote:
> Som Hr. Majland skriver - medmindre du har midlerne og tiden til at bakke
> det op med advokater, fogedret mv., så er en kontrakt med en privatperson
> ikke meget værd.

Det mener jeg nu alligevel. Selvom det nok er de færreste, der gider at
gå hele vejen, så gør truslen om en advokat hhv. et venligt, men bestemt
brev fra et advokatkontor (koster 200 kr) ofte underværker!

--

Hilsen Jan