Kawasaki ZZR 1200 vs Honda CBR 1100 Blackb~
Fra : Søren Hansen

Dato : 24-03-06 10:54

Hej Gruppe

Min gamle Honda VF1000F2 skal udskiftes (gider ikke "skrue" mere på den), og
jeg har besluttet, at valget skal stå mellem de to i subject!

MEN - jeg er vildt i tvivl - hvilken skal jeg vælge - Honda'en eller
Kawa'en???

Er der nogen med relevante erfaringer, som venligst vil prøve at overtale
mig til enten den ene eller den anden?

Det skal siges, at jeg regner med at købe en med et par år på bagen.

Mvh. Søren

PS: Min egen "For / Imod"-liste, udelukkende af "optisk" karakter:

Honda CBR 1100 XX Blackbird
Fås i sort med sort stel (dog ikke metal
Flotteste udstødninger (flugter med resten af cyklen)
Flotteste "bagdel"

Kawasaki ZZR 1200
Fås i sort metal (dog med alu-farvet stel
Flotteste "forlygte-parti" (bedre lys!)
Flotteste instrumentbord (bryder mig ikke om "digital"!)
Længere afstand mellem sæde og fodhvilere (bedst til touring!)
Virker højere med mere oprejst kørestilling (jeg er ikke 25 længere...

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-03-06 09:08

Søren Hansen skrev:

> [...]
> Længere afstand mellem sæde og fodhvilere (bedst til touring!)
> Virker højere med mere oprejst kørestilling (jeg er ikke 25 længere....

Tag ud og proevekoere en af hver, og vaelg saa.
(Efter 5 aar paa ZX-10 og med tanke paa det haederkronede ZZ-R brand,
ved jeg nok hvad side jeg haelder til).

Asger