Fusk med årgangen.
Fra : D&K

Dato : 23-03-06 19:32

Hej allesammen.

Jeg har købt mig en brugt cykel og på forhandlerens annonce, stod der at det
var en '03 model. Det har jeg så siden fundet ud af at det var det ikke. Det
er en '00 model. Det gjorde jeg forhandleren opmærksom på, den dag jeg
hentede cyklen, men han sagde at det jo stadig var en fin cykel til en god
pris. Jeg blev helt paf over svaret og så kørte jeg på min cykel. Jeg vil
ikke lade handlen gå tilbage, da jeg er meget tilfreds med cyklen og har
kastet min kærlighed på den, men jeg vil gerne have afslag i prisen eller
udstyr for pengene.
Cyklen er indregistreret første gang 2004, så det kan heller ikke være der
fejlen er opstået. Må han gerne oplyse at det er en '03 cykel, når det er en
'00 og så bare sige ærgerligt det er stadig en god cykel til en god pris??

MVH

Kenneth.

Fra : kc

Dato : 23-03-06 20:07

"D&K" <rullehejs@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
> var en '03 model. Det har jeg så siden fundet ud af at det var det ikke.

-

Jeg opdagede i dag at min mc'er ikke er 3 år men 6 år gammel,

KC

Fra : kc

Dato : 23-03-06 20:12

> Jeg opdagede i dag at min mc'er ikke er 3 år men 6 år gammel,
>
> KC

---

Glemte og skrive at jeg købte den fra ny i 2003.

KC

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 23-03-06 20:15

> Jeg opdagede i dag at min mc'er ikke er 3 år men 6 år gammel,
>
> KC

Trøst dig med at så er der ikke så lang tid til den kan veteranforsikres

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : kc

Dato : 23-03-06 20:23

--

hvad føreren

KC

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 23-03-06 21:15

kc skrev:

> --
>
> hvad føreren
>
> KC

det nærmer sig
fører 1961
cykel 1975 - da jeg var 14-15 år så jeg den for første gang og svor at
sådan en skulle jeg have en dag, nu har jeg den og når den engang skal
sælges bliver det af mine arvinger

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Molnit

Dato : 23-03-06 20:17

D&K skrev:

> [...]
> kastet min kærlighed på den, men jeg vil gerne have afslag i prisen eller

   Du skriver at du ikke ville lade handlen gå tilbage, så går jeg ud fra
at han tilbød dig dette... Hvis dette er sandt, så har derved selv
velvilligt gået med til at prisen er ok, da du valgte at gøre handlen
færdig. Går så ud fra at årstallet på kontrakt osv. så er det rigtige.

   Ikke fordi jeg vil forsvare forhandleren, så er din accept af handlen
mens begge parter er enige om at den er 3 år ældre end startspunktet, en
accept på at prisen er ok osv.

   Hvis du derimod ikke anede det, og forhandler ikke sagde det, og du
senere opdagede det og klagede, stod du i en meget bedre situation.
Altså hvis kontrakten siger en forkert dato end den er.

   VH
   Lars Molnit

Fra : M. Hoey

Dato : 23-03-06 20:26

> [...]
> en
> '00 og så bare sige ærgerligt det er stadig en god cykel til en god pris??

Hej

Kan jeg venligst få navn på forhandler, for der ønsker jeg ikke at sætte
mine ben!

Det er nok lidt sent at komme og bede om penge retur, når handlen er
afsluttet, ved ikke hvad forbrugerstyrelsen evt. har at sige til det?

Tillykke med den, hovedsagen er at du er glad for din nye cykel, så ved du
så at man skal være mere forsigtig næste gang med
papir-gennemgangen/model/stelnr osv. Det kan være dyre lærepenge.....

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Anders Majland

Dato : 23-03-06 20:53

> Det er nok lidt sent at komme og bede om penge retur, når handlen er
> afsluttet, ved ikke hvad forbrugerstyrelsen evt. har at sige til det?

1) Er der væsenligt modelforskelle mellem de årgange eller er det kun
alderen ?
2) Svarer prisen til hvad en 3år ældre maskine i samme stand normalt koster
?

Hvis der er en væsentlig mangel (1) og du har lidt et tab (2) er der noget
at komme efter.

Mhs til tabet så kommer det jo først når du igen forsøger at sælge den
tilbage til forhandleren og han så vil give mindre for den pga alderen..

Så D&K når du skriver at egenligt er tilfreds med det du har fået for
pengene så glem det og kom videre. Føler du dig stadig trådt på så diskuter
lidt med forhandleren om et afslag eller noget ekstaudstyr, men når du ikke
er villig til i yderste konsekens at lade handeln gå tilbage har du jo ikke
noget at presse med ...

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 22:02

Uanset hvad, så handler dette vel om at en forhandler er uærlig da en handel
indgåes. Det er der ingen undskyldning for, heller ikke at han går til
bekendelse når han bliver konfronteret.

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4422fca9$0$47072$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : D&K

Dato : 24-03-06 12:31

For at tage forskelle på cyklen, så er det ikke det vilde, der skiller en
2000 og en 2003. Motoren har fået et par heste mere, men det overlever jeg
nok. Kåben er ændret lidt hist og her og det er vist det. Så det er ikke
fordi det er det væsentlige. Det irriterer mig bare at han nærmest bare
slynger det til side at han har solgt mig en maskine, der er 3 år ældre end
der stod i annoncen. Det var nemlig en af årsagerne til at jeg røg på den
cykel, da jeg kiggede på en tilsvarende cykel 15000 kr billigere i årgang
2000 og med samme kilometerstand, men den jeg købte var jo på papiret 3 år
nyere, så det var ikke svært at vælge, da jeg havde pengene.
For at svare på om forhandler tilbød at trække handlen tilbage, kan jeg sige
at det gjorde han ikke. Han tilbød ikke prisnedslag eller noget som helst
andet. Han sagde bare at cyklen jo stadig var billig og at han forøvrigt
havde solgt en 2000, som havde gået 40000 km til samme pris, men det
trøstede mig ikke det vilde.Synes det er frækt at han bare lader som
ingenting og det er egentlig det sagen handler om.
MVH Kenneth

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 24-03-06 15:00

D&K wrote:
[snip]
> Synes det er frækt at han bare lader som
> ingenting og det er egentlig det sagen handler om.
> MVH Kenneth

Yes, det synes jeg bestemt også, og med mindre du siger hvem sælgeren er
gør han sikkert det samme igen mod nogen der kunne have været advaret...

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 23:06

D&K skrev i meddelelsen <4422e970$0$5310$c3e8da3@news.astraweb.com>...
> [...]
en
>'00 og så bare sige ærgerligt det er stadig en god cykel til en god pris??

Lyder gevaldigt som den VTR-F der stod i vinduet hos Motorgården i Svenstrup
:-/

mvh
Orla

Fra : Ronni

Dato : 24-03-06 16:25

Som flere andre har skrevet - hvad står der i kontrakten?
Hvis du skrev under på en '03 model og hentede en '00 model, så har du en
ganske udemærket sag.

Og jeg melder mig også i koret af dem der gerne vil vide hvem forhandleren
er :)

Mvh
Ronni

Fra : ABSV650

Dato : 24-03-06 18:24

Ja D&K - please fortæl os hvem forhandleren er!!!

Og ja jeg kan godt forstå du blev paf over sådanne et stupidt gensvar - har
prøvet noget lignende hvor jeg også bare blev mundlam over den anden persons
uforskammethed.

Anders

Fra : Ditte & Kenneth

Dato : 24-03-06 21:41

Forhandleren er Masi motor i Næstved. Har kigget på kontrakten og der står
at det er en 2004, men det er fordi den er regisreret første gang i 2004. Så
der er der ikke rigtigt noget at komme efter med hverken 2003 eller 2000.
Det er kun i deres annonce, at de skriver at modelåret er 2003, men den er
første gang indregistreret i 2004. Annoncen har jeg stadigvæk, så der er vel
lidt at kæmpe med der eller?

Kenneth.