Forhandlere af MC tøj i Århus
Fra : Svend Koustrup

Dato : 23-03-06 14:58

Hej folkens

Jeg skal ud og købe støvler, handsker og MC-garage her senere i
eftermiddag. Hvilke forhandlere kan I anbefale, hvilke skal jeg holde
mig fra og hvorfor?

Jeg lægger vægt på god service, da jeg ikke har sat mig fast på
hvilket udstyr jeg skal have, så skal have nogen gode råd fra, og
kunne spørge sælgeren, uden at han bare vil sælge mig noget dyrt
skidt...

Har I iøvrigt nogen gode råd til støvler, handsker og garage-køb?
Og igen, hvad skal jeg _ikke_ købe?

Mvh Svend

Ps. Jeg har læst indlæg fra tidligere tider, og har da også snappet
nogen råd derfra, men vil gerne vide noget om forhandlerne her i
Århus :)

Fra : Jake

Dato : 23-03-06 16:13

<snip/>
> ... forhandlerne her i Århus :)

Byens bedste service er efter min mening hos Aarhus Scooter i Klostergade

/Jake
XJ600

Fra : Peter

Dato : 23-03-06 23:01

"Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> <snip/>
>
> Byens bedste service er efter min mening hos Aarhus Scooter i Klostergade

Der kan man ikke engang få lov til at prøve en hjelm.

Jeg vil snarere anbefale Brdr. Sejr.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Jake

Dato : 24-03-06 10:03

Peter wrote:

> Der kan man ikke engang få lov til at prøve en hjelm.

Det er absolut ikke min erfaring dernede. Hver gang jeg har købt hjelm
der har jeg fået lov til at prøve alle dem jeg orkede. Anden gang fik
jeg desuden afslag i prisen fordi de ikke havde den jeg ønskede i den
ønskede farve

> Jeg vil snarere anbefale Brdr. Sejr.

De har et godt udvalg men betjeningen er lidt svingende

mvh
Jakob
XJ600

Fra : Peter

Dato : 24-03-06 10:37

> [...]
> har jeg fået lov til at prøve alle dem jeg orkede. Anden gang fik jeg
> desuden afslag i prisen fordi de ikke havde den jeg ønskede i den ønskede

Jeg mener køre en tur. Fik du lov til det?

> De har et godt udvalg men betjeningen er lidt svingende

Det skal jeg ikke afvise, jeg har ikke handlet der ret meget, men jeg har
fået en god service fra Tina Sejr.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Gert Schlæger

Dato : 23-03-06 16:41

Svend Koustrup wrote:

> [...]

> Jeg lægger vægt på god service, da jeg ikke har sat mig fast på
> hvilket udstyr jeg skal have, så skal have nogen gode råd fra, og

Jeg har rigtig gode erfaringer med Frantz Kroon, men har også gode
oplevelser med både Århus Scooter og Brdr. Sejr.

> Har I iøvrigt nogen gode råd til støvler, handsker og garage-køb?
> Og igen, hvad skal jeg _ikke_ købe?

Det allerbedste råd for hele udstyret er pasformen. Denne ene faktor må du
ikke gå på kompromis med.

> Mvh Svend

> Ps. Jeg har læst indlæg fra tidligere tider, og har da også snappet
> nogen råd derfra, men vil gerne vide noget om forhandlerne her i
> Århus :)

Tidsfristen var måske for kort til at du kunne nå at få svar, men held og
lykke med indkøbene alligevel.

Mch Schlæger

Fra : Svend Koustrup

Dato : 24-03-06 12:56

Gert wrote:
> Tidsfristen var måske for kort til at du kunne nå at få svar,
> men held og lykke med indkøbene alligevel.

Jeg kom sqi ikke lige afsted, der var noget på arbejdet der
drillede... Det bliver nok på mandag istedet. Men ja, jeg fik skrevet
lidt sent... Story of my life...

> Jeg har rigtig gode erfaringer med Frantz Kroon, men har
> også gode oplevelser med både Århus Scooter og Brdr. Sejr.

Som udgangspunkt var jeg også gået til Franz, men ville da lige høre
jer. Dog ser det ikke ud til at han har det store udvalg i støvler
ifølge hans hjemmeside, eller det er måske meget normalt? Hvordan er
hans priser i forhold til andre steder?

> Det allerbedste råd for hele udstyret er pasformen.
> Denne ene faktor må du ikke gå på kompromis med.

Det er noteret.

Jake wrote:
> Byens bedste service er efter min mening hos Aarhus Scooter i Klostergade

Og jeg forstår så, at man ikke skal tage firmanavnet alt for
bogstaveligt? :)

> De har et godt udvalg men betjeningen er lidt svingende

Jeg var dernede i efteråret for at prøve en GS 500. Og jo, prøve den
fik jeg da lov til, men han virkede ikke ovenud glad for det. Han havde
nok gennemskuet, at jeg nok ikke skulle købe den, bare prøve den for
at prøve den...
Fin butik, men synes nu der var en lidt trykket atmosfære.

Keep 'em comming :)

--
Svend
GS500E

Fra : Jake

Dato : 24-03-06 13:04

Svend Koustrup wrote:

> Som udgangspunkt var jeg også gået til Franz

Der ville jeg også have gået hen for et par år siden. Men nægter at
sætte mine ben der igen efter jeg havde en forsikringsskade som de
håndterede helt ekstremt uprofessionelt

/Jakob
XJ600

Fra : Svend Koustrup

Dato : 24-03-06 13:27

Hvad mener du præcist med forsikringsskade? En skade som de skulle
udbedre, eller var det selve forsikringen, som de håndterede skidt?
Vil du forklare lidt mere uddybende?

De kan vel stadig være gode nok mht. at sælge tøj og udstyr?

Fra : Jake

Dato : 27-03-06 10:35

Svend Koustrup wrote:
> Hvad mener du præcist med forsikringsskade? En skade som de skulle
> udbedre, eller var det selve forsikringen, som de håndterede skidt?
> Vil du forklare lidt mere uddybende?

De fik til opgave at udbedre en bule i min tank. Forudsaget af en
nedstyrtet stilladsdel. Det tog dem næsten 6 måneder at få det lavet og
da de endeligt var færdige, var tanken malet i en farve der mere end
tydeligt afveg fra originalfarven. De var hverken til at hugge eller
stikke i med hensyn til at lave det om. Til sidst opgav jeg at få gjort
mere ved det da jeg ikke orkede at bruge tid, penge eller energi på at
slæbe dem igennem systemet.

> De kan vel stadig være gode nok mht. at sælge tøj og udstyr?

Utvivlsomt. Det er jo også en nem opgave. Forskellen på den gode og den
dårlige forhandler er at førstnævnte også er stand til at håndtere
problemsituationer ordentligt

/Jake
XJ600