FZR600 - BT010 vs. BT014
Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-03-06 11:08

Hejsa,

Jeg har forsøgt mig med Dunlop Sportmax 140/60-18, men efter 2000km er
det næsten væk. Så nu vil jeg forsøge mig med noget andet, i 140/60-18 er
der så Bridgestone BT50R (på reifenversand.com), men efter hvad jeg kan
google mig til, er det ikke anbefalelsesværdigt at investere i.

Går jeg op i 150/60-18 er der et par andre at vælge imellem, og som det
før har været oppe i gruppen, skulle det ikke påvirke det helt store at
gå en størrelse op.

Der er BT010 og BT014 i den størrelse. Men er BT014 bare arvtageren
efter BT010, eller er det et helt andet dæk, som bedste egner sig til
banekørsel? Hvordan har de to dæk det med regnvejr? (Ikke at jeg kører
nogen steder hvis det regner, men der kan jo komme en byge).

--
-René

Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 22-03-06 13:07

Hej Rene
Da jeg havde min fzr600 kørte jeg på bt010. Jeg synes det er et godt
dæk. De står godt fast på både våd og tør vej, bliver hurtigt
varmt og virker meget tilidsvækkende. Dog synes jeg ikke holdbarheden
er vildt god på dem. Men du kan da roligt regne med 5000 km som
minimum tror jeg.

Kasper

Fra : Carsten Mortensen

Dato : 22-03-06 20:09

Hej,

BT-10 er hurtig i opvarming, men har tendens til at blive slidt firkantet
pga den spidse profil.
BT-014 har en stivere karkasseopbygning, så du skal justere luften nedad for
at få karkassen til at arbejde - især i forårsmånederne. Kilometermæssigt
vil jeg vurdere mellem 7-10 tusinde - alt afhængig af køremåde. BT-50 er et
ældre mønster med ingen kilometer i.

Desuden har BT-014 silica i slidbanen, så den kan altså godt tåle en
byge....

Du kan sagtens have en 150/60 R18 på FZR'en - Een fra min klub prøvede at
sætte en 160/60 R18 på, men så skulle man flytte bremsearmen ud på den anden
side af øjet, så deeet...

Alternativt kan du sætte en BT-090 på, men den er der færre kilometer i (men
den kan du køre på vægen med !)

Listeprisen for 14'eren er 1649,- og 90'eren er 1349,- incl momme
(BT-090 er kun H mærket til 210 km/t, men det er lige nok til din!)

Mvh.
Carsten Mortensen
Produktansvarlig MC - Bridgestone Danmark A/S

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-03-06 20:52

Carsten Mortensen <carsten_helle@privat.dk> wrote:

> Desuden har BT-014 silica i slidbanen, så den kan altså godt tåle en
> byge....

Hvordan med BT010 og regnvejr?

> Du kan sagtens have en 150/60 R18 på FZR'en - Een fra min klub prøvede at
> sætte en 160/60 R18 på, men så skulle man flytte bremsearmen ud på den anden
> side af øjet, så deeet...

Der sad 160/60 på da jeg købte den, og det er efter min mening for
bredt, bare det at man enten skal pille bremsekaliberen af eller udøve
vold for at få fælgen på, må være en indikation af at det skal man holde
sig fra

> Alternativt kan du sætte en BT-090 på, men den er der færre kilometer i (men
> den kan du køre på vægen med !)

Sportmax hænger også godt ved, men 2000km er lige i underkanten efter
min mening. Godt nok kører jeg friskt, men halvdelen er nok kørt på
motorvej.

> Listeprisen for 14'eren er 1649,- og 90'eren er 1349,- incl momme
> (BT-090 er kun H mærket til 210 km/t, men det er lige nok til din!)

Arh, den er nu opgivet til 230km/t, så det er ikke helt nok. Jeg må jo så
indrømme at jeg køber det i tyskland medmindre at en dansk forhandler kan
matche prisen nogenlunde.

> Carsten Mortensen
> Produktansvarlig MC - Bridgestone Danmark A/S

Velkommen til (har ikke set dig før herinde).

PS. Jeres hjemmeside er lidt langsom og virker ikke i Mozilla Firefox
PPS. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html (en venlig opfordring,
ikke andet)

--
-René