Godt brugt mc sælges .... ... nej ikke hel~
Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 21:35

- men lige nu er jeg ved at være lidt træt af den. Det hjalp ikke nok at
sætte et nyt batteri på - faktisk hjalp det ikke spor så jeg mistænker
faktisk det batteri jeg har fået for at være defekt eller ihvertfald ringe.
For bruger jeg start-hjælper (12v blyakku i plastkasse) starter den ok, mens
det om morgenen kniber gevaldigt og i praksis kun kan lade sig gøre med
bosteren.

Nå det er er jo noget jeg skal have fejlfundet på ....

Sidst på eftermiddagen på vej hjem fra arbejde begyndte forlygten så at
blinke. Stikket sidder bare direkte bag på h4 pæren og er derfor udsat for
mange vibrationer så tidligere har der være lidt dårlig forbindelse i
stikket der nemt afjkælpes ved at bukke benene lidt på pæren så de spændte
mere i stikket. Det var så ikke galt idag - da jeg rørte stikket faldt 2 af
ledningerne af

Fejl fundet - ledningsnet skal renoveres ...

Desuden opdagede jeg i aftes at koplingskablet er ved at flænse ved grebet.
Det er 2,5år gammelt

Fejl fundet - kabel bestilt. Fåes kun originalt da jeg jeg kører med en "ny"
motor.

Den rundede idag 840000km, men kun de 47000km er med den nye motor. 84000 er
jo også deleligt med 6000 så det er igen tid til olieskift og ventilkontrol.
Men det bliver så lidt mere omfattende end jeg havde regnet med - Det er
lige før jeg får brug for en forlænget weekend....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988

Fra : BoA

Dato : 21-03-06 22:23

Anders Majland skrev:
> [...]
> bosteren.
>
> med - Det er
> lige før jeg får brug for en forlænget weekend....

Hej Anders !
Måske kunne dine problemer skyldes at din
startermotor er defekt og trækker så meget strøm
at den tvinger dit batteri i knæ ? Både elektriske
defekter og defekte lejer kan få en starter til at
trække voldsomt mange ampere.

BoA

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 23:22

> Måske kunne dine problemer skyldes at din startermotor er defekt og
> trækker så meget strøm at den tvinger dit batteri i knæ ?

Jeg har den ihvertfald mistænkt

> Både elektriske defekter og defekte lejer kan få en starter til at trække
> voldsomt mange ampere.

Men jeg tror ikke at den trækker væsenligt mere strøm end den plejer - men
bare at den ikke trækker så godt. Ledningsdimensionerne virker jo lidt som
strømbegrænsere....

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-03-06 07:07

> Men jeg tror ikke at den trækker væsenligt mere strøm end den plejer - men
> bare at den ikke trækker så godt. Ledningsdimensionerne virker jo lidt som
> strømbegrænsere....

Hej Anders

Jeg har foresten en løs XT starter liggende hvis du mangler en

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Dr.Enduro

Dato : 22-03-06 11:00

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Anders
>
> Jeg har foresten en løs XT starter liggende hvis du mangler en

Så vidt jeg ved, skulle det også være en smal sag at sætte en
kickstarter på en XT'er som supplement (i hvert fald på 3TB'eren), måske
var det en ide?

--

Hilsen Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 11:30

> Så vidt jeg ved, skulle det også være en smal sag at sætte en kickstarter
> på en XT'er som supplement (i hvert fald på 3TB'eren), måske var det en
> ide?

Nu er min motor fra 95 eller nyere hvor koplingsarmen sidder helt ude på
højre dæksel - Ved du om det stadig kan lade sig gøre med de motor -og har
du en priside

(Men ellers så burde jeg jo bare få det fixet - Jeg har kørt vintrene
2003/04 og 04/05 uden bøvl)

Fra : Dr.Enduro

Dato : 22-03-06 13:52

Anders Majland wrote:

> Nu er min motor fra 95 eller nyere hvor koplingsarmen sidder helt ude på
> højre dæksel - Ved du om det stadig kan lade sig gøre med de motor -og har
> du en priside

Alt, hvad jeg ved om det emne, er noget jeg har læst mig til på
www.xt-foren.de. Ifølge brugerne der er det ret indviklet at sætte en
e-start på en kickstart-model, mens det omvendte er forholdvis nemt. Det
gælder dog i højere grad for motorerne fra 91-95, men det skulle også
kunne lade sig gøre med de nyere XT-motorer.

Her er en forholdsvis detaljeret vejledning (på germansk):
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+bastelanleitungen/kickstarter/index.htm

I denne thread diskuteres bl.a. materialeomkostningerne. Det anbefales
at kigge på ebay, hvor en for nylig fandt næsten alle dele til 60 Euro
(450 kr):
http://www.xt-foren.de/dcforum/DCForumID8/784.html

Her et par andre links:
http://www.xt-foren.de/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=475&forum=DCForumID8&archive=yes