suzuki 600 bandit
Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 21-03-06 00:23

jeg er blevet lidt lun på sådan en svend ..

Ved ikke så meget om motorcykler, og det er da også den føste jeg skal have

Ere der nogen der kan hjælpe mig , om det er en 600 bandit jeg skal købe
eller ..

prisleje ca 50-60.000 kr

Fra : MKS - 74

Dato : 21-03-06 01:08

On Tue, 21 Mar 2006 00:23:03 +0100, "Thomas marq Hansen"
<9135588m001@stofanet.dk> wrote:

>Ere der nogen der kan hjælpe mig , om det er en 600 bandit jeg skal købe
>eller ..

Det er grumme svært at sige for vi kender dig jo ikke, ej heller dine
præferencer (hvis du da har nogen ). Måske hvis du kunne fortælle
lidt mere end lige prislejet. F. eks. hvilke ideer har du om hvad der
gør det sjovt at køre MC, svingkørsel, fyre den max af på motorvej,
køre en tur i solnedgangen eller toure Europa tyndt med kæresten bagpå
- Hvad skal den bruges til? Eller hvilke krav stiller du til MC'en?
Billig i forsikring, billig at køre på, kvalitet, høj gensalgsværdi,
design, type cykel, nem at finde billige dele til, skrue i, osv. osv ,
jo flere oplysninger du kan give jo nemmere er det også at give et
kvalificeret råd der rækker udover køb den eller den cykel for sådan
en har jeg og den er jeg glad for....naturligt at folk bruger deres
egen referenceramme, men ikke nødvendigvis de bedste råd der kommer ud
af det.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 21-03-06 15:19

Tak for noget respons

Det er den første mc jeg skal have , der for er der en masse punkter jeg
ikke helt kan svare på

Men det er for at få en mc der er lidt sjov at køre på, små søndags ture
osv, ikke noget der skal bruges til hverdag eller lange ture .

En der er til at betale uden den bliver for gammel

En der er til at reperare på for rimelige penge, og som måske ikke er mere
speciel end man selv kan skrue en smule på den

En der er lidt smart at se på

En der er til at sælge igen, uden at tabe hele værdien

Håber det kan hjælpe lidt

Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 21-03-06 16:26

On Tue, 21 Mar 2006 15:18:46 +0100, "Thomas marq Hansen"
<9135588m001@stofanet.dk> wrote:

>Det er den første mc jeg skal have

Netop derfor er det også vigtigt at du prøver at præcisere hvad det
egentlig er for krav du gerne vil ha' opfyldt, som ny står man som et
stort spørgsmåltegn overfor de mange muligheder, man har mange men tit
diffuse ønsker.

> , der for er der en masse punkter jeg ikke helt kan svare på

Det var nu heller ikke tænkt som en tjekliste, mere som nogle af de
emner der _kunne_ være af betydning for valget.

>Men det er for at få en mc der er lidt sjov at køre på

Faktisk er det ganske få MC'er der virkelig er røvsyge at køre på, og
som nybegynder kan man finde udfordringer på en lang række cykler (det
kan man også som erfaren). Er man typen der går efter
svingudfordringer kan alt i virkeligheden (stort set) bruges, det er
oftere egne begrænsninger end cyklens der er afgørende, men det er
klart at kører man tit ture med kammerater vil man ofte hige efter
noget der er nogenlunde på niveau. Er det man forstår ved sjov, acc. i
rå mængder og har behov for at rive raketten af ved enhver lejlighed,
så vil man vokse fra enhver begyndercykel på rekordtid. En Bandit 600
har tilpas mange kræfter til at være sjov for de fleste begyndere og
selvom den std. godt kan bruge lidt opstramning til virkelig frisk
svingkørsel er det næppe noget du vil opdage lige med det samme....

>, små søndags ture
>osv, ikke noget der skal bruges til hverdag eller lange ture .

Kunne måske tale lidt for en SV650'er istedet - en væsentlig sjovere
cykel end en bandit til de små friske ture på småveje, hvor banditten
måske nok er lidt mere praktisk til hverdag.

>En der er til at betale uden den bliver for gammel

Det kan en Bandit godt opfylde - Der er mange af dem og der kan godt
gøres et fornuftigt køb til rimelige penge.

>En der er til at reperare på for rimelige penge, og som måske ikke er mere
>speciel end man selv kan skrue en smule på den

En Bandit er simpel mekanik, ikke noget at være bange for....

>En der er lidt smart at se på

Der falder den IMO igennem, alt for meget grå leverpostej og decideret
kedelig at se på, men den slags er jo helt personligt, så det må være
din opfattelse der tæller her, men forvent ikke de store hurra-råb

>En der er til at sælge igen, uden at tabe hele værdien

Meget få MC'er taber rigtig meget i værdi, med mindre de bliver
skoddet totalt. Derfor er der alligevel en forskel og en Bandit må vel
betegnes som den bløde mellemvare, bør ikke afskrække, men ikke helt i
top.

>En der er forholdsvis billig i forsikring

En Bandit er ikke storslem, i forhold til f.eks den CBR600 (glem den)
du tænkte på og selvom der findes væsentlig billigere cykler at
forsikre, bør det nok kunne findes til en relativ overkommelig pris

>Håber det kan hjælpe lidt

Tjah - skal du købe en bandit? Det kan kun du svare på, men
umiddelbart synes den da at opfylde de fleste krav du opstiller,
men-men det er der også mange andre cykler der kan, så rådet må være
at afsøge markedet, vælge nogle flere kandidater så du har noget at
sammenligne med, selvom man risikerer at få sensory-overload af alle
mulighederne og blive mere usikker. Ikke mindst bør du give dig selv
lidt tid og prøve nogle forskellige cykler, måske sidder du af h...
til på en Bandit. Når du så frem til at den er det rigtige for dig så
køb ikke den første den bedste (med mindre det vitterlig er et godt
tilbud), men helst et par stykker inden du handler. Det _er_ svært at
holde skuddene i bøssen når foråret er på vej, men i sidste ende nok
alliwl besværet værd.

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 21-03-06 07:02

"Thomas marq Hansen" skrev

http://groups.google.dk/groups?as_q=erfaringer+bandit+600&num=10&scoring=r&hl=da&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.fritid.motorcykel&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=21&as_maxm=3&as_maxy=2006

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 21-03-06 16:43

Har selv sådan en( til salg)

MEget simpel, kan lave det meste af vedligeholdelsen selv.

Kan få næsten alt af gejl til sådan en naked bike, så der er rig mulighed
for at bygge den smartere at se på.

Er sjov at køre på, med oprejst stilling, samt bredt styr, så er den ok i
svingene( hvis der er blevet gjort forbedringer ved affjedringen)

Super holdbar og gennemprøvet mekanik.

Held og lykke med købet.
Johan
Odense

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 21-03-06 21:15

tak for det ..

Er det dig der har din til salg på mc galleriet

Thomas

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 22-03-06 16:46

Yup, er mig der har en til salg på galleriet.
MVH
Johan

Fra : Knud Dam

Dato : 21-03-06 19:03

"Thomas marq Hansen" <9135588m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ere der nogen der kan hjælpe mig , om det er en 600 bandit jeg skal købe
> eller ..
>
> prisleje ca 50-60.000 kr

Hej Thomas.

Det er nemlig en Bandit, du skal købe !

Masser af køreglæde til pengene, minimal vedligeholdelse, økonomisk og det
er let og billigt at opgradere køreegenskaberne, så den styrer fornuftigt.

; - )

KD Bandit 600 S

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 21-03-06 21:21