Rustfrie Motad forrør til FZS600
Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-03-06 22:53

Hej gruppe,

I sommers sleb jeg rusten af Fazerens forrør og malede dem, men det
holdt kun få måneder og jeg hader slibearbejde. Nu faldt jeg så over
nogle rustrie forrør til 210£ + 12,5£ i fragt (2400 dkk):
<http://cgi.ebay.co.uk/NEW-YAMAHA-FZS600-EXHAUST-DOWNPIPES-COLLECTOR_W0QQitemZ4621878700QQ>

De samme som de her jf. sælger (Mandp.co.uk):
<http://www.motad.co.uk/product.php?prod=FZS600+FAZER+downpipes+%26+Collector+Unit>
<http://www.lm-spares.co.uk/acatalog/Yamaha_Motad_Downpipes___Collectors.html>
<http://www.lm-spares.co.uk/acatalog/motadfzs600pipeslarge.jpg>

De virker jo umiddelbart fine, men 210£ jo også en slags penge, så jeg
vil lige høre om der er noget særligt jeg skal være opmærksom på i
denne sammenhæng. Investeringen kommer virkelig til at udfordre min
nærighed, så jeg vil især gerne høre eventuelle ebay-hajer om de
sommetider sælges billigere. Alternativt om jeg skulle overveje noget
helt andet.

Den britiske Fazerklub, FOC-U , siger følgende:
<http://p196.ezboard.com/ffazerownersfrm21.showMessage?topicID=17.topic>

"Some have found them hard to fit. There are no bolts on headers for
CO2 adjustment, but they do use the rider footpeg mounting. Doesn't
come with header bolts. They are lighter than standard pipes."

Mon ikke målehullerne kan undværes? Jeg har ihvertfald aldrig brugt
mine

Grade 304 rustfrit stål? Google fortæller at det umiddelbart er godt,
hvad siger gruppen stålhajer?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 21-03-06 00:32

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> mine
>
> Grade 304 rustfrit stål? Google fortæller at det umiddelbart er godt,

Hej Jes

Roberts MC har et brugt, der dog pris mæssigt nok bedre passer til
"normalprisen" på 304 pund, jeg har haft den i hånden og de virker ok, i
det mindste er der dog et billede hvor du kan se hvorledes de ser ud når
de har kørt nogle km.

http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=38_43&products_id=309

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-03-06 01:12

"Dan \"748\" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> writes:

> [...]
> "normalprisen" på 304 pund, jeg har haft den i hånden og de virker
> ok, i det mindste er der dog et billede hvor du kan se hvorledes de

Ok, mange tak. Det ser jo fint ud, selvom der er nogle pletter
foroven, men det slipper man vel næppe for. Resten ser næsten lidt for
perfekt ud - jeg tror jeg skal på hårdt arbejde med pudsekluden på
resten af cyklen for at holde balance i kosmetikken (ihvertfald nede
omkring hvor forrørene løber)
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-03-06 06:44

> [...]
> holdt kun få måneder og jeg hader slibearbejde. Nu faldt jeg så over
> nogle rustrie forrør til 210£ + 12,5£ i fragt (2400 dkk):

Køb! Jeg synes det lyder som et godt tilbud, og ca. 2½K er en ok pris for et
sæt nye rustfrie forrør.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85