/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bil eller motorcykel?
Fra : Nicki Lolk


Dato : 20-03-06 13:29

Ja, der burde ikke være nogen tvivl, så få lige stemt!

http://www.bilmagasinet.dk/default.asp (se nederst til højre)


Mvh. Nicki



 
 
Anders Majland (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-03-06 13:39

> Ja, der burde ikke være nogen tvivl, så få lige stemt!
> http://www.bilmagasinet.dk/default.asp (se nederst til højre)

Mangler et 3 felt - ja motorcykler er sjovere - skide værre med regnen, jeg
tørrer nok igen ...



Berit og Brian (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Berit og Brian


Dato : 20-03-06 21:03

Jo, men hvad er der nu galt i at køre i regnvejr?

Håber snart på 1 uges regnvejr og så 10 grader varmere....

mvh

Brian



Dr.Enduro (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 21-03-06 10:00

Nicki Lolk wrote:
> Ja, der burde ikke være nogen tvivl, så få lige stemt!
>
> http://www.bilmagasinet.dk/default.asp (se nederst til højre)
>
>
> Mvh. Nicki
>
>

Hvad er en bil?

--

Hilsen Jan

Torben Scheel (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-03-06 11:57

Dr.Enduro wrote:
>
> Hvad er en bil?
>
Mekaniske zombier i familie med lemminger. De stiller sig op bag den
foran i den tro at det er lederen - at der ikke er noget eller nogen
"forrest" har de ikke opdaget, og de vil sandsynligvis aldrig nå det
bevidsthedsniveau der er nødvendigt for dette.

Der pågår et storstilet eksperiment med dem på det man kalder "motorring
3", hvor man forsøger at få dem til at bevæge sig hurtigere end den
foran ved at skilte med drømmehastigheder som 40 og 50 km/t.
Eksperimentet kører en del år endnu - der tages ikke entre. Der er
udemærkede ståpladser på tribuner over forsøgsområdet.

--
vh
Torben

Peter B. Juul (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-03-06 13:14

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Mekaniske zombier i familie med lemminger. De stiller sig op bag den
> foran i den tro at det er lederen - at der ikke er noget eller nogen
> "forrest" har de ikke opdaget, og de vil sandsynligvis aldrig nå det
> bevidsthedsniveau der er nødvendigt for dette.

Heh.

rent bortset fra det, så ER der faktisk lavet en del forskning i
køkørsel. Jeg spurgte en af mine venner ud om det engang (han udvikler
trafikstyringsprogrammel) og fik denne forklaring (skrevet af efter
min egen fejlbarlige hukommelse):

Trafikken glider fint på en vej, der er på 95% eller for den sags
skyld 99% kapacitet. Men hvis en bil af en eller anden grund bremser
lidt - det kan være han er kommet for tæt på forankørende - så vil
bilen bag ham bremse kraftigere, og det starter så en domino-effekt,
der skaber kø.

Grunden til at køen ikke straks opløses er, at man skal helt ned
omkring 80% belastning for at få bilerne i gang igen. Der er
simpelthen en "zone" mellem 80 og 100% belastning, hvor trafikken fint
kan køre, men hvis den først stopper, kan den ikke komme i gang igen.


Min egen vurdering ud fra det er så, at det vi så lige i starten af
M3-projektet, hvor trafikken faktisk gled, om end ikke med topfart,
var, at folk generelt kørte pænt og forsigtigt pga. de nye
forhold. Men med tiden kommer vanen, og der skal kun en enkelt bilist,
der kommer for tæt på forankørende til at starte ovenstående
kø-situation.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En fremmed er en idiot,
The RockBear. ((^)) du ikke har smadret endnu."
I speak only 0}._.{0 - gammelt kinesisk ordsprog.
for myself. O/ \O

Armand (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-03-06 17:27

Peter B. Juul wrote:

> .....er faktisk lavet en del forskning i køkørsel.
> Jeg spurgte en af mine venner ud om det engang (han udvikler
> trafikstyringsprogrammel) og fik denne forklaring (skrevet af efter
> min egen fejlbarlige hukommelse):

> Trafikken glider fint på en vej, der er på 95% eller for den sags
> skyld 99% kapacitet. Men hvis en bil af en eller anden grund bremser
> lidt - det kan være han er kommet for tæt på forankørende - så vil
> bilen bag ham bremse kraftigere, og det starter så en domino-effekt,
> der skaber kø.

Harmonika-effekt må det retteligt være!

> Grunden til at køen ikke straks opløses er, at man skal helt ned
> omkring 80% belastning for at få bilerne i gang igen. Der er
> simpelthen en "zone" mellem 80 og 100% belastning, hvor trafikken fint
> kan køre, men hvis den først stopper, kan den ikke komme i gang igen.

P.g.a. samme (udtræks)harmonika-effekt!

Det samme er tydeligt hvis man er ti motorcykler på tur:
Dem der vil køre stærkt skal blot ned bagest, hvor de ikke vil fornemme at
den forreste faktisk holder hastighedsgrænsen

Tak for den interessante trivia-viden!

--
Armand.




jesper@FJERNveloce.d~ (30-03-2006)
Kommentar
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 30-03-06 09:48

Hej

armand@mc-chaufforerne.dk (Armand) writes:
[snip - en masse fornuftigt om køkørsel]
> Tak for den interessante trivia-viden!

Jeg blev gjort opmærksom på dette link. Der er også gode forklaring og
løsningsmodeller til at forhindre kødannelse...

http://amasci.com/amateur/traffic/traffic1.html

--
Jesper
http://www.veloce.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=33

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste