Lås til mc'en
Fra : peter

Dato : 20-03-06 01:22

Hejsa

Hvor mange af jer bruger låse til jeres cykler? jeg tænker nemlig på, at en
mc har jo indbygget ratlås, hvilket vel forhindrer de fleste impulsive ting,
som en sur nabo eller noget. Hvorfor så købe en skivelås eller en kædelås?
Hvis det drejer sig om folk der kommer med en lastbil, så er en skive-lås
vel ikke meget bevendt, og mod en kæde-lås, må professionelle tyve vel også
have nogle remedjer eller ligende?
Det er naturligvis klart, at intet er "for meget", da man jo aldrig kan være
dækket godt nok, men hvad bruger i selv?

Og i så fald, hvad koster en god lås, af den type i anbefaler?

-peter

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 20-03-06 05:26

"peter" <pingo_FJERN_@hule.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er naturligvis klart, at intet er "for meget", da man jo aldrig kan
> være dækket godt nok, men hvad bruger i selv?

Ratlåsen er vel nærmest mere til pynt, end den er nyttig.
Selv har jeg en Abus City Chain kædelås på 110cm, samt et tilhørende abus
anker der er boltet fast i gulvet .
Så skal tyvene have en vinkelsliber med, og finde et sted med strøm, eller
have en lydløs generator med.
Og selv om de kommer så langt, så tvivler jeg på at låsen giver op lige med
det samme.

Prisklassen er omkring 600-1000kr hos www.louis.de

> -peter
Thomas
RF600

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 09:59

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> eller have en lydløs generator med.
> Og selv om de kommer så langt, så tvivler jeg på at låsen giver op

der findes også vinkelslibere i accu-udgave vi her en bosch 14,4v på
arbejde !

Fra : OZ7PUS

Dato : 20-03-06 08:19

> [...]
> være dækket godt nok, men hvad bruger i selv?
>
> Og i så fald, hvad koster en god lås, af den type i anbefaler?

Har nok en af DK´s mest effiktive låse :P

Den lyder navnet Bugsy og har kostet 1000kr.. Vejer iøvrigt 25 kg og er
billig i drift :P

Nu står min så også indendørs (Ude i baggangen) udendørs efterlader jeg den
aldrig uden skivebremse lås M. alarm samt en solid kugleledslås.

Vil de have den så får de den .. Dog er en alarm nok det mest effiktive

OZ3BTO

Fra : m0rt3n

Dato : 20-03-06 08:34

"peter" <pingo_FJERN_@hule.net> skrev i en meddelelse
> Og i så fald, hvad koster en god lås, af den type i anbefaler?

Jeg har ikke kaskoforsikringer. Det er for dyrt, når man kører så godt som
jeg gør. Tyveri skal man dog sikres imod. Jeg bruger disse låse fra
www.louis.de

Denne skivelås er på tilbud til 40 euro:
artikel nummer: 10001820
http://www.louis.de/_10c0f21b874a3e0f9b0092e2f2284faf87/shop/shop_article_big.php?IMG=%2Fshop%2Fimg450%2F10001820.JPG&TITLE=10001820

Denne lås til 100 euro går om hjulet, på skivelåsen og kan sættes fast til
et anker, cykelstativ eller andet:
10001982
http://www.louis.de/_10c0f21b874a3e0f9b0092e2f2284faf87/shop/shop_article_big.php?IMG=%2Fshop%2Fimg450%2F10001982_830_FR_06.JPG&TITLE=10001982

-m0rt3n zrx1100

Fra : none

Dato : 20-03-06 08:53

> [...]
> skive-lås vel ikke meget bevendt, og mod en kæde-lås, må professionelle
> tyve vel også have nogle remedjer eller ligende?

Hej Peter

En ratlås kan knækkes på 30 sekunder, også er cyklen væk

En skivelås på forhjulet kan fjernes på ca. 20 minutter, desuden kan man
løfte cyklen væk ved at smide forhjulet på en "hund" (bræt med hjul).

Med en lås på baghjulet også bliver det rigtigt besværlig for tyven, og vil
ofte kræve brug af elektrisk værkstøj og tage mere end en time at fjerne.

Så derfor bruger jeg flere låse end ratlåse, da det forhindrer en "Brian" i
lige at score cyklen.

Det er af samme grund man har specielle låse i hjemmet, for at gøre det så
besværligt og "farligt" for tyven at han giver op eller går videre til den
næste.
Med andre ord, jo mere besværligt for tyven, jo større chance er der for at
din mc er der når du kommer for at hente den.

Fra : MortenP

Dato : 20-03-06 10:19

none wrote:

> [...]

> Med andre ord, jo mere besværligt for tyven, jo større chance er der for at
> din mc er der når du kommer for at hente den.

Hvad gør i egentlig når i er "ude at køre så".. hvordan får i låsene med
jer?.. Skivebremselås er der plads til, men kædelås??

Mvh.
MortenP

Fra : Thomas Seehausen

Dato : 20-03-06 10:32

Hej
Jeg har:
- Skivebremse med alarm
- Kædelås til baghjul
- Spyball alarm med startspærre og tror nok 130 DB Alarm

Så jeg føler at min MC er rimeligt sikret men en ihærdig tyv ville nok kunne
stjæle den. Alarmen er desuden dejlig, når man er ude for at køre for så
undgår man diverse låse

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-06 11:20

> Hvad gør i egentlig når i er "ude at køre så".. hvordan får i låsene med
> jer?.. Skivebremselås er der plads til, men kædelås??

U-låse og kædelåse kan tit anbringes et eller sted de ikke er i vejen. Jeg
har også set en holde til Ulåse til at sætte bag nummerpladen. Men ellers
kører jeg næsten altid med 100liter bagageplads i et taskesæt så jeg har
plads nok

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-06 11:44

mpannen@gmail.com (MortenP) writes:

> Hvad gør i egentlig når i er "ude at køre så".. hvordan får i låsene
> med jer?.. Skivebremselås er der plads til, men kædelås??

Sidste sæson kørte jeg med den i en rygsæk.

Siden har jeg læst en del om rygsække og de rygge de sidder på, når
MC'en snubler, så jeg finder en anden transportform til den i år.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Astrup

Dato : 21-03-06 18:54

Peter B. Juul skrev:

> mpannen@gmail.com (MortenP) writes:
>
> Sidste sæson kørte jeg med den i en rygsæk.
>
> Siden har jeg læst en del om rygsække og de rygge de sidder på, når
> MC'en snubler, så jeg finder en anden transportform til den i år.

Hvor har du læst om det med rygsækken? jeg er nysgerrig fordi jeg
selv kører med rygsæk.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-03-06 19:36

"Astrup" <google@strup.dk> writes:

> Hvor har du læst om det med rygsækken? jeg er nysgerrig fordi jeg
> selv kører med rygsæk.

Et sted på nettet. Sådan et forum for
motorcyklister. dk.fritid.motorcykel, hedder det :)

Her er en korturl til tråden: http://korturl.dk/HSYNm

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst