Ja alt er ved det samme.. :-)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-03-06 17:39

var ude og trille idag, Odense - Svendborg og retur.

fik mcén ud for 14 dage siden, men kun til en lille tur i Odense

Bilisterne er stadig stæreblinde og vil så gerne vise mig deres forskærm..

Fuglene er stadig på kollisionskurs (håber ikke dem jeg rammer har
influenza)

og det er stadig HERREFEDT!!!

Nu går der vel så 14 dage, så føles den ikke hurtigt nok igen, men det
er fedt at komme ud igen

Og denne gang var der andre folk at hilse på, som kørte mc.

Idag er en god dag

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-03-06 17:58

Thomas Jensen wrote:
> var ude og trille idag, Odense - Svendborg og retur.

> Og denne gang var der andre folk at hilse på, som kørte mc.

Og jeg har lige været på indkøbstur, Svendborg - Århus og retur, dog i
madkassen. Der var faktisk - som dagen blev bedre og solen kom frem - rigtig
mange motorcykler på vejene.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Armand

Dato : 19-03-06 18:07

Thomas Jensen wrote:

> var ude og trille idag, Odense - Svendborg og retur.
> Bilisterne er stadig stæreblinde og vil så gerne vise mig deres forskærm..

Jeg synes at flertallet af de motorcyklister jeg har set i trafiken til
dato har båret præg af at være absolutte newcomers og især til dem (som
måtte læse med hér) er der al grund til at gøre opmærksom på at alle
bilister regner etsporede motorkøretøjer for at være langsomme knallerter
indtil motorcyklisterne for alvor fylder op i trafikken efter påske
engang!!!

> Fuglene er stadig på kollisionskurs (håber ikke dem jeg rammer har
> influenza)

Vildtet er nedsultet p.g.a. den lange frostperiode og søger alternative
fødemidler, hvorfor der pludselig er dyr inde i byerne hvor man ikke
forventer det (rådyr i Horsens midtby forleden), samt tættere på
trafikken/landevejene end ellers.
I går så jeg således et rådyr fouragere i dagslys så tæt på motorvejen som
nødsporets bredde

Vær derfor ekstra opmærksom når i er i trafikken for tiden!

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-03-06 18:20

> [...]
> bilister regner etsporede motorkøretøjer for at være langsomme
> knallerter indtil motorcyklisterne for alvor fylder op i trafikken efter

ja jeg kørte liiidt mere forsigtigt når jeg kunne se dem holde ved en
sidevej, på et tidspunkt til irretation for en bagvedkørende tror jeg,
men det var hans problem, jeg stoler ikke på dem, og især ikke ved
sæsonstart.

> I går så jeg således et rådyr fouragere i dagslys så tæt på motorvejen
> som nødsporets bredde

okey, der kom ikke en trafikmelding senere om et påkørt dyr eller
trafikprop ?, kører Odense-Middelfart hver dag, kunne forestille mig det
ville give anledning til "kiggekø" uanset om det er blevet påkørt eller
ej.....

Fra : Finn Andersen

Dato : 19-03-06 21:03

> Jeg synes at flertallet af de motorcyklister jeg har set i trafiken til
> dato har båret præg af at være absolutte newcomers

!!!!! Hvordan ser man præget af at være .... newcomers ?????????

Vi ses lige pludseligt. Be carefull out there.
Finn VFR

Fra : Armand

Dato : 19-03-06 22:42

Finn Andersen wrote:

> !!!!! Hvordan ser man præget af at være .... newcomers ?????????

Nu er det alene min subjektive opfattelse; men hvis jeg fintænker, så:
- Påklædningen (gummisko tilfældige handsker/vanter, jeans (i dén kulde!)!)
- Kørselsmønster (Køren rastløs op og ned ad algade om aftenen (i mørke og
dén kulde!)).

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 19:22

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in

> [...]
> er fedt at komme ud igen
>
> Og denne gang var der andre folk at hilse på, som kørte mc.

jeps skønt vejr, under mit arbejde med at trimme haven, kunne jeg notere
3-4 mc, ude på tur

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 19-03-06 21:20

> [...]

> er fedt at komme ud igen
>
> Og denne gang var der andre folk at hilse på, som kørte mc.

Fedt at høre om jeres ture i det fri. Jeg glæder mig til saltet er af
vejene. Cyklen er i hvert fald klar.

/Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 20-03-06 07:05

"Armand" Skrev:

> Jeg synes at flertallet af de motorcyklister jeg har set i trafiken til
> dato har båret præg af at være absolutte newcomers!

Hehe.. konstant bremselys pga foden der hviler på fodbremsen, og
tændte blinklys 5 km efter de er drejet, og meget skiftende placering
på vejen Det er klassikere!!

Kim..

Fra : Armand

Dato : 20-03-06 17:46

Kim (Bandit600) wrote:

> Hehe.. ............. og tændte blinklys 5 km efter de er drejet,

Dét med at huske at slukke for blinklyset er vel noget vi alle har
problemer med først på sæsonen :-/

--
Armand.

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 20-03-06 18:21

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Dét med at huske at slukke for blinklyset er vel noget vi alle har
> problemer med først på sæsonen :-/

Åh jo, specielt i år hvor jeg jo for første gang skal til at køre BMW -
det skal nok blive sjovt med deres blinklys system *GG*

/Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Johannes[7430]

Dato : 20-03-06 21:50

Jeg er nysgerrig hvordan er BMW's blinksystem?

Nu hvor vi alle så stolt beretter om årets første ture,
vil jeg da lige sige, at jeg så ikke mindre end 5 andre cykler på min
ikast-skive-glyngøre
tur i weekenden.

Er jeg den eneste der fryser mere når jeg vasker salt af bagefter, end på
selve turen?

Mvh Johannes
Kawa gpz 500s

Fra : Peter

Dato : 20-03-06 22:08

"Johannes[7430]" <johannes@AndersAndIkast.mine.nu> wrote in message
> Jeg er nysgerrig hvordan er BMW's blinksystem?

En trykknap ved hvert håndtag og en tredje trykknap til at slukke med.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Peter

Dato : 20-03-06 22:00

"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> wrote in message

> Åh jo, specielt i år hvor jeg jo for første gang skal til at køre BMW -
> det skal nok blive sjovt med deres blinklys system *GG*

Jeg lånte for et par år siden en K1200GT en hel dag. Den første time
klokkede jeg lidt rundt i betjeningen af blinklyset, men derefter havde jeg
vænnet mig til det. Og inden jeg afleverede den blev jeg faktisk så glad for
det system, at jeg foretrækker det fremfor det normale system.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 21-03-06 09:30

"Peter" <fiktiv@invalid> wrote:

> [...]
> vænnet mig til det. Og inden jeg afleverede den blev jeg faktisk så glad for
> det system, at jeg foretrækker det fremfor det normale system.

Jeg fik heldigvis også pænt held med det under den prøvetur jeg havde på
cyklen inden jeg købte den, men jeg skal nok lige genfinde formen når
jeg skal ud første gang igen

/Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Armand

Dato : 21-03-06 17:36

Kim (Bandit600) wrote:

> Hehe.. ......... og meget skiftende placering på vejen

Dén havde jeg faktisk på tungen; men tænkte så "njarh"; men nu kan jeg så
tage dine observationer som en bekræftigelse på dén observation

--
Armand.