Stenslag ruster
Fra : Tue Jensen

Dato : 05-06-06 18:11

Under vasken af bilen i dag opdagede jeg to stenslag, ét lige over ruden og
ét på motorhjelmen. Jeg kunne se, at de var slået igennem lakken, og at de
var begyndt at ruste. Det er nogle små stenslag. Hvad bør jeg gøre ved de
stenslag?
Bilen er en 3 år gammel Golf IV.
--
Tue Jensen

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-06-06 18:23

On Mon, 5 Jun 2006 19:10:47 +0200, Tue Jensen <tuesjensen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>var begyndt at ruste. Det er nogle små stenslag. Hvad bør jeg gøre ved de

Prøv først om du kan fjerne rusten med lakrens. Plet derefter med
bilens farve, og afslut med klarlak.

Kan rusten ikke fjernes helt med lakrens, ville jeg få en prof til at
se på det!

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 19:02

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> var begyndt at ruste. Det er nogle små stenslag. Hvad bør jeg gøre ved de

Hvis man tager til den autoriserede forhandler så plejer de at have en
lakstift i bilens farve som man selv kan reparere småskader med.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-06-06 19:10

> [...]

Jeg kunne se, at de var slået igennem lakken, og at de
> var begyndt at ruste. Det er nogle små stenslag. Hvad bør jeg gøre ved de

Sikker på de ruster, er det dybe huller?. Jeg spørger fordi jeg har en
Octavia, og jeg har aldrig set et stenslag ruste, ikke en gang selv om de
var igennem til pladen, der som bekendt er galvaniseret på begge. Ellers må
de repareres; først fjerne løst lak med noget skarpt, spidst. Dernæst rust,
evt. med rustfjerner købt hos fx. Biltema, T.Hansen. Så grunder i hullet,
brug fx en flækket tændstik som "pensel, til slut dæklak. Til grunder bruges
en "zinkgrunder", IKKE koldgalvanisering,Galvafroid, den bliver opløst af
dæklakken :(.

Fra : Tue Jensen

Dato : 05-06-06 19:34

On Mon, 5 Jun 2006 20:09:37 +0200, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> "Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Jeg kunne se, at de var slået igennem lakken, og at de
>>
> Sikker på de ruster, er det dybe huller?
De er begge dybe huller. Jeg må en smut forbi forhandleren og købe en
stift.

--
Tue Jensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-06-06 20:27

> De er begge dybe huller. Jeg må en smut forbi forhandleren og købe en
> stift.

Hvis du nøjes med den, kommer det hurtigt igen, svare til at pi.... i
bukserne for at få varmen ;). Det eneste holdbare er at følge "opskriften",
men du kan bruge lakstiften som dæklak - det gør jeg: