Hvornår kom vw's 1,9 tdi 90hk. motor frem?
Fra : Henrik Martinussen

Dato : 04-06-06 13:33

Hej,

Da jeg køre mange kilometer hver dag overvejer jeg stærkt at købe en
diesel. Nu har jeg kig på fx Golf 3 tdi, Passat van tdi eller måske
noget fra seat. Men nu har jeg kigget på biler fra 1992 hvor der står
de har en tdi motor - men er den ikke eftermonteret.

Kom motoren ikke først frem i 1994 - eller hvornår var det nu det
var?

På forhånd tak.

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 13:43

Henrik Martinussen wrote:

> Kom motoren ikke først frem i 1994 - eller hvornår var det nu det
> var?

Ifølge www.autoweek.nl blev den smuttet i de første Golf'er i '93.
Det er da før set, at en sælger skriver at det er en TDI motor, selv
om den er fra generationen før.

Så må man selv vurdere om det er uvidenhed eller ej....

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-06 16:21

Henrik Martinussen wrote:
> [...]

> noget fra seat. Men nu har jeg kigget på biler fra 1992 hvor der står
> de har en tdi motor - men er den ikke eftermonteret.

Kør en tur i den og mærk hvordan den trækker - og læg mærke til hvor mange
omdrejninger den kører med ved en bestemt hastighed (helst Gps-måling).

Min er 110ps og kører 1800 rpm ved 80 km/t (ægte).

Kører de med flere rpm ved den hastighed, er det en 90HK og jeg er lige ved
at tro at man også - som Golf 3 - kan få en mindre, måske 75HK-80HK?

--
Per, Esbjerg
145 af de gode :)

Fra : tb

Dato : 04-06-06 17:32

> Kører de med flere rpm ved den hastighed, er det en 90HK og jeg er lige
> ved at tro at man også - som Golf 3 - kan få en mindre, måske 75HK-80HK?

jae, der findes en 75hypper men det er en sdi....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-06 20:33

tb wrote:

> jae, der findes en 75hypper men det er en sdi....

Jeg har også set nogen til salg der hedder GTD ... og det er ikke en SDI.
(vi snakker stadig Golf III ;)).

--
Per, Esbjerg