Nu patruljevogn til politiet i Kbh...
Fra : MK

Dato : 03-06-06 21:51

Citat fra Alfa-forum:
"Politiet i Kbh. har lige modtaget en mørkeblå Vectra 2.8 V6 turbo,
som er blevet chippet til +300 hk og har fået fjernet den elektroniske
hastighedsbegrænser..."

Pas på derude

Fra : Brian

Dato : 03-06-06 21:56

MK wrote:
> [...]
> "Politiet i Kbh. har lige modtaget en mørkeblå Vectra 2.8 V6 turbo,
> som er blevet chippet til +300 hk og har fået fjernet den elektroniske

To spørgsmål:

Hvorfor må de chippe den, når vi andre ikke må ?

Hvad mon deres 80-160 tid er ?

/Brian

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-06-06 10:29

> To spørgsmål:
>
> Hvorfor må de chippe den, når vi andre ikke må ?

Fordi man betaler for den dyre miljøtest.

Hvis du vil betale prisen det da også en mulighed du kan benytte.

MVH Hans

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 10:48

Hans L. Jørgensen wrote:

> Fordi man betaler for den dyre miljøtest.
>
> Hvis du vil betale prisen det da også en mulighed du kan benytte.

Ahh, det havde jeg ikke lige tænkt på - du er snedig, Hans

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 14:02

Det må de som udgangspunkt heller ikke.

> Fordi man betaler for den dyre miljøtest.

Det tror jeg ikke.

De betaler jo intet for bilerne, så hvis de ville have 300 hk, hvorfor køber
de så ikke bare en med den rette effekt fra fabrikken..? Det ville
formentlig være billigere, end at skulle til at "bøwle" med en chipning.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-06-06 20:02

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> hvorfor køber de så ikke bare en med den rette effekt fra
> fabrikken..? Det ville formentlig være billigere, end at skulle til

Ka' det ikke tænkes, at de bruger pengene fra forskellige "kasser" ?
Forstået på den måde, at de kun må købe bilerne op til en hvis klasse/pris,
men derefter tager pengene fra en anden kasse (til udstyr eller lignende) og
får lidt flere hypper under hjælmen ?
Det ville jo ikke være første gang, man så den slags inden for det
offentlige.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 05-06-06 21:14

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Ka' det ikke tænkes, at de bruger pengene fra forskellige "kasser" ?

Det handler vist mere om at være anonym i trafikken og samtidig ikke
at støde landets bedsteborgere ved at køre i biler som de ikke har råd
til.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Henrik B.

Dato : 03-06-06 21:57

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Citat fra Alfa-forum:
> "Politiet i Kbh. har lige modtaget en mørkeblå Vectra 2.8 V6 turbo,
> som er blevet chippet til +300 hk og har fået fjernet den elektroniske
> hastighedsbegrænser..."

Tror ikke på den med chipningen.

Og ellers må det være 300+ Hk.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-06-06 23:10

> Tror ikke på den med chipningen.
>
> Og ellers må det være 300+ Hk.

På sidste arrangement hos ktklub.dk deltog ham fra færdselspolitiet, der
ligger og kører på de danske motorveje m. "provida" video (mener jeg det
hedder). Han kørte for 2 mdr. siden rundt i en VW Bravo V6 4motion m. ca.
280.000 km på tælleren. Det er sandsynligvis ham der har fået ny bil. Han
sagde at hans tidligere BMW E36 320i'ere alle var chippet. Det var/er altså
ikke unormalt for politiets civile biler at de bliver trimmet lidt.

Det er oplagt at trimme Vectra'en m. turbo! Han viste en video hvor han var
blevet sat - han kunne ikke følge en Passat og han kørte på daværende
tidspunkt selv i en 406 V6'er. Ved et tilfælde indhentede han ham senere.
Det vil de sikkert ikke opleve igen!

Mvh/Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 04-06-06 01:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> altså ikke unormalt for politiets civile biler at de bliver trimmet lidt.

Med alt det ekstra lort de kører rundt med, er det ikke sært at der skal
ekstra hypper til. Men vi ved jo alle at et "chipning" af så'n en 320'er,
ikke medfører den store ekstra effekt.

> Det er oplagt at trimme Vectra'en m. turbo!

Der er INGEN tunere endnu, som er over 280 Hk med den motor, så deeeet...

> Han viste en video hvor han var blevet sat - han kunne ikke følge en
> Passat og han kørte på daværende tidspunkt selv i en 406 V6'er.

Nu skal der så heller ikke så meget til at smutte fra en Pøsjø V6'er.

> Det vil de sikkert ikke opleve igen!

Nu er dem der sidder på pengekassen, indenfor Etaten, med garanti total
ligeglade med, hvordan Snupper-Jensen har det med "at blive sat"..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-06-06 10:41

> Nu er dem der sidder på pengekassen, indenfor Etaten, med garanti total
> ligeglade med, hvordan Snupper-Jensen har det med "at blive sat"..

Jeg lister blot hans udtalelser op - at du tror bedre end det, kan jeg ikke
helt forstå, men det må du selv om ...

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Bjørn

Dato : 17-07-06 13:30

Måske går jeg i små sko - men www.eds-motorsport.de chipper den til 285hk

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-06 08:10

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Måske går jeg i små sko - men www.eds-motorsport.de chipper den til 285hk

Ok, så bli'r det:

)

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Simon

Dato : 04-06-06 21:15

> Han sagde at hans tidligere BMW E36 320i'ere alle var chippet. Det var/er
> altså ikke unormalt for politiets civile biler at de bliver trimmet lidt.

Helt ærligt, så tror jeg, at manden enten har været fyldt med løgn - eller
at han selv har fået den chippet, hvis han da er den eneste, der kører i den
pågældnden bil - og i sidste tilfælde skulle han dælme være rimelg stor
entusiast.

Jeg kan huske røverhistorierne om politiets tunede biler fra dengang, hvor
de kørte Volvo 245.

Jeg har efterfølgende talt med de politifolk, der dels BRUGER bilerne
(topcheferne i Rigspolitiet), og dem der KØBER bilerne (en afanden afdeling
i Rigspolitiet), og der er INTET om snakken.

Snakkede i arbejdsmæssig sammenhøng med dem - om netop hurtige politibiler.

Politiet kunne ikke drømme om at tune deres biler. For det første er den
ekstra effekt lige gyldig. For det andet kan det slet ikke betale sig. Hvis
de skal bruge en hurtigere politibil, så køber de en hurtigere politibil.

Hvad pokker skulle man i grunden med en politibil, der kunne kører mere end
260 km/t..?

/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 04-06-06 21:20

"Simon" <oskjadkas@lkjdaskdj.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan huske røverhistorierne om politiets tunede biler fra dengang, hvor
> de kørte Volvo 245.

Det er ikke røverhistorie. For det første var bilerne specielle
udgaver af 245 (svensk patruljebil) - for det andet vardet
GLT-versioner. Min nabo, der var betjent, havde sån een.

> (topcheferne i Rigspolitiet)

Here we go again

> Hvad pokker skulle man i grunden med en politibil, der kunne kører mere
> end 260 km/t..?

Kører til abgeren efter morgenbrød - eller hvad man nu gør i
en politibil. Sydpå kører man Porsche - til Autobahnpolizei.
Måske man kan drage en parallel...

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 23:14

> Here we go again

Hvad er problemet - at jeg har haft et arbejde, hvor jeg talte med den slags folk,
at jeg har kildehenvisninger til mine oplysninger, eller at du bare synes, det er
ærgerligt, at jeg "spiller moderne"..?

> Sydpå kører man Porsche - til Autobahnpolizei.
> Måske man kan drage en parallel...

Det kunne man godt - men dansk politi ønsker som udgangspunkt ikke at udføre
biljagter med "porsche-hastighed".

Fortæl mig lige kort, om du helst vil have, at man bare "snakker med i
kaffeklubben" uden at sige gode historier imod - eller om jeg skal bidrage med at
kvalificereret input, når man kan...??

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.88.139.253)

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 02:21

Jan W Nielsen skrev:

> Det kunne man godt - men dansk politi ønsker som udgangspunkt ikke at udføre
> biljagter med "porsche-hastighed".

Jup!
Og hvem skulle ellers regnes for kvalificeret til dén slags persuit's?

Findes der decideret km/t200+ kurser indnfor etaten, og kan man regne
med at det er én med et sådant der er på vagt og får fingrene i dén bil?

Er det ikke lidt James Bond -amerikansk at regne enkeltpersoner for at
"få tildelt" specielle biler til tjenesten, såvel som tanken om at
manden tuner på sit tjenestekøretøj af egen lomme??

I forlængelse af Porsche-snakken har jeg i Italien set Ferrari'er med
blåt blink og uniformerede bag rattet. Men deres funktion er nok langt
mere afskrækkende end praktisk - Akkurat ligesom en skrøne som subj. vil
være overfor drengene i Alfa-klubben m.fl. :-|

--
Armand.

Fra : MK

Dato : 05-06-06 06:43

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> eller at du bare synes, det er ærgerligt, at jeg "spiller moderne"..?

Jep

> Det kunne man godt - men dansk politi ønsker som udgangspunkt ikke at
> udføre
> biljagter med "porsche-hastighed".

Det har man ellers gang på gang set på TV !

> Fortæl mig lige kort, om du helst vil have, at man bare "snakker med i
> kaffeklubben" uden at sige gode historier imod - eller om jeg skal bidrage
> [...]

At du udtaler dig mindre skråsikkert. I denne her posting "sviner"
og nedgør du en anden skribents udtalelser til ved dine skråsikre
udtalelser - dels ved at anvende store bogstaver og dels ved at
sige direkte, at det passer ikke. Dumt, IMO...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 13:54

> Jep

Jeg sætter pris på dokumentation og saglighed.

Jeg sætter mindre pris på dette: http://tinyurl.com/fgc2y

> I denne her posting "sviner"
> og nedgør du en anden skribents udtalelser til ved dine skråsikre
> udtalelser - dels ved at anvende store bogstaver og dels ved at
> sige direkte, at det passer ikke. Dumt, IMO...

For det første sviner jeg ikke en posting til. Jeg siger blot, at det ikke
er rigtigt, at politiet render og tuner deres civil-biler. Det er ganske
enkelt ikke politikken.

For det andet har jeg faktisk talt med politiet flere gange om netop denne
sammenhæng. Som du ved, har jeg engang lavet motorstof til Danmarks Radio.

For det tredje er det helt normalt, at man i denne gruppe siger folk imod,
når man ikke er enig, eller når noget er forkert.

For det fjerde har jeg IKKE sagt, at Thomas lyver. Jeg kender ham
efterhånden godt nok til, at dette aldrig ville falde mig ind.

Læs det lige een gang til.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 05-06-06 17:27

> Jeg sætter pris på dokumentation og saglighed.

Han henviser til en betjent han har talt med. Så må det være okay,
selvom betjenten måske ikke har 4 stjerner på skulderen IMO...

> Jeg sætter mindre pris på dette: http://tinyurl.com/fgc2y

Det ved jeg

> For det første sviner jeg ikke en posting til.

Det kan opfattes således...

> For det andet har jeg faktisk talt med politiet flere gange om netop denne
> sammenhæng. Som du ved, har jeg engang lavet motorstof til Danmarks Radio.

Sikkert...

> For det tredje er det helt normalt, at man i denne gruppe siger folk imod,
> når man ikke er enig, eller når noget er forkert.

Gør det respektabelt

> For det fjerde har jeg IKKE sagt, at Thomas lyver. Jeg kender ham
> efterhånden godt nok til, at dette aldrig ville falde mig ind.

Og derfor fatter man heller ikke, at du siger, han lyver.

> Læs det lige een gang til.

Da jeg startede hérinde, fik jeg følgende at vide:
Een ting ér, hvad man skriver - noget andet ér, hvorledes dét opfattes.
Der er kun een, der har fejlen i den sammenhæng. Gæt hvem !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 17:57

> Og derfor fatter man heller ikke, at du siger, han lyver.

At lyve er at fremkomme med urigtige oplysninger - og at være klar over det.

Jeg har ABSOLUT ikke skrevet, at Thomas lyver - det er jeg faktisk mere end
overbevist om, at han ikke gør.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 05-06-06 18:00

> At lyve er at fremkomme med urigtige oplysninger - og at være klar over
> det. Jeg har ABSOLUT ikke skrevet, at Thomas lyver - det er jeg faktisk
> mere end overbevist om, at han ikke gør.

Thomas citerer en politimand, som du siger, er fuld af løgn.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 18:26

> Een ting ér, hvad man skriver - noget andet ér, hvorledes dét opfattes.
> Der er kun een, der har fejlen i den sammenhæng.

Jeg har skåret ud i pap, så alle kan forstå det, at jeg ikke siger, at
Thomas lyver.

(Heldigvis kan man jo oven i købet læse mit indledende svar igen.)

Jeg er ansvarlig for det, jeg skriver - hverken mere eller mindre.

Tolkning og øvrige videreudviklinger at det, som skribenter sender ind, må
stå for læsers egen regning.

I øvrigt er det jo tilladt at spørge, hvis man er i tvivl om budskabet...!

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 05-06-06 18:29

> I øvrigt er det jo tilladt at spørge, hvis man er i tvivl om budskabet...!

Og dét er så netop pointen i denne sammanhæng.

Far lidt mindre kraftigt frem istedet for at skrive med store bogstaver
og lignende. Det vil gi' en helt anden stemning og dermed "respekt", IMO...

Fra : Peter Weis

Dato : 05-06-06 19:40

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg er ansvarlig for det, jeg skriver - hverken mere eller mindre.
>
> Tolkning og øvrige videreudviklinger at det, som skribenter sender ind, må
> stå for læsers egen regning.

Smider du mig lige din email adresse?

mvh
Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 05-06-06 20:38

> Han henviser til en betjent han har talt med. Så må det være okay,
> selvom betjenten måske ikke har 4 stjerner på skulderen IMO...

Ikke desto mindre mangler jeg stadig at se beviser på, at et tuningsfirma
d.d. kan levere over 280 Hk ud af dén motor - som er det maksimale de
svenske tunere, som er førende med tuning på den motorstyring henter.

Selv Saab's "fabrikstuner" henter ikke mere end 275 Hk / 400 Nm.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 22:33

Simon skrev:
> Jeg kan huske røverhistorierne om politiets tunede biler fra dengang, hvor
> de kørte Volvo 245.

Men de var i "politimodel", og let genkendelige i trafikken. Også i
"civil".

Om "politimodel" indebar motormæssige ændringer ved jeg ikke, men de var
forstærkede på visse punkter så de bedre kunne holde til de ekstra
strabadser.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Per O.

Dato : 03-06-06 22:10

> [...]
> "Politiet i Kbh. har lige modtaget en mørkeblå Vectra 2.8 V6 turbo,
> som er blevet chippet til +300 hk og har fået fjernet den elektroniske

Ja det ville da være direkte piiinligt at blive stoppet af en jyde i en Opel
raket .... Mon de skal bruge den til at fange fartsyndere i den lange køer
derovre

Per O.

Fra : MK

Dato : 03-06-06 22:15

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det ville da være direkte piiinligt at blive stoppet af en jyde i en
> Opel raket ....

Hvor ska do hen i dén fart, do :)

>Mon de skal bruge den til at fange fartsyndere i den lange køer derovre

Øresundstunnelen, Per - Øresundstunnelen

Fra : Armand

Dato : 04-06-06 01:34

MK skrev:
> Citat fra Alfa-forum:
> "Politiet i Kbh. har lige modtaget en mørkeblå Vectra 2.8 V6 turbo,
> som er blevet chippet til +300 hk og har fået fjernet den elektroniske
> hastighedsbegrænser..."

Og hvem vil man betro at skulle føre dén (under max. brug)?
For slet ikke at tale om hvor KBH's politi skulle kunne gøre brug af en
sådan ekvipage :-/

Den vildeste politibil jeg har oplevet indenrigs er den Ford Capri 2,8i,
som Odense-sheriffen brugte til motorvejs-patrulje for (selvsagt) mange
år siden. og havde sådan en ikke sølle(?) 160Hk?

--
Armand.

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-06-06 10:41

> Den vildeste politibil jeg har oplevet indenrigs er den Ford Capri 2,8i,
> som Odense-sheriffen brugte til motorvejs-patrulje for (selvsagt) mange år
> siden. og havde sådan en ikke sølle(?) 160Hk?

Nå... der er sket noget siden da.

Fra : Thomas

Dato : 04-06-06 22:55

> [...]
> pågældnden bil - og i sidste tilfælde skulle han dælme være rimelg stor

Han har i hvert fald arbejdet i rigspolitiets færdselsafdeling i over
10 år og kørt Danmark rundt. Han virkede meget reel - hvorfor skulle
ha' dog lyve?! At du tror han er fuld af løgn kan jeg ikke tage mig
af!!! Jeg skriver hvad han siger og jeg tror ham!

> Jeg har efterfølgende talt med de politifolk, der dels BRUGER bilerne
> (topcheferne i Rigspolitiet), og dem der KØBER bilerne (en afanden afdeling
> i Rigspolitiet), og der er INTET om snakken.

Du mener ikke at han bruger den selv eller hvad? Jeg forstår dig slet
ikke! Manden har bl.a. kørt i den Bora V6 4motion, E36 320i, Scorpio
Cosworth, 406 V6 mv. og han har kun selv kørt i dem fra ny.

> [...]
> de skal bruge en hurtigere politibil, så køber de en hurtigere politibil.

Jeg spurgte ikke hvorfor og undrede mig også, men sådan er det nu en
gang hvad end du skriver/mener det eller ej.

> Hvad pokker skulle man i grunden med en politibil, der kunne kører mere end
> 260 km/t..?

Indhente de biler de ikke følger i alm. politibiler!?! Nu er det jo
ikke en almindelig politibil der er tale om, men en civilbil der kun
bruges til at køre motorvej! En alm. Vectra 2,2 kan ikke følge de
lidt hurtigere biler, slet ikke på toppen.

/TK

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 23:23

> At du tror han er fuld af løgn kan jeg ikke tage mig
> af!!! Jeg skriver hvad han siger og jeg tror ham!

Klap lige hesten, Thomas..!!

> Jeg spurgte ikke hvorfor og undrede mig også, men sådan er det nu en
> gang hvad end du skriver/mener det eller ej.

Det ved jeg ikke, om det er - men jeg TROR det ikke.

Det lader sig dog hurtigt opklare - skal vi finde ud af det, eller skal vi bare
sige, at sådan er det..??

Fra : Psypher

Dato : 05-06-06 10:50

> [...]
>
> Det ved jeg ikke, om det er - men jeg TROR det ikke.
>
> Det lader sig dog hurtigt opklare - skal vi finde ud af det, eller skal vi

Vil da gerne se det opklaret for der er mange der siger både det ene og det
andet.

--
Regards Psypher
Golf 1.6 GTD

Fra : MK

Dato : 05-06-06 10:54

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Vil da gerne se det opklaret...

Måske man skulle anmode kriminalpolitiet?

Fra : TDN

Dato : 05-06-06 11:26

> "Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Måske man skulle anmode kriminalpolitiet?

Mht. til Volvo'erne mener jeg bestemt det var en modificeret "Highway
Patrol" udgave som svenskerne havde lavet til deres eget politi, som vi
købte. Mener at have læst det i et eller andet bilblad for år tilbage.

Mvh
Thomas

Fra : MK

Dato : 05-06-06 11:49

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mht. til Volvo'erne mener jeg bestemt det var en modificeret "Highway
> Patrol" udgave som svenskerne havde lavet til deres eget politi, som vi
> købte...

Min tidligere nabo bekræfter dette, selvom han ikke er en altvidende
topchef ved politiet, men blot en almindelig bilinteresseret betjent

Fra : BJ

Dato : 05-06-06 11:58

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min tidligere nabo bekræfter dette, selvom han ikke er en altvidende
> topchef ved politiet, men blot en almindelig bilinteresseret betjent

Jeg mener også at have ladet mig fortælle, de hollandske politibiler, Volvo
T5, er specielle i deres tuning og således ikke standard.

Desuden har jeg ladet mig fortælle, Volvo ab fabrik har et så komplet
ledningssystem indbygget, politiet faktisk direkte kan indbygge deres udstyr
i potten uden at skulle specielt bestille dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : TDN

Dato : 05-06-06 12:28

> [...]
> ledningssystem indbygget, politiet faktisk direkte kan indbygge deres
> udstyr i potten uden at skulle specielt bestille dem.

Se evt. her:

http://www.volvo240.dk/main.asp?f=14 under 1986.

Jeg synes dog at huske der var en senere turboudgave men kan ikke
umiddelbart finde noget på den.

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 05-06-06 16:18

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Se evt. her:
>
> http://www.volvo240.dk/main.asp?f=14 under 1986.
>
> Jeg synes dog at huske der var en senere turboudgave men kan ikke
> umiddelbart finde noget på den.

O.k.

Jeg kan også på nettet se, det hollandske politi er begyndt at bruge S60
D(iesel).

De mener det er godt nok at kunne komme fra 0 til 100 km/t på 10 sekunder,
så derfor er denne også sat i drift.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-06 15:13

TDN skrev:
> Mht. til Volvo'erne mener jeg bestemt det var en modificeret "Highway
> Patrol" udgave som svenskerne havde lavet til deres eget politi, som vi
> købte. Mener at have læst det i et eller andet bilblad for år tilbage.

Det *var* en anden udgave politiet fik, end den der blev solgt til
almindelige mennesker.

I Århus kørte der en politimodel rundt uden at det var en politibil. Den
kørte som taxi.

Måden man kunne kende forskel på dem på, i trafikken, var baglygterne.

Sat de to lygter, i hver side, samlet var det en normal model, sad de
adskilt var det en politimodel.

Og den med adskilte baglygter kunne man se på flere hundrede meters
afstand.

Saab var den eneste anden der havde to adskilte baglygter i hver side.
Men når man kom tæt nok på kunne man se at de ikke var lige store. Og
dermed kende den ud fra Volvo politimodellen.

Men som tidligere nævnt ved jeg ikke om "politimodel" også betød
ændringer i motoren.

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 15:25

Finn Guldmann skrev:

> Det *var* en anden udgave politiet fik, end den der blev solgt til
> almindelige mennesker.
> Men som tidligere nævnt ved jeg ikke om "politimodel" også betød
> ændringer i motoren.

I de senere år har problemet med især etatens Mondeoer været at man
købte den mest skrabede grundmodel og lod politiets eget værksted
opbygge den til brugen, så jeg synes ikke at historien (á subj.) hænger
sammen med disse andre faktiske forhold :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 15:49

> [...]
> den mest skrabede grundmodel og lod politiets eget værksted opbygge den
> til brugen, så jeg synes ikke at historien (á subj.) hænger sammen med

Denne "opbygning" har været udførlig dokumenteret på Fords hjemmeside. De
havde fjerne ventileringen til skivebremserne og så monteret alt
ekstraudstyr med ledninger der var skruet sammen med kronmuffer. Desuden var
vedligeholdelsen det rene svineri

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 13:59

> Vil da gerne se det opklaret for der er mange der siger både det ene og
> det
> andet.

Bare rolig - det skal det nok blive - og jeg skal nok smide det i en ny
tråd, så du ikke overser den.

.....og så skal jeg en tur i tænkeboks - jeg begynder at føle, jeg danser i
en anden takt en mange andre i denne gruppe...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 05-06-06 14:55

Jan W Nielsen wrote:

> ....og så skal jeg en tur i tænkeboks - jeg begynder at føle, jeg danser i
> en anden takt en mange andre i denne gruppe...

Mon dk.kultur.musik kan hjælpe?

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 16:00

> Mon dk.kultur.musik kan hjælpe?

Måske - eller gruppen for gastronomi og raffineret bagværk - kan man ikke
lide lugten i bageriet, du ved...

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 05-06-06 17:22

> [...]

LOL

> kan man ikke lide lugten i bageriet, du ved...

Der er det underfundige "hérinde", at man sgu selv er med til
at skabe den berømte lugt, du ved

Fra : Peter Weis

Dato : 05-06-06 19:41

Jan W Nielsen wrote:

> Måske - eller gruppen for gastronomi og raffineret bagværk - kan man ikke
> lide lugten i bageriet, du ved...

Den hedder dk.kultur.mad+drikke

I øvrigt har jeg brød i ovnen, det lugter dejligt.

mvh
Peter

Fra : Brian

Dato : 05-06-06 15:55

Jan W Nielsen wrote:

> ....og så skal jeg en tur i tænkeboks - jeg begynder at føle, jeg
> danser i en anden takt en mange andre i denne gruppe...

Jeg håber da ikke du vil opgive at komme med dine input i
gruppen, det vil da være ærgeligt...

Jeg synes forøvrigt at tonen i gruppen har taget en drejning generalt.
Der er ikke rigtigt det der "blink i øjet" i mange af de harske
kommentarer, der indimellem ser dagens lys. Man glemmer lidt
at der sidder et levende menneske, på den anden side af skærmen.

For at dreje det lidt ind på sporet igen, er det IMO samme tendens
man ser ude i trafikken.

Og så ikke mere pladderhumanisme herfra

/Brian

Fra : Peter Weis

Dato : 05-06-06 19:42

Brian wrote:

> Og så ikke mere pladderhumanisme herfra

Jeg var s'gu lige ved at tro at du var blevet radikal

mvh
Peter

Fra : Brian

Dato : 05-06-06 20:02

Peter Weis wrote:

> Jeg var s'gu lige ved at tro at du var blevet radikal

Det er netop den slags personlige fornærmelser(!!), der ikke altid serveres
med en smiley

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-06-06 20:04

Brian wrote:

> [...]
> kommentarer, der indimellem ser dagens lys. Man glemmer lidt
> at der sidder et levende menneske, på den anden side af skærmen.

Jeg kunne ikke være mere enig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik B.

Dato : 05-06-06 20:41

"Thomas" <tkrath@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Det kunne jo være "noget han havde hørt", og ikke noget han konkret havde
set på papir...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Leif Neland

Dato : 06-06-06 11:17

Thomas wrote:

> [...]
> bruges til at køre motorvej! En alm. Vectra 2,2 kan ikke følge de
> lidt hurtigere biler, slet ikke på toppen.

Jeg så engang en overskrift "This Ford eats Porsches for a living" om en
monster-ford beregnet til Highway patrols som "anti-cannonball-run" bil.

Leif

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 22:02

Leif Neland skrev:

> Jeg så engang en overskrift "This Ford eats Porsches for a living" om en
> monster-ford beregnet til Highway patrols som "anti-cannonball-run" bil.

Monster-Ford?
Var det ikke en Pinto?

--
Armand.

Fra : Skinfakse

Dato : 04-06-06 22:56

MK skrev:

> "Simon" <oskjadkas@lkjdaskdj.dk> skrev i en meddelelse

Hmm... røverhistorie eller ej så kender jeg ikke lige noget til
(eller husker noget om) de der Volvo 245´ere!

Til gengæld var min far inden for politiet tilbage i 80´erne... og
jeg kan huske nogle af de tjenestebiler han kørte rundt i (han var
bla. i PET og stod derudover for al bodyguard-uddannelse! - herunder
avanceret kørerteknik), og de var altså ikke standard allesammen!

Der var Ford Granada´er (ved ikke om det er stavet rigtigt) og
Taunus´er som havde fået pillet ved undervognene samt generelt havde
de største motorer! (Ok, det er jo så ikke fordi de var tunet... men
der var pillet lidt ved dem)

Derudover var der engang imellem nogle lidt mere specielle biler... men
eftersom det er mange år siden, kan jeg desværre ikke rigtigt huske
lige HVAD det var der gjorde dem lidt anderledes end resten af
flokken... så må I jo tro mig eller lade være!

Dog er der en enkelt jeg af en eller anden årsag specielt kan huske! -
Det var en udbombet cremefarvet og halvrusten Opel ascona... som havde
fået motoren fra en af de største Rekorder stoppet ned under hjelmen!
- Kan ikke huske antallet af heste... men dengang i 80´erne var den
altså pænt meget hurtigere end flertallet af bilerne på vejene! -
Lige netop den blev bla. brugt som "undercover-bil" på motorvejene...

Vi snakker ikke om at bilerne på nogen måde var raketter eller
andet... men at sige politiet altid har kørt i rene standard biler er
vist ikke helt rigtigt!

Hvordan det ser ud i dag har jeg ingen anelse om... det jeg omtaler
ligger jo i hvert fald 16 - 17 år tilbage i tiden!

Fra : Thomas

Dato : 04-06-06 23:21

On 4 Jun 2006 14:55:36 -0700, "Skinfakse"
<anders.teilmann@skolekom.dk> wrote:

>Til gengæld var min far inden for politiet tilbage i 80´erne... og
>jeg kan huske nogle af de tjenestebiler han kørte rundt i

Lidt nostalgi
http://www.politibiler.dk/photogallery.php
og nogle nyere
www.10-20.dk

/Thomas

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 02:10

Skinfakse skrev:
> [...]
>
> Hvordan det ser ud i dag har jeg ingen anelse om... det jeg omtaler
> ligger jo i hvert fald 16 - 17 år tilbage i tiden!

Tjaeh :-/
Historien står i skarp kontrast til at Århus Sheriffen stedse beklager
sig over at få tildelt 1,6'ere til trods for at distriktet indbefatter
bl.a. Grenå hvortil der er forskel på udrykningstiden med en 1.6'er imod
selv svagt større motorer :-|

--
Armand.

Fra : Bjørn

Dato : 18-07-06 10:12

> [...]
> "Politiet i Kbh. har lige modtaget en mørkeblå Vectra 2.8 V6 turbo,
> som er blevet chippet til +300 hk og har fået fjernet den elektroniske

Sådan et vogntøj er hurtigt, ingen tvivl om det :)

Men ab fabrik er der altså ingen elektronisk hastighedsbegrænser på den.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 18-07-06 21:50

> Men ab fabrik er der altså ingen elektronisk hastighedsbegrænser på den.

Det ser ud til det løjn det hele

--
Andreas Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 22:57

> "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sådan et vogntøj er hurtigt, ingen tvivl om det :)

Det er muligt den er hurtig hvis man køre lige ud. Men ifølge Top Gear
er det en af de mest understyrede biler han har testet !
Det er ikke en pæne omtale den får i testen. Clarkson udtaler >>Bilen er
farlig<<

Men tillykke til Politiet med den ny Opel

Lars G

Fra : Erik Østergaard

Dato : 19-07-06 17:20

> Det er muligt den er hurtig hvis man køre lige ud. Men ifølge Top Gear
> er det en af de mest understyrede biler han har testet !

Bil Magasinet roser bilen meget - og det samme gør flere andre blade.

På Top Gears hjemmeside opgiver de følgende omgangstider fra deres bane. Det
ser da ikke SÅ skidt ud endda, selvom Mondeo 220 ér hurtigere på netop den
konkrete bane

Ferrari 575 1.35.2
Opel Vectra OPC 1.35.3
Alfa 147 GTA 1.35.6
Lotus Elise 1.35.6
Aston Martin Vanquish 1.36.2
Renault Clio v6 1.36.2
Honda Civic Type R 1.36.5
Saab 9-5 Aero 1.37.9
Mazzer 1.38.0
Bowler Wildcat 1.39.4
Bentley Arnarge 1.40.8

Hilsen Erik Østergaard

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 21:27

Hej

"Erik Østergaard" <ErikO@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det ser da ikke SÅ skidt ud endda, selvom Mondeo 220 ér hurtigere på netop

Det var en test mellem Mazda 6 mps, Ford Mondeo 3L og Vauxhall Vectra VXR

Vauxhall Vectra VXR 21000 £
Mazda 6 mps 23000 £
Ford Mondeo 3L 24000 £

Og 3.1 sekund er evighed

Mazda 6 mps 1.32.2
Ford Mondeo 1.34.5

> Ferrari 575 1.35.2
> Opel Vectra OPC 1.35.3

> Hilsen Erik Østergaard

Her er video beviset

http://www.mininova.org/get/368923

Det er link til en torrent fil. Hvis du ikke har en Bittorrent client så vi
jeg anbefale http://azureus.sourceforge.net/

Mvh Lars G

Fra : Erik Østergaard

Dato : 19-07-06 23:03

> Det var en test mellem Mazda 6 mps, Ford Mondeo 3L og Vauxhall Vectra VXR
> Og 3.1 sekund er evighed

Du har ret i at der er meget indenfor samme "klasse" af biler.

Dog er det SÅ forskelligt fra bane til bane at det er svært at sige noget
kun ud fra det hvilket tiden for Ferrarien vel er et fint udtryk for:

Hilsen Erik Østergaard

Fra : Erik Østergaard

Dato : 20-07-06 16:39

> Her er video beviset

Man er komplet idiot hvis man kører en bil med forhjulstræk og over 250 hk
ind i et skarpt sving drejer rattet helt om og træder pedalen i bund. Alle
hurtige forhjulstrækkere ville opføre sig sådan hvis de havde kræfterne men
ok, der skal laves fjernsyn der underholder.

Det er en lille bane med mange skarpe sving hvilket ses på den store fordel
for 6´eren.

Vectra OPC kører mindre end et sekund langsommere end den meget fine Mondeo,
der også trækker på forhjulene. Det er ikke den vilde forskel......og så en
anden ting..den er hurtigere rundt på den lille bane end Civic Type R der er
bygget til små baner.

Udover det så lægger den jo alt ned på det lange lige stræk der fremstod
Mondeo som en 1,8 og selv Mazda med 260 hk fik tæsk.

Hilsen Erik Østergaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 11:39

> [...]
> hurtige forhjulstrækkere ville opføre sig sådan hvis de havde kræfterne
> men ok, der skal laves fjernsyn der underholder.

Måske hvis det var en gammel bil men idag bør bilen hjælpe en ud af sådanne
fare.

> [...]
> forskel......og så en anden ting..den er hurtigere rundt på den lille bane
> end Civic Type R der er bygget til små baner.

Mon ikke det er på grund af banen har 2 rimelige lange langsider ?

Hlisen
Lars G

Fra : Erik Østergaard

Dato : 30-07-06 14:06

> Måske hvis det var en gammel bil men idag bør bilen hjælpe en ud af
> sådanne
> fare.

Glem det - lån en kraftig vogn en dag og gør forsøget efter.

--
Erik Østergaard