/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hastighed i lastbil ..
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-06-06 17:32

Nogen ladbilswannebe´s her der har erfaring for hvornår policen giver bøde
for hastighedsforseelser ved hhv. 70 og 80 km/t (altså landevejs- og
motorvej)?

Ved hvilken hastighed starter de?

--
Per, Esbjerg



 
 
Ukendt (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-06-06 18:16


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4481b975$0$27565$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen ladbilswannebe´s her der har erfaring for hvornår policen giver bøde
> for hastighedsforseelser ved hhv. 70 og 80 km/t (altså landevejs- og
> motorvej)?
>
> Ved hvilken hastighed starter de?

Det kommer an på sheriffen som standser dig. Men der er sjælden t noget der
siger noget til at lastbilerne kører 90 på motorvejen (med mindre du bliver
impliceret i et uheld). På landevejen? Følg trafikken og hold god afstand
til forankørende, så andre har mulighed for at trække ind foran dig når de
har overhalet, så er der vist heller ingen problemer der.
Skal du til Sverige/norge, så er det en anden sag. I sverige har de opsat
stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t I norge er det SÅ dyrt at
du bare skal køre det du må!

Mvh Tommy



Henrik Stidsen (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-06-06 18:21

After serious thinking TBJ wrote :
> Skal du til Sverige/norge, så er det en anden sag. I sverige har de opsat
> stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t I norge er det SÅ dyrt at
> du bare skal køre det du må!

Det ku være det var vejen frem i dk ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".



Anders Majland (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-06-06 20:43

>>> hastighedsforseelser ved hhv. 70 og 80 km/t (
>> I sverige har de opsat stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t
>> I norge er det SÅ dyrt at du bare skal køre det du må!
>
> Det ku være det var vejen frem i dk ;)

Tjae jeg værdsætter nu egenligt de lastvognchaufførrer der køre lidt mere
end 70km/t - det får trafikken til at flyde det hurtigere ...

/A



Henrik Stidsen (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-06-06 23:15

Anders Majland has brought this to us :
>>>> hastighedsforseelser ved hhv. 70 og 80 km/t (
>>> I sverige har de opsat stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t
>>> I norge er det SÅ dyrt at du bare skal køre det du må!

>> Det ku være det var vejen frem i dk ;)

> Tjae jeg værdsætter nu egenligt de lastvognchaufførrer der køre lidt mere end
> 70km/t - det får trafikken til at flyde det hurtigere ...

Men det er jo så sådan set en anden problemstilling.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".



Per Henneberg Kriste~ (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-06-06 09:01

Anders Majland wrote:
>>>> hastighedsforseelser ved hhv. 70 og 80 km/t (
>>> I sverige har de opsat stærekasser (fotofælder) og de blinker ved
>>> +5 km/t I norge er det SÅ dyrt at du bare skal køre det du må!

>> Det ku være det var vejen frem i dk ;)

> Tjae jeg værdsætter nu egenligt de lastvognchaufførrer der køre lidt
> mere end 70km/t - det får trafikken til at flyde det hurtigere ...

De er sværere at overhale ;)

--
Per, Esbjerg



Per Henneberg Kriste~ (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-06-06 09:02

Anders Majland wrote:

> Tjae jeg værdsætter nu egenligt de lastvognchaufførrer der køre lidt
> mere end 70km/t - det får trafikken til at flyde det hurtigere ...

De er _nemmere_ at overhale ... med mindre der er mange modkørende...

--
Per, Esbjerg



Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 09:21


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.1c887d66d1a1d175.34878@news.hs235.dk...
> After serious thinking TBJ wrote :
>> Skal du til Sverige/norge, så er det en anden sag. I sverige har de opsat
>> stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t I norge er det SÅ dyrt
>> at du bare skal køre det du må!
>
> Det ku være det var vejen frem i dk ;)

Ja, det ku da godt være. Men hvis vi lige resonerer et øjeblik; hvor mange
ulykker sker der om året, fordi lastbilerne kører for stærkt? Jeg kender
ikke tallet, men jeg tror det er meget lavt. Hvor mange ulykker sker der pga
forskel i hastighed i samme køreretning; heller ikke dette tal kender jeg,
men jeg har hørt politiet udtale at netop det er en farlig situation - især
på landevejen.

Så inden vi ønsker os lavere hastigheder (end de faktuelle), skal vi nok
lige overveje trafiksikkerheden. Hvilket faktisk også er hvad politiet gør,
så længe man følger trafikken med god afstand til forankørende, så snakker
vi ikke om fartoverskridelser.

Mvh Tommy



Hans L. Jørgensen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-06-06 11:13


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4481b975$0$27565$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen ladbilswannebe´s her der har erfaring for hvornår policen giver bøde
> for hastighedsforseelser ved hhv. 70 og 80 km/t (altså landevejs- og
> motorvej)?
>
> Ved hvilken hastighed starter de?
>

Lastbilerne er i dag ikke "jagtinteresante" på motorvejen, da de som bekendt
er låst til en max hastighed på 90 km/t.

På det almindelige vejnet er det da også kun i meget begrænset omfang
polititet interesserer sig for lastbilerne når der er tale om det generelle
80 km/t. område, derimod er de jo bundet mere ristriktivt i byområder end
almindelige trafikanter, og der klapper fælden prmpte. Her erhverver en del
chaufører "retten" til en orienterende køreprøve.


MVH Hans



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 12:47

Hans L. Jørgensen skrev:
>> Nogen ladbilswannebe´s her der har erfaring for hvornår policen giver bøde
>> for hastighedsforseelser ved hhv. 70 og 80 km/t (altså landevejs- og
>> motorvej)?
>> Ved hvilken hastighed starter de?
> Lastbilerne er i dag ikke "jagtinteresante" på motorvejen, da de som bekendt
> er låst til en max hastighed på 90 km/t.
> På det almindelige vejnet er det da også kun i meget begrænset omfang
> polititet interesserer sig for lastbilerne når der er tale om det generelle
> 80 km/t. område, derimod er de jo bundet mere ristriktivt i byområder end
> almindelige trafikanter, og der klapper fælden prmpte. Her erhverver en del
> chaufører "retten" til en orienterende køreprøve.
>
Og det er kun hvis de opgiver at gå videre at de "vinder" en orienterende.

Danmark *har* allerede tabt det slag ved EF-retten. Så længe hastigheden
er indenfor det skiltede taber myndighederne hvis man gå langt nok med
sagen.

Hvis man vil gøre en lavere hastighed gældende for visse trafikarter,
end den der er skiltet skal denne lavere hastighed også være skiltet.

Så får man en bøde for at køre 80 km/t i byzone, med lastbil, bus eller
personbil med trailer hvor 80 km/t eller højere er skiltet. kan man
starte med at gå i retten. Og der henvise til den dom fra EF-retten hvor
Danmark taber på det spørgsmål.

Hvis den danske retsinstans ikke vil tage denne dom højtidelig må man
selv turen ned omkring EF-retten. Så myndighederne kan tabe en sag mere.

Man skal nok lige få sin advokat til at hjælpe med at finde den gamle
sag frem.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Per Henneberg Kriste~ (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-06-06 15:30

Finn Guldmann wrote:
> Hans L. Jørgensen skrev:

> Så får man en bøde for at køre 80 km/t i byzone, med lastbil, bus
> eller personbil med trailer hvor 80 km/t eller højere er skiltet. kan
> man starte med at gå i retten. Og der henvise til den dom fra
> EF-retten hvor Danmark taber på det spørgsmål.

Men udenfor - hvor I kun må køre 70 - ved hvilken hastighed falder bøden?

--
Per, Esbjerg



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 16:00

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Så får man en bøde for at køre 80 km/t i byzone, med lastbil, bus
>> eller personbil med trailer hvor 80 km/t eller højere er skiltet. kan
>> man starte med at gå i retten. Og der henvise til den dom fra
>> EF-retten hvor Danmark taber på det spørgsmål.
> Men udenfor - hvor I kun må køre 70 - ved hvilken hastighed falder bøden?
>
Efter bogen, eller reelt?

Efter bogen er det vist ved 73,5 km/t de vil begynde at bøde. Mens det
reelt ikke er før efter 80 km/t. Medmindre der er andre forhold også.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

ejs@stofanet.dk (04-06-2006)
Kommentar
Fra : ejs@stofanet.dk


Dato : 04-06-06 14:08


Henrik Stidsen skrev:

> After serious thinking TBJ wrote :
> > Skal du til Sverige/norge, så er det en anden sag. I sverige har de opsat
> > stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t I norge er det SÅ dyrt at
> > du bare skal køre det du må!

I Sverige er det plus 16 km/t - det ved jeg med sikkerhed - passerer 2
af slagsen hver dag jeg körer på arbejde gennem Lundbytunnelen i
Göteborg :)

VH Esben


Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 20:56


<ejs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:1149426502.652528.262360@h76g2000cwa.googlegroups.com...

Henrik Stidsen skrev:

> After serious thinking TBJ wrote :
> > Skal du til Sverige/norge, så er det en anden sag. I sverige har de
> > opsat
> > stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t I norge er det SÅ
> > dyrt at
> > du bare skal køre det du må!

I Sverige er det plus 16 km/t - det ved jeg med sikkerhed - passerer 2
af slagsen hver dag jeg körer på arbejde gennem Lundbytunnelen i
Göteborg :)

Jae, men det er jo den gamle type. Det er de nye de sætter op, der er
indstillet lidt mere agressivt. Og dem er der iøvrigt altid kamera i.
Jeg kører selv ofte i goteborg (2-4 gange pr uge i gennemsnit vil jeg tro) i
den gule FH 12'er med det røde logo :)



Hans Kjaergaard (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 09-06-06 23:18

On 4 Jun 2006 06:08:22 -0700, ejs@stofanet.dk wrote:

>
>Henrik Stidsen skrev:
>
>> After serious thinking TBJ wrote :
>> > Skal du til Sverige/norge, så er det en anden sag. I sverige har de opsat
>> > stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t I norge er det SÅ dyrt at
>> > du bare skal køre det du må!
>
>I Sverige er det plus 16 km/t - det ved jeg med sikkerhed - passerer 2
>af slagsen hver dag jeg körer på arbejde gennem Lundbytunnelen i
>Göteborg :)
Det var til debat i svensk radio for et par måneder siden at de ville
"samordne" fangsthastigheden i hele Sverige til +5 km/t. Pt er det den
lokale politikreds der sætter grændsen og det svinger mellem 5 og 20
km/t.

/Hans

Christian B. Andrese~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-06-06 09:52


TBJ wrote:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.1c887d66d1a1d175.34878@news.hs235.dk...
> > After serious thinking TBJ wrote :
> >> Skal du til Sverige/norge, så er det en anden sag. I sverige har de opsat
> >> stærekasser (fotofælder) og de blinker ved +5 km/t I norge er det SÅ dyrt
> >> at du bare skal køre det du må!
> >
> > Det ku være det var vejen frem i dk ;)
>
> Ja, det ku da godt være. Men hvis vi lige resonerer et øjeblik; hvor mange
> ulykker sker der om året, fordi lastbilerne kører for stærkt? Jeg kender
> ikke tallet, men jeg tror det er meget lavt. Hvor mange ulykker sker der pga
> forskel i hastighed i samme køreretning; heller ikke dette tal kender jeg,
> men jeg har hørt politiet udtale at netop det er en farlig situation - især
> på landevejen.

Bare vi så lige husker at lastbiler er overrepræsenteret i
ulykkesstatistikkerne og at der en lastbil indblandet i hver 6.
dødsulykke.....

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Henrik Stidsen (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-06-06 19:24

It happens that Christian B. Andresen formulated :
> og at der en lastbil indblandet i hver 6.
> dødsulykke.....

Altså ~55 gange om året...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder



Christian B. Andrese~ (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-06-06 08:29


Henrik Stidsen wrote:
> It happens that Christian B. Andresen formulated :
> > og at der en lastbil indblandet i hver 6.
> > dødsulykke.....
>
> Altså ~55 gange om året...

Men problemet er jo at det ikke er hver 6. bil som er en lastbil.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 07:42


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1149665319.271220.221250@y43g2000cwc.googlegroups.com...

Henrik Stidsen wrote:
> It happens that Christian B. Andresen formulated :
> > og at der en lastbil indblandet i hver 6.
> > dødsulykke.....
>
> Altså ~55 gange om året...

>Men problemet er jo at det ikke er hver 6. bil som er en lastbil.

Nej, men pga af størrelsen og vægten er det da vel meget forståeligt?
Tommy



Christian B. Andrese~ (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-06-06 08:36


TBJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1149665319.271220.221250@y43g2000cwc.googlegroups.com...
>
> Henrik Stidsen wrote:
> > It happens that Christian B. Andresen formulated :
> > > og at der en lastbil indblandet i hver 6.
> > > dødsulykke.....
> >
> > Altså ~55 gange om året...
>
> >Men problemet er jo at det ikke er hver 6. bil som er en lastbil.
>
> Nej, men pga af størrelsen og vægten er det da vel meget forståeligt?

Det synes jeg så ikke at det burde være.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 09:36


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1149752137.462853.278910@i39g2000cwa.googlegroups.com...

> > > dødsulykke.....
> >
> > >Altså ~55 gange om året...
>
> >>Men problemet er jo at det ikke er hver 6. bil som er en lastbil.
>
>> Nej, men pga af størrelsen og vægten er det da vel meget forståeligt?

>Det synes jeg så ikke at det burde være.

Altså, jo større køretøj og vægt, jo alvorligere ulykker. DERFOR er
lastbiler og busser overrepræcenteret i DØDSulykke statestik. Men hvis du
tjekker ulykker generelt, så vil du finde at lastbiler er
underrepræcenteret...

Og hvis du gør forskellen større mellem langsomste og hurtigste bil, vil
antallet af dødsulykker stige....

Mvh Tommy




Christian B. Andrese~ (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-06-06 09:39


TBJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1149752137.462853.278910@i39g2000cwa.googlegroups.com...
>
> > > > dødsulykke.....
> > >
> > > >Altså ~55 gange om året...
> >
> > >>Men problemet er jo at det ikke er hver 6. bil som er en lastbil.
> >
> >> Nej, men pga af størrelsen og vægten er det da vel meget forståeligt?
>
> >Det synes jeg så ikke at det burde være.
>
> Altså, jo større køretøj og vægt, jo alvorligere ulykker. DERFOR er
> lastbiler og busser overrepræcenteret i DØDSulykke statestik. Men hvis du
> tjekker ulykker generelt, så vil du finde at lastbiler er
> underrepræcenteret...

Eller måske bare repræsenteret som de skal i forhold til antal.

> Og hvis du gør forskellen større mellem langsomste og hurtigste bil, vil
> antallet af dødsulykker stige....

Så du vil mene at der vil blive færre dødsulykker hvis lastbilerne
måtte/kunne køre 100 eller 110 ?
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 11:24


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1149755948.452672.139240@g10g2000cwb.googlegroups.com...


>Så du vil mene at der vil blive færre dødsulykker hvis lastbilerne
>måtte/kunne køre 100 eller 110 ?

Nej, ikke nødvendigvis. Men det er baseret på at langtfra alle lastbiler
egner sig til at køre 100 eller 110 km/t
Men 90 eller måske 100 ville være fornuftigt. Ligesom 80 km/t landevejen
ville være fornuftigt.
Men jeg ønsker det nu ikke, mit arbejde er tilrettelagt sådan jeg skal køre
max tilladte hastighed . Det betyder at jeg - ved at følge trafikken - har
lidt bedre tid, ved af- og pålæsning

Mvh Tommy



BJ (08-06-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-06-06 11:26


"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
news:4487fab2$0$47086$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Det betyder at jeg - ved at følge trafikken - har lidt bedre tid, ved af-
> og pålæsning

Jeg har det helt på samme måde .... i Tyskland med 180 til 220 km/t..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christian B. Andrese~ (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-06-06 12:05


TBJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1149755948.452672.139240@g10g2000cwb.googlegroups.com...
>
>
> >Så du vil mene at der vil blive færre dødsulykker hvis lastbilerne
> >måtte/kunne køre 100 eller 110 ?
>
> Nej, ikke nødvendigvis. Men det er baseret på at langtfra alle lastbiler
> egner sig til at køre 100 eller 110 km/t
> Men 90 eller måske 100 ville være fornuftigt.

Er dagligdag nu.

> Ligesom 80 km/t landevejen ville være fornuftigt.

Er mindst dagligdag nu, snarere de samme 90.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 17:06


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1149764679.446591.246610@u72g2000cwu.googlegroups.com...

>> Men 90 eller måske 100 ville være fornuftigt.

>Er dagligdag nu.

Nej! 80/90 er dagligdag. Masser af firmaer har lavet en grænse på 80 eller
85 km/t (bla. Arla og flere benzin transportører)
Men en lastbil der (på lige strækning) kører over 90 km/t er _meget_
usædvanligt.

>> Ligesom 80 km/t landevejen ville være fornuftigt.
>
>Er mindst dagligdag nu, snarere de samme 90.

Ja, det sker da jævnligt. Men der er nu masser af personbiler der kun kører
85 - og så overhaler man altså ikke liige i en lastbil.
Min gennemsnitsfart på landevej er ca. 82 km/t, hvis man fraregner
start/stop. På motirvej er den 89 km/t
Mit påstulat er endnu angang, kør efter trafikken, dvs de forankørende. Vis
hensyn i trafikken og kør som du syntes de andre burde køre, så er vi nået
langt.
Mange ulykker ville være undgået, hvis der blev holdt lidt bedre afstand til
forankørende (og at andre ikke bare lægger sig direkte foran dig, så du skal
slippe speederen/bremse for at det er forsvarligt.
Lad det lige være et opråb; hvis der er god plads til at fortsætte din
overhaling, så lad for pokker være med at køre ind umiddelbart foran den du
overhaler.
Mvh Tommy





Finn Guldmann (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-06-06 22:43

Christian B. Andresen skrev:
>>> Så du vil mene at der vil blive færre dødsulykker hvis lastbilerne
>>> måtte/kunne køre 100 eller 110 ?
>> Nej, ikke nødvendigvis. Men det er baseret på at langtfra alle lastbiler
>> egner sig til at køre 100 eller 110 km/t
>> Men 90 eller måske 100 ville være fornuftigt.
> Er dagligdag nu.
>> Ligesom 80 km/t landevejen ville være fornuftigt.
> Er mindst dagligdag nu, snarere de samme 90.
>
Jeg må undre mig over hvor du har dine observationer fra.

Hvis de er rigtige skulle jeg blive overhalet mange gange hver dag.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Per Henneberg Kriste~ (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 10-06-06 09:14

Christian B. Andresen wrote:
> TBJ wrote:

>> Nej, ikke nødvendigvis. Men det er baseret på at langtfra alle
>> lastbiler egner sig til at køre 100 eller 110 km/t
>> Men 90 eller måske 100 ville være fornuftigt.
>
> Er dagligdag nu.
>
>> Ligesom 80 km/t landevejen ville være fornuftigt.
>
> Er mindst dagligdag nu, snarere de samme 90.

Du skal nok lige have checket dit speedometer imod et der passer ;)

--
Per, Esbjerg



Christian B. Andrese~ (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-06-06 08:58


TBJ wrote:
> Mit påstulat er endnu angang, kør efter trafikken, dvs de forankørende. Vis
> hensyn i trafikken og kør som du syntes de andre burde køre, så er vi nået
> langt.
> Mange ulykker ville være undgået, hvis der blev holdt lidt bedre afstand til
> forankørende (og at andre ikke bare lægger sig direkte foran dig, så du skal
> slippe speederen/bremse for at det er forsvarligt.
> Lad det lige være et opråb; hvis der er god plads til at fortsætte din
> overhaling, så lad for pokker være med at køre ind umiddelbart foran den du
> overhaler.

Sådan kører jeg selv <gloriepudsning.wav>

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Christian B. Andrese~ (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 12-06-06 11:49


Per Henneberg Kristensen wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > TBJ wrote:
>
> >> Nej, ikke nødvendigvis. Men det er baseret på at langtfra alle
> >> lastbiler egner sig til at køre 100 eller 110 km/t
> >> Men 90 eller måske 100 ville være fornuftigt.
> >
> > Er dagligdag nu.
> >
> >> Ligesom 80 km/t landevejen ville være fornuftigt.
> >
> > Er mindst dagligdag nu, snarere de samme 90.
>
> Du skal nok lige have checket dit speedometer imod et der passer ;)

Det var ikke over 10 km/t fejlvisning ved 100 km/t og så kører man
næsten samme hastighed som mange lastbiler.
Men jeg vil låne en GPS ved førstkomne lejlighed og så tjekke det
med den.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Per Henneberg Kriste~ (13-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 13-06-06 09:07

Christian B. Andresen wrote:

>> Du skal nok lige have checket dit speedometer imod et der passer ;)

> Det var ikke over 10 km/t fejlvisning ved 100 km/t og så kører man
> næsten samme hastighed som mange lastbiler.

Lastbiler kører ikke over 90km/t. Basta. C´est la vie. End of Storie.

Så er den ged vist barberet :)

Chaufføren mister kortet hvis han kører hurtigere. Kun hollændere er
tilsyneladende fritaget for at køre med begrænsning.

> Men jeg vil låne en GPS ved førstkomne lejlighed og så tjekke det
> med den.

Jeg stiller mig gerne til rådighed hvis du bor i nærheden ;)

--
Per, Esbjerg



Christian B. Andrese~ (13-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-06-06 09:49


Per Henneberg Kristensen wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
>
> >> Du skal nok lige have checket dit speedometer imod et der passer ;)
>
> > Det var ikke over 10 km/t fejlvisning ved 100 km/t og så kører man
> > næsten samme hastighed som mange lastbiler.
>
> Lastbiler kører ikke over 90km/t. Basta. C´est la vie. End of Storie.
>
> Så er den ged vist barberet :)

Men som skrevet 100 km/t og med 10 km/t fejlvisning er vi nede på de
90, som de nu kører nogle af dem.

> Chaufføren mister kortet hvis han kører hurtigere.

Det tror jeg egentligt ikke bekymrer dem, man kan jo se på så mange
andre overtrædelser de laver. Jeg ved godt at personbilerne også
laver overtrædelser, og det er da lige så forkert.

> > Men jeg vil låne en GPS ved førstkomne lejlighed og så tjekke det
> > med den.
>
> Jeg stiller mig gerne til rådighed hvis du bor i nærheden ;)

Desværre ikke

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Finn Guldmann (17-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-06-06 15:19

Christian B. Andresen skrev:
>> Chaufføren mister kortet hvis han kører hurtigere.
> Det tror jeg egentligt ikke bekymrer dem, man kan jo se på så mange
> andre overtrædelser de laver. Jeg ved godt at personbilerne også
> laver overtrædelser, og det er da lige så forkert.
>
Det hænger nok sammen med at strafreglerne er sat sammen så kontrollen
er vigtigere end hvorfor der kontrolleres.

De "sædvanlige" koster det de koster, 1-2-3 klip, m.v., men at øge
farten til mere end 90 km/t betinger at man fifler med fartbegrænseren,
og *det* er den direkte vej til en orienterende.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste