/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hjælp>>:: Mercedes E220 2,2 Classic aut. 4~
Fra : LH


Dato : 02-06-06 19:46

Hejsa Kære gruppe

I har før hjulpet med meget kyndige svar på biler jeg har været tæt på
at anskaffe mig, men efter jeres råd har droppet.
Nu er jeg på den igen, har forelsket mig i dette store lokum. Det er
virkelig sukkertøj.

Den har 450Tkm på klokken, men er det farligt at købe sådan en kasse,
risikere man den er opslidt ?

Nogen her der har erf.med at købe disse lidt udtjente mercere??

 
 
jan@stevns.net (02-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-06-06 20:01

LH <lhj26@hotmail.com> skrev :

>Den har 450Tkm på klokken, men er det farligt at købe sådan en kasse,
>risikere man den er opslidt ?

I et af bilmagasinerne har de nyligen gennemgået en E serie - og
fortalte om dens svagheder

med det antal km på klokken, skal undervognen nok have en tur, inden
man er helt godt kørende, men det er absolut en herrebil ;)


--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

MK (02-06-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 02-06-06 20:02


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:9l2182lml5vs7hppjquhqmcelbsnsq74if@dtext.news.tele.dk...

> med det antal km på klokken, skal undervognen nok have en tur, inden
> man er helt godt kørende, men det er absolut en herrebil ;)

OG karrosseriet !



jan@stevns.net (02-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-06-06 20:30

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>OG karrosseriet !

jada - men er den iorden - kørte jeg da gerne en 270'er , ingen tvivl
om det.


--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

MK (02-06-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 02-06-06 21:16


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:ri3182trj1s1nvg8ndbkobdjf478hbbk7d@dtext.news.tele.dk...

> men er den iorden - kørte jeg da gerne en 270'er

270'er - der er tale om en 220'er !



jan@stevns.net (02-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-06-06 21:18

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>270'er - der er tale om en 220'er !

rust/karosseri på E220 og 270 er vist tæt på det samme

men du har ret - jeg finder dog 220'eren lidt undermotoriseret


--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Ukendt (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-06 20:37


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:yW%fg.3351$E02.725@newsb.telia.net...
>
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:9l2182lml5vs7hppjquhqmcelbsnsq74if@dtext.news.tele.dk...
>
>> med det antal km på klokken, skal undervognen nok have en tur, inden
>> man er helt godt kørende, men det er absolut en herrebil ;)
>
> OG karrosseriet !
Det hele da.
Sæder, gearkasse, styretøj og alt andet gejl.
Det er kun en Mercedes, og den 250E jeg omtalte
for en stund siden var imho ikke 80.000,- værd.
Sæderne var ringe trods ingen taxakørsel.
Man ku mærke dårlig støtte og man sad
som direkte på fjedrene og det 'orange træindlæg'
på instrumentpanelet var virkelig billigt !
Gearkassen skiftede på en måde som gør
een stresset og der er ingen ryk i sådan en 5 cyl. 2.5 diesel.

Finish i sådan en MB 250E er heller ikke noget at råbe hurra for,
så det var en mixed emotion at køre i sådan et lokum uden
lækker fornemmelse i kabinen og samtidig sidde og kikke ud
på stjernen...herrevogn..her kommer jeg..med plastic-træ-indlæg hehe..
Men ok, din er nok også nyere end 93'er.:



CBA (02-06-2006)
Kommentar
Fra : CBA


Dato : 02-06-06 22:38

> Men ok, din er nok også nyere end 93'er.:
>

> Men ok, din er nok også nyere end 93'er.:


Og en W210...........men som skrevet står længere oppe i tråden så er det
ikke ligefrem den model Mercedes-Benz har høstet mest ros for......og en
E220 er efter min mening gevaldigt undermotoriseret.........find en
gennem-restaureret E290 Turbodiesel eller endnu (meget ) bedre en E270
CDI......så er du godt kørende.........

Mvh

Claus



Michael Westi (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 03-06-06 03:53

> Og en W210...........men som skrevet står længere oppe i tråden så er det
> ikke ligefrem den model Mercedes-Benz har høstet mest ros for......og en
> E220 er efter min mening gevaldigt undermotoriseret.........find en
> gennem-restaureret E290 Turbodiesel eller endnu (meget ) bedre en E270
> CDI......så er du godt kørende.........
>
> Mvh
>
> Claus
Drop for Gud skyld en 270. Mage til l****motor skal man lede længe efter. I
det hele taget er E-klassen (W211) en skodspand. Det er måske lidt hårde
ord, men jeg har kørt disse som taxi i 3 år. Af de 3 motorer (220,270 og
320) var 270 den mest ustabile.Desuden er det et under at de efterhånden kan
godkendes som taxi´er. Der er ingen plads tilbage i dem. Sæderne er de mest
uergonomiske der findes. (mange chauffører har klaget over sæderne).
Indstignings og pladsforhold bag i, er en direkte joke.Utroligt at man kan
byde bagpassagerer sådanne forhold.
Gearkasserne gik i stykker for et godt ord. Turboerne ligeså. Desuden
havde/har de mange elektroniske fejl. En del er rettet, men faktum er at
Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....

Men det er jo bare min mening,,,

Mvh Michael
(som ikke kører Mercedes mere) )



Jørgen M. Rasmussen (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-06-06 06:42


"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse news:3Q6gg.1

____SNIP____

> Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....
>
> Men det er jo bare min mening,,,
>
Nu vil MB begave samtiden med et museum, mon det ikke skal betragtes som et
grav-monument?: http://ekstrabladet.dk/biler/article200595.ece



Basil (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 03-06-06 07:10

Den 03-06-2006, skrev Michael Westi:
>> Og en W210...........men som skrevet står længere oppe i tråden så er det
>> ikke ligefrem den model Mercedes-Benz har høstet mest ros for......og en
>> E220 er efter min mening gevaldigt undermotoriseret.........find en
>> gennem-restaureret E290 Turbodiesel eller endnu (meget ) bedre en E270
>> CDI......så er du godt kørende.........
>>
>> Mvh
>>
>> Claus
> Drop for Gud skyld en 270. Mage til l****motor skal man lede længe efter. I
> det hele taget er E-klassen (W211) en skodspand. Det er måske lidt hårde ord,
> men jeg har kørt disse som taxi i 3 år. Af de 3 motorer (220,270 og 320) var
> 270 den mest ustabile.Desuden er det et under at de efterhånden kan godkendes
> som taxi´er. Der er ingen plads tilbage i dem. Sæderne er de mest
> uergonomiske der findes. (mange chauffører har klaget over sæderne).
> Indstignings og pladsforhold bag i, er en direkte joke.Utroligt at man kan
> byde bagpassagerer sådanne forhold.
> Gearkasserne gik i stykker for et godt ord. Turboerne ligeså. Desuden
> havde/har de mange elektroniske fejl. En del er rettet, men faktum er at
> Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....
>
> Men det er jo bare min mening,,,
>
> Mvh Michael
> (som ikke kører Mercedes mere) )

Ham Taxachauffutten jeg kender siger stort set det samme.
Han køber dog en Mercer i ny og næ i Faderlandet, for man kan altid
finde en tumbe at sælge dem til, og tjene lidt mønter, siger han.
Kai



Michael Westi (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 03-06-06 12:10

> Ham Taxachauffutten jeg kender siger stort set det samme.
> Han køber dog en Mercer i ny og næ i Faderlandet, for man kan altid finde
> en tumbe at sælge dem til, og tjene lidt mønter, siger han.
> Kai
>

Sidder bare og smiler. Kommentarer unødvendige

/Michael



Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 01:52

Michael Westi wrote:
> Drop for Gud skyld en 270. Mage til l****motor skal man lede længe
> efter. I det hele taget er E-klassen (W211) en skodspand. Det er
> måske lidt hårde ord, men jeg har kørt disse som taxi i 3 år. Af de 3
> motorer (220,270 og 320) var 270 den mest ustabile.Desuden er det et
> under at de efterhånden kan godkendes som taxi´er. Der er ingen plads
> tilbage i dem. Sæderne er de mest uergonomiske der findes. (mange
> chauffører har klaget over sæderne). Indstignings og pladsforhold bag
> i, er en direkte joke.Utroligt at man kan byde bagpassagerer sådanne
> forhold. Gearkasserne gik i stykker for et godt ord. Turboerne ligeså.
> Desuden
> havde/har de mange elektroniske fejl. En del er rettet, men faktum er
> at Mercedes i dag, IMO, ikke er en bønne værd....

Jeg har den modsatte opfattelse. Men nu er Mercedes jo nok også ligeglade
med hvad danskere synes om deres biler. Vi er INTET marked for dem
alligevel. Der findes nok folk ude i verden som med glæde vil køre Mercedes.
Og jeg har også kørt mange km i både W210 og W211 og det er glimrende biler.
De har begge lidt af børnesygdomme. Desværre. Men en frikørt taxa kan være
svær at gennemskue... jeg ville nok aldrig selv købe en bil med 450.000 km
på tælleren. Til gengæld har jeg kørt i en E300D med 270.000 km og den kørte
som en ny bil! Alting kan ødelægges... også en Mercedes. Især af nogle
evnesvage chauffører der hamrer op og ned af kantsten og trapper osv.
Men ellers vil jeg sige, at 270'er motoren går MEGET grov. Den ny 280'er og
320'er går MEGET bedre. Men det føles som om 270 har mere bundtræk end de 2
andre. Måske noget med 5-cyl. kontra 6 cyl. 220'eren er okay til bilen.
Hverken mere eller mindre.
Jeg har aldrig oplevet en MB fejle et eneste gearskift med aut.gear. Men
igen.. man kan jo ødelægge alt... selv en Space Shuttle til 3 mia. $.
Det var bedre plads i den gamle W210 end i den nye W211. Ingen tvivl om det.
Og bagsædet havde springfjedre i den gamle. Det var nice.
Adgangsforholdene er jo en smag-sag, men jeg synes og de er blevet dårligere
på den nye.
Men alligevel synes jeg Mercedes laver dejlige biler. En taxa er et
arbejdsredskab og kan vel næppe være repræsentativ for mærket som sådan, når
vi snakker om biler der har kørt >300.000 km. De er slidt og har været kørt
hårdt. Og det er dét man køber, og kan derfor ikke forvente en hel masse.
Uanset hvad sælgeren siger. En ny Mercedes er derimod en glimrende bil, som
desværre ikke har en chance herhjemme pga. vores afgiftspolitik. De færreste
danskere får lov at eje en "ordentlig" bil i deres liv. I næste liv måske...

MVH P.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste