En mår i bilen
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-06-06 18:45

For en uges tid siden skrev jeg et indlæg om en fejlmelding fra min C4 -
Pollution system fault.
Et besøg hos mekanikeren i går afslørede, at en mår (gætter de på) har været
på spil. Et kabel til lambda-sonden var slet og ret bidt over. Så har man
oplevet det også...

Mvh. Lisbeth

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-06-06 19:15

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4480790f$1$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Et besøg hos mekanikeren i går afslørede, at en mår (gætter de på) har
> været på spil. Et kabel til lambda-sonden var slet og ret bidt over. Så

Grove løjer. Nu ender det jo med at man skal til at hegne sin bil ind
Men tak for tilbagemeldingen.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : ERLO

Dato : 02-06-06 19:37

Hej
Jeg har flere gange været ude for at det var mus som lavede skader i bilens
ledningsnet.
En af mine kunder kom med et tip som han havde brugt mod problemet.
Det var at oversprøjte alle ledninger med silicone - så kunne de lade
ledningerne i fred.
Så kan de lære det, kan de.
Mvh ERLO

--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 02-06-06 22:13

Lisbeth Jacobsen skrev:

> [...]
> på spil. Et kabel til lambda-sonden var slet og ret bidt over. Så har man

Haha - jeg har haft en muserede lige under motorhjälmen - de hyggede
sig rigtigt med motorisoleringen... Lige indtil jeg efter lang tids
stilstand startede på en langtur. Så blev det nok lidt varmt for
musene.

Heldigt at de ikke bed ledningerne over - åbenbart :)

VH Esben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-06-06 23:17

ejs@stofanet.dk wrote:

> [...]
> sig rigtigt med motorisoleringen... Lige indtil jeg efter lang tids
> stilstand startede på en langtur. Så blev det nok lidt varmt for

Jeg kender en hvor musen lagde sig til hvile på et tandremshjul.

Tandremmen hoppede et hak da den blev startet næste gang, og ventilerne
bukkede.

Surt sjov

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-06-06 06:03

> [...]

> Et besøg hos mekanikeren i går afslørede, at en mår (gætter de på) har
> været på spil. Et kabel til lambda-sonden var slet og ret bidt over. Så

Kan den skadedyrs-forsikres?.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 01:58

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> Et besøg hos mekanikeren i går afslørede, at en mår (gætter de på)
> har været på spil. Et kabel til lambda-sonden var slet og ret bidt

<sarkasme>
Ja, et eller andet skal de jo forklare deres kunder! De er altså gået over
til "mår"-versionen nu, når deres biler går i stykker? Det er ikke let at
være hos Citroen når de rasler fra hinanden... de har sikkert en hel
afdeling som kun sidder og finder på nye bortforklaringer som de kan stikke
ud til deres kunder.
</sarkasme>
Ja jeg har ejet en Citroen for nogle år siden... og går aldrig tilbage til
en fuser. Hold da kæft hvor en skod bil! Ja undskyld... så fik jeg luft.

/P.

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 04-06-06 13:53

Uffe Ravn skrev:

> Jeg kender en hvor musen lagde sig til hvile på et tandremshjul.
>
> Tandremmen hoppede et hak da den blev startet næste gang, og ventilerne
> [...]

Hehe - ja - det var ärgeligt. Der kan ske mange ting når man er
bilejer. Min bil står nu i en garage hvor der forhåbentlig ikke er
mus :)

Ellers må motoren ha en gang silicone...

VH Esben

Fra : Leif Neland

Dato : 06-06-06 11:10

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> Et besøg hos mekanikeren i går afslørede, at en mår (gætter de på)
> har været på spil. Et kabel til lambda-sonden var slet og ret bidt

Vær du glad for at det ikke var et lyslederkabel, der var blevet gnavet
over.

I sidste uge var der en tråd med en Porsche, der blev skilt helt ad, fordi
en odder (undskyld, en "radiomontør") havde klippet en lysleder over, da han
skulle montere en radio...

Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 11:13

Leif Neland skriver:

> I sidste uge var der en tråd med en Porsche, der blev skilt helt ad, fordi
> en odder (undskyld, en "radiomontør") havde klippet en lysleder over, da han
> skulle montere en radio...

Hvorfor de ikke blot terminerede de 2 ledere og satte en kobler på, ja
det var vel kun fordi det var et autoriseretværksted der havde gjort
det.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html