Kører med Biobrændsel/etanol
Fra : Eg Egemarke

Dato : 31-05-06 21:26

Tjae min gamle Saab 9000 2.0i kører FINT på 80% E85 og resten benzin, den er
endda kvikkere når den er kold

Og så koster der bare 5,60 kr litere for E85 her i Malmö.
Der er INTET lavet om på bilen det er bare at proppe i tanken......
Vil i vide mere så kig forbi på www.etanol.nu

Så hvis de undlader at proppe afgifter på biobrændselen kan de fleste benzin
biler allerede køre på det, eller konverteres ganske let.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-05-06 21:41

Eg Egemarke brought next idea :
> Så hvis de undlader at proppe afgifter på biobrændselen kan de fleste benzin
> biler allerede køre på det, eller konverteres ganske let

Det kan de vel også selvom der kommer afgifter på ? ;)

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : KASO

Dato : 01-06-06 20:33

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så hvis de undlader at proppe afgifter på biobrændselen kan de fleste
> benzin biler allerede køre på det, eller konverteres ganske let.

Hmm - hvordan konverterer man bilen til at køre på afgifter?

Fra : 2

Dato : 01-06-06 21:27

On Thu, 1 Jun 2006 21:33:16 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hmm - hvordan konverterer man bilen til at køre på afgifter?

Man monterer en kakkelovn på bilen som i gamle dage og kører på til
skattevæsnet, og spørger om at få alt det papir de bruger på som
kladder til at finde på alle de afgifter, skat og gebyrer de finder
på!

Min græsslåmaskine kan også kører på metanol, men kun når den er varm,
startet op med benzin, og så metanol på, det giver ekstra RPM

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-06-06 22:32

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm - hvordan konverterer man bilen til at køre på afgifter?
Det klare Skodaaen fint uden konvertering, hint; 3/4 af prisen er afgiften +
moms af den :(.

Fra : Troels Hansen

Dato : 02-06-06 09:48

KASO skrev:

> Hmm - hvordan konverterer man bilen til at køre på afgifter?

Er det ikke det man gør når man tanker i DK? 10% benzin og 90% afgifter?