Findes der tilfreds Mercedes Vito ejere?
Fra : 2

Dato : 31-05-06 20:48

Hej over vejer at bytte min bil til en med mere bagagerum, lastrum
eller pickup, og har så set lidt på Mercedes Vito, som vil passe
fint.

MEN, men, har så læst lidt mere også her:
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp

og ser jo kun de biler med fejl der er nævnt.
Så jeg får lyst at spørge om der findes nogle tilfreds Vito ejere, som
har kørt næsten uden fejl?

Og den Vito model jeg så på er fra 1997.

MVH

Torben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-06-06 02:03

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og den Vito model jeg så på er fra 1997.

Dvs. en af de første, ~10 år gl, de skal være de værste. Jeg tør ikke røre
den med en "ildtang".

Fra : TDN

Dato : 01-06-06 05:24

> [...]
> har kørt næsten uden fejl?
>
> Og den Vito model jeg så på er fra 1997.

Aner det ikke, men her er en brugttest fra FDM og den er ikke særlig god
(altså Vito'en):
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BA3A760B-0C4F-494E-8D0E-03DB3366B438/0/brugtbiltest.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Anders

Dato : 01-06-06 05:39

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> har kørt næsten uden fejl?
>
> Og den Vito model jeg så på er fra 1997.

Hej Torben,

Jeg kørte i en 97'er vito fra 2001 til 2005, ca 125000 km.

Udgifter ud over alm drift:
Udstødning @150.000 km
Kobling @180.000 km (vistnok selvforskyldt.....)
Ledninger til centrallås knækket i begge fordøre, tager 3 timer selv at
reparere.

Rust:
Skinen til skydedør.
Bund af fordøre.
Omkring alle dørhåndtag......
Diverse steder midt på pladedele......

I undervogn var der ikke noget rust

Alt i alt var jeg tilfreds med Vitoen, og glemmer jeg alt om rusten så var
det en rigtig god bil

Køber du en 97'er så skal du være sikker på at dyserne kan skrues ud, de har
det med at brænde fast og sker det er der, efter hvad jeg har fået fortalt
af en ven der arbejder ved MB, kun et nyt topstykke der hjælper.

Mvh
Anders

Fra : 2

Dato : 02-06-06 09:46

> [...]
>det med at brænde fast og sker det er der, efter hvad jeg har fået fortalt
>af en ven der arbejder ved MB, kun et nyt topstykke der hjælper.

Tak for svarene. Kan se det er meget forskel holdning til Vito. Nogle
har næsten den holdning at de skal have penge for at køre i den, eller
gratis værksted for de mange fejl som opstår.

Andre er nogenlunde tilfredse.
Så det er måske årsmodellerne der adskiller?
Men jeg synes også at en forholdsvis ny bil er det underligt at den
ruster, og så ruster midt på en plade, det er ikke normalt.

Får se, men det bliver ikke 1996-98 model, hvis det er....
Mercedes kan da ikke heller være tilfreds med dem.

Nå tak for svarene.

Torben

Fra : MK

Dato : 02-06-06 17:30

> Mercedes kan da ikke heller være tilfreds med dem.

Mon det interesserer Mercedes? - man har ikke indtryk af det.
Elektriske problemer, rust i bunkevis, mekaniske problemer,
og F1-motorer der ikke kan klare distancen. Nuvel - de tager
jo også konsekvensen nu og lukker en kæmpefarbik i Bremen...

Fra : Anders

Dato : 07-06-06 08:12

> [...]
>
> Får se, men det bliver ikke 1996-98 model, hvis det er....
> Mercedes kan da ikke heller være tilfreds med dem.

Alle årgange ruster. Tror de er grundet med saltvand inden de har fået
maling.....

I de 4 år jeg havde Vitoen måtte jeg kun undvære servicedage og den dag
koblingen skulle skiftes. 4 år med 1 værkstedsbesøg syntes jeg er flot.

mvh
Anders