Leje af bil med 3500kg træk, hvor? (Roskil~
Fra : Leif Neland

Dato : 31-05-06 12:02

Jeg har ringet til flere biludlejere omkring Roskilde, for at leje en bil,
der kan trække 3500kg.

Det lykkedes mig ikke, findes der overhovedet nogen, der gør i det?

Jeg skal have flyttet en stor hestetrailer til Lolland i Pinsen
(fredag/lørdag) og tilbage igen mandag/tirsdag.

Og min bil skal til syn torsdag; jeg regner med den går igennem, men vil
gerne have en backup.

Leif

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-05-06 12:45

> [...]
> (fredag/lørdag) og tilbage igen mandag/tirsdag.
>
> Og min bil skal til syn torsdag; jeg regner med den går igennem, men vil

Findes der så store hestetrailere ? hvor mange heste kan der være i en sådan
?

Hilsen Jørgen

Fra : Leif Neland

Dato : 31-05-06 14:07

Jørgen L. wrote:

> Findes der så store hestetrailere ? hvor mange heste kan der være i
> en sådan ?

3-5 afhængig af størrelsen.

Se her:
http://www.heste-nettet.dk/lodge/15171/billeder/336811/
http://www.heste-nettet.dk/lodge/15171/billeder/336831/
http://www.bojstockholm.se/MagnumD/4_hast_1.jpg
http://www.bojstockholm.se/MagnumD/magnum_d.htm

Den har også været over Alperne som campingvogn, og til Østrig med en hest
og flyttegods.

Leif

Fra : Bo Velschow

Dato : 31-05-06 14:41

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> Se her:
> http://www.heste-nettet.dk/lodge/15171/billeder/336811/
> http://www.heste-nettet.dk/lodge/15171/billeder/336831/

"Du har ikke adgang til denne side
Du skal være logget ind som bruger på Heste-Nettet før du kan se denne side.
Skriv dit brugernavn og kodeord herunder og tryk på "Login". Hvis du ikke
allerede har oprettet en bruger..."

> http://www.bojstockholm.se/MagnumD/4_hast_1.jpg
> http://www.bojstockholm.se/MagnumD/magnum_d.htm

De virker derimod - halv-stor sag...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-06 14:57

> Jeg har ringet til flere biludlejere omkring Roskilde, for at leje en bil,
> der kan trække 3500kg.

Det er godt nok de færeste biler som må trække 3500kg efter sig, nok derfor
de ikke såen lige er til at støve op.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 31-05-06 16:01

> Det er godt nok de færeste biler som må trække 3500kg efter sig, nok
> derfor
> de ikke såen lige er til at støve op.

Hurtigt kig i BilRevyen 2006:

Flg. må trække 3500 kg.:

Cadillac Escalade, de største Land/Range Rover'e, de største Mercedes M'ere
og G'ere, Nissan Patrol, alle Porsche Cayenne, Ssang Yong Rexton, Toyota
Landcruiser VX100, alle VW Touareg'er.

- så der er da en del at vælge mellem!

Som kuriosum må Maybach 62 og de største Jeep Cherokee's "kun" trække 3375
kg.

PS! Der mangler data for Audi Q7 - men mon ikke den også må, når de 2 brødre
må??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-06 16:23

> [...]
M'ere
> og G'ere, Nissan Patrol, alle Porsche Cayenne, Ssang Yong Rexton, Toyota

Vil mene "en del" er en kraftig overdrivelse, når der er flere hundrede som
kan køre med 750kg(med påløb).

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 31-05-06 16:27

> M'ere

> Vil mene "en del" er en kraftig overdrivelse, når der er flere hundrede
> som
> kan køre med 750kg(med påløb).

Så du dén her: ??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 31-05-06 17:35

Leif Neland skrev:
> [...]
> (fredag/lørdag) og tilbage igen mandag/tirsdag.
>
> Og min bil skal til syn torsdag; jeg regner med den går igennem, men vil

Det er ikke tæt på, men Ole Meldgaard i Herning lejer biler ud, der må
trække 3500 kg.

www.olemeldgaard.dk

Mvh.
Rasmus

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 31-05-06 19:37

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in

> Jeg skal have flyttet en stor hestetrailer til Lolland i Pinsen
> (fredag/lørdag) og tilbage igen mandag/tirsdag.
>
> Og min bil skal til syn torsdag; jeg regner med den går igennem, men
> vil gerne have en backup.
Har selv en Landrover under reperation.
De gamle er i mange tilfælde godkendt til 3500Kg på krogen.
Kig i www.DLRK.dk måske der er en bamhjertig sjæl.

mv Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-06-06 13:18

Leif Neland wrote:
> Jeg har ringet til flere biludlejere omkring Roskilde, for at leje en
> bil, der kan trække 3500kg.

Skal du have noget i den?

Hvis du har B/E-kørekort, og du trækker tom, kan du nøjes med at leje en der
må trække den faktiske egenvægt på traileren.

Mener jeg da helt bestemt :)

--
Per, Esbjerg