Diesel hvor mange km?
Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 30-05-06 13:09

Hej

Jeg har kig på 2 brugte peugeot 306 st.car.

Den ene er fra 1999 og har kørt 282000km og koster 72000,-
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=930604

Mens den anden er fra 2001, har kørt 330000km og koster 75000,-
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=934784

Hvor mange km er der ca tilbage i sådan en motor?

Håber i kan hjælpe.

Mvh Jacob

Fra : Christopher Stein

Dato : 30-05-06 13:24

Jacob Bech Hansen skrev:
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=934784
>
> Hvor mange km er der ca tilbage i sådan en motor?

Det ser ud til at den nederste har fået en bagdør skiftet.. (eller måske
er det bare lyset.. ;)

Fra : Jens F

Dato : 30-05-06 14:41

Jacob Bech Hansen wrote:

> Hvor mange km er der ca tilbage i sådan en motor?

Det er svært at sige. Jeg har selv et eksemplar af samme motor - blot i
en Citrobang - og runder 300kkm om et par uger. Jeg har ikke nogen som
helst fornemmelse af, at motoren er svækket på nogen måde.

Så jeg fortsætter bare.....
--

Jens F
(Citroen Xantia HDI st.car ´99, 295.000 km)

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 30-05-06 18:47

Med god behandling og planmessige olieskift kan man nok forvente en
4-600.000 km af en moderne dieselmotor. Det hele afhænger selvfølgelig af
kørestil, antal koldstarter o.s.v.

Jeg kører selv i en Passat TDi 110hk fra 1998 der har kørt 392.000 km og den
går stadig som en drøm med masser af trækkraft og minimalt olieforbrug.

Der hvor jeg er udlært lavede vi en del automatgearkasser på Falck´s
Passat´er. De havde typisk kørt 5-600.000 km og da snorrede motorene stadigt
lystigt.

Det er sjældent at man ser en moderne motor der er blevet passet der er
slidt op.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 31-05-06 09:41

Tak for svarene,

Dvs at der ikke sker noget ved og købe den der har kørt længst, bare den er
blevet passet med service?
Den har vel også den fordel, at den er blevet brugt til mange langture, så
sttretøj osv. Ikke er blevet slidt på samme måde som en bil med mange
starter og og småture?

Mvh Jacob

"Ole Frederiksen" <olebaltzer@SLET_DETTEmail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:447c8532$0$38717$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Christopher Stein

Dato : 31-05-06 10:55

Det er jo ikke sikkert at det er en langtursbil som sådan..

Kan være at ejer har kørt 10 km på arbejde hver dag og til syditalien
hver sommer.. :)

Styrtøj skal du kun være opmærksom på hvis du køber ny toyota

"slid" er ikke en så stor faktor du skal lægge vægt på. Der er selvf.
sliddele; bremser, div styre / bærekugler mm. men rust er nok en ting
du skal være mere opmærksom på

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 01-06-06 12:02

"Jacob Bech Hansen" <jacob.bh@(FJERN)mail.dk> wrote in news:447c35e7$0$843
> [...]

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=934784
>
> Hvor mange km er der ca tilbage i sådan en motor?

Hej
Jeg har en 405 grx diesel (1,9 uden turbo) på 380000 km.
Motor spinner pænt og roligt, kører ca 16,5-17 pr liter.

Tror ikke, du skal regne med motor problemer, hvis service (spec. olie
skift+filter) er iorden.

mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk