SP: Dæktryk på 235/45/17 monteret på Passa~
Fra : Jan B.

Dato : 29-05-06 20:32

Fik Michelin SP i Y mærke sat på forleden med bemærkning om: "At holde et
ordentligt dæktryk" På mit spørgsmål om hvad det var, kom svaret: 2,7 bar!!!

Kan det virkelig passe ?

Har de seneste år (godt nok på Conti) kørt med 2,2 - 2,3 og synes det har
fungeret fint.

vh/Jan

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 29-05-06 22:25

Har selv Michelin Pilot Sport PS2 Y på min - og jeg körer med 2.7
bar. Startede med Volvos anbefaling ifölge instruktionsbogen. Uden
läs under 160 km/h siger den 2.4 bar og med läs og höj hastighed 2.8
bar.

Körte i starten med 2.4 og det er alt for lidt. Det kunne märkes på
köreegenskaberne og benzinökonomien. Jeg körer nu med 2.7 og det er
der absolut ingen problemer med.

At däkket skulle blive slidt på midten tror jeg ikke på. Däkket er
så fast i sine former at du sagtens kan köre med 2.7 bar. At du med
235/45 og 2.7 bar ikke har det mest komfortable däk er så en anden
sag :)

VH Esben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-05-06 07:30

ejs@stofanet.dk wrote:

> At däkket skulle blive slidt på midten tror jeg ikke på.

Det skal du tro på. Men du kan ikke justere dig ud af det med dæktrykket.
Blot konstatere at sådan er det.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan B.

Dato : 30-05-06 16:45

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Det skal du tro på. Men du kan ikke justere dig ud af det med dæktrykket.
> Blot konstatere at sådan er det.
>
> --
> Per, Esbjerg
Hej Per

Kan du uddybe? Jeg er i tvivl om, hvorvidt du mener, at dækket slides på
midten ved 2,7 bar eller hur?

Vh/Jan

Fra : John Sahl

Dato : 30-05-06 16:43

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det skal du tro på. Men du kan ikke justere dig ud af det med
> dæktrykket.

Jo det er da lige det han kan...

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 30-05-06 18:55

Mine vinterdäk (Michelin Maxi Ice 215/55-R16) har jeg lige slidt ned
til 3 mm märket - og de er derfor ulovlige i Sverige. Dem har jeg
kört med med et tryk på 2.5 bar.

De var absolut slidt lige meget på midten og i kanten.

Körer du på lortedäk?

VH Esben

Fra : Neser

Dato : 31-05-06 21:00

> [...]
>
> Kan det virkelig passe ?
>
> Har de seneste år (godt nok på Conti) kørt med 2,2 - 2,3 og synes det har

Vil også mene at der skal pumpes 40-45Psi i en sådan størrelse dæk. (Ved
ikke lige hvad det svarer til i bar)

Med brede dæk, skal der som regel større tryk til for at den slider jævnt
end hvad instruktionsbogen foreskriver.
Det eneste rigtige er at holde øje med trykket og afstemme det så det passer
til _dit_ behov. Der er jo stor forskel på om du køre alene, med konen eller
med kone og 3 børn i bilen!

- Neser