hvad skal man vælge
Fra : perskibskok@yahoo.dk

Dato : 29-05-06 15:06

Hej Alle
Jeg skal sammen med min bedre halvdel snart til at kikke på en ny bil
vores gamle escort er hel dø af rust og i motoren.
Så nu vil jeg godt spørge jer hvad skal man vælge (ene hver
forhandler mener jo ders er det bedst)
Vi vil ha en str.car el. mpv. er der nogen som har erfaring med hvad
der er vær at vælge vi har ca 250.000 til en bil i den klasse som
ligger i mondeo/ honda acord / 626 el mpv.
Vi ville gerne hører fra Jer andgående rust og hvad der ligger godt
på vejen når man kører, vi ligger og kører ca 30.000 km pr. da vi
har familie som arbejder i det sydlige tyskland som vi besøger tit.
Så hvis i ved noget med hvilken mærke der har mindst værkstedet dage
Eller hvor der er nogle sider, hvor man kan se det på
MVH Per og Jette.

PS: en dårlig dag med jagt/fiskeri vil altid være bedre end en god
dag med arbejdet.... husk så lige på de dage man bruge med fiskeri og
jagt bliver lagt til i sidst ende.. af livet...

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-05-06 15:20

perskibskok@yahoo.dk skrev:
> [...]
> dag med arbejdet.... husk så lige på de dage man bruge med fiskeri og
> jagt bliver lagt til i sidst ende.. af livet...

Hvadder ligger bedst på vejen er meget indiividuelt.. Personligt er jeg
til Mondeo / C-max ( i den klasse )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 15:43

perskibskok@yahoo.dk skriver:

> Vi vil ha en str.car el. mpv. er der nogen som har erfaring med hvad
> der er vær at vælge vi har ca 250.000 til en bil i den klasse som
> ligger i mondeo/ honda acord / 626 el mpv.

Ny eller brugt ?

> Så hvis i ved noget med hvilken mærke der har mindst værkstedet dage

Toyota og subaru.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : MK

Dato : 29-05-06 18:43

> perskibskok@yahoo.dk skriver:

> Toyota og subaru.

Jep ! - eller som min tyske kollega vil sige: en tidlig BMW
uden for meget elektronisk tingel tangel. Den holder...
Han kører BMW 320i coupe - grå

/Mogens
'93 BMW 530d touring med masser af elektronisk tingel tangel

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-06-06 14:02

On Mon, 29 May 2006 17:43:09 GMT, MK wrote:

> [...]
> Han kører BMW 320i coupe - grå
>
> /Mogens
> '93 BMW 530d touring med masser af elektronisk tingel tangel

Jeg hopper lige ind og spørger om noget her ..

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2014245

En bil som denne her .. er det et uklogt køb hvis man ikke vil drukne i
værksteds regninger ?

Jeg ved du/i ikke kan vurdere den enkelte bil, men mere generelt?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : MK

Dato : 05-06-06 16:58

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2014245
> En bil som denne her .. er det et uklogt køb hvis man ikke vil drukne i

290.000 km ! - og så i et land uden afgift. Kunne du ikke
finde een med lidt færre km - dét ville jeg nok overveje...

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-06-06 18:34

On Mon, 05 Jun 2006 15:57:55 GMT, MK wrote:

> 290.000 km ! - og så i et land uden afgift. Kunne du ikke
> finde een med lidt færre km - dét ville jeg nok overveje...

Det er ikke en specifik bil jeg ville gå ud og købe men en bil model jeg
overvejet meget lige fortiden. Jeg har bare ingen erfaring med BMW det er
derfor jeg spørger.

Hvordan er det med årgang, km og model .. hvad skal / bør man gå efter for
ikke at blive tørret alt for groft?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : MK

Dato : 05-06-06 19:10

> [...]

> derfor jeg spørger.
> Hvordan er det med årgang, km og model .. hvad skal / bør man gå efter for

Aner det ikke - kender ikke BMW, som er min 1. af slagsen...

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-06 18:27

perskibskok@yahoo.dk skrev:
> [...]
> Så hvis i ved noget med hvilken mærke der har mindst værkstedet dage
> Eller hvor der er nogle sider, hvor man kan se det på

Mit bud vil være en Mazda 6 i en eller anden afskygning...

> MVH Per og Jette.

Lars B

Fra : Ken Sørensen

Dato : 30-05-06 00:36

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud vil være en Mazda 6 i en eller anden afskygning...

mazda 6 har da ikke været et super billede på mazda-stabilitet? har intet
konkret på nethinden, men ved derimod at en 626 er en rigtig stabil vogn med
meget få sygedage...

/Ken
Punto JTD 1,9

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-05-06 18:15

Ken Sørensen skrev:
> "Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> mazda 6 har da ikke været et super billede på mazda-stabilitet?

Hvad baserer du det på? Jeg kender en del mennesker der kører Mazda 6
(jeg selv inklusive), og ikke har oplevet nogen specielle ting..

> /Ken
> Punto JTD 1,9

Lars B

Fra : Ken Sørensen

Dato : 31-05-06 15:22

> Hvad baserer du det på? Jeg kender en del mennesker der kører Mazda 6
> (jeg selv inklusive), og ikke har oplevet nogen specielle ting..

> Lars B

Som jeg selv skrev har jeg intet konkret at have det i, synes bare jeg havde
hørt at den ikke var på højde med 626'erne. Men kan se ved nærmere kig at
det er en superfejlfri bil. Iøvrigt en bil jeg selv kunne finde på at købe
næste gang - fejl eller ej.

/Ken

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-05-06 12:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Toyota og subaru.

Honda ligger også pænt - er du til MPV kan du finde en nyere brugt
Stream. Men ikke som diesel, det kunne godt være du skulle overveje
brændstof med de km.

Prøv at se http://jp.dk/biler , de har en liste over de 3 år gamle
biler med flest og færrest fejl. Billedet er det sædvanlige, japanske
mærker med enkelte europæiske gæster i toppen (mest Audi+Skoda), og
ingen japanske mærker i bunden. VW og BMW må så (generelt) høre til
den bløde mellemvare.

Er selv overbevist om Accordens langtidskvaliteter, men kunne også
overveje Subaru eller måske en gammel Mercedes hvis det skulle være
anderledes.

mvh

Martin Sørensen

Honda Accord 1994 2.0, 327000km, deraf de 105000 med mig bag rattet.