Fiat Panda - Punto
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 29-05-06 13:36

Er der nogen her, der har erfaring med en Panda eller Punto fra 2003
eller nyere?
Overvejer at købe en af de to brugt - men jeg ved sq ikke rigtig...
FIAT har aldrig været på min top....100-liste :)

/Kenneth

Fra : Morgan Jones

Dato : 29-05-06 15:29

Jeg har ejet en Punto 2 - fra ny i ca. 2003.. Det er en fin lille bil. Jeg
har observeret .....

- Elsystemet er til grin - lamper slukker når man bruger soltaget,
centallåsen har sit eget liv....
- "Check Engine" lyset var tændt i et år uden at værkstedet kunne fikse det
- Lakken er ekstremt skrøbeligt. Der skal intet til før en rid ender nede på
råt metal
- Cityservo er fedt - når det virker
- Overraskende stor venderadius

Jeg vil ALDRIG købe en punto igen. Nu har vi jo en Toyota og en Audi.... Jeg
tror at hvis jeg skulle købe noget under 150.000 ville det blive en VW fox
eller en Toyota Aygo.

Mvh Morgan

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 16:55

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror at hvis jeg skulle købe noget under 150.000 ville det blive en VW

Hmmm jeg tvivler alvorligt på at fiat nogensiden lærer at lave biler. En ven
haft haft i Tipo i nogle år...mage til skodbil kender jeg ikke. Da han så
for ej så længe siden fik skiftet motor pga. sprunget tandrem, ja så solgte
han den og købte en ny Stilo (selv om han først overvejede en bmw)

Bilen har inden for det første halve år været på værksted mindst 5 gange som
jeg har kendskab til.....han ringer jævnligt til mig når jeg skal køre ham
fra arbejde til værkstedet. Det er bestemt ikke uden grund at fiat et total
bundscorer i forskellige undersøgelser om både mærket og værkstederne

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 16:59

Tom skriver:

> Det er bestemt ikke uden grund at fiat et total
> bundscorer i forskellige undersøgelser om både mærket og værkstederne

Det er vidst en sandhed med modifikationer...

Autoindex 2006
<http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf>

Kia er strøget forbi med et brag.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 17:28

> Tom skriver:

> Det er vidst en sandhed med modifikationer...

> [...]

hehe, ja ok, så er fiat på næstsidste pladsen i nogle af punkterne

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 29-05-06 18:38

Tom wrote:

> [...]
> ikke. Da han så for ej så længe siden fik skiftet motor pga. sprunget
> tandrem, ja så solgte han den og købte en ny Stilo (selv om han først

Jeg har mere på fornemmelsen, at det er kvalitetskontrollen hos
Fiat der indimellem tager en blunder, hvilket giver både en
man/tirs/onsdag model. Nogen kører uden problemer, og nogen
laver ikke andet end problemer.

I omgangskredsen har jeg 3 kammerater med Fiat'er - 2 Bravo'er og
en Stilo. Den ene Bravo er konstant forbi værkstedet fordi en eller
anden lampe (frit valg på alle hyler) tænder sig. Den anden Bravo
banker de forreste bremseskiver af på ingen tid, men ellers intet.
Bremseskiverne har sikkert noget med hans kørestil at gøre.
Stilo'en har kørt siden 2002 uden nogen fejl overhovedet, andet end
nogen bøsninger der blev skiftet på garantien af Fiat.

Jeg kunne meget nemt blive fristet af en Stilo med den lækre 5
cylindrere motor - men købe den fra ny eller med ukendt historie, tør
jeg sgutte.

/Brian

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 29-05-06 23:24

Brian wrote:

> [...]
> Fiat der indimellem tager en blunder, hvilket giver både en
> man/tirs/onsdag model. Nogen kører uden problemer, og nogen

<snip>

Enig...

Min far har kørt Fiat de sidste 30 år... Når jeg snakker med ham nu
lyder det som om han skifter mærke næste gang. Blandt de sidste biler
har været:

Et par Fiat Tipo'er. Den ene var brugt da den blev købt. Kørte fint og
uden problemer. Den anden blev købt fra ny, og havde en masse problemer.
Efter 3 år uden at fejlen blev rettet købte Fiat bilen tilbage til en
god pris samt de gav et godt tilbud på en Marea.
Marea'en kørte som en drøm og lavede absolut ingen problemer i 177k km,
hvorefter den blev skiftet til en Stilo. Stilo'en har været på værksted
5-10 gange, med alle mulige underlige problemer. Det har både været
airbaglamper der lyser, bagbro der skulle skiftes og en masse småting.
Nu er den 1½ år gammel og har ikke haft problemer i snart 6 måneder.

Samtidig har min mor haft en Fiat 600, som ikke lavede andet end at
ødelægge toppakningen hele tiden. Blev skiftet ud med en Fiat Tipo 93',
som havde kørt 160kkm. Den har nu kørt 230kkm og har ikke lavet
problemer i den periode mine forældre har haft den.

Min opfattelse er meget lig Brians, at kvalitetskontrollen ikke er god
nok hos Fiat. Samt at forhandlerne ikke tjekker bilerne igennem inden de
bliver leveret til kunden. Mange af problemerne på min faders Stilo
kunne være undgået, hvis forhandleren havde opdateret til sidste nye
software version, samt havde taget en 5 km prøvetur inden kunden havde
fået bilen.

Men køber man en bil, som har et år på bagen og som har fået rettet alle
børnesygdommene, så har man en udemærket bil.

Så slipper man også for den første store afskrivning.

Mvh.
Rasmus

Fra : Ken Sørensen

Dato : 30-05-06 00:29

"Rasmus Lauritsen" <rasmus.lauritsen@ggmail.com> skrev i en meddelelse

> <snip>
Hej

Jeg har kørt en 1,9 jtd'er fra 2001 over de sidste der nu har fundet 156kkm
uden nogen som helst problemer overhovedet. Jeg har skiftet forlygtepærer ud
over det sædvanlige, det er alt. Så alt i alt er jeg YDERST tilfreds og vil
til hver en tid anbefale lige præcis denne model. (har ikke baggrund for at
udtale mig om andre modeller)

/Ken
Fiat Punto 1,9 JTD og meget meget tilfreds...

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 30-05-06 07:22

Tak til alle for gode svar.

Det lyder ikke til at være en bil for mig. Pandaen er dog af nyere
konstruktion, så måske den er mere holdbar. Jeg vender øjnene efter
noget brugt 206'er, Saxo eller lignende, hvis det ikke bliver en
billigere men ældre japaner.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-05-06 14:40

numzie@gmail.com wrote:
> [...]
> konstruktion, så måske den er mere holdbar. Jeg vender øjnene efter
> noget brugt 206'er, Saxo eller lignende, hvis det ikke bliver en

Jeg faldt lige over en artikel, som du måske har lyst til at se, da du
snakker om franske biler.

Mvh.
Rasmus