Forsikringsselvskaber - på stoffer?
Fra : Michael Pagh

Dato : 29-05-06 11:48

Daws i gruppen....

Ja, undskyld mig, men skal lige af med noget galde.

Er ved at undersøge hvad det vil koste mig at erhverve en Volvo 850 2.5 20v
med 170 hyppes fra 1994.
Jeg er 21, og har haft egen bil i 2 år.

Indtil videre snakker vi sattelit sporing, min. alder 30 år, specialbil, og
ikke mindst en præmie hos Tryg på 63.000kr!!!

Jeg har flere steder fået at vide at "Jamen, uha, den har jo mange heste, så
den er rigtig dyr". De må da have fået morgenkaffen galt i halsen (det
gjorde jeg ihvertfald), 170 heste til 1350kg bil er jo ikke meget!

Jeg har lige fra 10-års alderen været bidt af en gal Volvo, og nu har vores
lokale Volvo-pusher fået et flot eksemplar ind, men jeg må indtil videre
melde pas.
Den billigste pris jeg har fået er 20K!! Hvad pokker går der galt for dem?

Nogle med forslag eller evt. kontakter?

MVH
Michael
- Nuværende Fabia ejer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 11:51

Michael Pagh skriver:

> Den billigste pris jeg har fået er 20K!! Hvad pokker går der galt for dem?

De har dårlig erfaring med unge billister med "muskelbiler" og gider
derfor ikke have dem i stalden. Så bliver prisen høj - og det går ud
over dig.

170HK er meget i dagens Danmark.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 16:16

On Mon, 29 May 2006 12:51:24 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>
>De har dårlig erfaring med unge billister med "muskelbiler" og gider
>derfor ikke have dem i stalden. Så bliver prisen høj - og det går ud

Hmmm.....ja, til almindelige familiebiler. Her i gruppen kommer den
vel ind i kategorien "startmotor"
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 16:14

Ivan Madsen skriver:

> Hmmm.....ja, til almindelige familiebiler. Her i gruppen kommer den
> vel ind i kategorien "startmotor"

DAMN, jeg er klar over at min "traktor" er undermotoriseret med kun 110
bryggerheste.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 16:37

On Mon, 29 May 2006 17:13:38 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>DAMN, jeg er klar over at min "traktor" er undermotoriseret med kun 110
>bryggerheste.

Jeg har ca. lige så mange, så måske vi skulle lege 30-70? ( 80-160 er
jo lige i overkanten og ulovligt .
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 16:48

Ivan Madsen skriver:

> Jeg har ca. lige så mange, så måske vi skulle lege 30-70? ( 80-160 er
> jo lige i overkanten og ulovligt .

Ulovligt og ulovligt, det er vel så meget sagt, specielt, hvis man finde
en plan flade at køre på. Heromkring bliver det ikke på vejene, det er
der for bakket til. Ellers er 160 nu ikke så svært at opnå i min traktor
- bare bryggerhestene får frit spil....

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 16:58

On Mon, 29 May 2006 17:48:05 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>en plan flade at køre på. Heromkring bliver det ikke på vejene, det er
>der for bakket til. Ellers er 160 nu ikke så svært at opnå i min traktor

Jeg kan ikke finde mange steder i DK, hvor 160 er lovligt, men derfor
kan ponyerne med fløjte i numsen godt komme op i det tempo, så godt og
vel endda
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 17:01

Ivan Madsen skriver:

> Jeg kan ikke finde mange steder i DK, hvor 160 er lovligt

Masser, i Christian B.A's "baghave" eksempelvis.

Fra : Morgan Jones

Dato : 29-05-06 12:03

Flyt til sverige.

Minder mig lidt om en af mine venner i US der fik historien om min kones
Punto 2 som havde 60 HK.

Så spørger han:

"Is that per cylinder???"

Mvh Morgan ;(

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 12:06

> Minder mig lidt om en af mine venner i US der fik historien om min kones
> Punto 2 som havde 60 HK.
>
> Så spørger han:
>
> "Is that per cylinder???"

hehe det ville sq være spass 240HK i en punto 2 ) en til mig tak..

Mvh
Morten med 150HK i en alt for tung bil

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-05-06 19:43

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> hehe det ville sq være spass 240HK i en punto 2 ) en til mig tak..
>
> Mvh
> Morten med 150HK i en alt for tung bil

Så kig lidt på Audi A3 (?? - den nye "Stc" model). Har både i S og DK set
den med et lille diskret "3,2 Quatro" skilt bagpå. Rygter siger 260 HK (der
her bør stå med stort).....

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 29-05-06 21:10

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>>

> Så kig lidt på Audi A3 (?? - den nye "Stc" model). Har både i S og DK set
> den med et lille diskret "3,2 Quatro" skilt bagpå. Rygter siger 260 HK

Den triller også meget godt - havde fornøjelsen af at have lånt en en tur
til Italien - det altid rart bare at sætte cruise på 180 og så bliver den
der lige meget hvordan vejen former sig gennem tyskland. At den også er
meget rar at have når man skal hænge på en ambulance på små bjergveje en sen
nat, når en elev skal på det lokale sygehus er så noget helt andet - den
kører godt - men det drikker lidt mere end min 106D.....

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Morgan Jones

Dato : 30-05-06 05:29

> Så kig lidt på Audi A3 (?? - den nye "Stc" model). Har både i S og DK set
> den med et lille diskret "3,2 Quatro" skilt bagpå. Rygter siger 260 HK
> (der her bør stå med stort).....

A3 Sportsback som den jo hedder er lavet i en 3.2 liters V6 version der har
250 HK. Uheldigvis koster den 550k uden udstyr (og std udstyrsniveauet er
ynkeligt). Jeg har været tæt på at købe een men det piner mig at jeg ikke
kan finde en brugt een. Jeg ville have navi+clima+læder m. mem - så fik jeg
quoted en "rabatpris" på 630 bananer. :(

Den fås desuden med DSG gearkasse ligesom 2.0 TFSI'en. Fed gearbox.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-05-06 13:39

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse

> Indtil videre snakker vi sattelit sporing, min. alder 30 år, specialbil,
> og ikke mindst en præmie hos Tryg på 63.000kr!!!

TopDanmark ville have 40.000 + 15.000 i selvrisiko, i sin tid, for at
forsikre min gamle '86 BMW 320i 4-dørs ... med 129HK. Det er en
"specialbil" ifølge dem selv.... hvorefter farmand trådte til og fik den
forsikret for 4.700,-

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 29-05-06 23:02

> [...]
> forsikre min gamle '86 BMW 320i 4-dørs ... med 129HK. Det er en
> "specialbil" ifølge dem selv.... hvorefter farmand trådte til og fik den

Så var det heldigt at du ikke kørte nogen ned! Lad os sige, at et barn
skulle have 4 mio. i erstatning, og selskabet fandt ud af, at du kun havde
betalt 1/4 af den "rigtige" præmie....du ville herefter modtage en regning
på 3/4 af skaden = 3 mio kr! Og tro mig... selskaberne har virkelig strammet
op omkring dette, og de er gode til at finde "synderne". Selv om man sikkert
kan få en afdragsordning er 3 mio. stadig mange penge

I "gamle" dage var det (næsten) ok, at lade sine forældre forsikre bilen,
men der er sket meget de seneste år.

/Jasper

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-05-06 07:36

> [...]
> man sikkert kan få en afdragsordning er 3 mio. stadig mange penge
>
> I "gamle" dage var det (næsten) ok, at lade sine forældre forsikre bilen,

Jeg må skam gerne låne min fars bil og trille en tur ... men selvrisikoen
stiger til det dobeblte hvis bilen bliver ført af en person under 25år, jvf.
forsikringspolicen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-06 17:00

After serious thinking Jasper Norman Ahrensbach wrote :
> I "gamle" dage var det (næsten) ok, at lade sine forældre forsikre bilen, men
> der er sket meget de seneste år.

Sandsynligvis fordi for mange lavede det nummer og samtidig lavede dyre
skader.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-05-06 13:49

Ring og snak med FDM-forsikring

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 13:58

Kim Frederiksen skrev:
> Ring og snak med FDM-forsikring

De kan ingenting... omkring 22kilo mod 14 hos Aros...

MVH

Fra : Brian

Dato : 29-05-06 16:11

Martin Johansen [6000] wrote:

> De kan ingenting... omkring 22kilo mod 14 hos Aros...

Men Aros har så vidt jeg husker en minimumsalder på 25, ikke ?

Michael er kun 21, og så er FDM (eller andet selskab inden for LB) nok
bedste bud.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 17:30

Brian skrev:

> Men Aros har så vidt jeg husker en minimumsalder på 25, ikke ?

Argh for hunan da! Du har ret... I så fald er Sønderjydske nok bedste
bud såfremt de vil forsikre Michael.

MVH

Fra : Michael Pagh

Dato : 29-05-06 15:50

> Ring og snak med FDM-forsikring

Har snakket med den, de ville kun ansvars-forsikre den pga. min alder og
bilen.

Så de var ikke meget værd.

> mvh.
> Kim Frederiksen

Mvh
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 13:56

Michael Pagh skrev:

> Nogle med forslag eller evt. kontakter?

Jeg har sagt det før og jeg siger det igen... Aros Forsikring.

Det er det ENESTE som dur til unge bilister og "store" biler...

De tager efter vægt og er ligeglad med om den har 500HK..

Vi tager den lige en gang til... Aros Forsikring.

Jeg giver 14.2 med fuld kasko for min SAAB 9000. Det er flere tusinde
under nærmeste billige selskab og Tryg vil også have 63kilo for min bil..

Jeg er nybilist.

MVH

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-05-06 14:40

> [...]
>
> Jeg giver 14.2 med fuld kasko for min SAAB 9000. Det er flere tusinde
> under nærmeste billige selskab og Tryg vil også have 63kilo for min bil..

Jeg har også i Aros, 6800 kr for en Volvo 850R med 240 hk, godt nok som
elitebillist og 34 år.
De forsikrer efter bilens aktuelle værdi og ikke hvad den kostede fra ny.

Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 14:54

Niels Bengaard skrev:

> De forsikrer efter bilens aktuelle værdi og ikke hvad den kostede fra ny.

Det glemte jeg lige - ja det er nemlig mere fair..

Det skal lige siges jeg har ikke aktier i Aros, men de reddede min røv
hvor andre ville tage mig i den istedet for....

MVH

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-05-06 21:48

Niels Bengaard wrote:
> Jeg har også i Aros, 6800 kr for en Volvo 850R med 240 hk, godt nok
> som elitebillist og 34 år.
> De forsikrer efter bilens aktuelle værdi og ikke hvad den kostede fra
> ny.

Tja. Jeg giver 7.100 hos alm. brand for min Toyota Supra Turbo med samme hk,
elitebillist og 28 år..
Så de dyre kan også være billig...

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-05-06 23:08

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Tja. Jeg giver 7.100 hos alm. brand for min Toyota Supra Turbo med samme
> hk, elitebillist og 28 år..
> Så de dyre kan også være billig...

Kaskoforsikring for 8 tkr. for en Camaro Z28 via Tryg. Jeg er 23 år.

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Christopher Stein

Dato : 30-05-06 14:11

Thomas Krath skrev:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
>
> Kaskoforsikring for 8 tkr. for en Camaro Z28 via Tryg. Jeg er 23 år.

hmm.. hvorfor får jeg en pris på 55 hvis du kan få det for 8?

Fra : Thomas Krath

Dato : 30-05-06 20:30

> hmm.. hvorfor får jeg en pris på 55 hvis du kan få det for 8?

Du kan ikke bruge deres hjemmeside til at undersøge priser.

Mvh/TK

Fra : Christopher Stein

Dato : 31-05-06 08:03

Thomas Krath skrev:

> Du kan ikke bruge deres hjemmeside til at undersøge priser.
>
> Mvh/TK

ikke?

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-05-06 16:29

> ikke?

Korrekt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-05-06 14:02

Morten Fruergaard skrev:

> Tja. Jeg giver 7.100 hos alm. brand for min Toyota Supra Turbo med samme hk,
> elitebillist og 28 år..
> Så de dyre kan også være billig...

Ja, men alle jer som tænker "tja" om Aros pga. I har billig forsikring
hos de "dyre" I er også elitebilister og så tegner der sig et helt andet
billede..

Det er der humlen ligger for "os andre" ... vi er ikke elite og sligt
bliver flået som vildt.

MVH

Fra : Michael Pagh

Dato : 29-05-06 15:55

> Jeg har sagt det før og jeg siger det igen... Aros Forsikring.

Det har du ja, og hvis jeg husker korrekt, så var det noget med en min.
alder på 24?
Jeg har ikke lige kunnet undersøge da deres side tilsyneladende ikke virker
100% i øjeblikket.

> [...]
>
> Jeg giver 14.2 med fuld kasko for min SAAB 9000. Det er flere tusinde
> under nærmeste billige selskab og Tryg vil også have 63kilo for min bil..

Yep, det er helt sikkert en god pris. Jeg giver i øjeblikket under det halve
af hvad du giver.
Men ok, der er heller ikke meget skub i min.

> Jeg er nybilist.

MVH
Michael

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-05-06 16:08

Den Mon, 29 May 2006 14:56:07 +0200 sendte "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Jeg giver 14.2 med fuld kasko for min SAAB 9000. Det er flere tusinde
>under nærmeste billige selskab og Tryg vil også have 63kilo for min bil..

Tænk, det ville de også have for min Getz 1,3.
Så er TopDanmark (Hyundai forsikringsaftale) alligevel ikke så dyre
med 7500 kr om året for kasko og ansvar, Og der kan jeg lave skader og
prisen bliver alligevel ved med at falde.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 17:29

Hr. Jensen skrev:

> [...]
> med 7500 kr om året for kasko og ansvar, Og der kan jeg lave skader og
> prisen bliver alligevel ved med at falde.

Det lyder da mærkeligt når du er nybilist? Jeg går da ud fra du er det,
ellers er din sammenligning jo intet værd... ;)

MVH

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-05-06 08:47

Den Mon, 29 May 2006 18:29:18 +0200 sendte "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>Det lyder da mærkeligt når du er nybilist? Jeg går da ud fra du er det,
>ellers er din sammenligning jo intet værd... ;)

Næh, 2 års skadefri kørsel. Som nybilist ville TopDanmark have 7800
kr/år for kasko og ansvar.

På Aros' hjemmeside valgte jeg endda højeste selvrisiko for at presse
den "ned" på 14.200 kr. Hos TopDk er selvrisikoen pt. 10.800 kr., men
det gælder kun hvis jeg selv laver ulykker (og så er det vel også
fortjent), tyveri og glasskader er med en meget lavere selvrisiko.

Men præmien falder for hvert år uanset skader (ikke at jeg har haft
nogen). Om et år kan jeg blive Elitebilist hos Codan (3 års skadefri
kørsel).

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
er der permanent for at at byde de nye velkommen.

Fra : Zeki

Dato : 29-05-06 14:22

Hej

Prøv at kontakte FDB forsikring og hør hvor meget du skal slippe der, for de
er også billige.

Mvh
Zeki

Fra : Michael Pagh

Dato : 29-05-06 16:02

> Hej

daws...

> Prøv at kontakte FDB forsikring og hør hvor meget du skal slippe der, for
> de er også billige.

Det har jeg nu gjort, med deres online beregning...29.000kr + det løse.

Ellers tak for hjælpen.

> Mvh
> Zeki

MVH
Michael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-05-06 15:55

Hej

Michael Pagh wrote:
> Nogle med forslag eller evt. kontakter?

Ring rundt til en masse. Måske din bank endda kan formidle noget til
dig. Forsikringsselskaberne er begyndt at individuelt vurdere hver
enkelt bil i stedet for blot at smide dem i kasser efter motorstørrelse,
vægt, værdi eller lignende. Så forskellen mellem to selskaber kan være
særdeles stor.

Jeg får en Mazda 6 2,3 på onsdag og den undersøgte jeg for sjov hos
Fair, men de stillede endda betingelser op for overhovedet at tage mig
og jeg er 31 og kører som elitebilist. Så det er bare at forsøge mange
steder. Det er ikke nødvendigvis de traditionelt billige selskaber der
er billigst for dig.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-05-06 16:12

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> writes:

> [...]
> og jeg er 31 og kører som elitebilist. Så det er bare at forsøge mange
> steder. Det er ikke nødvendigvis de traditionelt billige selskaber der

Yderligere et råd: Husk lige at se et par år frem. Nogen selskaber
starter noget højere, men præmien falder meget hurtigere. Der er også
spørgsmålet om tab af bonustrin ved skader - hvis man rykker 3 trin
bagud plus en blodig selvrisiko kan det godt være at man ender med at
betale sine egne skader... (OK, man har selvf. primært en kasko for
det tilfælde at dytten bliver totalskadet.)

Fra : Jens

Dato : 29-05-06 16:46

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

> [...]
> betale sine egne skader... (OK, man har selvf. primært en kasko for
> det tilfælde at dytten bliver totalskadet.)

Nævn et forsikringsselskab, hvor man ikke selv kommer til at betale for
sine skader.

Hint: Hvis ikke selskabet har en sponsor, vil jeg ikke være kunde dér.
--

Jens F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-05-06 18:00

spam@finds.dk (Jens) writes:

> Nævn et forsikringsselskab, hvor man ikke selv kommer til at betale for
> sine skader.
>
> Hint: Hvis ikke selskabet har en sponsor, vil jeg ikke være kunde dér.

Jaja, *i snit* skal det jo give underskud for kunden. De fleste satser
jo på at betale uden at få noget igen.

Men hvis man bogstaveligt betaler sine skader selv, så kan man jo
ligeså godt lade være med at forsikre sig.

Fra : RP

Dato : 29-05-06 19:29

> Jeg har flere steder fået at vide at "Jamen, uha, den har jo mange heste, så
> den er rigtig dyr". De må da have fået morgenkaffen galt i halsen (det
> gjorde jeg ihvertfald), 170 heste til 1350kg bil er jo ikke meget!

hmm ja, kender det... så skulle du høre hvad topdanmark sagde da jeg
forhørte mig om forsikring på den her (jeg er 23)

http://roald.dk/gallery/corvette-68

fandt heldigvis en veteran forsikring til ret favorable vilkår...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-05-06 21:50

RP wrote:

> hmm ja, kender det... så skulle du høre hvad topdanmark sagde da jeg
> forhørte mig om forsikring på den her (jeg er 23)

Hm. Grinte de?

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-05-06 23:10

> Nogle med forslag eller evt. kontakter?

Hvis du bor i Jylland er der kun et sted du behøver ringe til - Thisted
Forsikring. De forsikrer desværre kun i Jylland.

Fra : Michael Pagh

Dato : 30-05-06 09:32

> Hvis du bor i Jylland er der kun et sted du behøver ringe til - Thisted
> Forsikring. De forsikrer desværre kun i Jylland.

Jamen det gør jeg da.
Dem prøver jeg lige at tage fat i.

Fra : Michael Pagh

Dato : 30-05-06 10:31

> Jamen det gør jeg da.
> Dem prøver jeg lige at tage fat i.

Hmmm, 24.000kr + det løse....så ikke videre lovende.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-05-06 14:03

Michael Pagh skrev:

> Hmmm, 24.000kr + det løse....så ikke videre lovende.

Jeg har også prøvet at ringe til dem.. deres priser var rent til grin.

MVH

Fra : Michael Pagh

Dato : 30-05-06 14:37

> Jeg har også prøvet at ringe til dem.. deres priser var rent til grin.

Det tror jeg på.
Nu har jeg sat Hr. Jacobsen på sagen, han ville lige se om jeg kunne få det
billigere igennem ham.

MVH
Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-06 08:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ivan Madsen skriver:

> Masser, i Christian B.A's "baghave" eksempelvis.

LOL
Tror de vil være kede af at få deres startbane brugt til sådan
noget.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 08:33

"Christian B. Andresen" skriver:

> Tror de vil være kede af at få deres startbane brugt til sådan
> noget.

Det er nu ikke så slemt, har været ud at køre Camaro på den bane, blot
måtte der ikke laves hjulspin...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-06 08:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Det er nu ikke så slemt, har været ud at køre Camaro på den bane, blot
> måtte der ikke laves hjulspin...

I hvilken forbindelse ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 08:43

"Christian B. Andresen" skriver:

> I hvilken forbindelse ?

En polterabend for 4 år siden.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-06 09:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> En polterabend for 4 år siden.

Der har ikke (mig bekendt) været arrangementer af den stil mens vi har
boet her.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 09:50

"Christian B. Andresen" skriver:

> Der har ikke (mig bekendt) været arrangementer af den stil mens vi har
> boet her.

Som sagt var vi 5-7 mand forbi for 4 år siden med en Camaro. Og
kammeratens onkel kom med sit motorsvævefly, så det var der også tur
med.....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-06 11:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Som sagt var vi 5-7 mand forbi for 4 år siden med en Camaro. Og
> kammeratens onkel kom med sit motorsvævefly, så det var der også tur
> med.....

OK, et meget lukket arrangement
Hvad kan man komme op må med sådan en Camaro ?
Motorsvæveflyet, er det det røde Demona ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 11:38

"Christian B. Andresen" skriver:

> OK, et meget lukket arrangement

Jeps

> Hvad kan man komme op må med sådan en Camaro ?

Pas, det er 4 år siden.

> Motorsvæveflyet, er det det røde Demona ?

Nej, den kom fra Herning, ejeren bor derovre...

Fra : RP

Dato : 30-05-06 23:42

> Hm. Grinte de?

Tror jeg næsten. Spurgte hvad det ville koste og fik bare et "nej"
igen.
Fik en veteran forsikring incl. kasko til 600-700 kr om året i stedet

Fra : Armand

Dato : 31-05-06 20:44

RP skrev:

> Tror jeg næsten. Spurgte hvad det ville koste og fik bare et "nej"
> igen.

Jeg fik engang et bud på en motorcykel der svarede til 25% af min
købspris
Da jeg misytrede over prislejet blev jeg belært om "at det jo var en
tyvetækkelig model jeg havde købt", vortil jeg replicerede at hvis jeg
tog imod tilbuddet var det dém der havde "stjålet" den efter fem år :-|
Dét blev kvindfolket sq noget spids over at få skåret ud i pap

--
Armand.

Fra : Neser

Dato : 31-05-06 21:21

> [...]
> imod tilbuddet var det dém der havde "stjålet" den efter fem år :-|
> Dét blev kvindfolket sq noget spids over at få skåret ud i pap

Har prøvet det samme.

Forsikringsdamen sagde henrykt; "Så giver vi dig lige et år ekstra
ancinnetet og så skal du KUN betale 29.000 kr. årligt...!!!!!"

Forklarede hende at eftersom jeg kun havde betalt 45.000 for maskinen ville
jeg næsten hellere smide lortet væk hvis jeg fik en skade og købe en ny end
at betale for maskinen 2 gange på 2 år...

- Neser

Fra : Neser

Dato : 31-05-06 20:52

> [...]
>
> Indtil videre snakker vi sattelit sporing, min. alder 30 år, specialbil,
> og ikke mindst en præmie hos Tryg på 63.000kr!!!

Specialbil? Så lyder det til at det er nemmere at forsikre en Opel Kadett C
2,2i.
Den er aldrig bygget, er ikke typekodkendt i DK i større udgv. end 1,6S dog
er den solgt som 1,9/2,0 GT/E.

Prisen lyder på ca. 12.000 kr. årligt ved Codan incl. kasko.
Ansvar alene koster 7-8.000 kr. ved både Codan, Alka og Tryg. TopDanmark
ville have 10.000,- i ren ansvar.

> Jeg har flere steder fået at vide at "Jamen, uha, den har jo mange heste,
> så den er rigtig dyr". De må da have fået morgenkaffen galt i halsen (det
> gjorde jeg ihvertfald), 170 heste til 1350kg bil er jo ikke meget!

Så er 115 hk til 775 kg bil nok sjovere :D

Alle priserne er indhentet med 3 års ancinnetet, som 23-årig.

Til sammenligning skal det nævnes at med ansvar alene ville bl.a. Fair, Tryg
og GF vil have ca. 7-8.000 kr. for samme Opel Kadett C, selvom den hed 1,2S
og TopDanmark kunne nøjedes med 5000,-
Men fik dog 1,2S'eren forsikret til 3500,- hos TopDanmark.

Der er ikke andet for at ringe rundt til så mange som mulige ved hver bil,
da det ofte er totalt umuligt at gennemskue hvordan de beregner priserne.

- Neser

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 02-06-06 16:45

Michael Pagh skrev:

> [...]
> melde pas.
> Den billigste pris jeg har fået er 20K!! Hvad pokker går der galt for dem?

Det er simpelt hen latterligt. Der findes ikke mange andre biler der
på samme måde indbyder til tilbagelänet körsel. Og prästationerne
er fine men da ikke i formel 1 klasse.

Bilforsikringerne i danmark er ikke bare dyre fordi bilerne er dyre.
Det her er udtryk for et marked med enten aftalte priser eller ingen
konkurrence.

Til sammenligning kan jeg fortälle at jeg betaler hvad der svarer til
8000 dkr for en Volvo s60 med 250 Hk her i Sverige pr. år. Derudover
har jeg gratis autotransport af bilen i hele Europa og ingen selvrisiko
ved tyveri, härvärk og kollision med dyr. Jeg er 26 og er i
dårligste bonusklasse.

Jeg håber du findes en anständig lösning på det hele og önsker
held og lykke med Volvoen.

VH Esben