Så blev bremserne lige testet her til morg~
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-05-06 10:53

Hejsa

Kommer kørende mellem Them og Ry på en mindre hovedvej, med en del sving. På
et længere lige stykke ser jeg en gravko, med kø efter sig, kørende imod
mig. Der er ingen tegn til overhaling, fra dem bag ved gravkoen, så jeg
fortsætter med 80-90km/t, indtil ca 300m fra gravkoen, hvor en stor klam fed
pølsetysker(BMW 5 serie på tyske plader), mener at nu har han ligger der
længe nok, så han trækker ud, og begynder at overhale 2 biler + gravkoen.

Jeg giver ham lige blinket for at fortælle at han godt kan pisse ind i hans
bane igen, men det mener han sagtens han kan nå. Det kunne han også, men kun
pga at jeg bremser alt hvad der er muligt, til jeg er nede på ca 20-30km/t
hvorefter jeg vælge rabatten istedet for et frontalt møde med en 110km/t ny
5 serie. Jeg vil tror jeg var ca 1 m fra ham, da jeg trækker ud, men min
rygrad sagde at jeg skulle blive så langt tid jeg kunne på vejen, for at få
farten ned, før jeg tager marken til brug.

Idioten kører bare videre, og de andre trafikanter kører faktisk også bare
videre, jeg kom dog ikke så langt ud på marken, at der var fare på fære, men
bilen blev dog sølet godt til. Jeg havde håbet at gravkoen lige havde
stoppet op, så jeg kunne have nået at komme tilbage på vejen, og efter ham,
men det kunne jeg ikke.

Jeg fortsatte så videre på arbejde, dog lige med en smutter ind på en tank
for at vaske bilen, og det ser ikke ud til at der er sket noget.

Pyyha, det kan lige sætte adrenalinen i vejret sådan en omgang, men for
fanden da, hvad tænker folk på ind i mellem ?

Mvh
Jacob (BMW E46 der tager mudderbad)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 11:03

Jacob Rungwald skriver:

> ser jeg en gravko

En hvad ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-05-06 11:14

> En hvad ?

.... gravko

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 11:17

Kim Frederiksen skriver:

> ... gravko

Sådan en findes ikke. Det hedder en gravemaskine, en gummiged, eller en
rendegraver.

Klaus
(der ville blive lige så hysset som Jacob, hvis jeg skulle en tur i
grøften).

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-05-06 11:25

> Sådan en findes ikke. Det hedder en gravemaskine, en gummiged, eller en
> rendegraver.

De findes ... bestanden er bare ikke så stor som før og de fleste har
trukket sig tilbage til et liv i den landlige idyl, men det sker at de
dukker op ... i hvert fald her på Falster. Her er gravkøerne stadig
almindelige

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 11:24

Kim Frederiksen skriver:

> [...]
> trukket sig tilbage til et liv i den landlige idyl, men det sker at de
> dukker op ... i hvert fald her på Falster. Her er gravkøerne stadig

Okay, ved siden af dytbilerne og futtogene ?

Fra : Møller

Dato : 30-05-06 22:02

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Kim Frederiksen skriver:

> Okay, ved siden af dytbilerne og futtogene ?

Og din gummiged.

Vi har lige fået lagt kabler til lysledere ned i fortovet, her brugte
entreprenøren en gravkalv
Der var ikke plads til andet.

og check så lige ordbogen hr. klogesen:
gravko [ZgrHwYkoO] subst. -en, -er (el. gravkøer), -erne (el. gravkøerne)
1. = GRAVEMASKINE

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 22:15

"Møller" skriver:

> Og din gummiged.

Baaaah

> Vi har lige fået lagt kabler til lysledere ned i fortovet, her brugte
> entreprenøren en gravkalv
> Der var ikke plads til andet.

ROFL...

> og check så lige ordbogen hr. klogesen:
> gravko [ZgrHwYkoO] subst. -en, -er (el. gravkøer), -erne (el. gravkøerne)
> 1. = GRAVEMASKINE

http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=1714
Gravko blev dannet 1927 af den danske civilingeniør K. Hindhede, ud fra
ordene grave og kompagni og som alle ved betegner ordet en gravemaskine.

Gravko må være et firmanavn i følge første linje af ovenstående - Se
længere nede.

Gravko bliver brugt i slæng til alle hovedsageligt gulfarvede maskiner
der har en skovl. De færreste møder en gravemaskine på sin vej, da de
fleste af dem er på larvefødder og kun enkelte på gummihjul. Ellers er
det rendegravere eller gummigede der findes på landevejen.

Så gravko er noget sludder på linje med en dytbil eller et futtog.

Se her, google med gravko, det første man møder er en rendegraver
http://www.pegebogen.dk/ting/a_gravko.asp

http://www.gravko.com/gravkoparade.html
5 ud af 9 rigtige

http://www.dkfritidbil.dk/spas/en_gravko.htm
0 ud af 0 rigtige

http://dalager.com/weblog/archives/000775.html
Gravkoen har sit navn fra det entreprenørfirma, der først købte en i
københavn, nemlig "Københavns Grav & Co".

Står der også futtog i ordbogen - eller dytbil ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-05-06 22:36

"Møller" <My@g2n.dk> skrev :

>Der var ikke plads til andet.

i ku' da have lånt min gravko
http://www.dkfritidbil.dk/spas/en_gravko.htm

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 06:37

jan@stevns.net skriver:

> i ku' da have lånt min gravko
> http://www.dkfritidbil.dk/spas/en_gravko.htm

Gider du lige !!!

Det link smed jeg 20 minutter før dig

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-05-06 06:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det link smed jeg 20 minutter før dig

Det er sgu' da min gravko ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-05-06 13:14

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> trukket sig tilbage til et liv i den landlige idyl, men det sker at de
> dukker op ... i hvert fald her på Falster. Her er gravkøerne stadig

De ses indimellem stående ud markerne, med benene på jorden, og det store
runde yver hængende lige over jorden.
Halen svinger lystigt som for at holde fluer væk, og store mængder jord
bliver flyttet med.
Ofte ses hovedet, der dog er lidt kantet, anbragt helt ned ved jorden, som
skulle den græsse.
Efter et stykke tid på samme sted, flytter den på bagbene og bevæger sig
fremad for at afgræsse et nyt stykke.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 17:22

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> De ses indimellem stående ud markerne, med benene på jorden, og det store
> runde yver hængende lige over jorden.

okay, jeg troede lige en overgang at det var minister of justice du talte om

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 00:45

Tom skrev:
> okay, jeg troede lige en overgang at det var minister of justice du talte om

Hun har da ikke benene på jorden? (Resten passer vist godt nok)

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : JBB

Dato : 29-05-06 11:34

> Kim Frederiksen skriver:

> Sådan en findes ikke. Det hedder en gravemaskine, en gummiged, eller en
> rendegraver.

Men med 79 år på bagen, så er ordet vist lige så accepteret som email,
weblog osv..

http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=1714

MVH

Jesper

Fra : Armand

Dato : 30-05-06 22:22

JBB skrev:
> [...]
>
> Men med 79 år på bagen, så er ordet vist lige så accepteret som email,

Min opfattelse er at "gravko" dækker den gamle type gravemaskine á
slagsen med to arme i et X, hvor "køretøjet" sidder fast nederst på
X'ets ene ben og skovlen sidder fast nederst på X'ets andet ben - Og
arbejder v.h.a. wirer der løfter hver af de to ben hhv. skovlens
bundudløsning!
Hvis beskrivelsen ikke er forståelig, så kig på:
<http://www.imperial.cc.ca.us/Pioneers/DIGGER.JPG>
Tidsmæssigt hænger dén type også godt sammen med netprofessorens kronologi!

Efter hydraulikkens gennembrud i starten i 60'erne udvilkede
to-arms+wirer -systemet sig til hvad man ser idag:
<http://www.tintagelweb.co.uk/images/Boscastle%20Photos/Floods/26August/Digger.jpg>
Kigger man lidt på'ed, er der ikke meget forskel på mekanikken i armene
og eneste mekaniske forskel er at skovlen er vendt.
Derfor hænger dén type sammen med min opfattelse af gravko!

En væsentlig detalje ved gravkoen er bæltedrevet, som medfører at man
meget sjældent vil opleve en gravko i trafikken, andet end på en
blokvogn, og jég antager derfor gravkoen i Jacobs rædselsberetning for
at have været en såkaldt gummiged eller rendegraver (á traktor-typen) :-/

--
Armand.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-05-06 11:46

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

For clearification purposes, så kom tyskerfjolset imod mig, i tilfælde af at
det stod lidt uklart.

Mvh
Jacob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-05-06 11:46

Jacob Rungwald wrote:
> [...]

> gravkoen lige havde stoppet op, så jeg kunne have nået at komme
> tilbage på vejen, og efter ham, men det kunne jeg ikke.

Min bror var ude i samme situation for nogle år siden mellem Viborg og
Vejle. Han kastede bilen ud til siden og heldigvis var der ingen grøft.
Fjolset kørte meget stærkt og meget usikkert og brormand havde ingen telefon
med. Han kørte direkte ind på politistation i Ikast, som dog ikke gjorde
noget ved det fordi vedkommende boede i Fredericia og hvem vidste hvor han
var på vej hen - han kørte nordpå. Han var tydeligvis beruset.

En skam du ikke kunne få øsen vendt i den rigtige retning.

--
Per, Esbjerg

Fra : Mureren

Dato : 29-05-06 13:36

> [...]
>
> Pyyha, det kan lige sætte adrenalinen i vejret sådan en omgang, men for
> fanden da, hvad tænker folk på ind i mellem ?

Grim historie...men tænk engang hvis nu.............du havde været på mc!

Mvh.
Mureren
(der har oplevet samme fænomen på mc flere gange, og bliver lige skræmt hver
gang!)

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 14:05

> [...]

> længe nok, så han trækker ud, og begynder at overhale 2 biler + gravkoen.

---SNIP---

----SNIP----

> Mvh
> Jacob (BMW E46 der tager mudderbad)

Sådan er de BMW-ejere, de har jord i hovedet- på den ene el. den anden måde
;))).

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-05-06 14:11

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan er de BMW-ejere, de har jord i hovedet- på den ene el. den anden
måde

hehe :)

Mvh
Jacob

Fra : Henning

Dato : 29-05-06 15:57

>stoppet op, så jeg kunne have nået at komme tilbage på vejen, og efter ham,
>men det kunne jeg ikke.

Efter ham? Og hvad så? Opføre dig som en idiot på samme måde? Hvad
ville du få ud af din lille vendetta ud over problemer og ballade med
politiet?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-05-06 16:00

Den Mon, 29 May 2006 11:53:24 +0200 sendte "Jacob Rungwald"
<jacob*hest*@rungwald.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>længe nok, så han trækker ud, og begynder at overhale 2 biler + gravkoen.

Endnu en grund til at køre en Hummer H1, der bremser man kun for rødt
lys.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-05-06 20:33

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu en grund til at køre en Hummer H1, der bremser man kun for rødt
> lys.

Njaaa, jeg bremsede også i rundkørslen da jeg trillede en tur i sådan en i
dag.

MVH Niels

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-05-06 07:38

Den Mon, 29 May 2006 21:33:12 +0200 sendte "Fam. Olsen"
<dono@newmail.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Njaaa, jeg bremsede også i rundkørslen da jeg trillede en tur i sådan en i
>dag.

Kører man ikke bare lige over i sådan én?

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-05-06 20:12

> Kører man ikke bare lige over i sådan én?

Det kan man da godt, men jeg er en tøsedreng ;o/ Polisen kunne jo ligge på
lur inde på midten....

MVH Niels

Fra : Brian

Dato : 29-05-06 16:40

Jacob Rungwald wrote:

> Pyyha, det kan lige sætte adrenalinen i vejret sådan en omgang, men
> for fanden da, hvad tænker folk på ind i mellem ?

Ja, det er ikke godt at vide. Jeg har engang prøvet en lign. situation
med en tosse der skulle overhale en række biler + en lastbil.
Da han var nået om på den anden side af lastbilen, fik han baghjulet ud
i rabatten, og bilen gled over i min vejbane og frontalt ind i mig.

Siden den oplevelse har jeg været ekstrem opmærksom på den
slags overhalinger, og det er dælme ofte at det er lige ved og
næsten - det vil du nok også lægge ekstra meget mærke til de næste par uger

/Brian

Fra : Aksel

Dato : 29-05-06 17:13

..

> Pyyha, det kan lige sætte adrenalinen i vejret sådan en omgang, men for
> fanden da, hvad tænker folk på ind i mellem ?
>
> Mvh
> Jacob (BMW E46 der tager mudderbad)

Skulle du ikke lige hjem og have rene bukser på?

Hilsen Aksel

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-05-06 18:38

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> .

> Skulle du ikke lige hjem og have rene bukser på?

Det var lige før :)

Jacob (BMW E46)

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-05-06 20:27

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Skulle du ikke lige hjem og have rene bukser på?

Nej han skrev jo at han var et smut på tanken og vaske

MVH Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-06 20:48

> Skulle du ikke lige hjem og have rene bukser på?

Det var tæt på for mig imorges - på det lige stykke ved dæmningen for enden
af lammefjorden var der også lige en klapodder der trak ud til overhaling
selv om jeg kom den anden vej på mc - til en start fik han det lange lys da
han trak ud og da han alligeve fortsatte mod en overhaling kastede jeg
ankeret, men heldigvis var vejen breden nok til at vi alle 3 kunne være der
side om side ... Det er i sådan en situation hvor man overvejer at sparke
hans sidespejl af eller lign. selvtægt - men som sædvanligt lod jeg det
blive ved tanken og fortsatte på arbejde ....

Der er fandens fin oversigt så han kan vel knapt påstå at have overset mig
eller tro det var en knallert - Høj "gyngehest" med sidetasker og en alm H4
pærer i en stor parabol .... Og nej jeg lå ikke og kørte ræs. Det lægger
sådan en maskine ikke op til. Hastighedsgrænsen der er 80 og jeg kørte
højest 10% for meget ...

/A
Gyngehest = Yamaha XT600Z Ténéré

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-05-06 14:36

Hr. Jensen wrote:

> Kører man ikke bare lige over i sådan én?

Det kommmer nok lidt an på hvordan rundkørslen er "udsmykket". F.eks.
er der i Ljungby i Småland en rundkørsel hvor et lokalt firma har
parkeret en gaffeltruck inde på midten af den...

Ebbe

Fra : Armand

Dato : 30-05-06 21:19

Jacob Rungwald skrev:
> Hejsa
>
> Kommer kørende mellem Them og Ry på en mindre hovedvej,

Them -Ry er 445'eren!
Hvordan kan du bilde dig selv ind at en trecifret sekundærrute er en
hovedvej??

> med en del sving.

Ja, nemlig ja!
Hovedvejene (á de to-ciffrede primærruter) er udlagt til at afvikle
trafikken mellem landsdelene og er derfor rettet næsten helt ud og går
efterhånden kun sjældent gennem byer :-|

> [...]
> længe nok, så han trækker ud, og begynder at overhale 2 biler + gravkoen.

Godt der ikke skete noget med dig eller E46'eren!
Og ikke for at give germaneren ret; men situationen giver mig lige
lejlighed til at lufte en af mine store aversioner:

Hvis man ikke har røv i bukserne til at lave en overhaling, hvorfor så
blive hængende oppe bag den forrestkørende og derved gøre
"forhindringen" dobbelt så lang/svær at komme forbi for den næste
bagfrakommende???
Problemet dobler sig op for hver bil der tilslutter sig den tætte kø bag
forrestkørende, og ender uværgeligt med en desperat handling fra én i
rækken - Og når dét sker er der med sikkerhed ingen forståelse for "at
trække til højre og lade sig overhale" blandt dem der passeres: De
ligger fortsat på rad og række og udgør en samlet masse som man kun kan
komme forbi i ét hug =

--
Armand.
(der som (altid sikker) overhalende i sådanne situationer fryder sig

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 21:40

Armand skriver:

> Hovedvejene (á de to-ciffrede primærruter) er udlagt til at afvikle
> trafikken mellem landsdelene og er derfor rettet næsten helt ud og går
> efterhånden kun sjældent gennem byer :-|

HOST !

Jeg kan regne ud at du sjældent kommer på 26'eren (Århus - Viborg),
16'eren (Grenå - Randers - Viborg - Hostebro - Ringkøbing, eller 15'eren
(Århus - Silkeborg - Herning - Ringkøbing.

Fra : Armand

Dato : 30-05-06 23:06

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> 16'eren (Grenå - Randers - Viborg - Hostebro - Ringkøbing, eller 15'eren
> (Århus - Silkeborg - Herning - Ringkøbing.

Jup!
Men har du været på 445'eren á "en mindre hovedvej" fornyligt?

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 06:38

Armand skriver:

> Men har du været på 445'eren á "en mindre hovedvej" fornyligt?

Flere gange. Er jeg heldig skal jeg til at køre den vej dagligt....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 00:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> 16'eren (Grenå - Randers - Viborg - Hostebro - Ringkøbing, eller 15'eren
> (Århus - Silkeborg - Herning - Ringkøbing.

Og en hel masse andre primærruter rundt i landet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 00:52

Armand skrev:
> [...]
> trække til højre og lade sig overhale" blandt dem der passeres: De
> ligger fortsat på rad og række og udgør en samlet masse som man kun kan

Og for lige at give den en anden retning også, så er det ikke
ensbetydende med en "overhalingspligt" hvis man på et relativt lige
stykke vej kommer opbag en langsom kørende lastbil. Det kunne nemt være
ham der ligger lige efter traktoren og afventer plads nok til at komme
forbi. Og så er det sur show hvis germanere og andre stressere absolut
skal ødelægge muligheden ved at presse sig foran.

Fra : Armand

Dato : 03-06-06 12:56

Finn Guldmann skrev:

> Og for lige at give den en anden retning også, så er det ikke
> ensbetydende med en "overhalingspligt" hvis man på et relativt lige
> stykke vej kommer opbag en langsom kørende lastbil.

Overhalingspligt? Nej ikke nødvendigvis; men man kan da erkende at der
findes biler/førere med større overhalings-potentiale end én selv og
falde tilbage til mindst den lovpligtige afstand til forankørende, samt
i tilfælde af overhaling give plads - Også hvis vedkommendes forehavende
ikke lykkes i første gang og derfor bliver nødt til at trække ind i
rummet foran en :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 13:11

On Sat, 03 Jun 2006 13:56:23 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>i tilfælde af overhaling give plads - Også hvis vedkommendes forehavende
>ikke lykkes i første gang og derfor bliver nødt til at trække ind i

Fy - ud af bilgruppen Du piller ved trafikanternes hævdvundne ret
til at genere mest muligt, gør du
Hvis vi taler om en traktor bør dem bagved altså holde sig i skindet,
selv om forreste mand ikke er hurtig i aftrækket. Alt andet skaber
farlige situationer - nogle gange må man finde sig i at blive sinket
lidt, selv om man har fartressourcerne og endelig lovligt har mulighed
for at bruge dem. Forreste mand er ikke tilbøjelig til at kigge i
spejlene (har set det for tit) og det skaber altså meget farlige
situationer, hvis der er en hastighedsforskel på 40-50 km/t og ingen
plads.
Men jeg vil da give dig ret i, at det er rimeligt at sørge for, at
andre kan komme forbi, hvis man ikke selv vil. Det er desværre bare
alt for langt fra den danske trafikkultur til at det er realistisk.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-06 20:59

> Forreste mand er ikke tilbøjelig til at kigge i
> spejlene (har set det for tit) og det skaber altså meget farlige
> situationer, hvis der er en hastighedsforskel på 40-50 km/t og ingen
> plads

Helt enig - se bare mit indlæg om campingvogne fra igår ... (omend
hastighedsforskellen var noget mindre)

Men der var nu ikke en lang kø - men derimod kun 2 der lå meget tæt - så det
de sidst 3-5 km inden episoden ikke havde været muligt at overhale dem
enkeltvis...

Det er iøvrigt sjovt som "mange" altid acc nedad bakken der så snart der
kommer det ekstra spor at overhale. Idag havde jeg ligget bag en svensk
stopfuld stationcar. Vi var begge kommet ud på A13 ved kraftvarmeværket i
viborg og han kørte nodpå med ca 90km/t. Men nedad bakken hvor der kommer
det ekstra spor acc. han til mere end 104km/t (der fulgte jeg ham ikke
længere - men gætter på at hans hastighed nåede tæt på 120km/t i bunden)
mens køren af "de hurtige" blev afviklet. Opad bakke igen fortsatte jeg på
fartpiloten under klippegrænsen og nåede også pænt forbi ham. På toppen var
hans hastighed faldet til 90 (eller derunder) igen.

Det er bare noget jeg oplever så tit der. Man kan ligge længe bag et "drys"
der kun kører de 80 man må - men overhale skal man squ ikke, så når der
kommer et ekstra sport øges farten meget for derefter at falde tilbage igen
når det ikke længere er muligt at overhale. Der for så mange til at sætte
deres kørekort i fare for alligevel at få overhalet på den relativt korte
strækning.

Jeg troede at det var et lokalt dansk fænomen, men svenskeren idag viste at
det åbenbart er noget mere alment psykologisk ....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 15:53

Armand skrev:
> [...]
> i tilfælde af overhaling give plads - Også hvis vedkommendes forehavende
> ikke lykkes i første gang og derfor bliver nødt til at trække ind i

Jamen jeg har da heller ikke problemer med at der ligger en "Bimmer"
nede bagved der kan nå at overhale både mig og traktor på mindre plads
end jeg skal have til at få mine 40 tons forbi.

Og er det det der er situationen får han da pladsen. Men ofte kan
"Bimmeren" ikke afvente at jeg får overhalet og kører efter at når der
er plads til at jeg kan overhale er det bedre at han gør det i stedet.
Og så forsøger at tvinge mig til at blive bag traktoren.