Seat undervognsbehandling
Fra : Per Riber

Dato : 28-05-06 18:10

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en ny Seat og havde planlagt,
at give den en undervognsbehandling i løbet af sommeren.

Men forhandleren fraråder det faktisk direkte med henvisning til, at det
vil ødelægge fabrikkens voksbehandling af hulrummene, så nu er jeg
kommet i tvivl.

Hvad mener I, der bør gøres..?

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 18:14

"Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil ødelægge fabrikkens voksbehandling af hulrummene, så nu er jeg kommet

Først, hvor længe har du tænt dig at beholde bilen?

--
Tom

Fra : Per Riber

Dato : 28-05-06 18:19

Tom skrev:

> Først, hvor længe har du tænt dig at beholde bilen?

Det er ikke godt at vide - indtil jeg bliver træt af den De sidste
to biler har jeg haft i 7-8 år. Hvorfor er det egentlig vigtigt..? Jeg
vil under alle omstændigheder gerne undgå, at den ruster.

mvh Per

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-06 18:23

Per Riber skrev:

> Det er ikke godt at vide - indtil jeg bliver træt af den De sidste
> to biler har jeg haft i 7-8 år. Hvorfor er det egentlig vigtigt..?

Det er heller ikke vigtigt - der er bare nogen der (fejlagtigt?) mener
at beholder man kun bilen i 3-4 år så er det spild af penge..

Men det er jo som man ser på det.

> vil under alle omstændigheder gerne undgå, at den ruster.

Præcis.

Og så er man jo lidt god ved sin bil...

MVH

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 19:06

> Det er heller ikke vigtigt - der er bare nogen der (fejlagtigt?) mener at
> beholder man kun bilen i 3-4 år så er det spild af penge..

Med den tidshorisont har du ikke selv gavn af det, kun efterflg. ejere, og
du får heller ikke mere for den ved en forhandler. Måske ved privat handel,
afh. af dit krejler-talent ;).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-06 19:30

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Med den tidshorisont har du ikke selv gavn af det, kun efterflg. ejere, og

Jeg har al mulig gavn af det. Jeg føler jeg er god ved min bil og ved at
den bliver plejet og vedligeholdt.

> du får heller ikke mere for den ved en forhandler. Måske ved privat handel,
> afh. af dit krejler-talent ;).

Ingen tvivl om det. Jeg tror nu heller ikke selv på det kan give ret
meget i handel, men måske gøre at den er nemmere at sælge.

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-06 18:22

Tom skrev:

> Først, hvor længe har du tænt dig at beholde bilen?

Det er da fløjtende ligegyldigt...

Kan man lide sin bil så bliver den rustbeskyttet fra dag 1 og man
undlader at se på om de par tusinde man bruger på det kan tjenes ind igen ;)

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 19:25

> Det er da fløjtende ligegyldigt...

Nej ikke hvis man omgås sine penge med samvittighed. FDM har og talrige
gange skrevet at det kan overhovedet ikke betale sig at udføre supplerede
rustbeskyttelse hvis man kun beholder nybilen i mindre end 5-6 år.
Forhandlerne giver heller ikke mere for bilen fordi den måtte have fået fra
1. dag.

> Kan man lide sin bil så bliver den rustbeskyttet fra dag 1 og man undlader
> at se på om de par tusinde man bruger på det kan tjenes ind igen ;)

Det kan jo være temmelig ligemeget hvis man sikfter bil f.eks hvert 4. år
På 4 år når man heller ikke gennemtærringer (på andet end Ford), så det er
næste ejers problem at give bilen behandlingen.

Desuden er der rustgaranti på bilerne og nogle vil KUN yde den garanti
såfremt man overholder deres krav, hvilket de er i deres gode ret til, da
GARANTI ikke er noget de SKAL give. Så der kan være meget fornuft i gøre sig
klar fra starten hvorlænge man vil beholde bilen.
Jeg går ud fra at INGEN her i gruppen vil overtage "fabrikkens" rustgaranti
og derfor bør man overveje hvad man gør med bilen og rådføre sig med
forhandleren.....også selv om at de skal leve af at sælge biler osv....det
er også dem som giver garantien.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-06 19:31

Tom skrev:

> Nej ikke hvis man omgås sine penge med samvittighed. FDM har og talrige
> gange skrevet at det kan overhovedet ikke betale sig at udføre supplerede
> rustbeskyttelse hvis man kun beholder nybilen i mindre end 5-6 år.

Hvad med de Alfaer og Peugeoter man har set været tæt på gennemtæring på
så få år?

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 19:40

> Hvad med de Alfaer og Peugeoter man har set været tæt på gennemtæring på
> så få år?

Jeg er ikke bekendt med dette, fortæl.
Desuden er der vel garanti på disse biler også, samt nogle betingelser for
at opretholde garantien?

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-06 20:02

Tom skrev:

> Jeg er ikke bekendt med dette, fortæl.

Der var en Alfa 156 som efter få år (6?) var gennemtæret. Det var postet
herinde for en rum tid siden.

Der var desuden et FDM link hvor de havde testet en del forskellige PUG
= alle med begyndende rust efter 2 år tror jeg det var og alvorlig rust
efter få flere.

> Desuden er der vel garanti på disse biler også, samt nogle betingelser for
> at opretholde garantien?

Det er der sikkert.

Hvis man ser sin bil som et transportmiddel så er jeg tilbøjelig til at
mene det samme som dig, men hvis man ser sin bil som lidt mere så
absolut nej.

MVH

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-05-06 20:26

Hej

Martin Johansen [6000] wrote:
> Der var desuden et FDM link hvor de havde testet en del forskellige PUG
> = alle med begyndende rust efter 2 år tror jeg det var og alvorlig rust
> efter få flere.

Min gamle Escort fra '99 havde allerede efter 1½ år så meget rust at jeg
klagede til Ford. Efter ca 2½ gik Ford ind og lavede rustarbejde på den.
Jeg solgte den efter 3 år, men efter 4 år løb rusten ud af den overalt
igen. Sjovt nok mente Ford selv dengang jeg købte den fra ny at der ikke
var grund til at rustbehandle overhovedet de første mange år.

> Hvis man ser sin bil som et transportmiddel så er jeg tilbøjelig til at
> mene det samme som dig, men hvis man ser sin bil som lidt mere så
> absolut nej.

Med oplevelsen på min Escort skal jeg aldrig mere have ny bil uden at
den bliver behandlet inden den overhovedet kommer ud og køre. Jeg har da
også kunnet set det på prisen når jeg skulle af med dem igen.

Fra : Per Riber

Dato : 28-05-06 19:52

Tom skrev:
Martin skrev:

> [...]
> rustbeskyttelse hvis man kun beholder nybilen i mindre end 5-6 år.
> Forhandlerne giver heller ikke mere for bilen fordi den måtte have fået fra

Jeg har ikke gang i store cost/benefit-analyser vedr. dette her. Hvis
bilen holder sig rustfri længere ved at blive undervognsbehandlet fra
starten, så ofrer jeg gerne prisen - uanset om jeg selv eller næste ejer
får gavn af det.

Dette udtrykker meget præcist min holdning.

> [...]
> GARANTI ikke er noget de SKAL give. Så der kan være meget fornuft i gøre sig
> klar fra starten hvorlænge man vil beholde bilen.

Det er i hvert fald fornuftigt at sikre sig, at man ikke direkte sætter
rustgarantien ud af kraft ved at undervognsbehandle bilen. Det skal
selvfølgelig lige undersøges først....

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 19:59

> [...]
>
> Det er i hvert fald fornuftigt at sikre sig, at man ikke direkte sætter
> rustgarantien ud af kraft ved at undervognsbehandle bilen. Det skal

Ja og så var det et af mærkerne du skal holde dig fra. Det er vist ikke
engang mere end en måned siden at der var en person her som havde problemer
med at behandlingen krakelerede og man kan jo ikke bare pille sådan noget af
igen, så det er er temmelig skidt.
Jeg tror nogen af de andre må kunne huske hvilket mærke det var (Pava,
dinitrol, ....?)

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-05-06 20:20

Hej

Tom wrote:
> [...]
> igen, så det er er temmelig skidt.
> Jeg tror nogen af de andre må kunne huske hvilket mærke det var (Pava,

Det var Pava der krakelerede og Dinitrol vandt.

Testen gjorde dog også opmærksom på at behandlingen aldrig var bedre end
manden der udførte arbejdet.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-05-06 20:23

Hej

Per Riber wrote:
> Det er i hvert fald fornuftigt at sikre sig, at man ikke direkte sætter
> rustgarantien ud af kraft ved at undervognsbehandle bilen. Det skal
> selvfølgelig lige undersøges først....

Mange behandlindscentre overtager gerne rustgarantien og giver vist nok
op til 15 års garanti hvis bilen behandles fra dag 1 og derefter med
faste mellemrum.

Dinitrol: http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=24&lang=da

Pava: http://www.pava.dk/page43.aspx

Og der er sikkert også andre. Så på den måde kan man faktisk forlænge de
fleste bilers rustgaranti.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 21:00

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Pava: http://www.pava.dk/page43.aspx
>
> Og der er sikkert også andre. Så på den måde kan man faktisk forlænge de

Jep, bare man husker deres betingelser, ellers må man selv til lommerne.
Jeg misvedligholdte selv mine egne garantibestemmelser hos Ford med min
mondeo og det har jeg bittert fortrudt da jeg havde 1. alvorelig rustgreb
efter 3 år og efter 5 år var det næste, så selv om jeg ikke ville få hjælp
nu, så havde det alligevel kunnet betale sig at overholde bestemmelserne.

Desuden skal man nærlæse betingelserne hos Pava og Dinitrol...... da rust
sagtens kan komme helt andre steder end det der bliver behandlet. Jeg skal
her nævne under gummilister og fenderlister og under lakken....Så jeg ville
bruge en del tid på at finde ud af om rustcenteret så overtager
garantiforpligtigelsen med det HELE så ikke noget falder mellem to stole.
Men det måske fordi "jeg er blevet klogere af gammel skade"

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-05-06 21:11

Hej

Tom wrote:
> [...]
> nu, så havde det alligevel kunnet betale sig at overholde bestemmelserne.

Hmm, underligt. Jeg havde ingen betingelser for hverken min Escort eller
Fiesta, men min Mazda 121 havde og endda den nye 6'er har. Denne gang er
det dog gratis.

> Men det måske fordi "jeg er blevet klogere af gammel skade"

Det er lidt det samme her.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 21:16

> [...]
>
> Hmm, underligt. Jeg havde ingen betingelser for hverken min Escort eller
> Fiesta, men min Mazda 121 havde og endda den nye 6'er har. Denne gang er

Dengang var betingelserne for min mondeo at den hvert år skulle til en
kontrol og at denne skulle være hos Ford, samt at det skulle stemples i
servicebogen.

--
Tom

Fra : Per Riber

Dato : 28-05-06 22:56

Karsten Feddersen skrev:
> [...]

> Pava: http://www.pava.dk/page43.aspx
>
> Og der er sikkert også andre. Så på den måde kan man faktisk forlænge de

Tak for links, Karsten. Dinitrols 15-års garanti ser rigtig interessant
ud, men må vist ringe til dem, for jeg savner facts på deres site -
bl.a. detaljerede betingelser og priser. Men betingelserne kan vist
dårligt være dårligere end SMC's.

mvh Per

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-05-06 18:21

Hej

Per Riber wrote:
> Men forhandleren fraråder det faktisk direkte med henvisning til, at det
> vil ødelægge fabrikkens voksbehandling af hulrummene, så nu er jeg
> kommet i tvivl.

Jep, så kan han nemlig enten købe den billigere på et senere tidspunkt
eller se dig hurtigere end beregnet til enten rustarbejde eller nyt bilkøb.

> Hvad mener I, der bør gøres..?

Få den behandlet med det samme. Find ud af hvilket fabrikat du skal
bruge. Nogle kan nemlig ikke bruges grundet den behandling de har fra
fabrikken. Dernæst ringer du til et par behandlingscentre og hører ad
med netop din model. Jeg oplevede selv ved min nye bil at Dinitrol i
Vejle ligefrem sagde at "..det er altid godt at få den behandlet fra
start, men din er så god at der faktisk kan gå 2-3 år før der er et
behov.". Så får du en ide om det er gas fra bilsælgeren eller om det er
reelt. Jeg tror nu ikke sælgeren.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 18:47

Nogle typer må man bruge, Dinitrol, Mercasol er nogle, men der er flere.

> Jep, så kan han nemlig enten købe den billigere på et senere tidspunkt
> eller se dig hurtigere end beregnet til enten rustarbejde eller nyt
> bilkøb.

Ja, han er en sjuft. Al grund til at undgå ham i fremtiden :((.

> Få den behandlet med det samme. Find ud af hvilket fabrikat du skal bruge.
> Nogle kan nemlig ikke bruges grundet den behandling de har fra fabrikken.

Enig. Du får FDM-rabat ved Dinitrol, vær forsigtig med Pava. Jeg har ikke de
bedste erfaringer, er heller ikke sikker på det "spiller" med fabrikens beh.
..

Fra : Per Riber

Dato : 28-05-06 19:35

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Ja, han er en sjuft. Al grund til at undgå ham i fremtiden :((.

Njaeh, jeg tror nu på, at han mener det godt nok - eller også er det
importørens officielle anbefaling, han videregiver.

> Enig. Du får FDM-rabat ved Dinitrol, vær forsigtig med Pava. Jeg har ikke de
> bedste erfaringer, er heller ikke sikker på det "spiller" med fabrikens beh.

Jeg vil tjekke betingelserne for Seats rustgaranti, tale med FDM og med
Dinitrol. Det ender sandsynligvis med, at den får en
undervognsbehandling inden længe.

Mange tak til alle, som har kommenteret mit spørgsmål..!

mvh Per

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 20:20

"Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse

Njaeh, jeg tror nu på, at han mener det godt nok - eller også er det
> importørens officielle anbefaling, han videregiver.

Det er SMC, Semler, de er nogle krejlere :(. Selvfølgelig må/ skal den
behandles, det er bare ikke ligemeget med hvad.

> Jeg vil tjekke betingelserne for Seats rustgaranti, tale med FDM og med
> Dinitrol.

God ide. Jeg har en næsten præhistorisk Octavia, samme importør, hvor jeg
har fravalgt den aut.service og dermed rustgarantien. For der stod så meget
med "småt", for at den kunne gøres gældende, at det ikke hang sammen med
udgifterne,risikoen, når bilen blev efterbeh. fra starten og ellers passet
til UG med + & ~ :)..

Fra : Per Riber

Dato : 28-05-06 22:25

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
>>
> Det er SMC, Semler, de er nogle krejlere :(. Selvfølgelig må/ skal den
> behandles, det er bare ikke ligemeget med hvad.

Jep, SMC er næppe noget filantropisk foretagende

> [...]
> udgifterne,risikoen, når bilen blev efterbeh. fra starten og ellers passet

Jeg overvejer at følge dit eksempel. Seat/SMC yder 12 års
karosserigaranti mod et gratis, årligt kontroleftersyn på et autoriseret
værksted, men omtrent halvdelen af garantihæftet omhandler undtagelser
fra garantien.

Bl.a.:

"Såfremt gennemtæringsskader skyldes, at der indenfor garantiperioden er
udført korrosionsbeskyttelsesarbejder på et ikke-autoriseret
SEAT-værksted..."

og

"Forhandleren kan kræve, at undervogn og karosseri er rengjort iforud
for den årlige karosserikontrol. I tilfælde af manglende rengøring kan
rengøring foretages på kundens regning."

og

"Garantireparationer skal foretages af et autoriseret SEAT-værksted."

Det forstår jeg således, at Seat kan forlange, at al "fremmed"
undervognsbehandling skal afrenses på min regning før hvert
kontroleftersyn. På disse betingelser er jeg ikke glad for at klistre
undervognen ind i Dinitrol, medmindre Dinitrol vil overtage garantien på
mere rimelige vilkår. Det vil jeg ligeledes undersøge.

mvh Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-06 21:58

Per Riber skriver:

> Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en ny Seat og havde planlagt,
> at give den en undervognsbehandling i løbet af sommeren.

Du kan roligt vente 2-3 år med den behandling. Den har fået en
behandling fra fabrikken som alle andre VAG biler.

> Men forhandleren fraråder det faktisk direkte med henvisning til, at det
> vil ødelægge fabrikkens voksbehandling af hulrummene, så nu er jeg
> kommet i tvivl.

Du skal som minimum finde noget der arbejder _sammen_ med fabrikkens
behandling, men det ved de forskellige rustcentre.

> Hvad mener I, der bør gøres..?

Spar pengene den første stykke tid.

Jeg undlod at få min G3 behandlet i de 7 år jeg havde den (købte den da
den var 9 måneder gammel). Jeg så ikke på noget tidsounkt rust nogle
steder og forhandleren der tog den i bytte var knaldhamrende ligelgad

Klauis
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Per Riber

Dato : 28-05-06 23:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Per Riber skriver:

> Du kan roligt vente 2-3 år med den behandling. Den har fået en
> behandling fra fabrikken som alle andre VAG biler.

Du er meget på linie med forhandleren her.

> Du skal som minimum finde noget der arbejder _sammen_ med fabrikkens
> behandling, men det ved de forskellige rustcentre.

Som nævnt i et tidligere indlæg vil jeg muligvis droppe Seats
rustgaranti og lade Dinitrol overtage den. Spørgsmålet er pt. gået i
udvalg Jeg bliver nok nødt til at vurdere fordele og ulemper.

> Spar pengene den første stykke tid.

Jeg ville være bedst tilpas ved at gøre det inden vinteren kommer...

> Jeg undlod at få min G3 behandlet i de 7 år jeg havde den (købte den da
> den var 9 måneder gammel). Jeg så ikke på noget tidsounkt rust nogle
> steder og forhandleren der tog den i bytte var knaldhamrende ligelgad

Forhandleren havde næppe været ligeglad, hvis bilen havde nået at ruste...

mvh Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-06 23:09

Per Riber skriver:

> Du er meget på linie med forhandleren her.

Klart - lad os tage det på en anden måde:

Var det nu en Opel/Toyota/Hyundai du havde købt, hvor forahndleren havde
sendt den til undervogns og hulrumsbehandling inden du købte den. Ville
du så sende den afsted igen ?

> Som nævnt i et tidligere indlæg vil jeg muligvis droppe Seats
> rustgaranti og lade Dinitrol overtage den. Spørgsmålet er pt. gået i
> udvalg Jeg bliver nok nødt til at vurdere fordele og ulemper.

Og prisen....

> Jeg ville være bedst tilpas ved at gøre det inden vinteren kommer...

Fordi ?

Et fornuftigt center tager 3 dage om behandlingen, de søler den
alligevel ind i vand inden de behandler, så sommervarmen i bilen er lige
meget.

Bilen er rigeligt behandlet fra fabrikken, så vinteren skal du ikke
frygte.

> Forhandleren havde næppe været ligeglad, hvis bilen havde nået at ruste...

Ikke om han kiggede efter under bilen overhovedet. Han var vant til at
tage Golf'er i bytte.

Han så stenslaget på døren i passagersiden.

Klaus

Fra : Per Riber

Dato : 29-05-06 00:08

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Var det nu en Opel/Toyota/Hyundai du havde købt, hvor forahndleren havde
> sendt den til undervogns og hulrumsbehandling inden du købte den. Ville
> du så sende den afsted igen ?

Nej, ikke hvis behandlingen var gennemført i Danmark.

> Og prisen....

Jep, jeg forventer, at prisen vil vise sig at være én af ulemperne

> Fordi ?

Fordi jeg ikke stoler på, at spaniere (eller tyskere, for den sags
skyld) rustbeskytter tilstrækkeligt grundigt til danske forhold. DK er
et lille marked, og det vil være for kostbart at beskytte alle deres
biler godt nok pga. os. Medmindre bilerne får ekstrabeskyttelse hos SMC
(og det gør de mig bekendt ikke) så tror jeg der skal mere til.

> Bilen er rigeligt behandlet fra fabrikken, så vinteren skal du ikke
> frygte.

Der er *meget* delte meninger om dette spørgsmål...

mvh Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 06:19

Per Riber skriver:

> Nej, ikke hvis behandlingen var gennemført i Danmark.

Hmmmm.

> Jep, jeg forventer, at prisen vil vise sig at være én af ulemperne

Okay

> Fordi jeg ikke stoler på, at spaniere (eller tyskere, for den sags
> skyld) rustbeskytter tilstrækkeligt grundigt til danske forhold.

Det gør de.

Som også Volvo, SAAB og AUDI

> [...]
> biler godt nok pga. os. Medmindre bilerne får ekstrabeskyttelse hos SMC
> (og det gør de mig bekendt ikke) så tror jeg der skal mere til.

Jeg er ikke i tvivl. Men du kan jo lade samme hypotese gå ud over
eksempelvis SAAB....

> Der er *meget* delte meninger om dette spørgsmål...

Nej, ikke på en VAG bil, læs evt:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

Hvor FDM skriver:
"Er man så heldig at eje en af de biler, der klarer sig godt i
undersøgelsen,
kan man i teorien godt vente med at få bilen behandlet, indtil
den bliver omkring tre år gammel. Men for de øvrige modeller gælder, at
de faktisk bør beskyttes så hurtigt som muligt."

I den første gruppe tilhører de testede VAG biler (Audi, Skoda og VW),
der var ingen Seat med.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 07:15

> I den første gruppe tilhører de testede VAG biler (Audi, Skoda og VW),
> der var ingen Seat med.

Værdien af galvaniseringen er devalueret siden da, den er ikke så total som
den har været, kun de "mest udsatte dele" er galvaniseret på nye modeller,
som din G.V.. Men den har nu aldrig været total, komponenter i hjulophæng
har aldrig været galva. .

Fra : AS

Dato : 29-05-06 09:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Og prisen....

Hvor meget er det ca. i virkeligheden?

Fra : Per Riber

Dato : 29-05-06 22:17

AS skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
>
> Hvor meget er det ca. i virkeligheden?

En Dinitrol-mand har oplyst mig en pris på 3.900,- for første behandling
og derefter 3.100,- for genbehandling hvert andet år.

mvh Per

Fra : Brian

Dato : 30-05-06 19:33

Per Riber wrote:

> En Dinitrol-mand har oplyst mig en pris på 3.900,- for første
> behandling og derefter 3.100,- for genbehandling hvert andet år.

For hvilken størrelse bil ?

Dinitrol i Horsens tager 2250 + moms for første behandling af en
bil i Golf klassen.

/Brian

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-05-06 21:54

> For hvilken størrelse bil ?
>
> Dinitrol i Horsens tager 2250 + moms for første behandling af en
> bil i Golf klassen.
>
> /Brian

Jeg kan varmt anbefale www.morpheus-oil.dk
Har fået min sprøjtet der, det er virkelig en der går op i sit job.

/Carsten

Fra : Per Riber

Dato : 30-05-06 23:15

Carsten Hjorth skrev:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

> Jeg kan varmt anbefale www.morpheus-oil.dk
> Har fået min sprøjtet der, det er virkelig en der går op i sit job.

Tak, men hans hjemmeside er godt nok lidt "tynd", jeg kan f.eks. ikke
se, hvor han befinder sig på Danmarkskortet. Det skal helst være i
Østjylland et sted.

Dinitrolmanden i Randers lød til at have rigtig god forstand på Seat.
Den har nogle specialiteter - f.eks. må den ikke sprøjtes i fordørene,
som indeholder et trykkammer til brug for airbag-sensorerne.

Den slags detaljer skulle behandleren jo meget gerne have 100% styr på..

mvh Per

Fra : Per Riber

Dato : 30-05-06 23:02

Brian skrev:

> For hvilken størrelse bil ?
>
> Dinitrol i Horsens tager 2250 + moms for første behandling af en
> bil i Golf klassen.

Det er en Seat Toledo Van, som vel godt siges at tilhøre Golf-klassen.
Der er åbenbart penge i at ringe til et par rustbeskyttere. Tak for tippet.

mvh Per