Beviset på at det er en pengemaskine...
Fra : Troels - around 9000

Dato : 26-05-06 14:33

Hvor mange herinde kører på nordjydske motorveje hver dag?

Nu har der hver dag, hele ugen, stået forskellige fotovogne på eksakt samme
lokation, ved 70 km/t på motorvejen - og der er ikke 1 eneste vejarbejder
derude i denne uge!

Hvad fanden laver den der? Der er 2 spor, ingen vejarbejdere ude, og der
ligger ikke noget lort mit ude på vejen?

// Troels

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-05-06 14:53

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i
en meddelelse news:ssDdg.20968$zu7.266@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Hvad fanden laver den der? Der er 2 spor, ingen vejarbejdere ude, og
> der ligger ikke noget lort mit ude på vejen?

Med den trafik, der er i området, kan der næppe være mange penge i det.

mvh
Preben

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-05-06 15:12

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en meddelelse news:ssDdg.20968$zu7.266@news.get2net.dk...

> Med den trafik, der er i området, kan der næppe være mange penge i

Typisk Københavner kommentar.........
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-06 15:32

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> eksakt

> det.
>>

> Typisk Københavner kommentar.........

Det kunne også have været en alsinger-kommentar

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 26-05-06 16:18

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> eksakt

> det.
>>

> Typisk Københavner kommentar.........

Hvilket dog ikke gør den mindre korrekt

<OT on> (Jeg fatter fortsat ikke, hvorfor der skal ofres milliarder på
motorveje, der ikke skal bruges, mens landets mest brugte motorveje
forfalder mere og mere dag for dag - f.eks. Helsingørmotorvejen, der
efterhånden kræver en 4x4 for at forcere hjulsporene. Hvis Lyngbyvejen
skulle have samme trafiktæthed som de nordjyske motorveje, skulle den iflg.
en undersøgelse udvides til 36(!) spor.....) <OT off>

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-05-06 21:12

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

Hvis Lyngbyvejen
> skulle have samme trafiktæthed som de nordjyske motorveje, skulle den
> iflg. en undersøgelse udvides til 36(!) spor.....) <OT off>

For ikke at tale om Køgebugt el Holbæk/ Roskilde. Men SHH, herinde hersker
jyden, og er der mere end 2 biler/ 50 km., er der for mange ;)).

Fra : Brian

Dato : 26-05-06 21:12

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> For ikke at tale om Køgebugt el Holbæk/ Roskilde. Men SHH, herinde
> hersker jyden, og er der mere end 2 biler/ 50 km., er der for mange
> ;)).

Ja, det er synd for jer at I bliver tvunget til at bo i det forfærdelige
kaos...

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-05-06 22:18

> Ja, det er synd for jer at I bliver tvunget til at bo i det forfærdelige
> kaos...

Ja det er klar, det kan ikke være andet, når I får tiltusket jer alle
goodies :-/.

Fra : Brian

Dato : 27-05-06 14:29

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ja det er klar, det kan ikke være andet, når I får tiltusket jer alle
> goodies :-/.

Sådan er det at bo i et land, hvor jyderne bestemmer.

Vi kender jo alle den med hvordan man finder en jyde på
sjælland, og det er nok ikke helt forkert

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-05-06 15:40

> Sådan er det at bo i et land, hvor jyderne bestemmer.

Der sker helt klart en forfordeling af jyderne, på bekostning af andre
landsdele Men da Kbh. er der jeg kommer oftest,vil det gavne mig når de får
resurser ;).

Fra : Brian

Dato : 27-05-06 20:13

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Der sker helt klart en forfordeling af jyderne, på bekostning af andre
> landsdele Men da Kbh. er der jeg kommer oftest,vil det gavne mig når
> de får resurser ;).

Indimellem glemmer I bare derovre på Øen, at vi har lidt længere mellem
byerne end I har. At køre på landevej til alle afkroge af Jylland, tager
en helvedes tid. Og da det netop tager lang tid, bliver folk mere
forhastede og der skabes mange farlige situationer.

De fleste der er vant til at køre landeveje i Jylland, og besøger
landevejene på Sjælland, vil være enige at I kører i et helt andet tempo
på jeres landeveje, end vi gør.

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-05-06 21:22

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Indimellem glemmer I bare derovre på Øen, at vi har lidt længere mellem
>byerne end I har.

Hmmm.... det lyder unægteligt som om du tror Nørrebro, vesterbro, og
østerbro er byer ;)

Der kan nu også være rimeligt pænt mellem visse byer her på djævleøen

>At køre på landevej til alle afkroge af Jylland, tager
>en helvedes tid. Og da det netop tager lang tid, bliver folk mere
>forhastede og der skabes mange farlige situationer.

Hvorfor i alverden skulle afstanden betyde man bliver forhastet ?
Mangler man da evnen til at regne ?

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Brian

Dato : 27-05-06 21:31

jan@stevns.net wrote:

> Hmmm.... det lyder unægteligt som om du tror Nørrebro, vesterbro, og
> østerbro er byer ;)

Jeps, og at Sjælland er en del af København.

> Der kan nu også være rimeligt pænt mellem visse byer her på djævleøen

Det kan der da, men i har nogenlunde centrale motorveje som skærer
en del landevej væk.

Vest, Midtjylland og alt Nordvest for Aars er en plage.

Men indrømmet, det er da også en plage at køre til Holbæk, hvis man
kommer fra Fyn siden

> Hvorfor i alverden skulle afstanden betyde man bliver forhastet ?
> Mangler man da evnen til at regne ?

Nææ, men ikke alle er dydsmønstre der holder nålen lige på 80km/t.
Desuden er der en del lastbiler der er nødt til at tage de samme
landeveje vestpå som os andre.

/Brian

Fra : Kate

Dato : 28-05-06 13:43

"Brian" <nej@tak.du> wrote in

> Nææ, men ikke alle er dydsmønstre der holder nålen lige på 80km/t.

Nu ved jeg ikke hvilke Sjællandske landeveje du har kørt på, men den
jeg kører på dagligt til og fra arbejde er hastigheden ikke i nærheden
af 80Km/t. Kører man meget langsommere end 100km7 bliver man overhalet.
Ved 80 får man horn, lygter og langmand.....

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Brian

Dato : 28-05-06 14:02

Kate wrote:

> Nu ved jeg ikke hvilke Sjællandske landeveje du har kørt på, men den
> jeg kører på dagligt til og fra arbejde er hastigheden ikke i nærheden
> af 80Km/t.

Hovedsagligt fra Fyn siden af motorvejen og nordpå til
Holbæk, Kalundborg og Frederikssund, med en enkelt
afstikker til Skælskør kanten i ny og næ.

> Kører man meget langsommere end 100km7 bliver man
> overhalet. Ved 80 får man horn, lygter og langmand.....

I er da et temmelig aggresivt folkefærd, hva ?

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-06 17:38

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>I er da et temmelig aggresivt folkefærd, hva ?

Nok ikke en dyt værre end den række amøber der fik kaffebrødet i den
gale hals, sidst jeg kørte hjemad fra Viborg, med en campingvogn på
krogen ;)

Hold op som sådan en fætter, kan bringe folk's urin tæt på
kogepunktet.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 17:55

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hold op som sådan en fætter, kan bringe folk's urin tæt på
> kogepunktet.

Jyder har ingen humor ;)).

Fra : Peter Weis

Dato : 28-05-06 17:55

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> krogen ;)
>
> Hold op som sådan en fætter, kan bringe folk's urin tæt på

Så stor en trailer havde de måske ikke set længe?

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-06 21:58

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Så stor en trailer havde de måske ikke set længe?

Åehh - det har de vel ;)

men jeg gider nu ikke køre hurtigere end jeg må, bare fordi de bruger
tunge dyner ;)

Fra : Kate

Dato : 28-05-06 19:32

"Brian" <nej@tak.du> wrote in

> Hovedsagligt fra Fyn siden af motorvejen og nordpå til
> Holbæk, Kalundborg og Frederikssund,

Jeg kører dagligt på landevejen ml Holbæk og Svinninge, om morgenen ml
5 og 6 bliver jeg overhalet når jeg kører 100km/t, hvilket jeg
egentligt synes passer meget godt til vejen, bilen og mig.
Værst bliver det når man når til Tuse og tillader sig at bremse ned til
de lovpligtige 60km/t, specielt hvis man har en varevogn fra f.eks NCC
eller Højgård og deres ligesindede i røven.

> I er da et temmelig aggresivt folkefærd, hva ?

Måske overdrev jeg en smule, men ikke meget. Dog tror jeg ikke at
sjællændere er specielt mere aggressive en f.eks jyder. Det tyder det
ikke på når jeg bevæger mig rundt om Kolding. Der kan også blive viftet
med fingre hvis man ikke kører hurtigt nok, ikke efter
hastighedsgrænserne, men andre bilisters grænser.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 00:48

> [...]
> en helvedes tid. Og da det netop tager lang tid, bliver folk mere
> forhastede og der skabes mange farlige situationer.

Du snakker som en vis polittiker, der Storbæltsbroen med, at så kunne
københavnerne få frisk mælk....:(.

> De fleste der er vant til at køre landeveje i Jylland, og besøger
> landevejene på Sjælland, vil være enige at I kører i et helt andet tempo
> på jeres landeveje, end vi gør.

Det du tror er landeveje, er i virkeligheden vore motorveje, så dårlige er
de ;). Vi gør ikke meget i landeveje.. Og I modsætning til i Gylland er det
mere reglen end undtagelsen at tilbringe >4 timer der dagligt. De jyder jeg
har talt med om subj., er hved at gå i "bro" over den tid som bruges på
transport :((.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 01:44

Du snakker som en vis polittiker, der Storbæltsbroen med, at så kunne
^
berettigede
> københavnerne få frisk mælk....:(.

Det du tror er landeveje, er i virkeligheden vore motorveje, så små/dårlige
[...]
transport på Sjælland/ omkring Kbh. :((.

Fra : MK

Dato : 28-05-06 06:21

> Du snakker som en vis polittiker, der Storbæltsbroen med, at så kunne
> ^
> berettigede

Dén udtalelse faldt i en TV-udsendelse, hvor man 7 gange stillede det
samme spørgmål til Kaj (klip - ny optagelse). Da han svarede forskelligt
hver gang, anvendte journalisten i vanlig stil det mindst intelligente
svar...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 09:30

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme spørgmål til Kaj (klip - ny optagelse). Da han svarede forskelligt
> hver gang, anvendte journalisten i vanlig stil det mindst intelligente

Jeg har kun set denne ene. Det er klart at hvis han på de 6 øvrige har
svaret undvigende, ikke fyldestgørende, på vanlig facon, griber journalisten
den.

Fra : MK

Dato : 28-05-06 09:34

> Jeg har kun set denne ene. Det er klart at hvis han på de 6 øvrige har
> svaret undvigende, ikke fyldestgørende, på vanlig facon, griber
> journalisten den.

Nej, han svarede ganske præcist 6 gange, men da Stig gerne
ville ha Kaj Ikast ned med nakken, blev han ved med at tage
sekvensen om...

Fra : Leif Neland

Dato : 28-05-06 16:52

MK wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en
> meddelelse news:44795f2a$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, han svarede ganske præcist 6 gange, men da Stig gerne
> ville ha Kaj Ikast ned med nakken, blev han ved med at tage
> sekvensen om...

Findes dette dokumenteret?

Leif

Fra : MK

Dato : 28-05-06 16:55

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Findes dette dokumenteret?

Aner det ikke, men jeg fulgte debaten ret nøje på grund
min jobmæssige stilling den gang...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-05-06 17:27

> Findes dette dokumenteret?

Mogens har ret - omend det måske ikke var heeelt så skarpt, som det er
forklaret her. Manden forklarede sig nogle gange, men blev presset, og så
sprang ordene ud af munden på ham.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 17:34

> Mogens har ret - omend det måske ikke var heeelt så skarpt, som det er
> forklaret her. Manden forklarede sig nogle gange, men blev presset, og så
> sprang ordene ud af munden på ham.

Mente det nok, han var ikke den mest veltalende, det var ikke den eneste
"smutter" fra ham. Men et prominent medlem af Jyske Mafia ;).

Fra : MK

Dato : 28-05-06 18:20

> Mente det nok...

Man behøver ikke at være i tvivl om min kompetence i denne
sag. Jeg ved, hvordan det hang sammen !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 18:52

> Man behøver ikke at være i tvivl om min kompetence i denne
> sag. Jeg ved, hvordan det hang sammen !
Tvivler heller ikke, men alt kan tolkes.

Fra : Peter Weis

Dato : 28-05-06 20:48

MK wrote:

> Man behøver ikke at være i tvivl om min kompetence i denne
> sag. Jeg ved, hvordan det hang sammen !

Joeh ... men det kan enhver jo komme og sige. Man skal kende din
baggrund for at kunne tillægge dit udsagn større betydning, og det gør
ikke alle i tilstrækkelig grad (inklusive undertegnede).

mvh
Peter

Fra : MK

Dato : 28-05-06 21:22

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Joeh ... men det kan enhver jo komme og sige. Man skal kende din
> baggrund for at kunne tillægge dit udsagn større betydning, og det gør
> ikke alle i tilstrækkelig grad (inklusive undertegnede).

Okay, jeg giver op. Halvleg

Fra : Peter Weis

Dato : 29-05-06 18:44

MK wrote:

> Okay, jeg giver op. Halvleg

OK da, 2. halvleg nu.

Du skal da ikke give op, du skal bare huske på at ikke hele gruppen her
kender din forhistorie i detaljer. Derfor kan detvære nødvendigt at
fylde lidt "kildehenvisninger" på når man skal begrunde at man har
speciel insider-viden.

mvh
Peter

Fra : MK

Dato : 29-05-06 19:35

> OK da, 2. halvleg nu.

Det var en joke :)

> [...]
> kender din forhistorie i detaljer. Derfor kan detvære nødvendigt at
> fylde lidt "kildehenvisninger" på når man skal begrunde at man har

Ja, det ska jeg da liiige love Jan W gjorde. Nej vel...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 20:01

> Ja, det ska jeg da liiige love Jan W gjorde. Nej vel...

Kilde: Jeg har ved selvsyn set optagelserne - de bliver sammen med en række
andre optagelser vist til alverdens kurser og i diverse
undervisningssammenhænge.

Det samme gør et klip med en eller anden fyr fra det hedengangne
Fremskridtspartiet, der skulle forklare, hvad subsidiaritetsprincippet er
for en størrelse. Han anede det ikke - meget pinligt.

Jeg er i øvrigt også flere hundrede gange blevet bedt om at dokumentere
ting, som jeg har skrevet herinde, og som de fleste gamle skribenter herinde
jo næsten må have tillid til, at jeg vidste - qua mine tidligere jobs.

Det er dog ikke altid, jeg har gidet - for ikke nogle gange har der været
tale om info, som jeg har haft fra private samtaler med "offentlige"
personer.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 29-05-06 20:11

> Kilde: Jeg har <clip af en hel masse>

Sikkert Jan, sikkert... :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 20:42

> Sikkert Jan, sikkert... :)

ja, lige nøjagtigt - det har da være mere oplagt, end at du lige kendte Stig
Andersen eller Kaj Ikast.

Min pointe er blot, at man, selvom man hedder MK, kan blive bedt om at
dokumentere diverse forhold - også selvom det er indlysende, at man måske
ved det - og ikke bare brænder noget af.

Sådan er det bare - så skulle du bare prøve, at folk vitterligt var uenige
med dig.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 29-05-06 20:50

> Min pointe er blot, at man, selvom man hedder MK...

Gider du lige? - thanx :)

Fra : Peter Weis

Dato : 29-05-06 21:17

MK wrote:

> Ja, det ska jeg da liiige love Jan W gjorde. Nej vel...

Han udtalte sig da ikke om din kompetance på medie-området.

Han sagde at du havde ret, og det er da fint at høre ham sige at man
ikke skal stole på journalister

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 06:05

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Han sagde at du havde ret, og det er da fint at høre ham sige at man
> ikke skal stole på journalister

Det behøves han da ikke, det ved vi godt ;)).

Fra : Brian

Dato : 28-05-06 10:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du snakker som en vis polittiker, der Storbæltsbroen med, at så kunne
> københavnerne få frisk mælk....:(.

Det er da et også et frisk argument at hive frem :)

> [...]
> der dagligt. De jyder jeg har talt med om subj., er hved at gå i
> "bro" over den tid som bruges på transport :((.

Jojo, ingen bryder sig om at sidde i kø... et fænomen der stille og
roligt (i mindre grad) spreder sig til resten af landet, men det opdager
man jo kun hvis man kommer uden for egen andedam indimellem

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 13:35

> Jojo, ingen bryder sig om at sidde i kø... et fænomen der stille og
> roligt (i mindre grad) spreder sig til resten af landet,

Gør det??, det har jeg ikke bemærket.

Fra : Brian

Dato : 28-05-06 13:57

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Gør det??, det har jeg ikke bemærket.

Det er det med at kigge uden for egen andedam.

Der har lige været en tråd omkring Vejlefjord broen, det samme
med en del afkørsler i myldretiden.

I har jo også kun kødannelser i myldretiden...

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 17:42

> Det er det med at kigge uden for egen andedam.
>
> Der har lige været en tråd omkring Vejlefjord broen, det samme
> med en del afkørsler i myldretiden.

Vi har vænnet os til tæt trafik, det er en del af gamet ;).

> I har jo også kun kødannelser i myldretiden...

Vi tuder ikke......, vi har også vænnet os til at det heller ikke hjælper.
Det eneste som sker, at der bliver lagt mere overflødig asfalt i Gylland
;)).

Fra : Brian

Dato : 28-05-06 19:16

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Vi har vænnet os til tæt trafik, det er en del af gamet ;).

Jeg synes ellers du hyler godt op om hvor priviligeret vi er i
Jylland med vores mtorveje, ved hver chance du får.

> Vi tuder ikke......, vi har også vænnet os til at det heller ikke
> hjælper. Det eneste som sker, at der bliver lagt mere overflødig
> asfalt i Gylland ;)).

Næste gang du beærer fastlandet med et besøg, kan du jo prøve
udelukkende at holde dig på landevejene.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 19:53

> Jeg synes ellers du hyler godt op om hvor priviligeret vi er i
> Jylland med vores mtorveje, ved hver chance du får.

Ulve hyler altid i flok, jeg stemmer bare i med den jyske ;).

Fra : BJ

Dato : 28-05-06 19:53

KLIP

> Ulve hyler altid i flok, jeg stemmer bare i med den jyske ;).

Jeg synes nu mere, det lyder som hver fugl synger med hver sit næb.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 20:47

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4479f1a9$0$2100

> Jeg synes nu mere, det lyder som hver fugl synger med hver sit næb.

Den eneste tone jeg har i "livet", er den jeg sidder på ;).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-06 22:04

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Jeg synes nu mere, det lyder som hver fugl synger med hver sit næb.

ikke moi - mit er flettet ;)

Fra : BJ

Dato : 28-05-06 22:05

KLIP

> ikke moi - mit er flettet ;)

:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-05-06 23:29

Brian wrote:

> Sådan er det at bo i et land, hvor jyderne bestemmer.
>
> Vi kender jo alle den med hvordan man finder en jyde på
> sjælland, og det er nok ikke helt forkert

Jeps, man træder bare tilstrækkeligt på speederen, og inden længe bliver man
stoppet af en mand hvortil man kan sige:

Nå, var det så storebror der fik gården?

--
Mvh. Uffe Ravn
Genetisk 87,5% Jyde

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 00:49

> Jeps, man træder bare tilstrækkeligt på speederen, og inden længe bliver
> man
> stoppet af en mand hvortil man kan sige:
>
> Nå, var det så storebror der fik gården?

ROFL!!!! :)

Fra : Brian

Dato : 28-05-06 10:55

Uffe Ravn wrote:

> Jeps, man træder bare tilstrækkeligt på speederen, og inden længe
> bliver man stoppet af en mand hvortil man kan sige:
>
> Nå, var det så storebror der fik gården?

Og for den kommentar, får du forhåbentlig ikke rabat

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 13:33

> Og for den kommentar, får du forhåbentlig ikke rabat

Sikkert ikke, jyder har ingen humor!! ;).

Fra : Brian

Dato : 28-05-06 14:03

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Sikkert ikke, jyder har ingen humor!! ;).

Ikke det der ligner, og vi kører en stram nul tolerance overfor
københavnersnuder

/Brian

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-05-06 17:19

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Typisk Københavner kommentar.........

Det er muligt, men jeg er nu ikke Københavner.
Mener du, at observationen er forkert?

mvh
Preben

Fra : JS

Dato : 27-05-06 14:28

Preben Andersen wrote:
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er muligt, men jeg er nu ikke Københavner.
> Mener du, at observationen er forkert?

I den grad.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 27-05-06 08:45

> det.
>>

> Typisk Københavner kommentar.........

Ja, og den var også sjov

Når vi skal fra København til Silkeborg, vælger vi ind i blandt at sejle fra
Odden til Århus. Motorvejsstykket fra Århus i retning Silkeborg har vi døbt
"Tumbleweed Road" (tumbleweed = de der store buske, der triller på tværs af
gaden i western-film), da der er helt forrygende få biler

Nå, men jævnfør tråden om Vejle-broen er det jo tydeligt, at der er
problemer andre steder.

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-05-06 09:43

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Motorvejsstykket fra Århus i retning Silkeborg har vi døbt
> "Tumbleweed Road" (tumbleweed = de der store buske, der triller på tværs
> af gaden i western-film), da der er helt forrygende få biler

På dansk: Vindheks.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 27-05-06 11:30

> "Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> Motorvejsstykket fra Århus i retning Silkeborg har vi døbt
>>
> På dansk: Vindheks.

Ok, jeg vidste ikke, der var et dansk ord for det

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-05-06 23:25

Peter Ingsø Laursen skrev:
> Ok, jeg vidste ikke, der var et dansk ord for det

Jeg tror heller ikke nogen ville forsøge at få den kaldet "Vindheksvej".

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-05-06 09:27

> Jeg tror heller ikke nogen ville forsøge at få den kaldet "Vindheksvej".

He-he, nej. Det andet lyder ligesom bedre

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 09:45

> He-he, nej. Det andet lyder ligesom bedre

Ja, ellers er der lidt ½-dødt parcelhus kvarter over det ;)).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 15:59

Peter Ingsø Laursen skrev:

> He-he, nej. Det andet lyder ligesom bedre

Der var i øvrigt rimelig med biler da jeg var der i går.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-06 23:33

"Peter Ingsø Laursen" skriver:

> [...]
> "Tumbleweed Road" (tumbleweed = de der store buske, der triller på tværs af
> gaden i western-film), da der er helt forrygende få biler

Tro da helvede. Den motorvej bliver ikke taget seriøs førend de får løst
"silkeborg problemet".

De bliver meget snart overhalet indenom af Herning-Vejle motorvejen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-05-06 09:29

> Tro da helvede. Den motorvej bliver ikke taget seriøs førend de får løst
> "silkeborg problemet".

Er der reelle planer om en 'færdiggørelse'?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-06 21:45

"Peter Ingsø Laursen" skriver:

> Er der reelle planer om en 'færdiggørelse'?

Nej, så vidt jeg ved er linjeføringen omkring Silkeborg ikke endeligt
afklaret.

Desværre, Min kones søster og svoger bor i Herning og vi Bor i Hammel.
Motorvejen omkring Silkeborg vil kunne nappe 15 minutter af køretiden
derover (mindst).

Fra : Troels - around 9000

Dato : 26-05-06 15:07

> Med den trafik, der er i området, kan der næppe være mange penge i det.

Tja. For mange biler, for få spor, så 30 km/t er sjældent noget man når op
over.

// Troels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 15:28

> der er ikke 1 eneste vejarbejder derude i denne uge!

De fleste tilskadekomster ved uheld i forbindelse med vejarbejder på
motorvejen sker netop, når der ikke arbejdes på stedet.

....men derfor synes jeg nu også, det er hjernedødt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-05-06 16:16

> [...]
>
> Hvad fanden laver den der? Der er 2 spor, ingen vejarbejdere ude, og der
> ligger ikke noget lort mit ude på vejen?

Jeg synes sq det er fint. Der er skilte der viser man må køre 70km/t og så
kan man bare følge dem. Det er ikke et oplæg til diskussion. Den der bliver
knaldet er jo ofte dem man lige har overhalet 5 km tidligere hvor man måtte
køre 130km/t. Der lå de med 100km/t og fedtede og ved vejarbejdet ligger de
stadig med 100km/t. Skiltene rager dem en disse. På den anden side af
tunnellen kan man så ligge bag dem i venstre spor med 100km/t hvor
hastighedsgrænsen bliver sat op til 110km/t.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Lauge Abildgaard

Dato : 26-05-06 18:00

> [...]
> www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
> Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Lemming 1

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-05-06 22:34

"Lauge Abildgaard" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Lemming 1

Så må jeg være lemming 2

/Caspersen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-05-06 22:40

> Så må jeg være lemming 2

Bag i køen! Du kan kun blive nummer 3, Klaus var nummer 2.

Tre lemminge og et fjols - hvad er værst?

Fra : MacX

Dato : 27-05-06 08:47

On 2006-05-26 17:15:48 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> said:

Hr Landberg

Hvis du vil sælge noget til os Mac OSX brugere, så få din side kompl.
med Safari :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-05-06 09:02

MacX skrev:
> [...]
>
> Hr Landberg
>
> Hvis du vil sælge noget til os Mac OSX brugere, så få din side kompl.

Ja det bliver da vist nødvendigt.. fin side med fin menu, men tomt
indhold uanset hvad jeg trykker på..

Det' en OM'er!

MVH

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-06 15:00

> Jeg synes sq det er fint. Der er skilte der viser man må køre 70km/t og så
> kan man bare følge dem. Det er ikke et oplæg til diskussion.

Forleden mødte jeg et skilt på A13 med 50km/t og vejarbejde 0-5km. Der var
ca 4,5km til der hvor de arbejdede i rabbaten - Der var ikke flere skilte
undervejs. Vejen er næsten lige og med god oversigt så man i god tid kunne
sætte hastigheden ned. Det kunne også have kostet mig et klip at jeg ikke
fulgte skiltningen, men sådan en skiltning giver altså ikke den store
respekt.

I tyskland har jeg på en tilsvarende vej set en bil med parkeret 100meter
før vejarbedet som eneste markering - men herhjemme kører man jo bare ind i
sådanne ....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-06 17:45

Troels - around 9000 skriver:

> Hvad fanden laver den der?

Knalder alle idioterne der ignorer fartbegrænsningerne.

> Der er 2 spor, ingen vejarbejdere ude, og der
> ligger ikke noget lort mit ude på vejen?

Og ?

Det er altså ike fotovognene du skal være efter, men dem der sætter
skiltene op.

Fra : Lauge Abildgaard

Dato : 26-05-06 18:00

> [...]
> skiltene op.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Og lemming 2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-06 18:57

Lauge Abildgaard skriver:

> Og lemming 2

Nå, der er nok en der har fået en bøde hva ???

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-05-06 21:04

> Og lemming 2

Skrevet af Fjols # 1.

Men ok, det er da også tragisk, at vi lever i et land med love vedtaget af
en demokratisk valgt regering af et flertal af befolkningen. Dumme dumme
love som enhver lille bedrevidende dansker har evner og indsigt til at sætte
sig ud over og som den egoist han er gladeligt gør det. For hvis han kan
kommer i Bilka 30 sekunder tidligere ved at bryde hastighedsgrænserne, så er
det sq en detalje hvis der ryger en vejarbejder med i købet.
Hvis jeg er en lemming fordi jeg følger landets love, så fred være med det.
Det medfører så også, at jeg f.eks. betaler skat så bumser som dig kan så
finansieret jeres pilsnere og taxaen hjem var værtshuset.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-06 21:42

Thomas Landberg skriver:

> Men ok, det er da også tragisk, at vi lever i et land med love vedtaget af
-cut-
> finansieret jeres pilsnere og taxaen hjem var værtshuset.

Fy Thomas - du skal advare inden du skriver sådant. Min knægt sover inde
ved siden af og var ved at vågne på grund af mine latterudbrud !

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-06 22:33

Hej,

> [...]
> love som enhver lille bedrevidende dansker har evner og indsigt til at
> sætte sig ud over og som den egoist han er gladeligt gør det. For hvis han

Hvordan er det det er ? Er der ikke noget lovgivning omkring chiptuning ?

-Thomas

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-05-06 22:38

> Hvordan er det det er ? Er der ikke noget lovgivning omkring chiptuning ?

Hvorfor spørger du? Er du i tvivl? Men vis mig gerne en eneste regel om at
det er forbudt at sælge chiptuning. Er det også Ford-sælgerens skyld når
Fjols # 1 skal i Bilka og kører for stærkt?

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-06 22:48

> Hvorfor spørger du? Er du i tvivl? Men vis mig gerne en eneste regel om at
> det er forbudt at sælge chiptuning. Er det også Ford-sælgerens skyld når
> Fjols # 1 skal i Bilka og kører for stærkt?

Næee.. men jeg gik da ud fra du selv har chippet din bil ?

-Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 23:21

> Thomas Landberg

Landberg - skal vi ikke snart have en tid på en hurtig diesel - 80-160..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-05-06 22:35

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:44775f2c$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> Skrevet af Fjols # 1.

LOL

/Caspersen

Fra : Troels - around 9000

Dato : 27-05-06 00:38

> [...]
> det. Det medfører så også, at jeg f.eks. betaler skat så bumser som dig
> kan så finansieret jeres pilsnere og taxaen hjem var værtshuset.

Læs for fanden hvad jeg skriver.

Der har ingen vejarbejdere været der hele ugen!!!! Så hvem fanden skulle man
ramme?

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-06 06:38

Troels - around 9000 skriver:

> Der har ingen vejarbejdere været der hele ugen!!!! Så hvem fanden skulle man
> ramme?

1 uopmærsom billist foran dig rammer en hoffmannklods (de der
betontingester der står ude på vejen som en del af normal afskærmning)
med 110 km/t og du kører bagved med samme fart.

Se så samme situation med 70 km/t.

Forskelen er at til dagligt er det et sted at bilen kan ryge hen og
autoværn der er designet til at give efter. Hoffmann klodsen bliver i
stor grad stående og bilen standser meget brutalt.

Fra : MK

Dato : 27-05-06 06:31

> Knalder alle idioterne der ignorer fartbegrænsningerne.

Generelt eller i visse situationer? - at en fartbegrænsningsoverskrider
ligefrem er en idiot. Fordi så kender jeg dælme mange store fjolser
og idioter, som har helvedes svært ved at køre i højre side af en motorvej.

Ow, det ka' være at, at netop dét er din opfindelse og metode til at
"slå ned på" alle de, du kalder idioter?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-06 06:40

MK skriver:

> Generelt eller i visse situationer?

I en specielle situation at der er vejarbejde og skilte der siger 70
km/t.

Kalius

Fra : Jens

Dato : 27-05-06 08:16

Troels - around 9000 wrote:
> Hvor mange herinde kører på nordjydske motorveje hver dag?

Sikkert et par stykker ud af de 10 der gennemsnitlig kører på de
jyske motorveje.

> Nu har der hver dag, hele ugen, stået forskellige fotovogne på eksakt samme
> lokation, ved 70 km/t på motorvejen - og der er ikke 1 eneste vejarbejder
> derude i denne uge!

og hvad så ?

> Hvad fanden laver den der? Der er 2 spor, ingen vejarbejdere ude, og der
> ligger ikke noget lort mit ude på vejen?

Tror du ikke du skulle tage sådan en her? http://www.kinagrill.dk/

Med alt jeres motorvej, så har i godt af at prøve at køre lige som
os andre. nemlig 70 km/t på motorring 3, køgebugt strækningen og
hvad har vi..

Så er ballet åben for en god og livlig Lørdagsdebat

--
Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-05-06 10:07

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis Lyngbyvejen
> >
> For ikke at tale om Køgebugt el Holbæk/ Roskilde. Men SHH, herinde hersker
> jyden, og er der mere end 2 biler/ 50 km., er der for mange ;)).

Der er flere biler som krydser Limfjorden end som kører på den mest
trafikkerede københavnske motorvej hver dag, så det med tomme
motorveje er en skrøne.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jens

Dato : 29-05-06 16:01

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Der er flere biler som krydser Limfjorden end som kører på den mest
> trafikkerede københavnske motorvej hver dag, så det med tomme
> motorveje er en skrøne.

Vejdirektoratet er ikke enig med dig. De tæller bilerne, og nåede i 2005
op på 57.577 i snit for Limfjordstunellen.

Det tilsvarende tal for Køge Bugt motorvejen ved Hundige er 102.300 -
ikke helt dobbelt op - men da afgjort betydeligt mere end "sølle"
58.000.

Et kig på Vejdirektoratets tal for Storkøbenhavn vil afsløre de rette
tal:

<http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=1&PAGE_ID=904&PAGEC%
20ATEGORY=442>
--

Jens F

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-05-06 10:12

Jens wrote:

> [...]
>
> Med alt jeres motorvej, så har i godt af at prøve at køre lige som
> os andre. nemlig 70 km/t på motorring 3, køgebugt strækningen og

Så prøv Limfjordstunnelen......

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 11:08

"Troels - around 9000" <mailto:troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse
"Beviset på at det er en pengemaskine..."

> Hvad fanden laver den der?

Imorges - Sverige mod Danmark - tunneludmunding
den danske side. Gennem hele tunnelen, der iøvrigt
i øjeblikket har 70 km/t en stor del af strækningen,
er der normalt 90 km/t begrænsning.

Dét vælger politiet at kontrollere ved lejlighedsvis
at opstille en "fotograf" 100 m før de 90 km/t ophæves,
og farten stiger til 110 km/t

Hvis det ikke er tåbeligt, så ved jég sgu ikke !
Dybt dybt go'nat i mine øjne....

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 17:00

> [...]
> at opstille en "fotograf" 100 m før de 90 km/t ophæves,
> og farten stiger til 110 km/t
>
> Hvis det ikke er tåbeligt, så ved jég sgu ikke !

Pengemaskiner. Stil dem for helvede ved skoler, børnehaver o.l., så kunne
jeg godt tilslutte mig dem. Men på motorveje, øde - lange - lige
landevejsstrækninger, og ved børnehaver (kl. 2 om natten!!!!!!!!) kan jeg
ikke tilslutte mig.

// Troels

Fra : MK

Dato : 31-05-06 17:34

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:%3jfg.70$VQ.2@news.get2net.dk...

> Pengemaskiner.

Jeg har en ven, der er bektjent. Han har sagt til chefen,
at han ikke deltager i den slags tåbeligheder. Flere af
den slags, tak...

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 17:57

> Jeg har en ven, der er bektjent. Han har sagt til chefen,
> at han ikke deltager i den slags tåbeligheder. Flere af
> den slags, tak...

Genboen er også betjent, han er bl.a. også i uro, så han er en af de mere
"hardcore". Han hader også fotovogne som pesten - han bliver ikke selv taget
billeder af (han kører trods alt fornuftigt), men han synes også princippet
i dem er svinsk.

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 19:39

Troels - around 9000 skriver:

> [...]
> billeder af (han kører trods alt fornuftigt), men han synes også princippet

Som en af mine genboer for nyligt udtalte:
Personligt syntes jeg at betjente er noget lort.
Jeg kan ikke få lov til at sælge min narkotika i fred.

Fra : MK

Dato : 31-05-06 20:12

> Som en af mine genboer for nyligt udtalte:
> Personligt syntes jeg at betjente er noget lort.
> Jeg kan ikke få lov til at sælge min narkotika i fred.

Jeg sad netop og ventede på, at een skulle lukke den slags pladder
ud. Du har helt misforstået budskabet, idet vi netop sætter pris på
betjentenes relevante arbejde....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 20:14

MK skriver:

> Jeg sad netop og ventede på, at een skulle lukke den slags pladder
> ud. Du har helt misforstået budskabet, idet vi netop sætter pris på
> betjentenes relevante arbejde....

Det gør jeg også. Nemlig at færdselsreglerne overholdes.

Når der står 50 på skiltet må man køre 50 og ikke et eller andet
udefinerbart som man selv syntes er rimeligt. Når der er et skilt med
ophør af en hastighedsbegrænsning er det efter skiltet at man må
accelerere og ikke før.

PÅ en motorvej er grænsen 130 - også selvom der ikke er andre biler til
stede.

Er det _så_ svært at forstå ???

Skyd efter dem der placerer skiltene forkert.

Fra : MK

Dato : 31-05-06 20:45

> Det gør jeg også. Nemlig at færdselsreglerne overholdes.

Læs lige hvad der står een gang til...

> Er det _så_ svært at forstå ???

Hallo - der er INGEN mening i at måle 100 m før et ophør !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:10

MK skriver:

> Hallo - der er INGEN mening i at måle 100 m før et ophør !

Det er der jo åbenbart.

Hvornår ophører hastighedsbegrænsningen ?

Før skiltet, efter skiltet, eller når billisten har lyst ?

Fra : MK

Dato : 31-05-06 22:19

> Det er der jo åbenbart.

Kender du stedet?

> Hvornår ophører hastighedsbegrænsningen ?
> Før skiltet, efter skiltet, eller når billisten har lyst ?

Det ophører ved skiltet, men det har ingen nytte at håndhæve
begrænsnnigen 100 m før. Ingen nytte og man gør det ude-
lukkende, fordi det skæpper i kassen.

Der er intet trafikalt element (fare) i begrænsnnigen på stedet - altså
de resterende 100 meter. Tværtimod udgør målingen en fare, idet
politiet er nødt til at springe ud på motorvejen for at vifte den forma-
stelige bilist ind på en snæver indkørsle, der ej normalt må befares.
Desuden er en reklamevogn parkeret i nødsporet - i kurven !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:25

MK skriver:

> Kender du stedet?

Det er ikek nødvendigt, folk kører for stærkt.

> Det ophører ved skiltet, men det har ingen nytte at håndhæve
> begrænsnnigen 100 m før. Ingen nytte og man gør det ude-
> lukkende, fordi det skæpper i kassen.

Hvorfor har det ingen nytte ?

Det lader da til at folk sætter farten ned - altså nytter det.

Fra : MK

Dato : 31-05-06 22:34

> Hvorfor har det ingen nytte ?

Eftersom indsatsen kræver menneskelige resourcer, var disse
givet bedre ud end til at overvåge 100 m motorvej. På stedet
sker der ingen ulykker - kun farlige situationer ifm. politiets
overvågningsarbejde.

Fart skal overvåges - og overvårgningen skal lægges på steder,
hvor det trafikteknisk gør nytte. Der er allerede belyst, hvad der
ligger i den vending...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:32

MK skriver:

> Eftersom indsatsen kræver menneskelige resourcer, var disse
> givet bedre ud end til at overvåge 100 m motorvej.

Åbenbart ikke.

> På stedet sker der ingen ulykker - kun farlige situationer ifm.
> politiets overvågningsarbejde.

Men folk respekterer ikke skiltene. Er vi enige ?

> Fart skal overvåges - og overvårgningen skal lægges på steder,
> hvor det trafikteknisk gør nytte. Der er allerede belyst, hvad der
> ligger i den vending...

Det hjælper jo åbenbart også der.

Fra : MK

Dato : 31-05-06 22:42

> Åbenbart ikke.

Så du bifalder hermed, at politiet lægger indsatsen på så åbenbar
en irreleavnt overvågning, istedet for at ha' brugt resourcen på
noget fornuftigt poltiiarbejde jvf. tidligere difination?

> Men folk respekterer ikke skiltene. Er vi enige ?

Folk kører faktisk yderst fornuftigt i tunnelen - derfor mit spørgsmål
om du kendte stedet. At man trods dette faktum alligevel vælger at
bruge kræfter på at overvåge de 100 m, kan kun betragtes som en
penegmaskine og irrelevant arbejde...

> Det hjælper jo åbenbart også der.

Men til ingen nytte kva tidligere skriblerier

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:40

MK skriver:

> Så du bifalder hermed, at politiet lægger indsatsen på så åbenbar
> en irreleavnt overvågning, istedet for at ha' brugt resourcen på
> noget fornuftigt poltiiarbejde jvf. tidligere difination?

Er den irrlevant ?

Den sørger for at folk kører pænt.

> Folk kører faktisk yderst fornuftigt i tunnelen

Fordi de ved at de kan risikere at blive snuppet ???

> Men til ingen nytte kva tidligere skriblerier

Sikker ?
Som jeg læser det på det link der kom, sætter folk farten ned fordi de
ved at der er overvågning......
Ergo nytter det.

Fra : MK

Dato : 31-05-06 22:50

> Ergo nytter det.

Men det er et spild af indsats, der kunne være anvendt langt
mere fornuftig i anden sammenhæng - som beskrevet. De gør
det som sagt ikke for at nedbringe en fare, men for at tjene
pengene...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 19:11

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Men folk respekterer ikke skiltene. Er vi enige ?

Vil det sige at når blot de overholder hastighedsgrænserne gør det ikke
så meget at de sælger narko til dit barn henne i skolen?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-05-06 22:58

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Hallo - der er INGEN mening i at måle 100 m før et ophør !

joehhhh.... så fanger man da snigerne ;)

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 21:18

> Det gør jeg også. Nemlig at færdselsreglerne overholdes.

Hvad fanden er relevansen i at stå og bruge en del dag på at måle hvem der
nu kører 138 km/t på motorvej hvor man "kun" må køre 130 km/t - mens lille
Ryan på 13 fiser rundt og sælger piller inde i byen med diverse bilmærker
på.?

Hvis det vigtigste i din verden er at få kontrolleret hastigheder, er jeg
glad for at du ikke er betjent.

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:12

Troels - around 9000 skriver:

> [...]
> Ryan på 13 fiser rundt og sælger piller inde i byen med diverse bilmærker

Nu er det ikke samme betjente der bruges til den slags !

Men overvej at hvis alle kørte efter reglerne kunne en del
færdselsbetjente omskolet til kriminalbetjente og være med til at stoppe
"lille Ryan".

Faktisk er du med til at sørge for at lille Ryan kan sælge i fred fordi
du kører for stærkt !

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 22:29

> Men overvej at hvis alle kørte efter reglerne kunne en del
> færdselsbetjente omskolet til kriminalbetjente og være med til at stoppe
> "lille Ryan".

I mine øjne er det en forkert prioritering. Bøder er bøder, og dagen efter
kører Brian sgu for stærkt igen. Lille Ryan bliver smidt i behandling, og så
er dén potte ovre.

Smid penge efter uddannelse af "stof-hunde", istedet for solfilm, kameraer
og laserudstyr.

> Faktisk er du med til at sørge for at lille Ryan kan sælge i fred fordi
> du kører for stærkt !

Hvor fanden har du læst jeg kører for stærkt?

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:29

Troels - around 9000 skriver:

> I mine øjne er det en forkert prioritering. Bøder er bøder, og dagen efter
> kører Brian sgu for stærkt igen. Lille Ryan bliver smidt i behandling, og så
> er dén potte ovre.

Er den ?

> Smid penge efter uddannelse af "stof-hunde", istedet for solfilm, kameraer
> og laserudstyr.

Og lad folk køre som gale ?

> Hvor fanden har du læst jeg kører for stærkt?

Hvordan kan du ellers have så ondt i røven over kameravogne ?

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 22:35

> Er den ?

Tjah, på den måde kan man tage dem 1 for 1....

> Og lad folk køre som gale ?

Som gale? F.eks ham der lå og lavede doughnuts i et lyskryds i Århus - dét
var galeri. Men en der kører 140 km/t på et stykke 130 km/t-motorvej, er
fandme ikke mere farlig end en lidet ringere benzinøkonomi. (rammer du en
person med 130 km/t istedet for 140 km/t går det sgu alligevel galt)

> Hvordan kan du ellers have så ondt i røven over kameravogne ?

Pga. jeg sagtens kan se de står steder, hvor de ikke rigtig gør andet gavn,
end smider penge i statskassen.

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:35

Troels - around 9000 skriver:

> Tjah, på den måde kan man tage dem 1 for 1....

Næh.....

> Som gale? F.eks ham der lå og lavede doughnuts i et lyskryds i Århus - dét
> var galeri.

Hvorfor ?
Ramte han nogen ?

> Men en der kører 140 km/t på et stykke 130 km/t-motorvej, er
> fandme ikke mere farlig end en lidet ringere benzinøkonomi. (rammer du en
> person med 130 km/t istedet for 140 km/t går det sgu alligevel galt)

Forskellen kunen være at du netop når at standse fra de 130 men ikke fra
de 140.

> Pga. jeg sagtens kan se de står steder, hvor de ikke rigtig gør andet gavn,
> end smider penge i statskassen.

Hov, sørger de ikke for at dele bøde ud - altså tage dem 1 for 1 ???

Hvis du selv har fået en bøde, ja så tænker du over situationen og kører
pænere (det næste stykke tid).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 19:08

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvordan kan du ellers have så ondt i røven over kameravogne ?

Det kan man da sagtens. Når nu alle tegn i sol og vind viser at det
eneste formål er, og altid har været, at skaffe penge i statskassen.

Var det trafiksikkerhed man ville gå efter brugte man nogle af de
metoder der har meget størrere virkning. De er blot ikke så berigende.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-06-06 19:35

> Var det trafiksikkerhed man ville gå efter brugte man nogle af de metoder
> der har meget størrere virkning. De er blot ikke så berigende.

Nej, DSB er ikke andet end udgifter :(.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 22:45

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Nej, DSB er ikke andet end udgifter :(.

Hvad hulen har de med trafiksikkerhed at gøre? De kan jo end ikke stille
sikkerhed for at de "trafikker".

Nej, det jeg tænkte på var nu mere at en fartviser er 3-4 gange så
effektiv til at få folk til at respektere en hastighedsgrænse som en
fotovogn er.

Fra : Brian

Dato : 03-06-06 21:22

Finn Guldmann wrote:

> Var det trafiksikkerhed man ville gå efter brugte man nogle af de
> metoder der har meget størrere virkning. De er blot ikke så berigende.

Hvad har større virkning end en bøde - udover at miste kørerkortet helt ?

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 22:47

Brian skrev:
> Hvad har større virkning end en bøde - udover at miste kørerkortet helt ?

Hvis du nu husker tilbage til dengang de begyndte at forsøge sig med
fotovogne, erindrer du måske at det der officielt kom frem viste at
fartvisere var mere effektiv end fartkontrol til at få folk til at
respektere hastighedsgrænserne.

Men fartvisere giver ingen indtægt, så.....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-06-06 22:58

Finn Guldmann used his keyboard to write :
> [...]
> fotovogne, erindrer du måske at det der officielt kom frem viste at
> fartvisere var mere effektiv end fartkontrol til at få folk til at respektere

Hvis ellers de virker...

Jeg mødte en (ny) af dem i går, den stod og skiftede mellem 48 og op
til 78 km/t - jeg tror dne var forvirret af at der kom en bagved der
kørte hurtigere og iøvrigt ikke havde passeret byskiltet endnu.

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 02:22

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> 78 km/t - jeg tror dne var forvirret af at der kom en bagved der kørte
> hurtigere og iøvrigt ikke havde passeret byskiltet endnu.

Det skal selvfølgelig være i orden. Men da det jo også koster penge at
holde dem det, er det jo nok bare medvirkende til at de bliver valgt fra.

Fra : Peter Weis

Dato : 04-06-06 09:04

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> fotovogne, erindrer du måske at det der officielt kom frem viste at
> fartvisere var mere effektiv end fartkontrol til at få folk til at

Jeg oplever ikke fartviserne som særligt effektive.
I starten var der måske nogle bilister der troede at de var en del af en
automatisk foto-overvågning, og som derfor satte farten ned til det
tilladte.

mvh
Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 12:25

Peter Weis skrev:
> [...]
> I starten var der måske nogle bilister der troede at de var en del af en
> automatisk foto-overvågning, og som derfor satte farten ned til det

Det blev officielt påvist dengang at en fartviser havde størst effekt
til at få folk til at sætte farten ned. Fotovogne lå i bunden. Og mellem
dem lå vejbump.

Det er bl.a. en af grundene til at jeg altid vil betragte fotovogne som
pengemaskiner. Man valgte dem, fremfor de andre, selvom de havde den
ringeste *trafikale* effekt.

Fartviserne har den dag en helt tydelig effekt. Man har måske ikke så
meget til overs for fartgrænserne, men man ønsker det ikke udstillet så
alle kan se det.

Fra : Peter Weis

Dato : 04-06-06 13:21

Finn Guldmann wrote:

> Fartviserne har den dag en helt tydelig effekt. Man har måske ikke så
> meget til overs for fartgrænserne, men man ønsker det ikke udstillet så
> alle kan se det.

Det er så ikke det jeg ser i trafikken i dag. Det eneste der rigtigt kan
få farten ned, er morgenkøen på motorvejen.

mvh
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-06-06 19:49

Peter Weis explained on 04-06-2006 :
> Det eneste der rigtigt kan
> få farten ned, er morgenkøen på motorvejen.

Den er bare så upraktisk at gøre permanent på samtlige danske veje ;)

Fra : Peter Weis

Dato : 04-06-06 20:15

Henrik Stidsen wrote:

> Den er bare så upraktisk at gøre permanent på samtlige danske veje ;)

Indrømmet ...

mvh
Peter

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-06-06 14:39

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> Det blev officielt påvist dengang at en fartviser havde størst effekt
> til at få folk til at sætte farten ned. Fotovogne lå i bunden. Og
> mellem dem lå vejbump.

Byskilte halvt inde i en hæk må være endnu mindre effektive (sidst set
på Folehavevej oppe ved Rungsted).

Chikaner ved bygrænsen ser ud til at virke helt godt. Og så er de
lidt sjove at køre i.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 15:40

Peter Dalgaard skrev:
> Byskilte halvt inde i en hæk må være endnu mindre effektive (sidst set
> på Folehavevej oppe ved Rungsted).

Skiltningen skal selvfølgelig være synlig og i orden. Det ved
myndighederne godt. Det har de nemlig tabt sager på.

> Chikaner ved bygrænsen ser ud til at virke helt godt. Og så er de
> lidt sjove at køre i.

De virker jo ofte som en opfordring til at se hvor hurtig man kan komme
gennem dem.

Fartviseren virker modsat.

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 10:47

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> fotovogne, erindrer du måske at det der officielt kom frem viste at
> fartvisere var mere effektiv end fartkontrol til at få folk til at

Man burde nok lave en ny undersøgelse.
Jeg tror helt ærligt ikke at der er den store respekt omkring fartvisere.

Hvis der var, kunne de have sparet udgiften på diverse vejbomme
og andet spas, der altid er sat op sammen med fartviseren.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 12:29

Brian skrev:
> [...]
> Hvis der var, kunne de have sparet udgiften på diverse vejbomme
> og andet spas, der altid er sat op sammen med fartviseren.

Den største virkning ved en fartviser opnåes når der kommer andre
bagved. Man ønsker ikke den offentlige udstillelse det er at blive
afsløret som en der kører for stærkt.

Og den virkning er der stadig. Det kan man se når man kommer bag andre.
Lige før de bliver målt kommer der en nedbremsning så der ikke blinkes.

Men det *trafikale* mål er opnået.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 12:38

Finn Guldmann skriver:

> Den største virkning ved en fartviser opnåes når der kommer andre
> bagved. Man ønsker ikke den offentlige udstillelse det er at blive
> afsløret som en der kører for stærkt.

Tror du selv på den ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 13:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Tror du selv på den ?

Jeg tror på det jeg kan se ske ude i trafikken. Så ja det gør jeg.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 13:10

Finn Guldmann skriver:

> Jeg tror på det jeg kan se ske ude i trafikken. Så ja det gør jeg.

Okay, tro er heldigvis forskellig.

Når først man har set et "blinkedyr" en gang, ved man udemærket godt at
den kun er til pynt.

Specielt dem der står fast visse steder ser jeg ingen tage farten af for
dem.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 13:58

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> den kun er til pynt.
> Specielt dem der står fast visse steder ser jeg ingen tage farten af for

Det er jo ikke om hvordan man selv opfatter blinket, men om om andre ser
det. Og det gør de jo her og nu, hvis den blinker af dig.

Og jeg ser det næsten hver gang jeg er bag nogen der kommer hen mod en
fartviser.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 14:55

Finn Guldmann skriver:

> Og jeg ser det næsten hver gang jeg er bag nogen der kommer hen mod en
> fartviser.

jeg ser det praktisk taget aldrig at folk bremser ekstra, fordi der er
en fartviser.

Prøv at kør gennem eksempelvis Karup, eller Svenstrup.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 15:47

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> jeg ser det praktisk taget aldrig at folk bremser ekstra, fordi der er
> en fartviser.
> Prøv at kør gennem eksempelvis Karup, eller Svenstrup.

Karup kommer jeg nok gennem inden så længe.

Hvilken Svenstrup tænker du på? Der ligger flere rundt omkring.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 15:59

Finn Guldmann skriver:

> Hvilken Svenstrup tænker du på? Der ligger flere rundt omkring.

Hammel.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 17:25

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hammel.

Sidst jeg kom den vej var der ingen fartviser.

Men engang jeg kom der forbi, kort efter at de havde laver chikanerne,
var der en "Brian" der fik travlt med at kompensere for at han havde
kørt for tæt på.

Jeg kom i den Pajero jeg havde dengang. Og i stedet for at dreje uden om
chikanen "smed" jeg blot de to hjul op over den.

Den havde han ikke lige ventet, så han måtte til at lave nogle vilde
bevægelser for ikke at hans "sneplov" skulle gå på.

Han kom ikke nærmere end 50 meter før vi var gennem Voldby.

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 13:27

Finn Guldmann wrote:

> Den største virkning ved en fartviser opnåes når der kommer andre
> bagved. Man ønsker ikke den offentlige udstillelse det er at blive
> afsløret som en der kører for stærkt.

Det skider folk da højt og flot på. Når vi sidder i vores biler, rager
det os en høstblomst hvad andre mener - vi føles os noget nær
usynlige/urørlige. Det viser den øvrige "mig først" attitude i trafikken
da glimrende, IMO

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 13:56

Brian skrev:
> [...]
> det os en høstblomst hvad andre mener - vi føles os noget nær
> usynlige/urørlige. Det viser den øvrige "mig først" attitude i trafikken

Den virker tilsyneladende for de fleste.

Der vil selvfølgelig altid være dem der ikke reagerer efter idealet.

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 14:05

Finn Guldmann wrote:

> Den virker tilsyneladende for de fleste.

Ifølge ?

Dine observationer på vejen giver jeg (stadig) ikke meget for...

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 14:14

Brian skrev:
> Ifølge ?
> Dine observationer på vejen giver jeg (stadig) ikke meget for...

Må jeg så tilgengæld give lige så lidt for dine?

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 14:21

Finn Guldmann wrote:

> Må jeg så tilgengæld give lige så lidt for dine?

Det må du ihvertfald, og det har du også gjort ved flere lejligheder

Jeg synes ofte du ser det hele fra én (din) side, og så kører du
ellers bare ud af den tråd.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 15:41

Brian skrev:
> Det må du ihvertfald, og det har du også gjort ved flere lejligheder
> Jeg synes ofte du ser det hele fra én (din) side, og så kører du
> ellers bare ud af den tråd.

Naturligvis.

Hvorfor skulle jeg varetage andres interesser når jeg debatterer?

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 15:57

Finn Guldmann wrote:

> Naturligvis.
>
> Hvorfor skulle jeg varetage andres interesser når jeg debatterer?

Jeg snakker ikke om at varetage interesser, men at gå ind i en
debat med "åbent sind" i mangel af et bedre udtryk.

Din kommentar kan forøvrigt omskrives til: " Hvorfor skulle jeg
varetage andres interesser når jeg kører bil ?" og vi har et flot
billede af trafikkulturen her i landet

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 18:09

Brian skrev:
> Jeg snakker ikke om at varetage interesser, men at gå ind i en
> debat med "åbent sind" i mangel af et bedre udtryk.

Jeg syntes da selv jeg har et nogenlunde åben sind. Jeg tror ikke jeg er
anderledes på det punkt end de fleste andre.

Men med de mange km jeg kører (2500+ i denne uge) ser jeg nu nok mere
end de fleste.

Og hvad skulle jeg skrive ud fra hvis det ikke må være det jeg oplever
til daglig?

> Din kommentar kan forøvrigt omskrives til: " Hvorfor skulle jeg
> varetage andres interesser når jeg kører bil ?" og vi har et flot
> billede af trafikkulturen her i landet

Nu har jeg knap så åbent sind ude i trafikken, så den går ikke med mig.

Fra : Brian

Dato : 04-06-06 18:25

Finn Guldmann wrote:

> Jeg syntes da selv jeg har et nogenlunde åben sind. Jeg tror ikke jeg
> er anderledes på det punkt end de fleste andre.

Det er muligt, jeg synes bare ofte at en diskussion med dig ikke
rigtig udvikler sig. Vi kan også kalde dig stædig

> Men med de mange km jeg kører (2500+ i denne uge) ser jeg nu nok mere
> end de fleste.

Kommer sgu an på hvor du kører de 2500km henne. Er 90% på
motorvejen, ser du jo ikke flere fartvisere, end de fleste andre.

> Og hvad skulle jeg skrive ud fra hvis det ikke må være det jeg oplever
> til daglig?

Det må du da også gerne, jeg synes bare at du har en vane med
at sidestille dine observationer, som den endegyldige sandhed.

Modsiger man dig, kommer argumentet som du lige har brugt igen - du
kører mange kilometer. For mig er det et tyndt argument i en gruppe
som denne, da 95% af skribenterne i gruppen er bilinteresserede
og også bider mærke i det de ser på vejen.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 18:34

Brian skrev:
> Det er muligt, jeg synes bare ofte at en diskussion med dig ikke
> rigtig udvikler sig. Vi kan også kalde dig stædig

Se det kan jeg forholde mig til.

> Kommer sgu an på hvor du kører de 2500km henne. Er 90% på
> motorvejen, ser du jo ikke flere fartvisere, end de fleste andre.

Nu er hele landet jo, endnu, ikke belagt med motorveje. Og da jeg har
hele landet som arbejdsplads bliver det ikke motorvej det hele.

> Det må du da også gerne, jeg synes bare at du har en vane med
> at sidestille dine observationer, som den endegyldige sandhed.

Jamen det jeg har set har jeg set. At andre så mener at det ikke kan
passe ændrer ikke ved at det jeg har set har jeg altså set.

> [...]
> som denne, da 95% af skribenterne i gruppen er bilinteresserede
> og også bider mærke i det de ser på vejen.

Men ikke i samme mængde og ikke med samme udsigt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 18:59

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> stede.
> Er det _så_ svært at forstå ???
> Skyd efter dem der placerer skiltene forkert.

Jeg vil da hellere skyde efter dem der har sat de generelle
hastighedsgrænser.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-06 21:39

> Jeg har en ven, der er bektjent. Han har sagt til chefen,
> at han ikke deltager i den slags tåbeligheder. Flere af
> den slags, tak...

Hvis det er fotovognene, er det som regel også pensionerede
betjente/efterlønnere, der bruger deres tid i dem.

Det ville være vanvid at sætte en helt aktiv politiassistent ud til den
slags, hvor man typisk ikke engang har kontakt til borgerne.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 21:43

> Hvis det er fotovognene, er det som regel også pensionerede
> betjente/efterlønnere, der bruger deres tid i dem.

Ja, og hold kæft hvor må de føle de spilder deres "alderdom"... Som forhadte
mennesker (selvom det egentlig er vognene der skulle være de hadte)

> Det ville være vanvid at sætte en helt aktiv politiassistent ud til den
> slags, hvor man typisk ikke engang har kontakt til borgerne.

Har fotovogne ikke kontakt til omverdenen? Kender en der har siddet i
fotovogne, der kommer typisk et par stykker over i løbet af en dag, enten og
skælder ud, eller spørger om han kan slette billeder.. ;)

// Troels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-06 22:12

> Har fotovogne ikke kontakt til omverdenen? Kender en der har siddet i
> fotovogne, der kommer typisk et par stykker over i løbet af en dag, enten
> og skælder ud, eller spørger om han kan slette billeder.. ;)

Så er svaret nej..

Jeg mente, at de jo ikke har almindelige borgerkontakt, som patruljerne, der
kører ruundt i reklamevogne.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 22:30

> Jeg mente, at de jo ikke har almindelige borgerkontakt, som patruljerne,
> der kører ruundt i reklamevogne.

Det er sandt. Men de har da præventiv virkning, de begge ;)

// Troels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 19:05

Troels - around 9000 skrev:
> Det er sandt. Men de har da præventiv virkning, de begge ;)

Der er da intet præventivt ved at anbringe en bil der til forveksling
ligner vejfolkenes i farven i et vejarbejde.

Fotovognene har en effekt overfor den enkelte når det dyre foto kommer.
Intet andet

Fra : MK

Dato : 31-05-06 21:47

> Hvis det er fotovognene

Du linker ift. mig? - der er ikke tale om fotovogne, men
irrelevant hastighedsovervågning i al almindelighed. Som
dagens eksempel fra tunnelrørets udmunding, 100 m før
110 km/t mærket...
http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5122

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-06 22:13

> der er ikke tale om fotovogne, men
> irrelevant hastighedsovervågning i al almindelighed. Som
> dagens eksempel fra tunnelrørets udmunding, 100 m før
> 110 km/t mærket...

Ok...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:15

MK skriver:

> Du linker ift. mig? - der er ikke tale om fotovogne, men
> irrelevant hastighedsovervågning i al almindelighed. Som
> dagens eksempel fra tunnelrørets udmunding, 100 m før
> 110 km/t mærket...

Det lader jo til at den er fuldt berettiget - da folk ikke kan finde ud
af at der er en hastighedsbegrænsing og at den gælder frem til skiltet.

Fra : MK

Dato : 31-05-06 22:26

> Det lader jo til at den er fuldt berettiget - da folk ikke kan finde ud
> af at der er en hastighedsbegrænsing og at den gælder frem til skiltet.

Så prioriteringen skal være -> hellere overvågning af 100 m motorvej
end at fange en række narkopushere eller lignende. Get real...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:26

MK skriver:

> Så prioriteringen skal være -> hellere overvågning af 100 m motorvej
> end at fange en række narkopushere eller lignende. Get real...

Nej, husk at færdselsbetjente bruges ikke til narkokriminalitet !

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 22:33

> Nej, husk at færdselsbetjente bruges ikke til narkokriminalitet !

Så placér de (pensionerede) færdselsbetjente ved skoler og børnehaver, hvor
de måske giver lidt mening.?

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:31

Troels - around 9000 skriver:

> Så placér de (pensionerede) færdselsbetjente ved skoler og børnehaver, hvor
> de måske giver lidt mening.?

_Også_ der.

Personligt bor jeg op ad en vej med 40km/t begrænsning. Her ser jeg hver
dag (specielt her om aftenen) en del der mener at skiltene er til grin
og kører 80-100 km/t gennem byen.

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 22:36

> _Også_ der.
>
> Personligt bor jeg op ad en vej med 40km/t begrænsning. Her ser jeg hver
> dag (specielt her om aftenen) en del der mener at skiltene er til grin
> og kører 80-100 km/t gennem byen.

Jeg kan godt følge dig når vi taler i byerne, men nu snakker jeg om
motorvej, og forladt vejarbejde.

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:36

Troels - around 9000 skriver:

> Jeg kan godt følge dig når vi taler i byerne, men nu snakker jeg om
> motorvej, og forladt vejarbejde.

Forladt vejarbejde er farligt.
Det har jeg forklaret tidligere.

Hvorfor skal man ikke overholde fartbegrænsingerne på motorvejen ?

Fra : MK

Dato : 31-05-06 22:37

> Nej, husk at færdselsbetjente bruges ikke til narkokriminalitet !

Jamen dog - har du ikke hørt om uddannelse og omskoling.
Og at sætte ind, hvor der er behov og fornuft...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 22:37

MK skriver:

> Jamen dog - har du ikke hørt om uddannelse og omskoling.
> Og at sætte ind, hvor der er behov og fornuft...

Det er jo åbenbart et stort behov for kameravogne....

Fra : MK

Dato : 31-05-06 22:46

> Det er jo åbenbart et stort behov for kameravogne....

Som Troels også skriver - her er tale om overvågning af
en almindelig motorvej uden særlige risici. Og det bruger
man på stedet ikke nogen kameravogn til !

Fra : Troels - around 9000

Dato : 31-05-06 22:31

> Så prioriteringen skal være -> hellere overvågning af 100 m motorvej
> end at fange en række narkopushere eller lignende. Get real...

Endelig en der har fanget den.. ;)

// Troels

Fra : Peter Weis

Dato : 02-06-06 19:29

MK wrote:

> [...]
> irrelevant hastighedsovervågning i al almindelighed. Som
> dagens eksempel fra tunnelrørets udmunding, 100 m før

Kn vi ikke blive enige om at det er fartgrænsen der er tosset.
Fartkontrollen er vel OK inden for den logik som har defineret
færdselsreglerne og fastsat de aktuelle fartgrænser.

mvh
Peter

Fra : MK

Dato : 02-06-06 19:35

> Kn vi ikke blive enige om at det er fartgrænsen der er tosset.

Det er den også. Jeg synes, politiets indsats dér er tosset.

> Fartkontrollen er vel OK inden for den logik som har defineret
> færdselsreglerne og fastsat de aktuelle fartgrænser.

Forholder jeg mig ikke til. Min personlige mening er dén, at man
nemt kan lægge niveauet højere, men jeg er samtidig klar over, at
ikke alle ville kunne administrere den højere hastighed ))))))))

Fra : MK

Dato : 01-06-06 16:58

<Mogens> skrev i en meddelelse

> Imorges - Sverige mod Danmark - tunneludmunding
> den danske side.

Gud hjælpe mig om ikke politiet i eftermiddag var flyttet over i den
anden side og taget opstilling ved tunneludmundingen - svensk side.
På samme måde lige før hastighedsophævelsen. Hér er der så blot
ingen vigeplads, hvorfor de gud hjælpe mig stopper folk, hvor mørke
bliver til lys og vifter bilisterne "ind" til siden i det trange nødspor.
Det
er jo lige efter tunnelen.

Hvis det ikke er sindsygt tåbeligt, så ved jég sgu ikke !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-06-06 21:59

> Hvis det ikke er sindsygt tåbeligt, så ved jég sgu ikke !

Jeg så dem godt i dag, da jeg havde været i en tur i Sverige.

Utroligt lækkert sted ved den cafe, der ligger ved vandet i nærheden af
Turning Torso i øvrigt.

--
/Jan W Nielsen
A4 Avant 2,0 TFSi - go home.

Fra : MK

Dato : 01-06-06 22:12

> Jeg så dem godt i dag, da jeg havde været i en tur i Sverige.

Men undgik at blive nappet?

> Utroligt lækkert sted ved den cafe, der ligger ved vandet i nærheden af
> Turning Torso i øvrigt.

:)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-06-06 22:35

> Men undgik at blive nappet?

Jep - der var ingen i min retning - andet end en TFSi..

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 01-06-06 22:39

> Jep - der var ingen i min retning

Heldig - de tog i begge retninger på samme tidspunkt idag !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-06-06 22:42

> Hvis det ikke er sindsygt tåbeligt, så ved jég sgu ikke !

Men åbenbart nødvendigt. Nogen har haft travlt med at komme hjem, eller er
for dumme?: http://ekstrabladet.dk/112/article201350.ece

Fra : MK

Dato : 02-06-06 05:29

> Men åbenbart nødvendigt. Nogen har haft travlt med at komme hjem, eller er
> for dumme?: http://ekstrabladet.dk/112/article201350.ece

Citat: "Bilernes fart er målt i tunnellen til Peberholm, og her må man
faktisk
kun køre 90 km/t. Det er der en årsag til, lyder det fra politiet. Der er
ingen
nødspor, så det kan være svært for hjælpen at nå frem"

Hvis du læser, hvad jeg skriver, vil du hermed vide, at ovenstående
er løgn og latin - og netop mit ankepunkt.De måler IKKE i tunnelen
men 100 m før ophævelsen af fartgrænsen, vor folk begynder at ac-
celerere...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-06 05:39

MK skriver:

> [...]
> er løgn og latin - og netop mit ankepunkt.De måler IKKE i tunnelen
> men 100 m før ophævelsen af fartgrænsen, vor folk begynder at ac-

Det må de ikke.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-06-06 06:32

> Det må de ikke.

Bingo, det samme gælder v. en byzone og har alle dage gjort det. Spis en
tudekiks, der er ingen undskyldning.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-06-06 07:09

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>De måler IKKE i tunnelen
>men 100 m før ophævelsen af fartgrænsen, vor folk begynder at ac-
>celerere...

Der er sgu' da folk's egen skyld, hvis de ikke kan vente de 100 meter
med at hamre klampen i kælderen ;)

Mission impossible ??

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 19:18

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Men åbenbart nødvendigt. Nogen har haft travlt med at komme hjem, eller er
> for dumme?: http://ekstrabladet.dk/112/article201350.ece

Når nu de begrunder hastighedsgrænsen med at der ingen nødspor er,
hvorfor er der så ikke samme hastighedsgrænse på E20 de første km øst
for broen ved Korsør?

Der er der da heller ingen nødspor.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-06-06 19:27

> hvorfor er der så ikke samme hastighedsgrænse på E20 de første km øst for
> broen ved Korsør?
>
> Der er der da heller ingen nødspor.

Fordi der er afkørsels, flugtmulighed, man kan komme væk fra vejen..

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 22:43

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Fordi der er afkørsels, flugtmulighed, man kan komme væk fra vejen..

Og de mangler søger man så at løse ved at tvinge folk til at opholde sig
i hullet endnu længere?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-06-06 23:59

> Og de mangler søger man så at løse ved at tvinge folk til at opholde sig i
> hullet endnu længere?

Ja, er det ikke forfærdeligt. Når nu enhver ved trafikken er farlig, så det
gælder om at komme væk i en fart ... ;)).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-06 02:23

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Ja, er det ikke forfærdeligt. Når nu enhver ved trafikken er farlig, så det
> gælder om at komme væk i en fart ... ;)).

Og så er det ikk' engang løwn.

Fra : Troels - around 9000

Dato : 05-06-06 20:00

> [...]

det fra politiet. Der er ingen nødspor, så det kan være svært for hjælpen at

Aha... Hvad fanden har 90 km/t med nødsporet at gøre?

// Troels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 15:57

Mogens skrev:
> [...]
> at opstille en "fotograf" 100 m før de 90 km/t ophæves,
> og farten stiger til 110 km/t
> Hvis det ikke er tåbeligt, så ved jég sgu ikke !

Det er jo vigtigt at bevise overfor trafikanterne at selvom
ophørsskiltet først står 200 m efter hvor der er nogen grund til at have
hastighedsgrænsen gælder grænsen *helt* hen til skiltet.

Du ved jo godt at reglerne er vigtigere end det virkelige liv.

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 10:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> MK skriver:

> Det må de ikke.

Hvorfor må de ikke det og det er ikke 100m men 500m ..

Fra : Peter Weis

Dato : 02-06-06 19:34

Jens wrote:

> Hvorfor må de ikke det og det er ikke 100m men 500m ..

Fordi man så skulle have sat skiltet 100 tidligere.

mvh
Peter

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 10:45

Troels - around 9000 skrev:

> [...]
> jeg godt tilslutte mig dem. Men på motorveje, øde - lange - lige
> landevejsstrækninger, og ved børnehaver (kl. 2 om natten!!!!!!!!) kan jeg

Hvorfor ikke bare køre det du må, så slipper du for beværet og med
at skulle betale bøder. Får du derimod en bøde fordi du køre for
stærkt, så må du betale og komme videre i livet, det er konsekvensen
af at bryde loven. Det lyder sikkert helt vildt moralsk, men hold op
hvor er jeg træt af at høre på folks undskyldninger og irritation
over de får en bøde for at køre for stærkt. Jeg kører heller ikke
altid det jeg må og får jeg en bøde så gider jeg ikke sidde herinde
og tude over den, så må man jo bare betale og acceptere det eller
også køre som der står på skiltene og så sker der jo nok ikke
noget =)

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 11:37

"Jens" <mailto:jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Beviset på at det er en pengemaskine..."

> Det lyder sikkert helt vildt moralsk, men hold op
> hvor er jeg træt af at høre på folks undskyldninger
> og irritation over de får en bøde for at køre for stærkt.

Jég har da ikke eet eneste sted skrevet noget om det !!!
handler sagen overhovedet ikke om - det handler om at
anvende de sparsommelige ressourcer fornuftigt !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 10:47

jan@stevns.net skrev:

> Der er sgu' da folk's egen skyld, hvis de ikke kan vente de 100 meter
> med at hamre klampen i kælderen ;)

Helt enig. og så prøv at regn lidt på det. Man må køre 90 km/t i
tunnellen mellem Danmark og Sverige. Den er lidt over 4 km lang. Hvor
meget tid er det lige man spare ved at køre 110 eller 120km/t ..

> Mission impossible ??

Tilsydeladende..

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 10:49

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor
> meget tid er det lige man spare ved at køre 110 eller 120km/t ..

Man skal have visse steder, hvor pottens (mellem-)accelerationstider kan
efterprøves....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 11:44

"BJ" <mailto:mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Beviset på at det er en pengemaskine..."

> Man skal have visse steder, hvor pottens (mellem-)accelerationstider kan
> efterprøves....

LOL.

Skribenter skriver, som de har forstand. Begge tunnelmundinger
efterfølges af en bakke, hvorfor mange træder på speederen ved
mundingen.

For dem, der kommer til Kassel en gang imellem, vil de vide, at
en bil forcerer en bakke langt mere effektivt ved at være igang
med en acceleration INDEN bakken end at skulle starte samme PÅ
bakken.

Men jeg forlanger ikke urimelgiehder, så det ved/kan folk sik-
kert ikke se det fornuftige i

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 19:22

Jens skrev:
> Helt enig. og så prøv at regn lidt på det. Man må køre 90 km/t i
> tunnellen mellem Danmark og Sverige. Den er lidt over 4 km lang. Hvor
> meget tid er det lige man spare ved at køre 110 eller 120km/t ..

Hvad tunnel snakker du om?

Det kan ikke være Øresundsbron. Den tunnel der var der sidste gang jeg
kom den vej var da ikke så lang.

Mener også at der er en logisk grund til at den hedder "bro".

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 10:55

MK skrev:

> [...]
> irrelevant hastighedsovervågning i al almindelighed. Som
> dagens eksempel fra tunnelrørets udmunding, 100 m før

Ja men de måler altså 500! .. 5 0 0 meter inde i tunnellen og ikke
100 meter inde i tunnellen. Det er også derfor at hvis man køre for
stærkt derinde eller 500 meter før udgangen så er slaget tabt når
man ser den lille politimand, som står godt gemt.

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 11:39

"Jens" <mailto:jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Beviset på at det er en pengemaskine..."

> Ja men de måler altså 500! .. 5 0 0 meter inde i tunnellen og ikke
> 100 meter inde i tunnellen.

Nej, det kan de ikke gøre med dét udstyr, de anvender.

Man ser netop, at folk "redder" æren ved at træde på
bremsen lige inden (altså de hoveder, der formaster
sig og kører for stærkt)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 18:34

Mogens skrev:

> [...]
> handler sagen overhovedet ikke om - det handler om at
> anvende de sparsommelige ressourcer fornuftigt !

Ja helt enig, men det var fakitsk som sådan heller ikke møntet på
dig Mogens =).. Men mere en generel holdning til spørgsmålet om
fartkontrol og brok over diverse bøder.

--
Jens

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 18:35

Mogens skrev:

> [...]
>
> Man ser netop, at folk "redder" æren ved at træde på
> bremsen lige inden (altså de hoveder, der formaster

Okay men det er i hvert fald politiets egen udmelding, men de kan
selvfølgelig også tage fejl :)

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 18:40

Mogens skrev:

> [...]
> bakken.
>
> Men jeg forlanger ikke urimelgiehder, så det ved/kan folk sik-

Nej men du ved lige så godt som mig at det jo høre til et få tal af
menensker som kører 90km/t og vælger at træde på speederen for at
kunne kommer "over bakken". Derimod er der jo daligt tosser der gerne
kører over 110, ja jeg mindes faktisk en der blev taget med 200km/t i
øresundstunnellen og hvis det ikke er at udsætte andre for fare så
ved jeg ikke hvad det er og det skal lige siges at ham gutten der blev
taget gjorde det i morgentrafikken og ikke klokken et eller andet om
natten, hvor der for det meste er helt tomt.

Hvis de nu kun måler 100 meter inde og de når at tage omkring 70,
hvoraf 50 af dem får et klip i kortet, så er det jo heller ikke fordi
de 50 af dem "bare" har trådt let på speederen for at køre op af en
bakke. Det er jo 50 som har ligget med en god gennemsnitsfart i
størstedelen af tunnellen og dem må jeg indrømme jeg ikke har
særlig ondt af. Hvis man er parat til at køre for stærkt, så må
man også være parat til at betale bøden. Alt det andet med at køre
efter forholdene, gælder altså ikke når det er et spørgsmål om at
overholde loven..

Fra : MK

Dato : 02-06-06 19:01

> Derimod er der jo daligt tosser der gerne kører over 110, ja
> jeg mindes faktisk en der blev taget med 200km/t i
> øresundstunnellen og hvis det ikke er at udsætte andre for fare så
> ved jeg ikke hvad det er

Enig

> og det skal lige siges at ham gutten der blev taget gjorde det i
> morgentrafikken og ikke klokken et eller andet om natten, hvor
> der for det meste er helt tomt.

Lige meget - det duer ikke...

> [...]
> hvoraf 50 af dem får et klip i kortet, så er det jo heller ikke fordi
> de 50 af dem "bare" har trådt let på speederen for at køre op af en

Folk kører nu meget pænt derinde - iøvrigt er 90 jo latterligt

> Hvis man er parat til at køre for stærkt, så må man også være
> parat til at betale bøden.

Er man sikkert også...

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 19:13

MK skrev:

> "Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> Folk kører nu meget pænt derinde - iøvrigt er 90 jo latterligt

Ja .. Det kunne egentlig være interessant hvis man nu kørte 110 om
folks fart mønster ville være det samme. Men 90 er nok en
sikkerhedsregel fordi det er en tunnel =) .. Godt det ikke er Mont
Blanc Tunnellen =) hehe..

> Er man sikkert også...

Det må man håbe..

God weekend & Pinse =)

--
Jens

Fra : MK

Dato : 02-06-06 19:24

> Ja .. Det kunne egentlig være interessant hvis man nu kørte 110 om
> folks fart mønster ville være det samme.

Dét er jeg ret sikker på

> Godt det ikke er Mont Blanc Tunnellen

Tunnelen under Øresund har 2 vognbaner i hver retning,
adskilt på vanlig vis - dog i dette tilfælde af en tyk mur.
Dét kan man næppe sige om de 2 spor i Mont Blanc tunnelen !

> Det må man håbe..

Vi har været det igennem nogle gange, og kan man køre for stærkt,
kan man også betale med et smil. Hele min mission i denne tråd går
kun på, at politiet kun gøre en bedre indsats på det trafiksikkerheds-
mæssige område andre steder end ved en fartmåling for enden af tun-
nel på Øresund...

> God weekend & Pinse

Tak, i lige måde...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-06-06 06:20

> [...]

> adskilt på vanlig vis - dog i dette tilfælde af en tyk mur.
> Dét kan man næppe sige om de 2 spor i Mont Blanc tunnelen !

Som du nok allerede har læst, er de 90- begrundet med at det er i en tunnel
uden nødspor. Jeg husker ikke forholdene i fx. Limfjordstunnelen?. Men hvad
hast.begrænsningen angår, løser det sig selv; de holder altid i kø - siger
de ;)).

Fra : Jens

Dato : 02-06-06 23:57

Peter Weis skrev:

> Fordi man så skulle have sat skiltet 100 tidligere.

Det forstår jeg ikke en disse af. Der er massere af skilte inde i
tunnellen hvor der står man må kører 90..

--
Jens

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-06-06 06:23

> Fordi man så skulle have sat skiltet 100 tidligere.

>Det forstår jeg ikke en disse af. Der er massere af skilte inde i
tunnellen hvor der står man må kører 90..

Jeg tror vi mener det samme, men opfatter det forskelligt....:).

Fra : Peter Weis

Dato : 03-06-06 13:15

Jens wrote:

> Det forstår jeg ikke en disse af. Der er massere af skilte inde i
> tunnellen hvor der står man må kører 90..

Og indtil skiltet med enten ophør af 90 eller tilladelse til 110, må man
ikke køre hurtigere end 90. Og det kommer man jo nemt til hvis man
begynder at accelerere.

mvh
Peter

Fra : Jens

Dato : 03-06-06 11:32

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> tunnellen hvor der står man må kører 90..
>
> Jeg tror vi mener det samme, men opfatter det forskelligt....:).

hehe det kan være .. =)