Nogen som har kørt i bil til London?
Fra : Dak

Dato : 25-05-06 18:53

Hvor meget koster det ca. undrer jeg mig over.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Deaster

Dato : 25-05-06 20:41

Dak skrev:
> Hvor meget koster det ca. undrer jeg mig over.
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Hvorfra?

Jesper

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-05-06 21:40

Deaster skrev:

> Hvorfra?

Og hvilken rute, om han vil køre nedenom og fange et tog under kanalen,
eller tage en færge fra Esbjerg
Det er heller ikke uvæsentligt
Derudover er der vist også noget med betalingsveje inde i London så vidt
jeg husker.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 21:56

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller tage en færge fra Esbjerg
> Det er heller ikke uvæsentligt
> Derudover er der vist også noget med betalingsveje inde i London så vidt

hehe, de fjoller også rundt i den forkerte side af vejen og kører forkert
rundt i deres mange rundkørsler, men det værste af alt er at chauføren
sætter sig ind på kvindens plads.
Jeg tror ikke jeg turde køre i england, jeg synes det var temmelig
forvirrende især på motorvejen hvornår man var i overhalingsbanen og hvornår
ikke

Og så ARRRGH skifter man gear med venstre hånd

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-05-06 22:00

> [...]
> hvornår ikke
>
> Og så ARRRGH skifter man gear med venstre hånd

Du skal bare køre derovre i en engelsk bil, så giver det hele sig selv - så
sidder man placeret rigtigt i forhold til vejmidten, og det føles ikke helt
så forkert mere.

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 22:28

> Du skal bare køre derovre i en engelsk bil, så giver det hele sig selv -
> så sidder man placeret rigtigt i forhold til vejmidten, og det føles ikke
> helt så forkert mere.

Det var en engelsk bil jeg kørte i som passager for et par mdr. siden

--
Tom

Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-05-06 09:24

On Thu, 25 May 2006 23:27:31 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det var en engelsk bil jeg kørte i som passager for et par mdr. siden

Jeg synes det føles værrer som passager end som fører.

Min erfaring er at føre engelsk bil med automatgear. Det har jeg gjort
vel en 15-20 gange over de sidste 5 år, sammenlagt har jeg nok kørt
6.000 miles derovre.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Brian

Dato : 26-05-06 11:15

Nicolai Lang wrote:

> Min erfaring er at føre engelsk bil med automatgear. Det har jeg gjort
> vel en 15-20 gange over de sidste 5 år, sammenlagt har jeg nok kørt
> 6.000 miles derovre.

Der er vel heller ikke andet at gøre, hvis man er motorikspasser i venstre
arm

/Brian

Fra : Armand

Dato : 26-05-06 13:12

Hvis spørgsmålet indebærer at man tillige skal opholde sig i london
efter pågældende tur, vil jeg påstå at Londons trafikhelvede ikke
berettiger at tage bilen derover :-|

Man kan flyve til London fra Esbjerg (og Billund?) for under en plovmand
hver vej, så medmindre at bilen i praksis er fyldt med passagerer vil
det være dyrere at køre selv, og besparelsen kan jo tænkes brugt til
offentlig transport på stedet (hvilket i sig selv vil kunne betales af
besparet P-afgift!).

--
Armand.
(èn gang i GB som selvkørende, men det var på ryggen af en Kawasaki)

Fra : Niels

Dato : 28-05-06 11:09

> [...]
>

> --
> Armand.
> (èn gang i GB som selvkørende, men det var på ryggen af en Kawasaki)

Hørt, jeg har selv været en del gange i GB både på mc og i bil. Jeg tog
altid og boede udenfor londog og tog toget ind.

Der er problemt med den stærke trafik og gebyr for at køre i centrum, samt
de "Klamper" bilen hvis du holder forkert.
Ud over dette er der problemet med at køre i den FORKERTE side af vejen som
gør man skal være på mærkerne med at kigge til den rigtige side når man skal
ud fra sideveje.

Ved I hvorfor Englænderne kører i venstre side af vejen ?

Fordi franskmændene kører i højre side.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 22:24

Tom skriver:

> hehe, de fjoller også rundt i den forkerte side af vejen og kører forkert
> rundt i deres mange rundkørsler, men det værste af alt er at chauføren
> sætter sig ind på kvindens plads.

Og skal man skifte gear ruller vinduet ned.....

> Jeg tror ikke jeg turde køre i england, jeg synes det var temmelig
> forvirrende især på motorvejen hvornår man var i overhalingsbanen og hvornår
> ikke

Jeg har haft et par ture derovre, i både lejet og medbragt bil. Det
kommer ganske naturligt, når man har kørt derovre lidt. Faktisk er det
kun ude på de små veje med en venstrestyret bil det går galt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Martin Bak

Dato : 25-05-06 22:53

> [...]
> kommer ganske naturligt, når man har kørt derovre lidt. Faktisk er det
> kun ude på de små veje med en venstrestyret bil det går galt.

Jeg har også kørt derover i egen bil et par gange. Forvirringen er størst
når man skal ud fra parkeringspladser, benzinstationer eller små biveje. Det
med at se til den "forkerte" side først. Hov.. shit!!!! De kommer sgu da
derfra!!!!...Det gav mig et par chok i starten. Også som fodgænger iøvrigt.
Men når først man er "on the road" så er det ret ligemeget.

Martin

Fra : Dak

Dato : 26-05-06 00:13

> [...]
> eller tage en færge fra Esbjerg
> Det er heller ikke uvæsentligt
> Derudover er der vist også noget med betalingsveje inde i London så vidt

billigste rute...

Fra : Dak

Dato : 26-05-06 00:13

> Hvorfra?
>
> --

kbh...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-05-06 20:43

On Thu, 25 May 2006 19:53:01 +0200, "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

>Hvor meget koster det ca. undrer jeg mig over.

Det kommer vel an på hvor langt du kører på literen?

** Lars

Fra : Dak

Dato : 26-05-06 00:14

> Det kommer vel an på hvor langt du kører på literen?

jeg regner med ca. 1 kr pr. km...

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 26-05-06 17:02

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> jeg regner med ca. 1 kr pr. km...

Over Hamburg og Kanalen
2200 København N
London

1244.59 km
11:15 h

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-05-06 08:14

Dak skrev:
> Hvor meget koster det ca. undrer jeg mig over.
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Jeg gjorde det for et par mdr siden.

Tog turen nedover frankrig og færgen over kanalen..

Det kostede ca 3K med det hele (og meget let speederfod)
www.speedferries.com for billigste færge henover kanalen £50 t/r (prisen
er steget mener jeg)

Jeg kørte en onsdag efter arbejde (eller rettere ca kl 19) og nåede
calais om morgenen 3 timer før færgeafgang ( med en sviptur omkring
bruxelles først )

Efter en så lang køretur får man et par velfortjente chock når de kommer
fra den forkerte side i rundkørsler (selvom man VED det)

når først du er på motorvejen er der ikke noget problem ved det. Det er
straks værre i rundkørsler..
+ Der er så meget trafik omkring london at en 100 km tur tager mindst to
timer.. (på motorvejen)