Afgift på gulpladebil
Fra : Kim S

Dato : 25-05-06 13:00

Jeg kan sgutte hitte u' a' at finde afgiften på biler,
hvis man ønsker at indregistrere dem på gule plader
til privatbrug.
Nogen der har et bud på, hvad sådan en fætter vil udløse
af afgifter:
http://www.mobile.de/SIDkhRhUONHZpJWiqT7LkqFrQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1148561788A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C252%81W-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ygesO~BSRA6D1100A6E23100BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0IAutomatikA0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=4&id=11111111165627892&

Mvh, Kim
(husk &'et tilsidst i linket)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-05-06 13:34

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis man ønsker at indregistrere dem på gule plader
> til privatbrug.
> Nogen der har et bud på, hvad sådan en fætter vil udløse

Ved ikke - men prøv denne side
http://www.magnus.dk/ajour/satser/opslag/r002.htm

MVH Hans

Fra : Kim S

Dato : 25-05-06 14:17

"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke - men prøv denne side
> http://www.magnus.dk/ajour/satser/opslag/r002.htm

Som jeg læser det, er det så enten 0 kr. af de første 15.100 og 95 % af
resten,
eller 0 kr. af de første 34.100 og 30 % af resten. Men procenterne er af
hvad ?
Og hvor kan man finde om den er med i "visse køretøjer", altså den høje afg.
?
Troede osse (har fået det fortalt), at afgiften er forskellig, om den
indregistreres
til privat brug eller som erhverv.

Mvh, Kim

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-05-06 15:29

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

UPS, så først nu at den bil du linker til har kørt 11000 km. så der er tale
om brugt importbil, så siden jeg refererer til kan ikke anvendes i den
forbindelse.

> Som jeg læser det, er det så enten 0 kr. af de første 15.100 og 95 % af
> resten,

Gælder for biler under 2 t.

> eller 0 kr. af de første 34.100 og 30 % af resten. Men procenterne er af
> hvad ?

Og her er der tale om biler mellem 2 & 4 t. dog kan afgiften max. udgøre
56,800 kr. for biler mellem 3 & 4 t.

> Troede osse (har fået det fortalt), at afgiften er forskellig, om den
> indregistreres
> til privat brug eller som erhverv.

Ikke registreringsafgiften, men derimod kommer der oven i
ejerafgiften(vægtafgiften) en afgift på 5040 kr. pr. år for at benytte
gulpladebil til privatkørsel. Den kan dog halveres hvis du benytter den i
forbindelse med dit arbejde og får udbetalt kilometerpenge (3,30 kr pr. km i
2006) skal atesteres af arbejdsgiver.

Hvis det derimod er tale om den bil du linker til skal du forespørge ved
Skat om registreringafgiften, da der jo er tale om brugt importbil.

MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 20:28

Hans L. Jørgensen wrote:

> Ikke registreringsafgiften, men derimod kommer der oven i
> ejerafgiften(vægtafgiften) en afgift på 5040 kr. pr. år for at benytte
> gulpladebil til privatkørsel.

Ja, jeg ved godt at den pågældende bil er nyere...
Vil bare til andre gøre opmærksom på, at denne afgift - som du sikkert ved -
kun gælder, hvis bilen er fra efter 2. juni 1998...

Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til
personbiler´... Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager
naturligvis Dankort

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-05-06 23:24

meddelelse news:44760548$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, jeg ved godt at den pågældende bil er nyere...
> Vil bare til andre gøre opmærksom på, at denne afgift - som du sikkert
> ved - kun gælder, hvis bilen er fra efter 2. juni 1998...

Takker Morten, det er rigtigt.

MVH Hans

Fra : AS

Dato : 25-05-06 15:47

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> Jeg kan sgutte hitte u' a' at finde afgiften på biler,
> hvis man ønsker at indregistrere dem på gule plader
> til privatbrug.

Til den samme leglighed om de gule. Når en bil er indregistreret med dem,
hvilke begrænsninger er for brug af bilen? Eller hvor kan man læse om det?
Spørgsmålet lyder muligvis lidt dumt for mange, men dansk miljø er ikke hvor
jeg har opvokset.

Fra : Kim S

Dato : 25-05-06 19:02

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Spørgsmålet lyder muligvis lidt dumt for mange, men dansk miljø er ikke

Der er ingen begrænsning, så længe der er betalt Moms og afgifter og
den ikke er indregistreret som firmabil.

Mvh, Kim

Fra : AS

Dato : 25-05-06 20:15

> Der er ingen begrænsning, så længe der er betalt Moms og afgifter og
> den ikke er indregistreret som firmabil.

OK. Men de gule er billigere AFAIK. Hvorfor de fleste tager de hvide? Hvad
er forskel alligevel?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 20:34

AS wrote:
> OK. Men de gule er billigere AFAIK. Hvorfor de fleste tager de hvide?
> Hvad er forskel alligevel?

Hvis den er efter 2. juni 1998 og over 2T koster en gule plader ca. 5.000
kr. ekstra i vægtafgift for privat anvendelse. Hvad selve
ejerafgiften/vægtafgiften er på svinger meget fra bil til bil...

Fra : Kim S

Dato : 25-05-06 20:46

meddelelse news:447606c2$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis den er efter 2. juni 1998 og over 2T koster en gule plader ca. 5.000
> kr. ekstra i vægtafgift for privat anvendelse. Hvad selve
> ejerafgiften/vægtafgiften er på svinger meget fra bil til bil...

Morten, du plejer at være go' ....
Har du et bud på hvad den vil koste på gule plader i DK, eller
hvor jeg kan spørge ?

Mvh, Kim
(Skal bruge den til at trække hestetrailer..)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 21:06

Kim S wrote:
> [...]
>>
> Morten, du plejer at være go' ....
> Har du et bud på hvad den vil koste på gule plader i DK, eller

Tja...
Du kan søge på www.skat.dk og se om der er hentet nogen...
Da totalvægten er over 2T, så er det 30 % i afgift af værdien uden afgift
eller ca. 23 % af hvad en tilsvarende koster i Danmark med afgift.
Hvis den har en totalvægt på over 3T, så er det maks. ca. 58.000 kr.

Fra : MK

Dato : 25-05-06 21:10

meddelelse news:44760e43$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> eller ca. 23 % af hvad en tilsvarende koster i Danmark med afgift.
> Hvis den har en totalvægt på over 3T, så er det maks. ca. 58.000 kr.

Husk nu lige den regel med de personvognslignende forhold.
Du lærte den ellers forleden

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 21:26

MK wrote:
> [...]
> meddelelse news:44760e43$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

> Husk nu lige den regel med de personvognslignende forhold.

Jep, men den gælder ikke for en Rexton...

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-05-06 08:20

> Jep, men den gælder ikke for en Rexton...

Nemlig :)

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-05-06 08:24

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary
http://bilimport.tkrath.dk/ <-- nu opdateret

Godt så...

Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til
personbiler´... Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager
naturligvis Dankort

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Kim S

Dato : 26-05-06 12:42

> [...]
> eller ca. 23 % af hvad en tilsvarende koster i Danmark med afgift.
> Hvis den har en totalvægt på over 3T, så er det maks. ca. 58.000 kr.

Der er tilsyneladende ikke hentet nogen ;-(

Mvh, Kim

Fra : Kim S

Dato : 25-05-06 20:44

> OK. Men de gule er billigere AFAIK. Hvorfor de fleste tager de hvide? Hvad
> er forskel alligevel?
Der hoppede kæden lige af hos mig. AFAIK ??
Kan ikke finde det i min ordbog.

Mvh, Kim

Fra : Leonard

Dato : 25-05-06 20:59

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote:

>Der hoppede kæden lige af hos mig. AFAIK ??

As Far As I Know = SVJV = så vidt jeg ved

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Kim S

Dato : 25-05-06 20:55

> As Far As I Know = SVJV = så vidt jeg ved

Den sidste variant kendte jeg
Takker, så blev jeg så klog.

Mvh, Kim

Fra : Leonard

Dato : 25-05-06 20:52

"AS" <ars@TrasH.net> wrote:

>OK. Men de gule er billigere AFAIK. Hvorfor de fleste tager de hvide? Hvad
>er forskel alligevel?

Den største forskel er at en gulpladebil er en varevogn og skal være
indrettet til varetransport. Det vil bl.a. sige at der kun må være
sæder foran, at der skal være adskillelse mellem førerrum og varerum,
at gulvet i varerummet skal være plant og have en bestemt størrelse i
forhold til førerrummet, ruderne bagi må ikke kunne åbnes og nogle
andre ting.
Men er man kun 1 eller 2 personer og ikke har noget at bruge
bagsæderne til, så kan gule plader være billigere.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 20:29

AS wrote:
> "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
>
> Til den samme leglighed om de gule. Når en bil er indregistreret med
> dem, hvilke begrænsninger er for brug af bilen?

Ingen hvis den er købt privat og momsen dermed er betalt.