Udglatning af lakreperationer (pletter)
Fra : Kim Jespersen

Dato : 25-05-06 10:27

Jeg skal til at plette min nye (brugte) Punto for stenslag og
parkeringsskader i lakken.
Samtidig skal lakken opfriskes for småridser, så bilen bliver rigtig fin
igen :)

Men så er det jeg ser problemet. Pletterne bliver jo "højere" end lakken
ellers er og det skal gerne være glat og skinnende bagefter.
Hvilket middel kan jeg bruge der har den fornødne slibende effekt uden
at jeg får ødelagt lakken?

Jeg husker da jeg fik delvist omlakeret min gamle racer, at lakeren
brugte en mini polermaskine der, hvor den var nylakeret til og vupti, så
var den overgang fra den nye til den gamle lak væk.

Håber nogen kan hjælpe :)

Hilsen Kim

Fra : Aksel

Dato : 25-05-06 10:49

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@sstopospaml.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en mini polermaskine der, hvor den var nylakeret til og vupti, så var den
> overgang fra den nye til den gamle lak væk.

Du sliber glat med vandslibepapir, korn 1200, husk at holde slibested og
papir vådt, dyp slibepapiret i en spand vand for hvert 10 strøg, det fjerner
slibestøvet..
Lakken poleres blank med polish, skal være grovere end slipol, kan købes i
tube hos farvehandlere der handler med autolak.

Hilsen Aksel