/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hva er der galt med den bro ?
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-05-06 17:53

Er der nogen mere eller mindre officielle begrundelser for hvorfor der
hver eneste dag opstår kæmpe køer nord og syd for Vejle Fjord broen ?

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor broen skaber så meget kø, den er
jo ikke smallere end vejene der leder hen til den så egentlig burde den
ikke give nogen problemer...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx



 
 
Karsten Feddersen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 24-05-06 18:07

Hej

Henrik Stidsen wrote:
> Er der nogen mere eller mindre officielle begrundelser for hvorfor der
> hver eneste dag opstår kæmpe køer nord og syd for Vejle Fjord broen ?
>
> Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor broen skaber så meget kø, den er
> jo ikke smallere end vejene der leder hen til den så egentlig burde den
> ikke give nogen problemer...

Det er meget simpelt.

For det første bruges broen af de lokale til at smutte fra den ene ende
til den anden ende af byen. Mange af disse anser det ikke som motorvej,
men blot en hurtig forbindelse til den anden side, så derfor sætter de
ikke farten op til 110 (eller mere). Så vi taler om at broen tilføres en
masse ekstra trafik i forhold til lige netop før og efter broen, som
ovenikøbet er med meget variende hastighed, hvilket ikke ligefrem
fremmer afviklingen af trafikken.

Dernæst kommer det faktum at folk sætter hastigheden ned når de kører
over broer. Det er noget psykologisk og sådan er det desværre bare.

Det sidste er, at hvis der i forvejen er stærk trafik, så kan
lysreguleringen ved afkørslerne betyde, at trafikken simpelthen ikke når
at komme væk før der er kø helt ud på motorvejen.

I sommerperioden er der så lige en speciel gruppe af bilister der
krydser broen. Det er nemlig turisterne og så siger de "Nææææh - se en
by..." og så skal de kigge alt det de nu kan.

Men man vender sig til det

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Leif (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 24-05-06 18:57


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
news:447492b1$0$47075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Henrik Stidsen wrote:
> > Er der nogen mere eller mindre officielle begrundelser for hvorfor der
> > hver eneste dag opstår kæmpe køer nord og syd for Vejle Fjord broen ?
> >
> > Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor broen skaber så meget kø, den er
> > jo ikke smallere end vejene der leder hen til den så egentlig burde den
> > ikke give nogen problemer...
>
> Det er meget simpelt.
>
> For det første bruges broen af de lokale til at smutte fra den ene ende
> til den anden ende af byen. Mange af disse anser det ikke som motorvej,
> men blot en hurtig forbindelse til den anden side, så derfor sætter de
> ikke farten op til 110 (eller mere). Så vi taler om at broen tilføres en
> masse ekstra trafik i forhold til lige netop før og efter broen, som
> ovenikøbet er med meget variende hastighed, hvilket ikke ligefrem
> fremmer afviklingen af trafikken.
>
> Dernæst kommer det faktum at folk sætter hastigheden ned når de kører
> over broer. Det er noget psykologisk og sådan er det desværre bare.
>
> Det sidste er, at hvis der i forvejen er stærk trafik, så kan
> lysreguleringen ved afkørslerne betyde, at trafikken simpelthen ikke når
> at komme væk før der er kø helt ud på motorvejen.
>
> I sommerperioden er der så lige en speciel gruppe af bilister der
> krydser broen. Det er nemlig turisterne og så siger de "Nææææh - se en
> by..." og så skal de kigge alt det de nu kan.
>
> Men man vender sig til det
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
> Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk


Plus at der kommer endnu flere bilister fra Give-Brande-Herning området,
efter at omfartsvejen fra Riis til Tørring er lavet.
Mange bruger den istedet for den (lastbil)trælse vej over
Bredsten-Vingsted-Kolding, for så er man da på motorvejen med det samme

Og bare vent til selve motorvejen fra Herning åbner - så går det helt galt
med den "tynde" bro.

/Leif


Ukendt (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-06 19:56


"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
news:44749d4f$0$38693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>
> Og bare vent til selve motorvejen fra Herning åbner - så går det helt galt
> med den "tynde" bro.
>
> /Leif
>
Når motorvejen fra Herning bliver klar, er broen udvidet til tre spor i hver
retning ved at inddrage nødsporet - så problemet burde ikke blive værre.
Hvordan trafikken bliver indtil det arbejde er fuldført, er så en helt anden
sag..........

/Jesper



Leif (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 24-05-06 23:19


"Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> wrote in message
news:4474ac47$0$837$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
> news:44749d4f$0$38693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> >
> >
> > Og bare vent til selve motorvejen fra Herning åbner - så går det helt
galt
> > med den "tynde" bro.
> >
> > /Leif
> >
> Når motorvejen fra Herning bliver klar, er broen udvidet til tre spor i
hver
> retning ved at inddrage nødsporet - så problemet burde ikke blive værre.
> Hvordan trafikken bliver indtil det arbejde er fuldført, er så en helt
anden
> sag..........
>
> /Jesper
>
>
Og hvad mon der så sker i forbindelse med et uheld der spærrer det hele
af..............
/Leif


Henrik Stidsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-05-06 23:19

It happens that Leif formulated :
> Og hvad mon der så sker i forbindelse med et uheld der spærrer det hele
> af..............

Så holder folk i kø til Kolding og Horsens eller endnu længere... (for
allerede i dag holder de i kø ned igennem sammenfletningerne når der
sker uheld i broens nordgående spor)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno



Jesper Thomsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Thomsen


Dato : 26-05-06 14:17


"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
news:4474daa7$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> wrote in message
> news:4474ac47$0$837$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
>> news:44749d4f$0$38693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> >

>>
>>
> Og hvad mon der så sker i forbindelse med et uheld der spærrer det hele
> af..............
> /Leif
>

Det bliver en ren katastrofe....

I mine øjne er det i øvrigt en stor stor fejl at der ikke er flere afkørsler
syd for Vejle end Kolding Ø/ Fredericia et-eller-andet... Det er 30 km uden
mulighed for at komme af motorvejen.....
Der burde mindst have været en mere omkring Skærup så folk kunne komme ud og
ned på landevejen i de tilfælde hvor broen/Vejle er lukket....
Men nej - det ville man ikke betale for!

/Jesper



Armand (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-06 16:22

Jesper Thomsen skrev:
>
>
> I mine øjne er det i øvrigt en stor stor fejl at der ikke er flere afkørsler
> syd for Vejle end Kolding Ø/ Fredericia et-eller-andet... Det er 30 km uden
> mulighed for at komme af motorvejen.....
Rigtigt paradoksalt er det at strækningen mellem Lillebælt (Taulov) og
(ca.) Skærup rastepladsen løber over Fredericia-sheriffens jorder
hvorfor nødopkald på dén strækning går til Fredericia - Uden at man dér
har nogen mulighed for at komme til pågældende strækning (især den
sydgående) og derfor må ringe videre til Kolding hhv. Vejle og bede dém
om at reagere
Ak den administration :-|

--
Armand.

Armand (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-06 14:09

Jesper Thomsen skrev:
> "Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message
> news:44749d4f$0$38693$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>>
>> Og bare vent til selve motorvejen fra Herning åbner - så går det helt galt
>> med den "tynde" bro.
>>
>> /Leif
>>
> Når motorvejen fra Herning bliver klar, er broen udvidet til tre spor i hver
> retning ved at inddrage nødsporet - så problemet burde ikke blive værre.
> Hvordan trafikken bliver indtil det arbejde er fuldført, er så en helt anden
> sag..........
>

- - - - Og hvor mange gange broen ligget hen som totalt spærret p.g.a.
en trafikant har været gået i stå i det der er inderste spor og
efterfølgende bliver påkørt
Kødannelse p.g.a. tafikuheld er allerede en daglig begivenhed!

--
Armand.

Henrik Stidsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-05-06 23:01

Armand used his keyboard to write :
> Kødannelse p.g.a. tafikuheld er allerede en daglig begivenhed!

Det sker jo flere gang om dagen :(

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel



Armand (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-06 14:05

Leif skrev:
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> news:447492b1$0$47075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
> Plus at der kommer endnu flere bilister fra Give-Brande-Herning området,
> efter at omfartsvejen fra Riis til Tørring er lavet.
> Mange bruger den istedet for den (lastbil)trælse vej over
> Bredsten-Vingsted-Kolding, for så er man da på motorvejen med det samme

Jeg tror nu at de fleste bare følger vejskiltene som sender én ud på
13'eren lige nord for Transportcenteret !
>
> Og bare vent til selve motorvejen fra Herning åbner - så går det helt galt
> med den "tynde" bro.

Jup!
Sådan går det når man lader borgmestre bestemme vejlægningen istedet for
vej-kyndige :-|

Jeg bor i trekantområdet og Vejle-fjord blev bygget i mine tidlige år
med kørekort, og jeg husker godt hvorledes det var at skulle ind over
havnen for at komme på langs ad østkysten.
Da man byggede broen var der som vanligt flere løsningsmodeller og både
6-sporet motorvej, men også to-sporet motortrafikvejs -løsninger var på
bordet og set med dagens briller var det godt at den to-sporede ikke
blev til noget - Eller rettere: så kunne man måske have været nødt til
at bygge en parallel bro nu.
Seks spor havde nok været langt det (fremtids-)sikreste; men dét magtede
man ikke engang at turde beslutte på Storebælt :-|
Glæder mig ikke til at broerne kommer op på en alder som Ny Lillebælt,
der li'godt nyder godt af at kunne spærre et par spor af uden at det
bliver en total umulig flaskehals =

--
Armand.

Per O. (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 25-05-06 21:29

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4475ab3a$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Leif skrev:
>> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
>> news:447492b1$0$47075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>> Plus at der kommer endnu flere bilister fra Give-Brande-Herning området,
>> efter at omfartsvejen fra Riis til Tørring er lavet.
>> Mange bruger den istedet for den (lastbil)trælse vej over
>> Bredsten-Vingsted-Kolding, for så er man da på motorvejen med det samme
>
> Jeg tror nu at de fleste bare følger vejskiltene som sender én ud på
> 13'eren lige nord for Transportcenteret !
>>
>> Og bare vent til selve motorvejen fra Herning åbner - så går det helt
>> galt
>> med den "tynde" bro.
>
> Jup!
> Sådan går det når man lader borgmestre bestemme vejlægningen istedet for
> vej-kyndige :-|
>
> Jeg bor i trekantområdet og Vejle-fjord blev bygget i mine tidlige år med
> kørekort, og jeg husker godt hvorledes det var at skulle ind over havnen
> for at komme på langs ad østkysten.
> Da man byggede broen var der som vanligt flere løsningsmodeller og både
> 6-sporet motorvej, men også to-sporet motortrafikvejs -løsninger var på
> bordet og set med dagens briller var det godt at den to-sporede ikke blev
> til noget - Eller rettere: så kunne man måske have været nødt til at bygge
> en parallel bro nu.
> Seks spor havde nok været langt det (fremtids-)sikreste; men dét magtede
> man ikke engang at turde beslutte på Storebælt :-|
> Glæder mig ikke til at broerne kommer op på en alder som Ny Lillebælt, der
> li'godt nyder godt af at kunne spærre et par spor af uden at det bliver en
> total umulig flaskehals =
>
> --
> Armand.

Da man projekterede Vejle Fjord broen regnede man med en daglig
trafikbelastning på 8.000 biler i døgner (der skal ikke grines her!) og man
byggede broen til 13.000 biler i døgnet, så der var en vis fremtidssikring.
I dag kører der over 25.000 biler over broen i døgnet, så det er ikke
underligt at det går galt.
An anden grund til at der går ged i trafikken to gange om dagen, er at Vejle
by er en total umulighed at komme igennem morgen og aften. Vi har haft nogle
lokalpolitikere som har sovet i timen med hovedet under armen!! Man har igen
og igen lukket veje i Vejle, og trafikken kører nu i nogle få store køre på
kryds og tværs af Vejle. Hvis man skal fra Vejle nord til Vejle syd i
myldretiden, så kan man ikke gøre det på under 45 minutter, og så er det
stadigvæk hurtigere at køre over broen. Det er en del af sandheden bag det
totale kaos som hersker på Vejle Fjord broen et par gange om dagen.
At der så oven i hatten kommer en flok idioter som tror at man gerne må
sætte farten ned og glo på omgivelserne eller et trafikuheld i den modgående
bane, gør det jo ikke nemmere. Eller de båthatte som kører ind på motorvejen
med 80km/t og sætter trafikken på motorvejen ned i hastghed (personligt
synes jeg de skulle klemmes af vejen).

Per O. - frustreret Vejlenser
www.billedsnedkeren.dk



Henrik Stidsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-05-06 23:03

Per O. has brought this to us :
> Da man projekterede Vejle Fjord broen regnede man med en daglig
> trafikbelastning på 8.000 biler i døgner (der skal ikke grines her!) og man
> byggede broen til 13.000 biler i døgnet, så der var en vis fremtidssikring. I
> dag kører der over 25.000 biler over broen i døgnet, så det er ikke underligt
> at det går galt.

Iflg. http://www.highways.dk/danmark/broer/vejlefjordbro.php som
citerer Vejldirektoratet kører der i gennemsnit 50.000 biler over Vejle
Fjord broen i døgnet.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



Per O. (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 26-05-06 02:22

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.d0027d65bb89d9af.34878@news.hs235.dk...
> Per O. has brought this to us :
>> Da man projekterede Vejle Fjord broen regnede man med en daglig
>> trafikbelastning på 8.000 biler i døgner (der skal ikke grines her!) og
>> man byggede broen til 13.000 biler i døgnet, så der var en vis
>> fremtidssikring. I dag kører der over 25.000 biler over broen i døgnet,
>> så det er ikke underligt at det går galt.
>
> Iflg. http://www.highways.dk/danmark/broer/vejlefjordbro.php som citerer
> Vejldirektoratet kører der i gennemsnit 50.000 biler over Vejle Fjord
> broen i døgnet.

Og den er bygget til 13.000 ... er det så så mærkeligt der er kø?



Broegger (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 24-05-06 19:13

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> skrev
news:447492b1$0$47075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Dernæst kommer det faktum at folk sætter hastigheden ned når de
> kører over broer. Det er noget psykologisk og sådan er det desværre
> bare.

Det gælder ikke for alle. Jeg har en kammerat med højdeskræk. Når han
skal over en bro er det nærmest med lukkede øjne og klampen i kælderen.
Det er ret morsomt!!!

<snip>


--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Leif Neland (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 24-05-06 19:24

Broegger wrote:
> Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> skrev
> news:447492b1$0$47075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Dernæst kommer det faktum at folk sætter hastigheden ned når de
>> kører over broer. Det er noget psykologisk og sådan er det
>> desværre bare.
>
> Det gælder ikke for alle. Jeg har en kammerat med højdeskræk. Når han
> skal over en bro er det nærmest med lukkede øjne og klampen i
> kælderen. Det er ret morsomt!!!

Så må han ikke have det rart med motorvejsbroen ved Milleau, den er højere
end Eifeltårnet: http://www.leviaducdemillau.com

Men det siges man ikke kan se ret meget fra den.

Leif




Rander (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 25-05-06 00:51

Wed, 24 May 2006 20:23:42 +0200 brugte Leif Neland 21 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Så må han ikke have det rart med motorvejsbroen ved Milleau, den er højere
>end Eifeltårnet: http://www.leviaducdemillau.com

Jep, så noget forleden fra Discovery hvordan de byggede den... 348 meter på
det højeste sted! Jeg kan så selvfølgelig ikke huske om det var op til
brodækket eller toppen af søjlen, men det er jo rigeligt højt alligevel
hvis man ryger ud over kanten...
--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (finally up again!)

Det er dårlig opførsel at bringe en idiot til tavshed,
og grusomhed at lade ham fortsætte. (Benjamin Franklin)


Karsten Feddersen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 24-05-06 19:48

Hej

Broegger wrote:
> Det gælder ikke for alle. Jeg har en kammerat med højdeskræk. Når han
> skal over en bro er det nærmest med lukkede øjne og klampen i kælderen.
> Det er ret morsomt!!!

Min kollegas kone er så broskræk, at turen går udenom hvis det er
muligt. Hun kender endda antallet af "bump" på broerne i Danmark, så hun
kan tælle sig frem til hvornår hun tør åbne øjnene igen.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Finn Guldmann (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-05-06 23:46

Karsten Feddersen skrev:
> Broegger wrote:
>> Det gælder ikke for alle. Jeg har en kammerat med højdeskræk. Når han
>> skal over en bro er det nærmest med lukkede øjne og klampen i
>> kælderen. Det er ret morsomt!!!
> Min kollegas kone er så broskræk, at turen går udenom hvis det er
> muligt. Hun kender endda antallet af "bump" på broerne i Danmark, så hun
> kan tælle sig frem til hvornår hun tør åbne øjnene igen.
>
For en del år siden havde jeg en bekendt med i lastbilen der ikke var
bekendt med hvad det indebar at køre til Hamborg med containere.

På vej op over højbroen inde i frihavnen forsvandt vedkommende ned i
hullet foran passagersædet.

Behøver jeg at sige at vedkommende kun var med den ene gang?

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Henrik Stidsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-05-06 20:12

Karsten Feddersen brought next idea :

> For det første bruges broen af de lokale til at smutte fra den ene ende til
> den anden ende af byen.

Hvilket man godt forstår med den trafik der er inde i byen både om
formiddagen og om eftermiddagen :/

I dag, kl 17, da jeg kørte hjem foregik det med under 15km i timen,
ofte under 10km/t op af Fredericiavej. Første gear, 1000rpm - længe
leve sejtræk ved lave omdrejninger! I perioder var der ikke rigtig
andet at gøre end at stoppe op og afvente at bilerne foran var kommet
så langt at det kunne betale sig at køre igen.

> Mange af disse anser det ikke som motorvej, men blot
> en hurtig forbindelse til den anden side, så derfor sætter de ikke farten op
> til 110 (eller mere). Så vi taler om at broen tilføres en masse ekstra trafik
> i forhold til lige netop før og efter broen, som ovenikøbet er med meget
> variende hastighed, hvilket ikke ligefrem fremmer afviklingen af trafikken.

Nej det kan jo ødelægge alting. Jeg er glad for det som regel er modsat
retning end den jeg kører at der er kø, når man kan se der er kø fra
Vejle til ned på den anden side af sammenfletningerne så får man ondt
af folk... I sidste uge holdt bilerne helt stille mere end 10 km - folk
var stået ud og snakkede, så længe havde de holdt stille...

> Dernæst kommer det faktum at folk sætter hastigheden ned når de kører over
> broer. Det er noget psykologisk og sådan er det desværre bare.

Det har jeg hørt før - jeg fatter det bare ikke rigtig, men ok, jeg har
også lidt svært ved at forhold mig til at køer nogen gange opstår "bare
fordi" og uden nogen særlig grund.

> Det sidste er, at hvis der i forvejen er stærk trafik, så kan lysreguleringen
> ved afkørslerne betyde, at trafikken simpelthen ikke når at komme væk før der
> er kø helt ud på motorvejen.

Ja det ser man jo dagligt ved Kolding når bilerne nærmest holder i
nødsporet fordi afkørslerne er fyldt.

> I sommerperioden er der så lige en speciel gruppe af bilister der krydser
> broen. Det er nemlig turisterne og så siger de "Nææææh - se en by..." og så
> skal de kigge alt det de nu kan.

Ja den slags er jo i vejen uanset hvor de er :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman



Martin Johansen [600~ (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-05-06 21:33

Karsten Feddersen skrev:

> Dernæst kommer det faktum at folk sætter hastigheden ned når de kører
> over broer. Det er noget psykologisk og sådan er det desværre bare.

Det forstår jeg ikke.. jeg sætter altid farten op )

> Men man vender sig til det

Aldriiiig.... kø-kørsel stinker :)

MVH

Karsten Feddersen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 24-05-06 21:43

Hej

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det forstår jeg ikke.. jeg sætter altid farten op )

Jep, det gør jeg også, men når jeg når den anden side af broen og har
brændt ekstra brændstof af fordi "man bare ikke gider snøvleriet" og så
ser at ham der holdt foran en ved nedkørslen nu holder lige bagved, så
føler man sig alligevel dum.


> Aldriiiig.... kø-kørsel stinker :)

Jep, men når man bor i Vejle, så lærer man at færdes på veje hvor man i
det mindste ikke står stille. Det er muligt det er både længere og tager
længere tid, men man står _ikke_ stille.

Det undrer mig i øvrigt at færdselsstyrelsen ikke bare sætter permanente
kø-advarselstavler op ved broen i stedet for at have fast sendetid på P4.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Brian (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-05-06 21:54

Karsten Feddersen wrote:

> Jep, men når man bor i Vejle, så lærer man at færdes på veje hvor man
> i det mindste ikke står stille. Det er muligt det er både længere og
> tager længere tid, men man står _ikke_ stille.

Samme problem er ved at komme i Horsens af en eller anden grund.
Jeg ved ikke hvor alle de folk kommer fra, det har aldrig været et
stort problem før i tiden, men det seneste halve år er det blevet
slemt. Jeg kører også hellere en omvej, end at sidde og småfile
på koblingen ½ time i en dum kø.

Endnu en grund til at næste bil bliver med en eller anden form
for automatgear - der kommer nok ikke mindre trafik med tiden.

/Brian



Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 07:28

Hej

Brian wrote:
> Samme problem er ved at komme i Horsens af en eller anden grund.

Det tror jeg kan forklares med Skanderborg, Silkeborg, Hedensted og
Odder. Byerne er vokset både arbejdspladsmæssigt og indbyggermæssigt.

Hvis ikke lige man bor i samme by, så bliver Horsens til et knudepunkt.

> Endnu en grund til at næste bil bliver med en eller anden form
> for automatgear - der kommer nok ikke mindre trafik med tiden.

Det overvejede jeg sidste gang, men venter lige en omgang mere.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Brian (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-05-06 16:09

Karsten Feddersen wrote:

> Det tror jeg kan forklares med Skanderborg, Silkeborg, Hedensted og
> Odder. Byerne er vokset både arbejdspladsmæssigt og indbyggermæssigt.
>
> Hvis ikke lige man bor i samme by, så bliver Horsens til et
> knudepunkt.

Det er muligt, men Horsens ligger da lige op til motorvejen så man
kan køre uden om Horsens imellem de omkring liggende byer.

Jeg tror mere "problemet" ligger i, at antallet af biler er vokset
dramatisk, i forhold til hvad vejnettet er planlagt efter, og for dårlig
afvikling af lyskurvene.

/Brian




Lars Jensen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 25-05-06 13:43

Brian skrev:
> Karsten Feddersen wrote:
>
>> Jep, men når man bor i Vejle, så lærer man at færdes på veje hvor man
>> i det mindste ikke står stille. Det er muligt det er både længere og
>> tager længere tid, men man står _ikke_ stille.
>
> Samme problem er ved at komme i Horsens af en eller anden grund.
> Jeg ved ikke hvor alle de folk kommer fra, det har aldrig været et
> stort problem før i tiden, men det seneste halve år er det blevet
> slemt. Jeg kører også hellere en omvej, end at sidde og småfile
> på koblingen ½ time i en dum kø.

Vejlevej er blevet en pest om morgenen... lortevej!

> /Brian

Lars B

Brian (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-05-06 16:15

Lars Jensen wrote:

> Vejlevej er blevet en pest om morgenen... lortevej!

Jeg kører af H. Guldbergsgade/Bjerrevej ud af byen, det er heller
ikke for børn. Det er endnu værre om eftermiddagen, der klumper
alt sammen fra det famøse Bilka og ud af de samme gader.

Derudover trænger hele byen til at få lappet huller på vejene - det
er også ved at være helt galt

/Brian



Karsten Andersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 25-05-06 16:46

Thu, 25 May 2006 17:15:09 +0200, skrev Brian, på 14 linier, i
<4475c9cb$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Lars Jensen wrote:
>
>> Vejlevej er blevet en pest om morgenen... lortevej!
>
>Jeg kører af H. Guldbergsgade/Bjerrevej ud af byen, det er heller
>ikke for børn. Det er endnu værre om eftermiddagen, der klumper
>alt sammen fra det famøse Bilka og ud af de samme gader.
>

Strandkærvej er nu ikke meget bedre..
Specielt ikke når den grønne varevogn holder i vejsiden.

>Derudover trænger hele byen til at få lappet huller på vejene - det
>er også ved at være helt galt

Ja det er ligefør vores villavej er bedre end resten, rundt i byen.
cykelstierne er nu heller ikke meget bedre.


--
MVH Karsten
Horsens

Henrik Stidsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-05-06 22:16

After serious thinking Karsten Feddersen wrote :
> Jep, men når man bor i Vejle, så lærer man at færdes på veje hvor man i det
> mindste ikke står stille. Det er muligt det er både længere og tager længere
> tid, men man står _ikke_ stille.

Og det betyder så at når det virkelig går i stå (som f.eks. den uge
hvor broen var delvist lukket) så bliver det hele endnu værre når dem
der kører "udenom" skal lukkes ind på vejen igen.

> Det undrer mig i øvrigt at færdselsstyrelsen ikke bare sætter permanente
> kø-advarselstavler op ved broen i stedet for at have fast sendetid på P4.

Ja det kunne de sagtens forsvare.

Undrer mig egentlig hvordan de slap igennem brolukningen uden de
forventede køer på motorvejen. Der var sat skilte op 15km (!) før broen
og da jeg kom der mandag morgen var der ikke kør før jeg var kørt fra
ved afkørsel 61...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report



Jesper Thomsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Thomsen


Dato : 26-05-06 14:14


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
news:mn.c5737d65b1fcdae2.34878@news.hs235.dk...
> After serious thinking Karsten Feddersen wrote :

>> Det undrer mig i øvrigt at færdselsstyrelsen ikke bare sætter permanente
>> kø-advarselstavler op ved broen i stedet for at have fast sendetid på P4.
>
> Ja det kunne de sagtens forsvare.
>

I har set de nye advarselstavler, ik? De er ikke permanente fordi der er
rent faktisk ikke kø permanent.... I dag f.eks. var der næsten gabende tomt


> Undrer mig egentlig hvordan de slap igennem brolukningen uden de
> forventede køer på motorvejen. Der var sat skilte op 15km (!) før broen og
> da jeg kom der mandag morgen var der ikke kør før jeg var kørt fra ved
> afkørsel 61...
>

Ja det undrede også Vejdirektoratet. Man var virkelig bange for at lukke
Østjylland totalt ned i den uge.
Men det skete som bekendt ikke. Man har ræsonneret sig frem til at det
skyldtes at til- og afkørslerne til og fra Vejle by var blevet lukket.... Så
kan man jo tænke over det!
Jeg har ikke set en statistik over hvor mange biler der kørte over i den
uge, men jeg har en lumsk anelse om at det er drastisk lavere i forhold til
normalbilledet.

Kun de par dage hvor nogen tumper pandede sammen gav det lidt kø, men ikke
mere end man sagtens kunne overskue og få afviklet igen....

/Jesper



Henrik Stidsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-05-06 00:29

Jesper Thomsen explained on 26-05-2006 :
>> Ja det kunne de sagtens forsvare.

> I har set de nye advarselstavler, ik? De er ikke permanente fordi der er rent
> faktisk ikke kø permanent.... I dag f.eks. var der næsten gabende tomt

Hvilke ?

>> Undrer mig egentlig hvordan de slap igennem brolukningen uden de forventede
>> køer på motorvejen. Der var sat skilte op 15km (!) før broen og da jeg kom
>> der mandag morgen var der ikke kør før jeg var kørt fra ved afkørsel 61...

> Ja det undrede også Vejdirektoratet. Man var virkelig bange for at lukke
> Østjylland totalt ned i den uge.

Ja det kunne sagtens være sket.

> Men det skete som bekendt ikke. Man har ræsonneret sig frem til at det
> skyldtes at til- og afkørslerne til og fra Vejle by var blevet lukket.... Så
> kan man jo tænke over det!

Måske derfor de har sat bomme op så de kan lukke de tilkørsler på få
minutter (kunne forestille mig de - også - vil blive brugt i
forbindelse med uheld på broen)

> Kun de par dage hvor nogen tumper pandede sammen gav det lidt kø, men ikke
> mere end man sagtens kunne overskue og få afviklet igen....

Jeg har heldigvis muligheden for at køre den anden vej ud af byen og
stadig komme det rette sted hen uden at køre en kæmpe omvej så jeg
undgik hele køproblemet i den uge.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball



Armand (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-06 14:10

Karsten Feddersen skrev:
>
> Det undrer mig i øvrigt at færdselsstyrelsen ikke bare sætter permanente
> kø-advarselstavler op ved broen i stedet for at have fast sendetid på P4.
>

LOL

--
Armand.

Martin Johansen [600~ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-05-06 13:46

Karsten Feddersen skrev:

> Jep, det gør jeg også, men når jeg når den anden side af broen og har
> brændt ekstra brændstof af fordi "man bare ikke gider snøvleriet" og så
> ser at ham der holdt foran en ved nedkørslen nu holder lige bagved, så
> føler man sig alligevel dum.

Jep, men du må da indrømme det føltes godt at komme foran

> Jep, men når man bor i Vejle, så lærer man at færdes på veje hvor man i
> det mindste ikke står stille. Det er muligt det er både længere og tager
> længere tid, men man står _ikke_ stille.

Jeg har også fundet alternative ruter i Kolding.. trafikken er
eksploderet de sidste par år :(

MVH

Peter Ingsø Laursen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 24-05-06 19:19

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.c46d7d65f8993f55.34878@news.hs235.dk...
> Er der nogen mere eller mindre officielle begrundelser for hvorfor der
> hver eneste dag opstår kæmpe køer nord og syd for Vejle Fjord broen ?
>
> Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor broen skaber så meget kø, den er jo
> ikke smallere end vejene der leder hen til den så egentlig burde den ikke
> give nogen problemer...

Jeg kommer til at tænke på "gamle dage", hvor jeg sad på bagsædet i mine
forældres bil på vores mange ture mellem Odense og Silkeborg. Vejle var
altid en trafikal katastrofe, og om sommeren kunne det tage "100 år" at
slippe igennem. Det hjalp broen dog på

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Henrik Stidsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-05-06 20:14

Peter Ingsø Laursen wrote :
> Jeg kommer til at tænke på "gamle dage", hvor jeg sad på bagsædet i mine
> forældres bil på vores mange ture mellem Odense og Silkeborg. Vejle var altid
> en trafikal katastrofe, og om sommeren kunne det tage "100 år" at slippe
> igennem. Det hjalp broen dog på

Vejle er stadig en trafikal katastrofe - eller rettere, den er nok
blevet det igen så det er på høje tid de går igang med udvidelse af
broen.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx



Peter Ingsø Laursen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 25-05-06 08:33

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.c4f97d654399aedb.34878@news.hs235.dk...

> Vejle er stadig en trafikal katastrofe - eller rettere, den er nok blevet
> det igen så det er på høje tid de går igang med udvidelse af broen.

Er en udvidelse noget, man reelt diskuterer i området?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 09:01

Hej

Peter Ingsø Laursen wrote:
> Er en udvidelse noget, man reelt diskuterer i området?

Nej - kun til den 1. april, hvor det et år blev foreslået, at de lokale
skulle have deres helt egen bro.

Broen's piller skulle vist være dimensioneret til en 3 bane, men der er
ikke noget på tale for tiden. Om de reviderer det med de 3 baner kan
også godt være, for når der kommer en speciel tung transport som for
eksempel en hel transformerstation, så lukkes broen helt for ikke at
overbelaste den imens den tunge last kører over. Så med de nyere og
tungere personvogne i dag i forhold til 25 år siden, så kan det godt
være, at man ikke længere bare kan smide en vognbane mere på.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Thomas Landberg (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 25-05-06 14:26

> Broen's piller skulle vist være dimensioneret til en 3 bane, men der er
> ikke noget på tale for tiden. Om de reviderer det med de 3 baner kan også
> godt være, for når der kommer en speciel tung transport som for eksempel
> en hel transformerstation, så lukkes broen helt for ikke at overbelaste
> den imens den tunge last kører over. Så med de nyere og tungere
> personvogne i dag i forhold til 25 år siden, så kan det godt være, at man
> ikke længere bare kan smide en vognbane mere på.

Kan man ikke "bare" inddrage" nødsporet og lave tre vejbaner i hver retning?
Det er jo det man gør i Limfjordstunnelen hvor der i stedet for nødspor er
avanceret udstyr til at "oprette" et nødspor hvis det bliver nødvendigt.
Forstået på den måde, at et spor eller et helt rør bliver spærre af hvis
(når) der er en bil der løber tør for benzin i bunden at røret. Det samme må
kunne laves på en bro og til en noget anden pris end hvis man skulle skifte
alle bro-elementerne ud så der blev tre baner + et nødspor i hver retning.


--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.



Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 17:15

Hej

Thomas Landberg wrote:
> Kan man ikke "bare" inddrage" nødsporet og lave tre vejbaner i hver retning?
> Det er jo det man gør i Limfjordstunnelen hvor der i stedet for nødspor er
> avanceret udstyr til at "oprette" et nødspor hvis det bliver nødvendigt.
> Forstået på den måde, at et spor eller et helt rør bliver spærre af hvis
> (når) der er en bil der løber tør for benzin i bunden at røret. Det samme må
> kunne laves på en bro og til en noget anden pris end hvis man skulle skifte
> alle bro-elementerne ud så der blev tre baner + et nødspor i hver retning.

Så snart turistsæsonen kommer sker der nok et sammenstød om ugen på
broen som mere eller mindre lukker den helt. De nødspor er der desværre
brug for i større omfang end normalt.

Løsningen er nok kun at udvide broen så den kan tage belastningen.
Eventuelt med et "lokalspor" inderst inde som er beregnet til at krydse
fjorden og ikke andet.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Jesper Thomsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Thomsen


Dato : 26-05-06 14:21


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
news:4475b06e$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Kan man ikke "bare" inddrage" nødsporet og lave tre vejbaner i hver
> retning? Det er jo det man gør i Limfjordstunnelen hvor der i stedet for
> nødspor er avanceret udstyr til at "oprette" et nødspor hvis det bliver
> nødvendigt. Forstået på den måde, at et spor eller et helt rør bliver
> spærre af hvis (når) der er en bil der løber tør for benzin i bunden at
> røret. Det samme må kunne laves på en bro og til en noget anden pris end
> hvis man skulle skifte alle bro-elementerne ud så der blev tre baner + et
> nødspor i hver retning.
>

Det er også planen og den måde broen blev projekteret i sin tid.
Pga. trafikmængden stregede man kun til to vejbaner i sin tid, men
omlægningen til tre spor sker netop ved at inddrage nødsporet i hver side
således at der ikke bliver nogen nødspor til den tid. Så må man lukke den
inderste bane af hvis der sker noget skidt - med deraf følgende
vederstyggelige opbremsninger osv osv. Jeg ved dog ikke om der bliver nogen
specielt skiltning i netop sådanne tilfælde - det kunne man godt forestille
sig.

/Jesper



Jesper Thomsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Thomsen


Dato : 26-05-06 14:19


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
news:44756439$0$46998$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Peter Ingsø Laursen wrote:
>> Er en udvidelse noget, man reelt diskuterer i området?
>
> Nej - kun til den 1. april, hvor det et år blev foreslået, at de lokale
> skulle have deres helt egen bro.
>

Forkert. Det er i projekteringsfasen - man regner med at begynde i 2009 og
udbygningen kommer til at tage det meste af 2-3 år som det ser ud lige nu.

> Broen's piller skulle vist være dimensioneret til en 3 bane, men der er
> ikke noget på tale for tiden.

Forkert.... Men "for tiden" er jo så et stykke ud i fremtiden

/Jesper



Karsten Feddersen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 26-05-06 14:27

Hej

Jesper Thomsen wrote:
>> Nej - kun til den 1. april, hvor det et år blev foreslået, at de lokale
>> skulle have deres helt egen bro.
> Forkert. Det er i projekteringsfasen - man regner med at begynde i 2009 og
> udbygningen kommer til at tage det meste af 2-3 år som det ser ud lige nu.

Jeg vil da blive glad hvis jeg er forkert på den, men hvor har du den
information fra? Jeg kiggede nemlig på Vejdirektoratets hjemmeside, men
kunne ikke finde noget.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Jesper Thomsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Thomsen


Dato : 26-05-06 15:36


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
news:44770209$0$47052$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jesper Thomsen wrote:
>>> Nej - kun til den 1. april, hvor det et år blev foreslået, at de lokale
>>> skulle have deres helt egen bro.
>> Forkert. Det er i projekteringsfasen - man regner med at begynde i 2009
>> og udbygningen kommer til at tage det meste af 2-3 år som det ser ud lige
>> nu.
>
> Jeg vil da blive glad hvis jeg er forkert på den, men hvor har du den
> information fra? Jeg kiggede nemlig på Vejdirektoratets hjemmeside, men
> kunne ikke finde noget.
>
Et nært familiemedlem er driftsingeniør på den fynske og sydjyske motorvej
fra Nyborg og op til DTC/Hornstrup og ned til grænsen....
Han er selv involveret i projekteringen, så oplysningerne er såmænd sikre
nok. Det er ikke officielt meldt ud endnu fra Vejdirektoratets side fordi
der endnu er så mange variable, men at det skal laves ligger fast.

/J



Henrik B. (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-06-06 18:47

"Jesper Thomsen" <jnt@thomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:447711ff$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jeg vil da blive glad hvis jeg er forkert på den, men hvor har du den
>> information fra? Jeg kiggede nemlig på Vejdirektoratets hjemmeside, men
>> kunne ikke finde noget.
>>
> Et nært familiemedlem er driftsingeniør på den fynske og sydjyske motorvej
> fra Nyborg og op til DTC/Hornstrup og ned til grænsen....
> Han er selv involveret i projekteringen, så oplysningerne er såmænd sikre
> nok. Det er ikke officielt meldt ud endnu fra Vejdirektoratets side fordi
> der endnu er så mange variable, men at det skal laves ligger fast.

Nu er Trafikministeren jo så også "lokal".

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Henrik Stidsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-05-06 23:04

Peter Ingsø Laursen explained on 25-05-2006 :
>> Vejle er stadig en trafikal katastrofe - eller rettere, den er nok blevet
>> det igen så det er på høje tid de går igang med udvidelse af broen.

> Er en udvidelse noget, man reelt diskuterer i området?

De sagde det var en del af forberedelserne til udvidelse af broen da de
for en måneds tid siden gik igang med at skifte nogen membraner i broen
(og derfor lukkede to spor en hel uge!)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel



Peter Ingsø Laursen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 26-05-06 09:28

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.d0047d65d37b6c5c.34878@news.hs235.dk...
> Peter Ingsø Laursen explained on 25-05-2006 :
>>> Vejle er stadig en trafikal katastrofe - eller rettere, den er nok
>>> blevet det igen så det er på høje tid de går igang med udvidelse af
>>> broen.
>
>> Er en udvidelse noget, man reelt diskuterer i området?
>
> De sagde det var en del af forberedelserne til udvidelse af broen da de
> for en måneds tid siden gik igang med at skifte nogen membraner i broen
> (og derfor lukkede to spor en hel uge!)

Men broens hitorie taget i betragning (de andre indlæg om belastning), er en
udvidelse næppe løsningen! Skal man op på 75.000 biler om dagen i kapacitet?
Hvor mange år, vil det være nok? Vejene til og fra broen skal jo også kunne
klare belastningen... Hmmm, problem.
Er omfartsveje en mulighed?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Armand (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-06 13:06

Peter Ingsø Laursen skrev:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.d0047d65d37b6c5c.34878@news.hs235.dk...
>> Peter Ingsø Laursen explained on 25-05-2006 :
>>>> Vejle er stadig en trafikal katastrofe - eller rettere, den er nok
>>>> blevet det igen så det er på høje tid de går igang med udvidelse af
>>>> broen.
>>> Er en udvidelse noget, man reelt diskuterer i området?
>> De sagde det var en del af forberedelserne til udvidelse af broen da de
>> for en måneds tid siden gik igang med at skifte nogen membraner i broen
>> (og derfor lukkede to spor en hel uge!)
>
> Men broens hitorie taget i betragning (de andre indlæg om belastning), er en
> udvidelse næppe løsningen! Skal man op på 75.000 biler om dagen i kapacitet?
> Hvor mange år, vil det være nok? Vejene til og fra broen skal jo også kunne
> klare belastningen... Hmmm, problem.
> Er omfartsveje en mulighed?
>
En lavbro med klap lige udenfor Vejle havn, til at absorbere den lokale
nord-syd trafik!
Samt en transit-tvilling parallet med den eksisterende motorvejsbro (de
tørre kapacitets-angivelser berettiger egentlig en fordobling), der ikke
tilsluttes af/på -kørslerne umiddelbart nord og syd for fjorden!

--
Armand.
(der er udemærket tilfreds med ikke at skulle tage dén beslutning)

Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 17:33

Armand skriver:
>
> En lavbro med klap lige udenfor Vejle havn, til at absorbere den lokale
> nord-syd trafik!

God ide.

> Samt en transit-tvilling parallet med den eksisterende motorvejsbro (de
> tørre kapacitets-angivelser berettiger egentlig en fordobling), der ikke
> tilsluttes af/på -kørslerne umiddelbart nord og syd for fjorden!

2 spor mere i hver retning hængt op på undersiden af den nuværende
bro....

Færge ???


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Ukendt (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-06 19:29


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
news:mn.d0047d65d37b6c5c.34878@news.hs235.dk...
> Peter Ingsø Laursen explained on 25-05-2006 :
>>> Vejle er stadig en trafikal katastrofe - eller rettere, den er nok
>>> blevet det igen så det er på høje tid de går igang med udvidelse af
>>> broen.
>
>> Er en udvidelse noget, man reelt diskuterer i området?
>
> De sagde det var en del af forberedelserne til udvidelse af broen da de
> for en måneds tid siden gik igang med at skifte nogen membraner i broen
> (og derfor lukkede to spor en hel uge!)
>

Det var nu ikke membraner, men en af de ekspansionsfuger der sidder imellem
de enkelte brosektioner. En af dem var knækket og truede med at falde ned,
hvorefter den ville efterlade et stort hul mellem de to sektioner - ik så
godt. Fugen dækker begge spor og kan kun skiftes i et stykke hvorfor det var
nødvendigt at lukke begge spor på en gang...

/J



Henrik Stidsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-05-06 00:31

Jesper Thomsen wrote on 26-05-2006 :
> Det var nu ikke membraner, men en af de ekspansionsfuger der sidder imellem
> de enkelte brosektioner. En af dem var knækket og truede med at falde ned,
> hvorefter den ville efterlade et stort hul mellem de to sektioner - ik så
> godt. Fugen dækker begge spor og kan kun skiftes i et stykke hvorfor det var
> nødvendigt at lukke begge spor på en gang...

Okay - men de kaldte dem nu membraner i Jyske Vestkysten.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
You know this framework is not big enough for the two of us!



Klaus D. Mikkelsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-05-06 19:43

Henrik Stidsen skriver:
>
> Er der nogen mere eller mindre officielle begrundelser for hvorfor der
> hver eneste dag opstår kæmpe køer nord og syd for Vejle Fjord broen ?

Al trafikken fra Herning kommer samme vej, den er ikke på motorvejen før
Hornstrup (DTC). Så er der hastighedsbegrænsning og folk der skal "kigge
ud". Jeg er sjældent over 100km/t over broen på grund af trafik.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Finn Guldmann (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-05-06 23:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Er der nogen mere eller mindre officielle begrundelser for hvorfor der
>> hver eneste dag opstår kæmpe køer nord og syd for Vejle Fjord broen ?
> Al trafikken fra Herning kommer samme vej, den er ikke på motorvejen før
> Hornstrup (DTC). Så er der hastighedsbegrænsning og folk der skal "kigge
> ud". Jeg er sjældent over 100km/t over broen på grund af trafik.
>
Hvorhen fra Herning?

Skal man sydpå fra Herning kører man da over Brande, Bredsten og
"Gravens Rand" til Kolding. Eller ind til Vejle Syd, hvis man ikke er
bekendt med smutvejen.

Skal man til Vejle er det nemmeste også Brande og Bredsten.

Er det derimod fra Viborg, Skive, Thisted og det vestlige Himmerland er
det rigtig at man kommer på motorvejen ved Hornstrup.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Klaus D. Mikkelsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-05-06 06:48

Finn Guldmann skriver:
>
> Hvorhen fra Herning?

Undskyld - Viborg.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 07:30

Hej

Finn Guldmann wrote:
> Skal man sydpå fra Herning kører man da over Brande, Bredsten og
> "Gravens Rand" til Kolding. Eller ind til Vejle Syd, hvis man ikke er
> bekendt med smutvejen.
>
> Skal man til Vejle er det nemmeste også Brande og Bredsten.

Med den nye vej nord om Vejle, så er skiltningen sådan at trafikken
ledes ud på Viborgvej nord for Vejle og på den måde rammer Hornstrup
til-/af-kørslen. Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Klaus D. Mikkelsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-05-06 07:28

Karsten Feddersen skriver:
>
> Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.

Hmmmmm.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 07:40

Hej

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Karsten Feddersen skriver:
>> Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.
>
> Hmmmmm.....

Dooh - Ok Igennem Vejle så da.


--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Finn Guldmann (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-05-06 09:55

Karsten Feddersen skrev:
>>> Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.
>> Hmmmmm.....
> Dooh - Ok Igennem Vejle så da.
>
Og det skulle endda gerne være sådan at den ledes uden om Vejle.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Armand (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-06 14:15

Karsten Feddersen skrev:
> Hej
>
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Karsten Feddersen skriver:
>>> Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.
>>
>> Hmmmmm.....
>
> Dooh - Ok Igennem Vejle så da.
>
>
Over Vejle-fjord, retteligen!?

--
Armand.

Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 18:21

Hej

Armand wrote:
>>>> Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.
>>>
>>> Hmmmmm.....
>>
>> Dooh - Ok Igennem Vejle så da.
>>
> Over Vejle-fjord, retteligen!?
>

Dam det er gået godt med den forklaring. Jo, tak for rettelsen

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Finn Guldmann (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-05-06 09:54

Karsten Feddersen skrev:
>> Skal man sydpå fra Herning kører man da over Brande, Bredsten og
>> "Gravens Rand" til Kolding. Eller ind til Vejle Syd, hvis man ikke er
>> bekendt med smutvejen.
>> Skal man til Vejle er det nemmeste også Brande og Bredsten.
> Med den nye vej nord om Vejle, så er skiltningen sådan at trafikken
> ledes ud på Viborgvej nord for Vejle og på den måde rammer Hornstrup
> til-/af-kørslen. Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.
>
Det skulle den da gerne.
(Forstår hvad du mener.)

Viste blot ikke at den omfartsvej var blevet færdig. (Den er da heller
ikke med på kort ved Krak.dk)

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 10:29

Hej

Finn Guldmann wrote:
> Viste blot ikke at den omfartsvej var blevet færdig. (Den er da heller
> ikke med på kort ved Krak.dk)

Du kan finde den på findvej.dk. Den går fra Ølholm til Riis, men hvis
men ellers slår op på krak, så ledes du over Ejstrupholm og begge veje
fører godt nok en udenom vejle centrum, men til tilgæld komme alle nu
over broen i stedet.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Finn Guldmann (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-05-06 11:25

Karsten Feddersen skrev:
>> Viste blot ikke at den omfartsvej var blevet færdig. (Den er da heller
>> ikke med på kort ved Krak.dk)
> Du kan finde den på findvej.dk. Den går fra Ølholm til Riis, men hvis
> men ellers slår op på krak, så ledes du over Ejstrupholm og begge veje
> fører godt nok en udenom vejle centrum, men til tilgæld komme alle nu
> over broen i stedet.
>
Og den er færdig og i brug?

Der er også markeret motorvej/motortrafikvej fra Herning til Brande. Ved
du om den så også er færdig. De var gået i gang med den sidst jeg var på
de kanter.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Karsten Feddersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 25-05-06 11:40

Hej

Finn Guldmann wrote:
> Og den er færdig og i brug?

Jeps. Jeg har taget den flere gange.

> Der er også markeret motorvej/motortrafikvej fra Herning til Brande. Ved
> du om den så også er færdig. De var gået i gang med den sidst jeg var på
> de kanter.

Ikke endnu. Den arbejder de stadig på.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Finn Guldmann (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-05-06 16:06

Karsten Feddersen skrev:
>> Og den er færdig og i brug?
> Jeps. Jeg har taget den flere gange.
>
godt at vide når (hvis) man nu skal til at ligge og køre hele landet
tyndt.

>> Der er også markeret motorvej/motortrafikvej fra Herning til Brande.
>> Ved du om den så også er færdig. De var gået i gang med den sidst jeg
>> var på de kanter.
> Ikke endnu. Den arbejder de stadig på.
>
Ok, så holder vi os fra den lidt endnu.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Karsten Andersen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 25-05-06 16:59

Thu, 25 May 2006 11:29:15 +0200, skrev Karsten Feddersen, på 14
linier, i <447578df$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>Hej
>
>Finn Guldmann wrote:
>> Viste blot ikke at den omfartsvej var blevet færdig. (Den er da heller
>> ikke med på kort ved Krak.dk)
>
>Du kan finde den på findvej.dk. Den går fra Ølholm til Riis, men hvis
>men ellers slår op på krak, så ledes du over Ejstrupholm og begge veje
>fører godt nok en udenom vejle centrum, men til tilgæld komme alle nu
>over broen i stedet.

Mellem Riis og Uldum er den vej da efterhånden gammel
(2004)
Det nyeste af den vej er jo fra Uldum til horsens.
(2006)
Og begge er da med på krak.



--
MVH Karsten
Horsens

Finn Guldmann (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-05-06 23:14

Karsten Andersen skrev:
>>> Viste blot ikke at den omfartsvej var blevet færdig. (Den er da heller
>>> ikke med på kort ved Krak.dk)
>> Du kan finde den på findvej.dk. Den går fra Ølholm til Riis, men hvis
>> men ellers slår op på krak, så ledes du over Ejstrupholm og begge veje
>> fører godt nok en udenom vejle centrum, men til tilgæld komme alle nu
>> over broen i stedet.
> Mellem Riis og Uldum er den vej da efterhånden gammel
> (2004)
> Det nyeste af den vej er jo fra Uldum til horsens.
> (2006)
> Og begge er da med på krak.
>
Måske er det fordi dels at jeg ikke har kørt så meget herhjemme og dels
at der ikke er så meget den kan bruges til at jeg ikke er bekendt med at
den er færdig.

Men fandt den på Krak, og prøvede med forskellige destinationer på en
tur fra Brande.

Til Vejle Nord (Bredballe m.v.), Vejle syd (Vinding m.v.) og Middelfart
(d.v.s. Fredericia, Taulov, Fyn, Sjælland m.v.) foreslog Krak at man
brugte den nye vej.

Men til Kolding (og dermed alt sønden ud af landet), ja selv til
Damhaven inde midt i Vejle foreslog Krak at man droppede den nye vej.

Så det kan da godt være der er nogen der har forregnet sig med hvor de
har fået lagt den vej.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Karsten Andersen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 26-05-06 15:27

Fri, 26 May 2006 00:13:48 +0200, skrev Finn Guldmann, på 35 linier, i
<e55a6s$210j$1@newsbin.cybercity.dk>, :


>Måske er det fordi dels at jeg ikke har kørt så meget herhjemme og dels
>at der ikke er så meget den kan bruges til at jeg ikke er bekendt med at
>den er færdig.

Den er faktisk god her fra Horsens.
Endelig fik de lavet vejen igennem fra Horsens Syd afkørslen.
En tur til feks Givskud klares meget lettere


>Men fandt den på Krak, og prøvede med forskellige destinationer på en
>tur fra Brande.
>
>Til Vejle Nord (Bredballe m.v.), Vejle syd (Vinding m.v.) og Middelfart
>(d.v.s. Fredericia, Taulov, Fyn, Sjælland m.v.) foreslog Krak at man
>brugte den nye vej.
>
>Men til Kolding (og dermed alt sønden ud af landet), ja selv til
>Damhaven inde midt i Vejle foreslog Krak at man droppede den nye vej.
>
>Så det kan da godt være der er nogen der har forregnet sig med hvor de
>har fået lagt den vej.

Nu er den vej jo heller ikke ifølge kortet beregnet til sydgående
trafik.
Nærmere Øst/Vest.

--
MVH Karsten
Horsens

Thomas Landberg (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 25-05-06 14:24

> til-/af-kørslen. Så trafikken fra Herning ledes nu også igennem Herning.

...... hvilket alt i alt er en fordel for trafiktætheden på Vejle
Fjord-broen....


--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.



Finn Guldmann (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-05-06 23:38

Henrik Stidsen skrev:
> Er der nogen mere eller mindre officielle begrundelser for hvorfor der
> hver eneste dag opstår kæmpe køer nord og syd for Vejle Fjord broen ?
> Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor broen skaber så meget kø, den
> er jo ikke smallere end vejene der leder hen til den så egentlig burde
> den ikke give nogen problemer...
>
Læg mærke til vejret.

En dag med overskyet og evt. tåge er køerne ikke så lange. Det er
udsigten heller ikke.

Vejles er faktisk fantastisk ud der oppe fra på en solskinsdag.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@

Henrik Stidsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-05-06 00:00

Finn Guldmann submitted this idea :
> Vejles er faktisk fantastisk ud der oppe fra på en solskinsdag.

Det tror jeg gerne. Er meget lang tid siden jeg har kørt deroppe sidst,
plejer jo at dreje fra lige før broen :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste