Status 2: Hurtigst fra 80-160 km/t
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 14:06

Hej folkens

Hermed opfølgning på vores føljeton om 80-160 km/t.

Dette indlæg har udvidet listen med flere flere biler - og flere tider.

Hvis du kommer til Tyskland, eller hvis du på anden måde kan komme i nærheden af
et sted, hvor du kan udføre testen lovligt, så smid din tid her i tråden - sammen
med en kort beskrivelse af din bil.

(Vejledning i hvordan testen skal udføres står nederst i dette indlæg.)

Her er den opdaterede liste, som den ser ud pt.:

Anonym her fra gruppen:
Saab Turbo (260-270 hk)
10,5 sekund.

Anonym her fra gruppen:
Saab Turbo (235 hk), 5. gear
11,7 sekund.

Jan W Nielen
Opel Vectra GTS 2,0 Turbo Sport, 6 gear
11,7 sekund.

Bjørn
Opel Vectra V6, 6 gear
12,3 sekund.

Citroën Xantia V6 aut.:
12,7 sekund (med tilløb – reel tid formentlig mindst et sekund højere.)

Martin Vollert
Mondeo V6:
13,4 sekund.

Henrik:
Vectra A 2,5 V6, 170 hk, 5 gear
14,5 sekund

Audi A4, 2,4, 170 hk, 5 gear:
14,7 sekund.

Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut:
15,45 sekund

BMW 320d aut., 163 hk (8,6 sek. fra 0-100 km/t):
16.5 sekund

Opel Vectra 2,0:
16,7 sek.

Jacob Rungwald
BMW E46 318i 1.9 fra 1999 (118 hk):
17 sekunder

Toyota Camry 2,2i (136 hk):
17,5 sek

VW Golf TDi, 115 hk, 6 gear:
18,6 sek.

VW Bora 2,0:
20,2 sek.

Vejledning/test-metode:

Tidstagningerne udføres ved, at man starter i måske 2. eller 3. gear ved 80 km/t
UDEN at tage tilløb fra for eksempel 60 km/t, ved at kører på helt vandret vej, og
ved at i øvrigt at bruger gearene og motoren kraft bedst muligt.

God vind - medvind..

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-05-06 14:25

Jan W Nielsen skrev:
> Hej folkens
>
> Hermed opfølgning på vores føljeton om 80-160 km/t.
>
> Dette indlæg har udvidet listen med flere flere biler - og flere tider.

snip
> [...]
> ved at i øvrigt at bruger gearene og motoren kraft bedst muligt.

Det kunne da være man skulle tage den på motorcyklen en dag, bare lige
for at sammenligne
Det må lige passe med 2+3. gear :)
--
mvh Anders Christensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-05-06 19:49

Anders Christensen wrote:

> Det kunne da være man skulle tage den på motorcyklen en dag, bare lige
> for at sammenligne
> Det må lige passe med 2+3. gear :)

Jeg har prøvet på min maskine, fra 3. til 4. gear, og jeg startede endda
ikke i det rette arbejdsområde for min motor.. resultatet var vist 6
sekunder.. og jeg kører på en gammel fzr600r med 100hk..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-05-06 14:38

> [...]
> vej, og
> ved at i øvrigt at bruger gearene og motoren kraft bedst muligt.

Jeg vil mene det bliver lige så meget chaufførens humør der sætter den tid.
En mere ensartet metode er at man accelererer maksimalt og så starter uret
ved 80 og stopper ved 160.
At ikke tage tilløb tror jeg fortolkes meget individuelt.

Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-06 14:44

Jan W Nielsen wrote:

> Citroën Xantia V6 aut.:
> 12,7 sekund (med tilløb - reel tid formentlig mindst et sekund
> højere.)

Der er nok forskel på folk, hva´?? Hvad så med mine tider?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 14:50

> Der er nok forskel på folk, hva´?? Hvad så med mine tider?

Undskyld, Per..

Jeg sad og rodede efter dem, men jeg kunne ikke finde dem....her via Autoatlas,
der er min eneste adgang til gruppen herfra, hvor jeg sidder nu..

Send dem ind i denne tråd også..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-06 16:28

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg sad og rodede efter dem, men jeg kunne ikke finde dem....her via
> Autoatlas, der er min eneste adgang til gruppen herfra, hvor jeg

Hvis du nu søgte på lynhurtig turbodiesel ;)

Jeg sender lige nogle tider ind når jeg har fået taget nogle tider med
måling uden flyvende start. Jeg vil prøve at skifte i 5. og se om det
hjælper lidt på de sidste anstrengte km/t ;) Den løber ikke meget over 160 i
4. gear :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-06 16:36

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> Anonym her fra gruppen:
> Saab Turbo (260-270 hk)
> 10,5 sekund.

240?

> Anonym her fra gruppen:
> Saab Turbo (235 hk), 5. gear
> 11,7 sekund.

I 5. gear?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 16:54

> 240?

Nej, 260 eller deromkring, når den er stillet ind med en ny boks. )

> I 5. gear?

Nej, der skulle stå 5 gear. )

Altså en Saab 9000 2,3 Turbo med 5 gear - er det ikke noget, som du kender
til..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-05-06 16:40

Jan W Nielsen wrote:
Toyota Supra Turbo 3,0 R6 24v, hk ukendt.
Ca. 11,5 sek. +/- 0,5 sek.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-06 16:45

meddelelse news:44747e56$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan W Nielsen wrote:
> Toyota Supra Turbo 3,0 R6 24v, hk ukendt.
> Ca. 11,5 sek. +/- 0,5 sek.

Hvad vejer så'n en slæde?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-05-06 18:22

Henrik B. wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:44747e56$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hvad vejer så'n en slæde?

1.500 kg.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 16:54

> Toyota Supra Turbo 3,0 R6 24v, hk ukendt.
> Ca. 11,5 sek. +/- 0,5 sek.

Fin tid.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-05-06 17:59

> Opel Vectra GTS 2,0 Turbo Sport, 6 gear
> 11,7 sekund.

Når nu du skriver hvad de andre har af hk, hvad så med ovenstående bil? Det
er jo ikke en std. tid...

Mvh/Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 18:06

> Når nu du skriver hvad de andre har af hk, hvad så med ovenstående bil?
> Det er jo ikke en std. tid...

Jeg ved det ikke - men jeg tror godt, jeg kan regne med over 200.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-06 18:46

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg ved det ikke - men jeg tror godt, jeg kan regne med over 200.

Næh, det er nemlig rigtigt. Hvis man ikke har forstand på det, så skal man
heller ikke have dem målt ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 20:21

Vi har en ny bil i "kassen":

Thomas Krath
Chevrolet Camaro (årgang 1998), 300 hk:
11,07 sekund.

Når vi starter ved siden af hinanden og kører roligt med 80 km/t og dernæst
kører op til 160 km/t, ligger Camaro'en ved slutningen 3 meter foran min
egen.

Camaroen ér hurtigere - der er ikke noget at gøre. Camaroen kører i øvrigt
lige op med en Porsche Carrera fra 1992. Carreraen er løftet fra 250 til 300
hk, men kører som standard ellers 5,7 sek. fra 0-100 & 260 km/t på toppen.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-05-06 20:23

Den Wed, 24 May 2006 21:21:23 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>kører op til 160 km/t, ligger Camaro'en ved slutningen 3 meter foran min

Tænk at konkurrere om hvor hurtigt man kan miste kørekortet...

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : MK

Dato : 24-05-06 20:28

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk at konkurrere om hvor hurtigt man kan miste kørekortet...

Mister man ikke i Tyskalnd, hvor der er fri hastighed...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 20:35

> Mister man ikke i Tyskalnd, hvor der er fri hastighed...

For det første ved du ikke, om vi var nede over grænsen.

For det andet er vi nogle, der har adgang til et lukket areal med en endog
meget lang stribe asfalt..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-05-06 20:29

> Tænk at konkurrere om hvor hurtigt man kan miste kørekortet...

Hvad mener du?

Mvh/Thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-05-06 20:37

Den Wed, 24 May 2006 21:29:01 +0200 sendte "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> følgende røgsignaler:

>Hvad mener du?

At det er en disciplin man ikke kan bruge til en pind i Danmark udover
at man mister kortet hvis polisen er ude at lege Star Wars.

I øvrigt er jeg lidt misundelig på Jer.

Ikke at Getz'en ikke kan komme op på 160 km/t, men det vil tage en
30-35 sekunders tid vil jeg tro, og jeg synes at det er synd at
motoren skal snurre så hurtigt (ca. 4600 o/min.) Jeg kører jo helst
morfar-kørsel d.v.s. gearskift ved maks. 2500 o/min.

Men hvis jeg vinder 20.000.000 i lotto på lørdag, så.....nej, jeg
gider ikke engang. Tror jeg.

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-05-06 20:56

> At det er en disciplin man ikke kan bruge til en pind i Danmark udover
> at man mister kortet hvis polisen er ude at lege Star Wars.

Det har du helt ret i, men nu kører man jo også nogle gange i udlandet -
bl.a. Tyskland - hvor man kan bruge det til noget. Selv kører jeg dog
typisk en 130-140 kmt på motorvejen her i Danmark, men det er da lidt sjovt
at se hvor hurtig bilen er.

Mvh/Thomas

Fra : Brian

Dato : 24-05-06 21:03

Thomas Krath wrote:

> [...]
> kører jeg dog typisk en 130-140 kmt på motorvejen her i Danmark, men
> det er da lidt sjovt at se hvor hurtig bilen er.

Det er knap så sjovt for os der skal se hvor hurtig bilen _ikke_ er

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-06 10:22

Hr. Jensen wrote:
> [...]

> motoren skal snurre så hurtigt (ca. 4600 o/min.) Jeg kører jo helst
> morfar-kørsel d.v.s. gearskift ved maks. 2500 o/min.

Jeg tvivler på min motor nogensinde har været over 4.600 rpm og jeg skifter
normalt gear ved 1.800 rpm. Du er jo en ren motorbølle ved siden af ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-05-06 10:30

Den Thu, 25 May 2006 11:22:10 +0200 sendte "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> følgende røgsignaler:

>Jeg tvivler på min motor nogensinde har været over 4.600 rpm og jeg skifter
>normalt gear ved 1.800 rpm. Du er jo en ren motorbølle ved siden af ;)

Bortset fra at du vist kører diesel, ikke sandt?
Getz'en foretrækker benzin.

Nå, alt det er jo snart en saga blot. Min mor køber den om en uges
tid.
Men hvis jeg vinder 20-30 mill. i lotto, så køber jeg en Bentley
Continental Flying Spur. Og så skal vi se hvad 80-160 tiden er.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-05-06 16:41

Thu, 25 May 2006 11:29:33 +0200, skrev Hr. Jensen, på 27 linier, i
<5vta72p71f0miurcg9nprjk5b1id7ajgdk@4ax.com>, :

>Bortset fra at du vist kører diesel, ikke sandt?
>Getz'en foretrækker benzin.

Getz fåes med diesel

> [...]
>Men hvis jeg vinder 20-30 mill. i lotto, så køber jeg en Bentley
>Continental Flying Spur. Og så skal vi se hvad 80-160 tiden er.

tror nok jeg kunne finde noget bedre og bruge alle pengene til.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 07:21

Den Thu, 25 May 2006 17:41:23 +0200 sendte Karsten Andersen
<karsten@jyde.dk> følgende røgsignaler:

>Thu, 25 May 2006 11:29:33 +0200, skrev Hr. Jensen, på 27 linier, i
><5vta72p71f0miurcg9nprjk5b1id7ajgdk@4ax.com>, :

>Getz fåes med diesel

Ja, men nu er min (lidt endnu) en 1,3 benzin med 82 fyrrige heste til
1000 kg tørvægt.

>tror nok jeg kunne finde noget bedre og bruge alle pengene til.

Nu koster sådan en Bentley jo ikke 20-30 mill. kr. og en komfortabel
"limousine" med en topfart på 312 km/t og 0-100 km/t på 5,2 sek er jo
heller ikke noget at kimse ad. Eneste "ulempe" er vel VW-motoren.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 20:36

> Mister man ikke i Tyskalnd, hvor der er fri hastighed...

For det første ved du ikke, hvor vi har kørt henne, Hr. Jensen.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-05-06 20:58

Den Wed, 24 May 2006 21:36:08 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
> [...]

>For det første ved du ikke, hvor vi har kørt henne, Hr. Jensen.
>
>For det andet er vi nogle, der har adgang til et lukket areal med en endog

For det tredie er jeg dybest set også ligeglad.

For det fjerde kan disse indlæg inspirere nogle mennesker til at
afprøve disciplinen på offentlig vej i Danmark (det er jo det der
ligger først for for mange mennesker)

Der er ingen direkte opfordring til begå ulovligheder, der skal jeg
være den første til at erklære, men det lugter stadig lidt af "Se,
hvad jeg kan" og "Nå, så det kan du, men jeg kan..."

Det er fint at I gør det på lukket bane.

Men på en Autobahn?

Det vil sige at der er nogen der med vilje kører 80 km/t med de øvrige
trafikanter susende forbi sig med 130+, og pludselig sparker de til
den mens de sidder og fedter med stopuret?

Jeg synes bare at når man indbyder til sådan en lille konkurrence, så
bør man lige huske folk på at det skal gøres på en forsvarlig måde.

Lukket bane = OK.
Offentlig vej (Tyskland eller ej) = Ikke OK.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 21:06

> Lukket bane = OK.

> Offentlig vej (Tyskland eller ej) = Ikke OK.

Ikke enig.

Hvis man bruger den indvendige side af hovedet - evt. har en kammerat med,
der kan kigge på speedo og tage tid, så er der ingen ben i det.

Der er mange idiotiske mennesker, der kører hel- eller halv-stærkt i
boligkvarterer eller som på andre måder udsætter folk for unødig risiko.
Dette behøver slet ikke være uforsvarligt, hvis man bor i Sønderjylland,
eller på anden måde kan køre ned over grænsen - evt. på weekend dernede el.
lign.

....og så bander jeg skam selv over folk, der kører farligt....og dette gør
også "pæne" mennesker helt uvidende..steder hvor der bor børn, og hvor der
ikke er optimale oversigtsforhold.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-05-06 21:31

Hr. Jensen skrev:

> Tænk at konkurrere om hvor hurtigt man kan miste kørekortet...

Det hedder det ikke... det hedder: "Tænk at konkurrerer og have det
sjovt samtidig.. det er lige noget for mig også da jeg aldrig bliver for
gammel til at have det sjovt".

Nu ikke så grå Hr Jensen... Der er intet uforsvarligt i at udføre slige
sager på en dansk motorvej.. selvom vi alle selvfølgelig har været
sydpå..

MVH

Fra : Per O.

Dato : 25-05-06 13:37

> [...]
> <intetsvar@farvelogtobak.dk> følgende røgsignaler:

> Tænk at konkurrere om hvor hurtigt man kan miste kørekortet...

Man kan jo prøve på lukket bane .. min tid er målt på landingsbanen på
Vandel flyveplads i dag.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 15:15

> Man kan jo prøve på lukket bane .. min tid er målt på landingsbanen på
> Vandel flyveplads i dag.

Sådan skal det gøres..!!

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 23:09

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk at konkurrere om hvor hurtigt man kan miste kørekortet...

Der var ingen der sagde at du skulle udføre tricket i en byzone...

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-06 07:17

Den Fri, 26 May 2006 00:09:06 +0200 sendte "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Der var ingen der sagde at du skulle udføre tricket i en byzone...

Fair nok, så kør 160 km/t på en motorvej herhjemme....resultatet er så
vidt jeg husker det samme.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-05-06 07:32

> Fair nok, så kør 160 km/t på en motorvej herhjemme....resultatet er så
> vidt jeg husker det samme.

Nej nej, først ved 161 :)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 08:46

> Nej nej, først ved 161 :)

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-05-06 21:27

Jan W Nielsen skrev:

SNIP

Du har glemt mig ;))

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 21:35

> Du har glemt mig ;))

Korrekt - skriv dig endelig i..

(Tiden er meget flot, må man sige).. )

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Brian

Dato : 24-05-06 21:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du har glemt mig ;))

De totalt utroværdige er klippet fra - hårdt og kontant!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-05-06 22:40

Brian skrev:

> De totalt utroværdige er klippet fra - hårdt og kontant!

Du kunne bare have beholdt din Opel... ;)

MVH

Fra : Brian

Dato : 25-05-06 07:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du kunne bare have beholdt din Opel... ;)

Det kunne jeg og det skulle jeg nok have gjort - for
en gangs skyld er jeg enig med dig.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-05-06 11:24

Brian skrev:

> Det kunne jeg og det skulle jeg nok have gjort

Det lød da til at have været en fin bil..

> - for
> en gangs skyld er jeg enig med dig.

Det er set før ;)

MVH

Fra : Per O.

Dato : 25-05-06 13:32

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> Hej folkens
>
> Hermed opfølgning på vores føljeton om 80-160 km/t.
>
> Dette indlæg har udvidet listen med flere flere biler - og flere tider.

Ford Focus C-Max 1.8 benzin - helt almindelig (kedelig?)
18,4 sekund

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 15:10

> Ford Focus C-Max 1.8 benzin - helt almindelig (kedelig?)
> 18,4 sekund

Tak, Per..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-05-06 17:11

Hej Jan

en referencetid fra nok den mindste maskine i tråden...

Skoda Fabia Combi 16V 101HK: ca. 20,5 sek.

Kørt i 3-4 gear.
En start i 2. gjorde kun tiden ringere...

MVH
Kent Glerup

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-05-06 23:00

> [...]

> vej, og
> ved at i øvrigt at bruger gearene og motoren kraft bedst muligt.

2005 BMW 325i E90
Effekt iflg. fabriksoplysninger: 218 hk/250 Nm
Effekt målt på rullefelt: 218,9 hk / 249,6 Nm

80-160km/t målt i dag = 11,46 sek.

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 08:47

> 2005 BMW 325i E90
> Effekt iflg. fabriksoplysninger: 218 hk/250 Nm
> Effekt målt på rullefelt: 218,9 hk / 249,6 Nm
> 80-160km/t målt i dag = 11,46 sek.

Damned..!

Godt gået - har du prøvet at køre mod den gamle 330i..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-05-06 15:34

> Godt gået - har du prøvet at køre mod den gamle 330i..?

*LOL*!!!

Mvh/Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 17:27

?

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 26-05-06 17:57

> ?

Ja din "opførsle" ligner jo umiskendelig forfatteres til
"Mein Kampf" ( i overført betydning)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 18:10

> Ja din "opførsle" ligner jo umiskendelig forfatteres til
> "Mein Kampf" ( i overført betydning)

En forklaring er vist på sin plads her, Mogens.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 26-05-06 18:11

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 18:17

> Ja

Jeg afventer forklaringen - på en sammenligning med Hitler - der må være
noget, jeg ikke har fanget her.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 26-05-06 19:01

> Jeg afventer forklaringen - på en sammenligning med Hitler - der må være
> noget, jeg ikke har fanget her.

LOL - du tager det for begstaveligt. Nuvel, den var måske for sjov

Jeg sammenligner lidt med kommunikationen omkring den "330i", du
mente at ha' kørt om kap mod. Derfor kan det virke lidt som en kamp,
at du nu skal ha' ML's konfirmation (måling) ift. en 330i. Du ved (!) jo,
hvad han kører i.

Men min "joke" var sikkert for sjov :)

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-05-06 19:19

> [...]
> mente at ha' kørt om kap mod. Derfor kan det virke lidt som en kamp,
> at du nu skal ha' ML's konfirmation (måling) ift. en 330i. Du ved (!) jo,

Nemlig ja :D

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : MK

Dato : 26-05-06 19:26

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig ja :D

> http://bilimport.tkrath.dk/ <-- nu opdateret :)

Med et forum - jeg ér medlem

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 19:20

> LOL - du tager det for begstaveligt. Nuvel, den var måske for sjov

Jeg forstod ikke helt sammenligningen, må jeg sige.

> [...]
> mente at ha' kørt om kap mod. Derfor kan det virke lidt som en kamp,
> at du nu skal ha' ML's konfirmation (måling) ift. en 330i. Du ved (!) jo,

Jeg må nok sige, at jeg stadig ikke fatter din pointe.

Jeg synes, det er interessant, om Mortens kører nogenlunde lige op med en
"gammel" 330i. Det vil jeg faktisk tro. Mortens har kun 13 hk mindre, og til
gengæld har den en hurtig 6-trins-gearkasse.

En BMW med 190 hk kan er ikke så hurtig, tror jeg.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 26-05-06 19:25

> En BMW med 190 hk kan er ikke så hurtig, tror jeg.

Jeg har jo een stående i agragen - jeg er meget overrasket over
dens evner i mellemacceleraioner, må jeg sige. Såvel max acc.
som "blot" i 5. gear - den forskyder alvorligt hurtigt...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-06 19:59

> Jeg har jo een stående i agragen - jeg er meget overrasket over
> dens evner i mellemacceleraioner, må jeg sige. Såvel max acc.
> som "blot" i 5. gear - den forskyder alvorligt hurtigt...

Jeg kan se, du har lært at formulere dig på den skarpe måde - forskyder -
det kan jeg lide.

Jeg er helt overbevist om, at den forskyder ganske alvorligt - tror dog ikke
som en 330´er.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-05-06 12:59

> Jeg kan se, du har lært at formulere dig på den skarpe måde - forskyder -
> det kan jeg lide.
>
> Jeg er helt overbevist om, at den forskyder ganske alvorligt - tror dog
> ikke som en 330´er.

Eller som en turbo.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-05-06 20:04

> Eller som en turbo.

Nåh, du mener 335´eren..?

Nej, det tror jeg heller ikke.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-05-06 23:20

Jan W Nielsen skrev:
<>

Lige en melding fra en gammel Opello.

Fire prøver, fra 80 til 160 km/t, mellem Flensborg Syd og Tarp, to den
ene vej og to den anden vej.

I den rækkefølge de blev tager 56, 40, 46 og 49 sekunder. (I nedennævnte
bil)

Et noget mærkeligt resultat som jeg ikke syntes kan bruges til ret
meget. Specielt i betragtning af at under den første gik det en smule
nedad.

Det skal lige med at den sidste nok kunne havde været lidt hurtigere
hvis det ikke havde været en lørdag eftermiddag.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-05-06 22:40

> Damned..!

Nej, det er ikke helt tosset :)

> Godt gået - har du prøvet at køre mod den gamle 330i..?

Yes, den dag jeg fik min 325'er skærmede jeg en 330Ci E46 hen over
Öresundsbron. :)

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 26-05-06 15:27

> [...]
> nærheden af
> et sted, hvor du kan udføre testen lovligt, så smid din tid her i tråden -

Og så en endnu sløvere banan:

Audi A3 1.6 ('04, 102hk, 5 gear)
ca 21 sek. i snit (kørt i begge retninger, 3. og 4. gear anvendt)

Men alligevel "imponerende", at den ikke er meget langsommere end Bora
2.0...

PS: Der bliver kørt med 225/45-17 dæk, hvilket jo nok skærer et par sekunder
af tiden

--
Jacob

Fra : corner

Dato : 26-05-06 16:02

Hej Alle sammen !

jeg køre i en Toyota Hi ace 2,4 disel

nu har jeg prøvet 2 gange det vil vel tage omkring 1 dag.
den vil ikke over 142km/t ifgl gps'en

Hilsen Jørgen Rubach

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-05-06 17:17

corner wrote:
> Hej Alle sammen !
>
> jeg køre i en Toyota Hi ace 2,4 disel
>
> nu har jeg prøvet 2 gange det vil vel tage omkring 1 dag.
> den vil ikke over 142km/t ifgl gps'en

Så vil det vel ikke tage en dag, men uendelig tid - eller en stejl bakke...
..-)

Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til
personbiler´... Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager
naturligvis Dankort

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 26-05-06 17:38

> [...]
>
> (Vejledning i hvordan testen skal udføres står nederst i dette indlæg.)
>
> Her er den opdaterede liste, som den ser ud pt.:

Nu lige nogle rigtige biler....

Peugeot 106 1,5D

ca. 1:55

Jumper 2,5D - indtil videre 22 timer - den er stadig ikke kommet op op de
160 km/t

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Rune Christiansen

Dato : 28-05-06 14:42

her en tid fra en åbenbart extrem sløv familie bil.....

Nissan Primera 1.8i sport , 99´ 114hk, 5 gear
30 sek lige ud (???)

Dog skal tilføjes at det var med 3 voksne mennesker i bilen og bagagerummet
fyldt med værktøj :-/

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-05-06 14:58

> Nissan Primera 1.8i sport , 99´ 114hk, 5 gear
> 30 sek lige ud (???)

Op med humøret - bilen bliver ikke hurtigere af alt den vægt, du havde med.

Mon ikke du kan barbere 6-9 sekunder af, hvis du kører alene.

Desuden - vind og vejens hældning betyder EKSTREMT meget på tiden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-05-06 19:42

Sun, 28 May 2006 15:58:14 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 13 linier, i
<4479abd5$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :

Ja det må man sige fra 17 til 22 sek.
Bare lidt op og nedaf.

Meget lidt

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : MK

Dato : 28-05-06 20:03

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må man sige fra 17 til 22 sek.

Derfor tror jeg heller ikke en skid på jeres målinger.
Absurd i mine øjne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-05-06 20:07

MK wrote:

> Derfor tror jeg heller ikke en skid på jeres målinger.
> Absurd i mine øjne

Jep.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-05-06 21:00

> Derfor tror jeg heller ikke en skid på jeres målinger.
> Absurd i mine øjne

Det vil i sidste ende altid bero på folk lyst til at være ærlige.

Nogle gange svigter hæderligheden.

Nu har jeg efterhånden testet så mange bil i den nævnte disciplin, at jeg
nogenlunde kan gætte mig frem til tiden - og frem til "stinkerne".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-05-06 23:51

Sun, 28 May 2006 19:02:45 GMT, skrev MK, på 12 linier, i
<ptmeg.2489$E02.555@newsb.telia.net>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Derfor tror jeg heller ikke en skid på jeres målinger.
>Absurd i mine øjne

Jammen min må du gerne tro på den er mellem 17 og 22.

Dog er de 17 med flyvende start, ned af bakke

(Må prøve på en større bakke en dag)

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Stefan

Dato : 28-05-06 22:41

Hejsa
Kommer lige med førstepladsen her:::: 9,57 sek. BMW 540 V8 286 Hk.

Hilsen Stefan

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-05-06 22:57

> Kommer lige med førstepladsen her:::: 9,57 sek. BMW 540 V8 286 Hk.

Damned - god tid.

(aut eller manuelt gear?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 00:01

KLIP

> Damned - god tid.

Utroligt.

http://www.einszweidrei.de/bmw/540i6g1999-1.htm

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-05-06 05:26

BJ wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Utroligt.
>
> http://www.einszweidrei.de/bmw/540i6g1999-1.htm

Der er nogen der kan få deres bil til at yde det optimale...

Ellers er det bare et bevis for, at man ikke kan bruge tiden jf. en
hastighed på speedm. til en skid.
0,8 sek. er jo ikke meget...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-05-06 14:37

> Der er nogen der kan få deres bil til at yde det optimale...
>
> Ellers er det bare et bevis for, at man ikke kan bruge tiden jf. en
> hastighed på speedm. til en skid.
> 0,8 sek. er jo ikke meget...

Alene denne pasus som står herunder lægger vel et sekund oveni fabrikkens
opgivelse, så jeg anser også den målte tid for urealistisk. Det er også
derfor jeg ikke gider poste en tid, folk er sgu af natur for optimistiske
når de starter og stopper uret. Læg en video op i stedet for, så kan man
selv se hvad der passer.

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 14:47

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vej, og
> ved at i øvrigt at bruger gearene og motoren kraft bedst muligt.

Ja, der skorter ikke på velmenende (gode) ideer.

Lån et professionelt kalibreret måleudstyr og ud før målingen på bane under
de eksakt samme vind, temperatur og lufttrykmæssige konditioner.

Alt andet er noget pladder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-05-06 14:56

> [...]
>
> Lån et professionelt kalibreret måleudstyr og ud før målingen på bane
> under de eksakt samme vind, temperatur og lufttrykmæssige konditioner.

Den side du sendte et link til kan man jo bruge til tider generelt, der er
masser af 0-80 og 0-160 hvor man så kan trække fra, det er så godt nok fuld
acceleration hele vejen, men også sammenligneligt.

Niels

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 15:01

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den side du sendte et link til kan man jo bruge til tider generelt, der er
> masser af 0-80 og 0-160 hvor man så kan trække fra, det er så godt nok
> fuld acceleration hele vejen, men også sammenligneligt.

Den sides oplysninger er også foretaget under kontrollerede forhold med
kalibreret måleudstyr.

Jeg hælder betragtelig mere til dens oplysninger end målinger foretaget med
simple GPS-dimmere, halvhjertede stopure, (vind-)speedomtermålere og folk
med og uden briller med skelende øjne.

Det bedste i fald vi amatører kan gøre, er at møde talstærkt op på en bane i
DK, alle på samme dag, og måle vore potter under helt kontrollerede forhold.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:48

> [...]
> med simple GPS-dimmere, halvhjertede stopure, (vind-)speedomtermålere og
> folk med og uden briller med skelende øjne.

Fremragende sprogligt arbejde der, Bjørn..

> Det bedste i fald vi amatører kan gøre, er at møde talstærkt op på en bane
> i DK, alle på samme dag, og måle vore potter under helt kontrollerede
> forhold.

Heri helt enig.

Indtil da må vi nøjes med det næstbedste.

Trådenes længde viser i hvert fald, at emnet har en vis interesse.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 20:29

KLIP

> Trådenes længde viser i hvert fald, at emnet har en vis interesse.

Naturligvis.

Vi er alle interesserede i biler .. morsomt nok i denne NG .. og vi er alle
stolte af enten ejendommen´eller brugsretten til potten.

Sagt med andre ord, vi er en flok legesyge drengerøve..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 20:43

> Vi er alle interesserede i biler .. morsomt nok i denne NG .. og vi er
> alle stolte af enten ejendommen´eller brugsretten til potten.

Det var da en besynderlig kommentar - er det en slet skjult plathed, Bjørn?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 20:47

KLIP

> Det var da en besynderlig kommentar - er det en slet skjult plathed,
> Bjørn?

Hmmm ... føler du dig på nogen måde truffet, siden du finder en simpel
konstatering plat, Jan?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 21:01

> Hmmm ... føler du dig på nogen måde truffet, siden du finder en simpel
> konstatering plat, Jan?

Man kan konstatere mange ting - det er i udvælgelsen, man fortæller noget om
sig selv.

Du vil gerne understrege, at min bil er en firmabil - det har du villet
før - og det vil du gerne igen.

Bjørn - I' ve got news for you - jeg skammer mig ikke over, at jeg ikke selv
har lånt pengene til den - tværtimod.

Jeg er stolt af, at andre gider betale mig en fyrstelig gage og så oven i
købet smide sådan en bil oveni. Hvorfor skulle jeg ikke være det - jeg kunne
i princippet købe den selv - blot ved at tage den på Dankort - uden at
trække over - eller købe en 5-10 år gammel turbovolvo - eller hvad fa'en ved
jeg.

Bjørn - tag dig sammen - dine antydninger og dine insinuationer er ikke en
voksen mand værdige.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 21:11

KLIP

> Du vil gerne understrege, at min bil er en firmabil - det har du villet
> før - og det vil du gerne igen.

Hmm .. min S80 er også en firmabil. Det betaler jeg SKAT efter...

> Bjørn - I' ve got news for you - jeg skammer mig ikke over, at jeg ikke
> selv har lånt pengene til den - tværtimod.

Jeg skal kun tjene til den/dem.... bilerne altså, så mon ikke det går lige
op i den sidste ende. Jeg _ved_ det, med vort skattesystem.

> [...]
> kunne i princippet købe den selv - blot ved at tage den på Dankort - uden
> at trække over - eller købe en 5-10 år gammel turbovolvo - eller hvad

Så gør det da for fanden, Jan.

> Bjørn - tag dig sammen - dine antydninger og dine insinuationer er ikke en
> voksen mand værdige.

Nu gider jeg så ikke mere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 22:32

> Nu gider jeg så ikke mere.

Fint - så luk arret, Bjørn - for at sige det lige ud.

Jeg har hørt på dit pis i flere måneder nu, og på et tidspunkt træder et nyt
sæt regler i kraft.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 29-05-06 21:11

Jan W Nielsen wrote:

> Bjørn - tag dig sammen - dine antydninger og dine insinuationer er ikke en
> voksen mand værdige.

Nu er det vist på tide at du kommer i seng og får sovet lidt. Det er
måske lidt tidligt, men det har man somme tider brug for.

mvh
Peter

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-05-06 21:43

> Bjørn - tag dig sammen - dine antydninger og dine insinuationer er ikke en
> voksen mand værdige.

Hvad sker der for dit indlæg Jan?! Slap lige af mand - hvorfor skulle Bjørn
antyde noget, han kan da ikke være mere lige glad med om du har firmabil
eller ej?! :o|

Fra : MK

Dato : 29-05-06 21:45

> Hvad sker der for dit indlæg Jan?! Slap lige af mand - hvorfor skulle
> Bjørn antyde noget, han kan da ikke være mere lige glad med om du har
> firmabil eller ej?! :o|

Ufatteligt og under lavmålet Jan W.
En skam fordi du ellers ikke er ueffen i nogle sammenhænge.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 22:33

> Hvad sker der for dit indlæg Jan?! Slap lige af mand

Overhovedet ikke.

Jeg har skullet høre på fæhovedet pis i flere måneder - og nu får han bare
lidt bredside - uanset at det ser grimt ud.

Det svare lidt til at der står et fæhoved og prikker til dig to timer i
træk - når han nægter at lade være og til sidst får et blåt øje, så er den
anden mand idioten.

I don´t care - og som sagt - Bjørn kan bare lukke skuffen

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 06:14

> Hvad sker der for dit indlæg Jan?! Slap lige af mand

Overhovedet ikke.

Jeg har skullet høre på fæhovedets pis i flere måneder - og nu får han bare
lidt bredside - uanset at det ser grimt ud.

Det svarer lidt til, at der står et fæhoved og prikker til dig to timer i

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 21:03

> [...]

har lånt pengene til den - tværtimod.

Jeg er stolt af, at andre gider betale mig en fyrstelig gage og så oven i
købet smide sådan en bil efter mig med alt betalt.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:46

> Den side du sendte et link til kan man jo bruge til tider generelt.

Ikke for noget, men min gamle Opel Vectra kunne skærme MANGE officielt
hurtigere biler.

Jeg har kørt tider med både G-tech og fotoceller på Vandel Flyveplads, og
med to mand, 3/4 fuld tank og en h*lvedes masse i bagagerummet kørte den 9,0
sek fra 0-96, selvom den stod til 10,5 fra 0-100.

Blot til info: Man kan ikke altid bruge fabrikken opgivelse som nedegyldig
sandhed.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-05-06 15:51

Den Mon, 29 May 2006 15:47:26 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Lån et professionelt kalibreret måleudstyr og ud før målingen på bane under
>de eksakt samme vind, temperatur og lufttrykmæssige konditioner.

Jeg kom til at tænke på om ikke at målingerne kunne foretages på et
rullefelt.
Uden at kende en skid til apparatet, så er det vel muligt af simulere
vindmodstand ved at "bremse" rullerne lidt, eller har jeg misset noget
her?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:50

> Uden at kende en skid til apparatet, så er det vel muligt af simulere
> vindmodstand ved at "bremse" rullerne lidt, eller har jeg misset noget
> her?

Man kan ikke tage højde for alle parametre for hver bil: Tyngde, almindelig
rullemodstand, vindmodstand, hængende bremser etc, etc.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:44

> Alt andet er noget pladder.

Ja, da.

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:43

> Læg en video op i stedet for, så kan man selv se hvad der passer.

Det vil jeg snarest gøre.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Torben E

Dato : 29-05-06 09:52

> Utroligt.
>
> http://www.einszweidrei.de/bmw/540i6g1999-1.htm

Det passer vel helt fint, hvis man tagerhøjde for lidt fejlvisning,
mon ikke det kan være 70-150 i stedet.

Torben E

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 09:56

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det passer vel helt fint, hvis man tagerhøjde for lidt fejlvisning,
> mon ikke det kan være 70-150 i stedet.

I så fald, hvad skal vi så bruge oplysningen til.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben E

Dato : 29-05-06 19:34

> I så fald, hvad skal vi så bruge oplysningen til.?

Det er da en meget sjov tråd, men okay der er jo ikke den
helt store nøjagtighed. Men man skal vel bare tage den for
hvad den er.

Torben E

Fra : MK

Dato : 29-05-06 19:40

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Men man skal vel bare tage den for hvad den er.

Jep, det rene pladder...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:49

> Det passer vel helt fint, hvis man tagerhøjde for lidt fejlvisning,
> mon ikke det kan være 70-150 i stedet.

Mit er heælt nøjagtigt 75 til 154 - altså et løft af hastigheden på 79 km/t.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 20:30

KLIP

> Mit er heælt nøjagtigt 75 til 154 - altså et løft af hastigheden på 79
> km/t.

Yes, den hurtigere end en Astra med samme chippede turbomotor..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 20:44

> Yes, den hurtigere end en Astra med samme chippede turbomotor..:)

Hvad er det, du antyder Bjørn.

Drop dine fjogede smileyer og meld ud.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 20:49

KLIP

> Drop dine fjogede smileyer og meld ud.

Du bør melde ud (jeg har ikke set det), om din potte er blevet chippet eller
ej, da dens tider er bedre end en mindre potte med samme motor, dog flere HK
originalt samt mindre vægt...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 21:01

> Du bør melde ud (jeg har ikke set det), om din potte er blevet chippet
> eller ej, da dens tider er bedre end en mindre potte med samme motor, dog
> flere HK originalt samt mindre vægt...

Der ér meldt ud desangående.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 21:12

KLIP

> Der ér meldt ud desangående.

Den er altså chippet?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-05-06 21:46

> Kommer lige med førstepladsen her:::: 9,57 sek. BMW 540 V8 286 Hk.

Hej Stefan,

med mindre din bil er monteret med kompressor og >500hk (hvilket den ikke er
jf. dit indlæg 286hk), så kan sådan en tid ikke lade sig gøre. Jeg kører en
bil m. samme effekt og lidt lavere vægt, og sætter en tid på 11,07 sek.

Mvh/Thomas
Camaro Z28 5,7l V8 300hk/450nm

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 29-05-06 11:13

Hehe - hvilken ildhu!

Jeg ville have givet dig en måling her i weekenden. Men da jeg havde
min tidtager/mobiltelefon i bagagerummet må jeg indrömme jeg ikke gad
standse og hente den.

Til gengäld fik jeg testet topfarten på bilen i 20 sekundmeters
modvind :)

VH Esben

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-05-06 14:07

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> Hej folkens
>
> Hermed opfølgning på vores føljeton om 80-160 km/t.

> [...]

Er der nogen her der ved hvor lang tid det tog min kone at komme op i
det røde felt efter hun havde læst ovenstående ?
Hun købte sgu ikke den med jeg havde været i Tyskland og få efterfyldt
blinkervæske.....

PS. Det blå mærke på bagsiden af overarmen går væk af sig selv - ik' ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Bjørn

Dato : 29-05-06 14:32

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blinkervæske.....
>

> PS. Det blå mærke på bagsiden af overarmen går væk af sig selv - ik' ?

LOL!

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:52

> Er der nogen her der ved hvor lang tid det tog min kone at komme op i
> det røde felt efter hun havde læst ovenstående ?

Formentlig endnu mindre end 15,45 sekund.. Ha-ha..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-05-06 20:41

> Formentlig endnu mindre end 15,45 sekund.. Ha-ha..

Det har du ret i.....
av-av-av.......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 16:04

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> Hej folkens
>
> Hermed opfølgning på vores føljeton om 80-160 km/t.

Lige en ny tid.

BMW 540i (286HK)
1. tid, hvor den selv fik lov til at lave kickdown: 10,79 sekund.
2. tid, hvor der var skiftet ned i 2 gear: 9,57 Sekund.

MVH
Thomas

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 16:38

"Thomas H." <ingen> skrev i en meddelelse

KLIP

> BMW 540i (286HK)
> 1. tid, hvor den selv fik lov til at lave kickdown: 10,79 sekund.
> 2. tid, hvor der var skiftet ned i 2 gear: 9,57 Sekund.

Det er og bliver en imponerende tid for en potte med automatgear.

Den er jo langt hurtigere end en tilsvarende med manuel 6-trins gearkasse og
det endda trods det faktum potten med den manuelle gearkasse foretager en
flyvende start.

Flooottt... BMW er suveræn.

http://www.einszweidrei.de/bmw/540ial1996-1.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 17:52

> Det er og bliver en imponerende tid for en potte med automatgear.

Den er også edder hurtig når man trykker den af.. Det er en rar følelse at
blive skubbet sådan tilbage i sæderne. :)

MVH
Thomas H.

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 17:56

"Thomas H." <ingen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er også edder hurtig når man trykker den af.. Det er en rar følelse at
> blive skubbet sådan tilbage i sæderne. :)

O.k., man forstår næsten ikke dem, der har købt en M3/5.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 19:53

> O.k., man forstår næsten ikke dem, der har købt en M3/5.

Kom igen, Bjørn.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-05-06 21:47

> O.k., man forstår næsten ikke dem, der har købt en M3/5.

Hehe, nej de må følge sig taget i røven ;)

Mvh/Thomas

Fra : MacX

Dato : 29-05-06 16:58

On 2006-05-29 17:03:36 +0200, "Thomas H." <ingen> said:

> [...]
> 1. tid, hvor den selv fik lov til at lave kickdown: 10,79 sekund.
> 2. tid, hvor der var skiftet ned i 2 gear: 9,57 Sekund.

Ja det er noget der duer - sådan en Bajersk traktor :)

Skal lige prøve at måle min Compact med 206 hk en af dagene...

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 17:25

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal lige prøve at måle min Compact med 206 hk en af dagene...

Den er garanteret endnu hurtigere.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MacX

Dato : 29-05-06 20:13

On 2006-05-29 18:24:59 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> said:

SNIP

> Den er garanteret endnu hurtigere.....

Argh det tror jeg ikke - 540'eren har jo et kæmpe moment og hele 80HK mere.

Min er målt til 206hk/315nM på en 2,8L M52

Vender tilbage :)

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 20:33

> [...]

> mere.
>
> Min er målt til 206hk/315nM på en 2,8L M52

Det er da soleklart, en potte med automatgear og mindre moment end samme med
6-trins manuel, er dramatisk hurtigere fra "stillestående" 80 - 160.

Sådan en 6-trins gearkasse, større moment og flyvende start er jo helt til
grin...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 20:47

> Min er målt til 206hk/315nM på en 2,8L M52

> Vender tilbage :)

Fedt - du skal ikke gøre det for Bjørns skyld - han vil blot håne dig.

Vi andre vil synes, det er underholndende, hvis du er ærlig med dine tider.

I øvrigt - jeg tror din effeltmåling er lidt optimistisk.

Det er stort set umuligt at opnår et drejningsmoment på over 112 Nm pr ltr
slagvolumen, når der er tale om sugemotorer.

De bedste motorer i dag har 100.

Jeg siger det bare.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 20:49

KLIP

> Fedt - du skal ikke gøre det for Bjørns skyld - han vil blot håne dig.

Se det er plathed så det batter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-06 20:58

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Se det er plathed så det batter.

Ka' i to kanaljer ikke se at hitte himmelbjerget og se hvem der kan
pisse længst ? <<< grin >>>

(jeg vil nødigt fortælle hvad mit 80 -> 160 km/t forsøg med Spirilen
endte ud i .... dammmmmmm....)

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : MK

Dato : 29-05-06 21:11

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> (jeg vil nødigt fortælle hvad mit 80 -> 160 km/t forsøg med Spirilen
> endte ud i .... dammmmmmm....)

Næppe hurtigere end min tidligere Camaro Z28

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 21:15

> Næppe hurtigere end min tidligere Camaro Z28

Jeg tvivler også.

Vind betyder immervæk en del - og med kun tre trin i pløreturbinen og
aerodynamik som en skotøjskasse skal der noooogle kræfter til for at gøre på
det på mindre end 11,07 sekund.

Målt på samme redelige måde, som Thomas og jeg lavede tests på.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 29-05-06 21:37

> Jeg tvivler også.

Een mere til listen -> Porsche GT3 RS: 5,8 sek (381 hk)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 22:29

> Een mere til listen -> Porsche GT3 RS: 5,8 sek (381 hk)

Fårck, mand.

Hvor har du de tal fra..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 29-05-06 22:37

> Fårck, mand.
>
> Hvor har du de tal fra..?

Hér Jan:
http://www.einszweidrei.de/porsche/996gt3rs2004-1.htm

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 22:44

> http://www.einszweidrei.de/porsche/996gt3rs2004-1.htm

Dét var da for vildt...

Men ok - Corvetten er endnu mere ekstrem - man tror jo næsten ikke, det kan
lade sig gøre.

Thomas var ude at køre i en for nyelig - måske kan han fortælle om "suget".

http://www.einszweidrei.de/chevrolet/corvz062006-2.htm

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-05-06 07:29

Den Mon, 29 May 2006 23:43:34 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
> [...]

>lade sig gøre.
>
>Thomas var ude at køre i en for nyelig - måske kan han fortælle om "suget".

Skal vi ud i det ekstreme, så har jeg kun tre ord at sige: Top Fuel
Dragster.
(0-500+ km/t på <5 sek. Der kan selv en Vectra Turbo ikke følge med)

Men jeg tror at det er bedst at holde sig til de biler der ejes/køres
på offentlig vej af gruppens "medlemmer", inden det bliver for
ekstremt.

Det startede jo netop også som en gruppekonkurrence, hvis jeg husker
rigtigt.

Fra : Bjørn

Dato : 30-05-06 09:23

> [...]
> ekstremt.
>
> Det startede jo netop også som en gruppekonkurrence, hvis jeg husker

Enig! :)

Fra : MK

Dato : 31-05-06 18:48

> Fårck, mand.

Rolig nu - det er jo ikke fra stående 80 km/t

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-06 21:34

> Rolig nu - det er jo ikke fra stående 80 km/t

Det har du selvfølgelig ret i - men i betragtning af, at min gør det på 10,4
(eller en anelse mindre), så imponerer det mig alligevel.

Også selvom det ene er en racerbil, og det andet er en bovlam familiepotte.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 31-05-06 21:49

> Det har du selvfølgelig ret i - men i betragtning af, at min gør det på
> 10,4 (eller en anelse mindre), så imponerer det mig alligevel.

Porsche er Gud :)

> Også selvom det ene er en racerbil, og det andet er en bovlam
> familiepotte.

Jeg så lige en rød her i området idag - på danske prøveplader

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-05-06 22:47

> Een mere til listen -> Porsche GT3 RS: 5,8 sek (381 hk)

Ja, det er DET JEG SIGER - den bil er bare alt for fed! Jeg må ha' en,
særlig efter at ha' kørt i en i søndags :D

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-06 21:45

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Næppe hurtigere end min tidligere Camaro Z28

angiveligt ikke - nogle blålys i bakspejlet ødelagde forsøget ;(

Fra : MK

Dato : 29-05-06 21:48

> angiveligt ikke - nogle blålys i bakspejlet ødelagde forsøget ;(

Fik de dig? :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-06 23:05

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Fik de dig? :)

Jep ;(

Jeg kan sgu' da ikke gemme det gule lokum nogen steder, ....

<<< grin >>>

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 23:08

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep ;(
>
> Jeg kan sgu' da ikke gemme det gule lokum nogen steder, ....

Kostede det så også penge?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-06 23:29

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Kostede det så også penge?

Lad os sige det sådan - jeg er glad for at konfirmationen blev
afholdt inden mit stunt ;)

Fra : BJ

Dato : 30-05-06 00:10

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lad os sige det sådan - jeg er glad for at konfirmationen blev
> afholdt inden mit stunt ;)

Fy fassan

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 21:12

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> (jeg vil nødigt fortælle hvad mit 80 -> 160 km/t forsøg med Spirilen
> endte ud i .... dammmmmmm....)

Kigger jeg på den "officielle" side, kan jeg se Thomas Krath skal være
stolt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-05-06 21:49

> Kigger jeg på den "officielle" side, kan jeg se Thomas Krath skal være
> stolt..

*ROFL* :)

Mvh/TK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 21:02

> Se det er plathed så det batter.

Du har illustreret det til fulde, Bjørn - gennem en hel tråd - dorske og
sarkastiske bemærkninger til de fleste.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 29-05-06 21:13

KLIP

> Du har illustreret det til fulde, Bjørn - gennem en hel tråd - dorske og
> sarkastiske bemærkninger til de fleste.

Ha´et fortsat godt liv, Jan.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MacX

Dato : 29-05-06 21:08

On 2006-05-29 21:46:35 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> said:

> [...]
>
> Det er stort set umuligt at opnår et drejningsmoment på over 112 Nm pr
> ltr slagvolumen, når der er tale om sugemotorer.

Det er fint, men langt de fleste M52B28 BMW maskiner har lige omkring
300nM på rullefelt, og min er optimeret lidt i indsugningen :)

Fra : MK

Dato : 29-05-06 21:13

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> og min er optimeret lidt i indsugningen

Hvorledes? - jeg har jo en 325i cabrio m/193 hk stående...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 21:16

> Det er fint, men langt de fleste M52B28 BMW maskiner har lige omkring
> 300nM på rullefelt, og min er optimeret lidt i indsugningen :)

Jeg er ked af at sige det, men det skyldes, at rullefelterne er unøjagtige.

112 Nm pr ltr slagvolumen er FULDKOMMEN urealistisk.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-05-06 21:46

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>112 Nm pr ltr slagvolumen er FULDKOMMEN urealistisk.

giv den lidt gas - så skal du se noget finurligt ...

Fra : Bjørn

Dato : 30-05-06 07:50

> Jeg er ked af at sige det, men det skyldes, at rullefelterne er
> unøjagtige.
>
> 112 Nm pr ltr slagvolumen er FULDKOMMEN urealistisk.

Det sker nu altså når folk optimerer på deres bil

Såsom den Honda Civic, der højst sandsynligt vinder DHB i forhjulstræk
u/tryk igen i år... den har 115nm/l sidst jeg hørte tal på den.

Fra : MK

Dato : 30-05-06 16:52

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> den har 115nm/l sidst jeg hørte tal på den.

Er der noget jeg misforstår? - min BMW har da 140,12 Nm pr ltr.slagvolume...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-05-06 17:22

Tue, 30 May 2006 15:52:13 GMT, skrev MK, på 11 linier, i
<NSZeg.2860$E02.651@newsb.telia.net>, :

>"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

>Er der noget jeg misforstår? - min BMW har da 140,12 Nm pr ltr.slagvolume...

Jan (sur sur lille bi omkring) mener biler uden Turbo og med Benzin

Den lille Porche i hentydede til før havde 106 Nm pr Ltr

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 17:50

> Jan (sur sur lille bi omkring) mener biler uden Turbo og med Benzin
>

> Den lille Porche i hentydede til før havde 106 Nm pr Ltr

Jep - der ér faktisk een bil, der har benzinsugemotor og 112 Nm pr liter
slagvolumen - me njeg har aldrig nogensinde set andre, der gør den nummeret
efter.

Er der nogen, der kan gætte hvilken, hvilken bil, der er tale om..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : mohr

Dato : 30-05-06 19:05

> [...]

> Jep - der ér faktisk een bil, der har benzinsugemotor og 112 Nm pr liter
> slagvolumen - me njeg har aldrig nogensinde set andre, der gør den

Måske du har overset bilen med knap 114 Nm pr. L...

\Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 21:26

> Måske du har overset bilen med knap 114 Nm pr. L...

Det må jeg da have gjort - hvad er det for en..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : mohr

Dato : 31-05-06 16:01

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev:

> Det må jeg da have gjort - hvad er det for en..?

Det bliver i BMW familien:

BMW M3 CSL: 370 Nm med 3246 ccm = ca.114 Nm/L

Kan dog forestille mig at Formel 1/ motorcykel motorer overgår denne
efficiens.

\Morten

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-05-06 19:12

Den Tue, 30 May 2006 18:50:27 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
> [...]

>efter.
>
>Er der nogen, der kan gætte hvilken, hvilken bil, der er tale om..?

BMW M3.
365 Nm til 3,246 liter slagvolumen = ~112,44 Nm/l

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
er der permanent for at at byde de nye velkommen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 21:24

> BMW M3.
> 365 Nm til 3,246 liter slagvolumen = ~112,44 Nm/l

Godt gået - det var den, jeg havde i tankerne.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-05-06 19:20

> [...]

>slagvolumen - me njeg har aldrig nogensinde set andre, der gør den nummeret

Hvis man skal være lidt ond: Toyota Prius.

Benzinmotoren er på 1,5 l og yder 115 Nm mens el-motoren, der ingen
slagvolume har, yder 400 Nm.

Så det giver 515 Nm til 1,497 l = ~344 Nm/l

Fra : Brian

Dato : 30-05-06 19:40

Jan W Nielsen wrote:

> Er der nogen, der kan gætte hvilken, hvilken bil, der er tale om..?

Opel Vectra 2,0i model "Performance" ?

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 21:25

> Opel Vectra 2,0i model "Performance" ?

Den ene er boret (i bunden), den anden har turbo.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 30-05-06 17:18

MK wrote:

> Er der noget jeg misforstår? - min BMW har da 140,12 Nm pr ltr.slagvolume...

Jan W's vurdering byggede angiveligt på sugemotorer. Men det er røget ud
i citat-tilklipningen.
Din BMW får, lige som min familiefragter, hjælp af en respirator, hvis
jeg husker ret.

mvh
Peter

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 29-05-06 23:05

Ok - spörg ikke hvordan.

Acceleration 80-160 km/h: 11.7 sek i 3. gear hele vejen. Speedometret
viser ved 100 km/h: 100 km/h, ved 160 km/h: 156 km/h.

Bilen er en S60 T5 aut. standardmonteret med 225/45-R17 däk, klimaet
slået fra, plan vej. Den har en lille smule lag i turboen för man har
fuldt moment efter bundgas. Derefter konstant acceleration til 4000
o/min hvorefter lyden og rykket ändrer sig til at väre aggressivt op
til lidt over 6000 o/min ved 160 km/h.

Min er en US-model og jeg mener at den faktisk har et par heste mindre
end de europäiske versioner. Dog er effektangivelsen en smule
underdrevet - 250 hk@5200 o/min versionen har egentlig 260 hk@6000
o/min ifölge BSR målinger.

VH Esben

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-05-06 23:12

> Acceleration 80-160 km/h: 11.7 sek i 3. gear hele vejen. Speedometret
> viser ved 100 km/h: 100 km/h, ved 160 km/h: 156 km/h.

Er det speedometer 160, su kører til - eller højere - altså ægte 160..?

(God tid ellers)

--
/Jan W Nielsen

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 30-05-06 15:12

Ägte 160 km/h (164 km/h på speedometer)...

Men jeg vil stadigväk sige der er stor usikkerhed. Jeg kan ikke afvise
at tiden ville väre dårligere/bedre under andre omständigheder.

VH Esben

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 16:17

> Men jeg vil stadigväk sige der er stor usikkerhed. Jeg kan ikke afvise
> at tiden ville väre dårligere/bedre under andre omständigheder.

Jep - naturligvis.

Dette kan kun være vejledende.

På den anden side kan vi nok godt konkludere, at du er hurtigere end Golf
TDi mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 30-05-06 18:40

AHA - havde det godt nok på fornemmelsen (selvom familiefädre i deres
oliebrändere er nogen af dem der lettest lader sig provokere - Skoda
Octavia TDi er heeeelt gal...)

Men dejligt at få bekräftet videnskabeligt. Jeg har ikke aktivt
kulfilter som din - så jeg plejer som regel heller ikke at lägge mig
bag den slags osende biler!

VH Esben

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 18:56

> Jeg har ikke aktivt
> kulfilter som din - så jeg plejer som regel heller ikke at lägge mig
> bag den slags osende biler!

Har min aktivt kulfilter..?

Det vidste jeg sgu ikke.. :)

--
/Jan W Nielsen

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 30-05-06 19:03

Jo - det er vel den anordning som fjerner lugt og renser luften indtil
kabinen. Når du har automatisk recirkulation vil jeg da tro den også
har kulfilter - det er ofte den kombination man kalder for
luftkvalitetssystem. Men jeg bliver usikker nu!

VH Esben
- kun med 2 kaffefiltre

Fra : MK

Dato : 30-05-06 19:15

<ejs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Når du har automatisk recirkulation vil jeg da tro den også
> har kulfilter - det er ofte den kombination man kalder for
> luftkvalitetssystem. Men jeg bliver usikker nu!

Nogen Vectra har:
http://g-b.dk/Torben/MyCar

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-08-06 20:16

> Anonym her fra gruppen:
> Saab Turbo (235 hk), 5. gear
> 11,7 sekund.

Mazda 6, 2,3 stc. (163 hk)
16,4 sekund
Slatten motor.

--
Jan W. Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-06 20:43

> [...]

Dén tid forventes at kunne forbedres. )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Kim H

Dato : 11-08-06 14:51

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dén tid forventes at kunne forbedres. )
>
> --
> Rigtige biler har over 420 Nm...

Jeg har så lige set en VW Lupo med 1,8 T motor 225 Hk. gøre det på 8
sekunder i et filmklip som også har lagt her i dk.fritid.bil

Kim