Køb i Sverige - kør til Schweiz
Fra : Soren Kuula

Dato : 23-05-06 12:40

Hejsa,

Jeg har lidt kig på en (klassisk, halvunik) bil i Sverige. Og jeg
flytter formentlig snart til Schweiz for at arbejde der.

Har jeg en jordisk chance for at købe bilen i Sverige og køre den til
Schweiz mht. tilladelser mv.? Bilen selv er køredygtig nok ;)

Er det prøveplader jeg skal bruge i DK, og er det tilladt at bruge dem
over nogle få dage til transporten hjem, og videre til d. tyske grænse?

Og hvad så når jeg kommer til Tyskland ;) ?

Jeg er klar over FAQen om bilimport, men hæ, det her er hverken import
eller eksport i DK, det er transport ;)

MVH
Søren

Fra : Christopher Stein

Dato : 23-05-06 13:15

Soren Kuula skrev:
> [...]
>
> Og hvad så når jeg kommer til Tyskland ;) ?
>
> Jeg er klar over FAQen om bilimport, men hæ, det her er hverken import

Så skal du have prøveplader i alle de lande du krydser.. (og svjv er det
ikke så nemt i tyskland som i dk)

Hvorfor ikke bare køre den på trailer / transporter?

Fra : Soren Kuula

Dato : 23-05-06 13:49

Christopher Stein wrote:
> [...]

Hej,

> Hvorfor ikke bare køre den på trailer / transporter?

Jaa så skal jeg have en trækvogn (har ikke) og en trailer (har ikke), og
de skal begge køre ~2500 km.

Damn med de prøveplader (EU kom nu ... :).

MVH
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-05-06 13:53

Soren Kuula skriver:

> Jaa så skal jeg have en trækvogn (har ikke) og en trailer (har ikke), og
> de skal begge køre ~2500 km.

Sådan noget kan man betale sig fra....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : MK

Dato : 23-05-06 18:32

> Sådan noget kan man betale sig fra....

Jeps - jég bruger RV:
www.rv-autoimport.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-05-06 21:04

"Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse

> Hej,

> Jaa så skal jeg have en trækvogn (har ikke) og en trailer (har ikke), og
> de skal begge køre ~2500 km.
>
> Damn med de prøveplader (EU kom nu ... :).

Ja surt at Danmark ikke har tiltrådt aftalen, i så fald havde et været
betydeligt nemmere. Ved dog ikke hvordan det forholder sig med sverige. Har
de vil der formentlig ikke ske det store med et par "røde" prøveplader, hvor
forsikringen gælder i EU, dog ikke Danmark, har dog fået fortalt at dansk
politi aksepterer de "røde" plader ved transit.

MVH Hans

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-05-06 19:54

Soren Kuula <dongfang@dongfang.dk> wrote:

> [...]
> de skal begge køre ~2500 km.
>
> Damn med de prøveplader (EU kom nu ... :).

"Lån" et par danske plader af en ven, kør bilen til Schweiz, send
pladerne hjem med posten.

Kom nu - lev livet lidt farligt.
-
Ovenstående er ikke helt alvorligt ment, men en mulighed - hvis man tør.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : MK

Dato : 24-05-06 19:58

"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse

> "Lån" et par danske plader af en ven, kør bilen til Schweiz, send
> pladerne hjem med posten. Kom nu - lev livet lidt farligt.
> Ovenstående er ikke helt alvorligt ment, men en mulighed - hvis man tør.

Problemet er ikke at møde politiet - problemet er, hvis man lem-
læster en person, for så hænger man selv på millionerstatningen,
hvis vedkommende bliver handicappet som følge af uheldet...

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-05-06 22:53

MK <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> Problemet er ikke at møde politiet - problemet er, hvis man lem-
> læster en person, for så hænger man selv på millionerstatningen,
> hvis vedkommende bliver handicappet som følge af uheldet...

Du har fuldkommen ret - det kan blive en dyr bil.

Men mon det er muligt at få bilen på et biltog gennem Tyskland?
Jeg kender ikke ret meget til det, men det kunne jo undersøges.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 02:16

Ole Jensen skrev:
> Du har fuldkommen ret - det kan blive en dyr bil.
> Men mon det er muligt at få bilen på et biltog gennem Tyskland?
> Jeg kender ikke ret meget til det, men det kunne jo undersøges.

Svjv skulle der køre den slags fra Niebüll i Slesvig. Men hvor de holder
i den anden ende ved jeg ikke. Men bilen skal jo så derned fra Sverige.

Så måske det ville være lettere at køre direkte fra Sverige og derned.
Til Trelleborg på svenske prøveplader. Færgen over til
Rostock. Biltog derfra og til Lörrach. Og så er du næsten i Basel.

Kan ikke lige finde noget nærmere på <http://www.dbautozug.de/>

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,