Alarm hjælp
Fra : Allan Olsen

Dato : 23-05-06 09:35

Jeg håber at der er nogen derude som vil give mig en hjælpende hånd, jeg har
monteret en alarm i min Ford Escort 1,6i årg 1996, men jeg kan ikke finde ud
af hvordan jeg skal montere de 2 ledninger som afgiver en + impuls som skal
åbne og lukke centrallåsen.

Jeg håber at der en hjælpsom sjæl som har løsningen til hvordan de 2
ledninger skal monteres.

Jeg havde købt en slavecylinder som kunne åbne og lukke centrallåsen, men da
jeg fik skilt døren ad, så kunne jeg se at det ikke var muligt at montere
cylinderen.

På forhånd tak

Mvh
Allan Olsen
sirbig58@abenghaven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 10:09

> Jeg håber at der en hjælpsom sjæl som har løsningen til hvordan de 2
> ledninger skal monteres.

hvis dit clås system trickker med +12v skal du bare finde din clås boks, og
finde de rigtige kabler..

De biler jeg kender til trickker med stel, og det kan du evt lave ved at
bruge de 2x+12v til at trække nogle relæ'er der ligger din clås til stel..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 16:06

"Allan Olsen" <sirbig58@abenghaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde købt en slavecylinder som kunne åbne og lukke centrallåsen, men
> da jeg fik skilt døren ad, så kunne jeg se at det ikke var muligt at

Hmm, jeg vil mene at du skal undersøge om din alarm har relæ'er i udgangen.
Min opfattelse er at det har de færreste. Det vil sige at selv om der kommer
+12V ud fra alarmen så er der ikke nok strøm til at kunne åbne låsene som
bruger 20-30A.
Oftest er man nød til at købe 2 ekstra relæer som bliver sluttet til
alarmens udgange.

Relæerne skal så bare tilsluttes det eksisterende ledningsnet, hvor du
finder det mest passende. Jeg vil tro at der går 3 ledninger i døren til
centrallåsen hvortil du skal tilslutte de 2 relæer......de plejer at vise i
et diagram hvorledes

--
Tom

Fra : martin bjerre